www.asu.pl :: Zobacz temat - Silnik? a może skrzynia.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik? a może skrzynia.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Cze 28, 2007 8:50    Temat postu: Silnik? a może skrzynia. Odpowiedz z cytatem

Od ok. czterech miesięcy występuje takie oto zjawisko.
Rano po włączeniu silnika (wszystko zimne) pracuje w/w w miarę równomiernie ( na benzynie). Po wrzuceniu wstecznego, silnik zaczyna przerywać, obroty są bardzo nieregularne. Nie chce wejść na wyższe obroty.
Czasami mam problem aby wyjechać z garażu. Zaznaczam, że te objawy występują tylko po wrzuceniu wstecznego. Po nagrzaniu się całego układu przeniesienia napędu zjawisko znika.
Mam pewne podejrzenia co do przyczyny, ale chętnie przeczytam opinię szanownych Kolegów.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
viwaldi
*
*


Dołączył: Jun 28, 2007
Posty: 53
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

U mnie jest coś podobnego, ale myślę że jes to spowodowane tym iż samochód stoi pod lekkim kontem i przy pierwszym wyjeżdzaniu coś tak jakby nie palił na wszystkie gary. Ale zdaje się na specjalistów może oni coś więcej powiedzą.

Viwaldi
______________________________________
_________________
Dodge Grand Caravan 96' LE 3,3 Canada zagazowany- Sprzedany Sad
Ford Explorer III 02' 4,0L wersja XLS zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

viwaldi napisał:
Witam

U mnie jest coś podobnego, ale myślę że jes to spowodowane tym iż samochód stoi pod lekkim kontem i przy pierwszym wyjeżdzaniu coś tak jakby nie palił na wszystkie gary. Ale zdaje się na specjalistów może oni coś więcej powiedzą.

Viwaldi
______________________________________

Shocked
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie to, że zjawisko znika po nagrzaniu - stawiałbym na taśmę hamulca wstecznego i pośrednio sprzęgło jednokierunkowe. W jednej skrzyni którą robiłem początki awarii właśnie tak się objawiały ale tam nic się nie zmieniało wraz ze wzrostem temperatury. W tejże skrzyni wytarta była taśma no i wykończone sprzęgło (6 sprężynek).
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje podejrzenia dotyczą elementu (włącznik/wyłącznik), który znajduje się z przodu skrzyni i służy między innymi do włączania światła cofania, ale i uniemożliwia uruchomienie silnika, gdy włączony jest jakikolwieg bieg.
Otóż podejrzewam, że przy włączonym wstecznym styki elektryczne w tym elemencie niecałkiem kontaktują, dlatego silnik nierówno pracuje, jakby wypadał zapłon i nie wchodzi na obroty.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, to ciekawy temat ponieważ miałem takie obiawy w poprzednim aucie i w obecnym właśnie się zaczyna.
Wydaje mi sie że to dotyczy głównie silników 3.0V6 bo oba auta miałem z tym silnikiem.

Zastanawiałem sie czy moze to chodzi o czujnik połozena przepustnicy?

Ale zaczekam może na znawców tego tematu


_______________________

Arrow DODGE caravan 3.0V6 Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czasami styki nie kontaktują tak jak powinny bo jest niedokładnie założona linka, lub w czasie eksploatacji przesunęła się.
Ale z drugiej strony jakby to było powodem to nie odpaliłbyś auta na P i N bo wtedy też nie byłoby styku ... więc to chyba nie to Wink

A problem chyba nie dotyczy silnika 3,0 V6 a skrzyni trzybiegowej Rolling Eyes
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Wrz 30, 2007 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem człowiekiem baaaaardzo cierpliwym, ale ta usterka powoli doprowadza mnie do szału Twisted Evil
Kiedy zniknęło mi światło cofania, a kilka dni potem rozrusznik odmówił współpracy, byłem pewien, że winny jest pozycjoner lub jak kto woli czujnik położenia wajchy biegów. Czujnik ów znajduje się z przodu skrzyni. Okazało się, że wiszą luźno dwa przewody ( z trzech ).
Szlak trafił wtyczkę. Po reanimacji wtyczki wszystko działa, ale ponieważ ów czujnik jest nierozbieralny to nie mogę stwierdzić, czy jest w pełni sprawny,
czy przypadkiem nie ma wpływu na pracę silnika, właśnie po włączeniu wstecznego. Ze schematu elektrycznego wynika, że jeden z przewodów dochodzi do SMEC ( Single Module Engine Controller ) Confused
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Paź 01, 2007 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za prace silnika nie jest odpowiedzialny,natomiast pozwala uruchomic ci auto na P lub N oraz daje sygnal do wlaczenia swiatel cofania lub do jazdy dziennej jesli takie sa.Pozycjonery te rzeczywiscie sa nierozbieralne,ale polak potrafi,swego czasu tez mialem z tym ustrojstwem problemy,wiec delikatnie rozwiercilem fabryczne nity, wyczyscilem w srodku styki,ustawilem waleczki jak powinny byc,zlozylem wszystko do kupy i skrecilem na wylot malymi srubkami,nie za mocno aby waleczki mogly sie obracac po stykach.Pozycjoner dzialal do konca dni zycia autka a w 89 roku dostac cos takiego graniczylo z cudem albo ruina finansowa.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group