www.asu.pl :: Zobacz temat - VW Jetta III zdechła i nie chce zapalić
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VW Jetta III zdechła i nie chce zapalić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 13:12    Temat postu: VW Jetta III zdechła i nie chce zapalić Odpowiedz z cytatem

Witam
95' VW Jetta III GLS 2.0 przebieg 70tyś mil samochód ojca ale do rzeczy:
Ojciec przez dwa ostatnie dni przed zdechnięciem słyszał jakieś rzegotanie w silniku jak on to określił jakby obok jechał ciągnik i dokładnie tydzien temu podczas jazdy samochód zgasł i juz nie dał się odpalić. Mnie akuratnie w tym czasie nie było na podkarpaciu więc nie mogłem posłuchać tego rzegotania jak jeszcze silnik pracował.
Wróciłem w piątek podjechałem do ojca i kręce rozrusznikiem a tu takie dziwne głuche kręcenie i co dziwne wogóle nie szarpało silnikiem i budą podczas tego kręcenia. Pomyślałem że coś nie tak z rozrusznikiem i to rzegotanie o którym ojciec mówił to może było spowodowane tym że bendix się zawiesił na wieńcu i trafiło rozrusznik. Więc dawaj wykręciłem rozrusznik trochę zabawy z tym było a zwłaszcza z założeniem ponieważ rozrusznik jest takimi długimi szpilkami przykręcony do łapy od poduszki i kiedy wyciągnołem te szpilki to silnik delikatnie opadł względem tej łapy i pózniej musiałem windować silnik i łyżką naciągać łapę.
No ale ok założyłem zregenerowany rozrusznik u machera który stwierdził że bendix już był do wymiany i dwie tulejki.
Próba odpału i to samo głuche kręcenie, pasek alternatora się kręci więc rozrusznik zazębia za wieniec. Kilka miesięcy temu była wymieniana pompa paliwa na bliżej nie znaną więc pomyśłałem że może coś z nią nie tak ale kiedy popuściłem opaskę paliwo zaczeło cieknąc z dość dużym cinieniem więc pompka raczej jest OK.
Cały czas mnie zastanawia to głuche kręcenie się silnika na rozruszniku, wcześniej odgłos tego kręcenia był znacznie inny i tak doszedłem do wniosku że to chyba strzelil pasek rozrządu.
Prawdopodobnie kiedy pojawiło się ojcu to rzegotanie to pewno jedna z rolek sie zacierała aż ją trafiło co pewno spowodowało urwanie bądz spadnięcie paska, jeśli tak się stało to szykuje się ojcu poważniejsza naprawa bo według gates.com jest to "interference engine" czyli po zerwaniu sie paska nastąpi kontakt cylindra z zaworem ale teraz kiedy kręce rozrusznikiem to nie słysze żadnego stukania.

Jak myślicie jest to pasek? A jeśli pasek to czy na 100% zawory wymiany będą?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silniki 2,0 występowały w 3 różnych wersjach , jaką masz wersje bo tylko 130konna na 100 % jest kolizyjna.
W Audi robiłem obydwie słabsze wersje (90 i 115) po zerwaniu paska i mimo opisu że są kolizyjne po dokładnym sprawdzeniu okazało się że wszystko było OK.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takie jest oznaczenie 2.0L 1984cc L4 FI (B) [ABA]
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z opisu wygląda na to że jest to 115 konna wersja (wielopunktowy wtrysk jak to ładnie Audi nazywało), stawiam że zawory będą dobre mimo opisu że jest kolizyjny, ale i tak nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy i sprawdzenia jej, a ten model silnika podatny jest na awarie uszczelki więc warto, szczególnie że części są w miarę tanie. A uszczelki polecam nie kupować polskich i włoskich tylko niemieckiego Reinza.

Przy okazji warto oprócz wymiana paska, rolki, napinacza - sprawdzić dokładnie koła pasowe (szczególnie głowicy) to też mankament tego koncernu.
A nie doczytałem twojego pierwszego postu, czy jest to pasek zobaczysz prosto tam góra obudowy rozrządu jest nadwóch klamerkach ( i czasami w niektórych modelach była jeszcze przykręcona jedną śrubą).
To jest jeden z najlepszych silników VW-Audi i najtrwalszych więc raczej nie powinno być to nic innego.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za Wasze posty, jutro podjade do ojca i spróbuje sciągnąc górna częśc obudowy żeby się upewnić w 100% że to pasek
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzis podjechałem do ojca sciągniłem obudowe paska i pasek jest na swoim miejscu ale wydaje mi sie że jest za lużny, bez problemu moge go wcisnąć 1.5cm. Poza tym widac na obudowie troche takich włosowatych strzępów paska.
Dodam jeszcze to że ojciec na dzień przed zdechnięciem silnika czuł wyrażny spadek mocy tak więc wnioskuje że pewno dzień przed pasek przeskoczył o ząbek a następnego o następny i po tym już zdechł.

jak myślicie? jeśli pasek przeskoczył o dwa lub trzy ząbki to zawory zetknęły sie z cylindrami??
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli o tyle co piszesz to nie.
Natomiast jeśli masz luźny pasek, to cały rozrząd do wymiany, no i musisz sprawdzić koła pasowe tak jak wcześniej pisałem. Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja dokładnie nie wiem o ile on przeskoczył, bo wogóle nie ma chęci zapalenia ale jest wyrażnie inny odgłos kręcenia jak to było dotychczas z tąd wnioskuje że coś jest nie tak z rozrządem.. Też nie słychać żadnych stuków kiedy sie kręci rozrusznikiem.
Czy ten luz na pasku rozrządu o którym pisałem to jest dopuszczalny czy stanowczo nie? A może on się sam kasuje po odpaleniu silnika?

mając na myśli cały rozrząd masz na myśli pasek plus rolke napinacza czy coś jeszcze?

Sorry za takie pytania ale w przyszłym tygodniu muszę wynając lawete i zaprowadzic ten samochód do mechanika u którego naprawiam swoje fury i nie chciałbym żeby sie okazało że to coś innego co można było naprawić na miejscu w garażu u ojca.

Dziś tez chciałem jeszcze się upewnić że pompa paliwa jest OK przez odkręcenie wężyka zasilającego przy silniku. Kiedy go odkręciłem poleciało paliwo, kiedy kazałem ojcu włączyc zapłon tylko psikło z węzyka i tyle, tak za każdym razem kiedy włączył zapłon. Myślałem że jak sie właczy zapłon pompa pompuje non stop aż do uzyskania odpowiedniego cisnienia w wężyku. A może pompa automatycznie się wyłącza kiedy nie może uzyskać tego ciśnienia?
Dodam jeszcze że kiedy podłączyłem ten wężyk spowrotem to kiedy włączył się zapłon to widac było jak ten wężyk lekko się wyprostował robiąc wrażenie że powstało w nim ciśnienie.

Co o tym myślicie?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 5:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byc moze bedziesz musial wymienic kola z rozrzadu(mech.powinien ocenic ich stan),moze winowajca jest sam napinacz,przy przestawionym zaplonie auta nie odpalisz i nie dziw sie innym odglosom przy probie odpalenia,jesli masz przestawiony zaplon to np.cala energia mieszanki suwu sprezanie ucieka w kolektory ssacy i wydechowy(zawory otwarte zamiast zamkniete) powodujac dudnienie itp.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a po co ci laweta ? linka i mocna noga do hamowania....
a pasek z reguly musi byc mocno napiety prawie ze twardy chyba ze padl ci napinacz i wogole juz go nie odciąga....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile ten pasek przejechał?????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo łatwo ustalić o ile przeskoczył Ci pasek, przekręć pasek aż pokryje Ci się znak na kole zamachowym ( miejsce zaślepione jest białym lub zielonym plastikiem wkręcanym w obudowę skrzyni b.) i wtedy zobaczysz na górnym kole jak daleko od siebie są znaki.
Napisz swój e-mail to wyślę Ci schemat paska z Auto-Data, co prawda Audi ale ten sam silnik (zresztą oznaczenie które podałeś też wskazuje na oznaczenie Audi)
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 6:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978 napisał:
a po co ci laweta ? linka i mocna noga do hamowania....


To jest automat i nie wolno go holować dalej jak 5km według instrukcji
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 6:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:

Napisz swój e-mail to wyślę Ci schemat paska z Auto-Data, co prawda Audi ale ten sam silnik (zresztą oznaczenie które podałeś też wskazuje na oznaczenie Audi)


Mój email powinien być dostępny pod przyciskiem email ale podaje jeszcze raz lutek34@gazeta.pl
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:

Napisz swój e-mail to wyślę Ci schemat paska z Auto-Data, co prawda Audi ale ten sam silnik (zresztą oznaczenie które podałeś też wskazuje na oznaczenie Audi)


bardzo dziękuje za schematy.
Tak się zastanawiam czy dałbym sobie rade z usunięciem tej usterki? Ojciec oszczędził by pare złotych.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bez problemu, to jeden z najprostszych rozrządów, musisz tylko zwrócić uwagę przy napinaniu paska napinaczem abyś to zrobił we właściwą stronę (o ile dobrze pamiętam do góry).
Musisz tylko znależć przyczynę awarii, ja daje 90 % na koło pasowe głowicy (strasznie lecą).
Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
I samochód naprawiony ale u mechanika.
Wymieniony pasek rozrządu, kółko napinacza i koło wałka.
Mechanior za to krzykną 280zł, dobra cena?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group