www.asu.pl :: Zobacz temat - Awaryjne odpalanie co gdzie podlaczyc i w jakej kolejnosci?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awaryjne odpalanie co gdzie podlaczyc i w jakej kolejnosci?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mama_blizniakow
*
*


Dołączył: Jan 26, 2006
Posty: 40

PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 22:39    Temat postu: Awaryjne odpalanie co gdzie podlaczyc i w jakej kolejnosci? Odpowiedz z cytatem

Podpowiedzcie w jaki sposob poprawie podlaczyc klemy podczas awaryjnego uruchamiania auta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 12, 2006 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podlaczasz plus dawcy do plusa biorcy( klema do klemy) i minus dawcy do biorcy(klemy) lub lepiej do bloku silnika(np wspornika alternatora itp)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mama_blizniakow
*
*


Dołączył: Jan 26, 2006
Posty: 40

PostWysłany: Nie Lis 12, 2006 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki, a w jakiej kolejnosci rozlaczać przewody?
Pytanko kolejne przy okazji - jezeli zajdzie koniecznosc podladowania akumulatora prostownikiem to czy nalezy koniecznie wyciagac aku z auta czy wystarczy tylko odlączyć kleme minusowa i wtedy podlaczyc prostownik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 12, 2006 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolejnosc musi byc taka aby nie spowodowac zwarcia czyli pierw podlaczas minusy a potem plusy a przy odlaczniu pierw odlaczas minus a potem plus.
podczas ladowania lepiej zdjac klemy dgyz nikt nie wie co sie przedostanie z sieci do instalacji auta.niema potrzeby wyjmowac aku z auta. trza pamietac,ze wiekszosc aku przy ladowaniu sie grzeje i wydziela gaz wiec lepiej podniesc klape maski i zrobic nieco przewiewu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wedlug mnie kolejnosc taka: podlaczanie - a potem +, odlaczanie najpierw + a potem -, ladowanie aku odlacz +
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z manuala do Windstara str.268 (ASU - gdzie jest manual który uploadowałem? - może prześlę jeszcze raz - tylko na jaki adres?)

plus do plusa
kabel minus do "DAWCY"
u BIORCY podłączyć do specjalnego miejsca (lub niemalowany metal na bloku silnika) - nie do minusa akumulatora!
.
.
usuwanie - minus od biorcy
minus od dawcy
plus od dawcy
plus od biorcy

orygnalny tekst:

To connect the jumper cables:
1. Connect one end of the first jumper cable to the positive (+)
terminal of the dead battery. (You can connect either jumper
cable to the positive (+) terminal, as long as you use the
same cable for both positive terminals.) Most jumper cables
have a red cable and a black cable. The red cable is generally
used for the positive terminals and the black for the negative
ones.
2. Connect the other end of the first cable to the positive (+)
terminal of the booster battery.
3. Connect one end of the second cable to the negative (s)
terminal of the booster battery — NOT to the dead battery.
4. Connect the other end of that cable to a good, unpainted
metallic surface in the engine compartment of the vehicle
that needs a jump-start. The following illustration shows
where you can find a metallic surface.
RWARNING
Do not connect the end of the second cable to the
negative (-) terminal of the battery to be jumped. A spark
may cause an explosion of the gases that surround the
battery.
264
Jumper Cable Placement (3.8L)
Roadside Emergencies
265
Jumper Cable Placement (3.0L)
After you connect the jumper cables to the batteries:
1. Make sure that the jumper cables are not in the way of
moving engine parts, then start the vehicle that has the
booster battery. Run the engine at a moderate speed.
266
2. Let the dead battery charge for a few minutes and then start
the vehicle that has the dead battery. If the starter does not
crank, check for good, solid jumper cable clamp attachments.
It may take a couple of tries before your vehicle starts. If
your vehicle does not start after several attempts, you may
have a different mechanical problem.
3. When both vehicles are running, let them idle for a few
minutes to charge the dead battery.
Take the jumper cables off in the following order:
1. Remove the negative (s) end of the jumper cable from the
metallic surface in the engine compartment of the vehicle
that needed a jump-start.
2. Remove the other end of the negative (s) cable from the
booster battery.
3. Remove the positive (+) cable from the booster battery.
4. Remove the other end of the positive (+) cable from the
vehicle that needed a jump-start.
After your vehicle is started, let it idle for a while to let the
engine “relearn” its idle conditions and drive it around for a
little while with all electrical accessories turned off, to let the
battery recharge. You may need to use a battery charger to
fully recharge the battery.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale logika wskazuje wyrownac potencjaly mas
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 11:57    Temat postu: manual Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
Z manuala do Windstara str.268 (ASU - gdzie jest manual który uploadowałem? - może prześlę jeszcze raz - tylko na jaki adres?)

plus do plusa
kabel minus do "DAWCY"
u BIORCY podłączyć do specjalnego miejsca (lub niemalowany metal na bloku silnika) - nie do minusa akumulatora!
.
.
usuwanie - minus od biorcy
minus od dawcy
plus od dawcy
plus od biorcy

orygnalny tekst:

To connect the jumper cables:
1. Connect one end of the first jumper cable to the positive (+)
terminal of the dead battery. (You can connect either jumper
cable to the positive (+) terminal, as long as you use the
same cable for both positive terminals.) Most jumper cables
have a red cable and a black cable. The red cable is generally
used for the positive terminals and the black for the negative
ones.
2. Connect the other end of the first cable to the positive (+)
terminal of the booster battery.
3. Connect one end of the second cable to the negative (s)
terminal of the booster battery — NOT to the dead battery.
4. Connect the other end of that cable to a good, unpainted
metallic surface in the engine compartment of the vehicle
that needs a jump-start. The following illustration shows
where you can find a metallic surface.
RWARNING
Do not connect the end of the second cable to the
negative (-) terminal of the battery to be jumped. A spark
may cause an explosion of the gases that surround the
battery.
264
Jumper Cable Placement (3.8L)
Roadside Emergencies
265
Jumper Cable Placement (3.0L)
After you connect the jumper cables to the batteries:
1. Make sure that the jumper cables are not in the way of
moving engine parts, then start the vehicle that has the
booster battery. Run the engine at a moderate speed.
266
2. Let the dead battery charge for a few minutes and then start
the vehicle that has the dead battery. If the starter does not
crank, check for good, solid jumper cable clamp attachments.
It may take a couple of tries before your vehicle starts. If
your vehicle does not start after several attempts, you may
have a different mechanical problem.
3. When both vehicles are running, let them idle for a few
minutes to charge the dead battery.
Take the jumper cables off in the following order:
1. Remove the negative (s) end of the jumper cable from the
metallic surface in the engine compartment of the vehicle
that needed a jump-start.
2. Remove the other end of the negative (s) cable from the
booster battery.
3. Remove the positive (+) cable from the booster battery.
4. Remove the other end of the positive (+) cable from the
vehicle that needed a jump-start.
After your vehicle is started, let it idle for a while to let the
engine “relearn” its idle conditions and drive it around for a
little while with all electrical accessories turned off, to let the
battery recharge. You may need to use a battery charger to
fully recharge the battery.



Wyslij ma na email. Widze odwieczny problem, co najpierw a co pozniej podlaczyc o odlaczy. Moim zdaniem nie ma to wiekszego znaczenia. Wazne + do + a - do -.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group