www.asu.pl :: Zobacz temat - trans sport 2.3 głośne stukanie w silniku
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

trans sport 2.3 głośne stukanie w silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Radzio81
*
*


Dołączył: Jun 24, 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 05, 2013 9:05    Temat postu: trans sport 2.3 głośne stukanie w silniku Odpowiedz z cytatem

Cześć.
Myślałem, że sam dam sobie radę z diagnozą, bo jest tu trochę "tematów stukanie w silniku" ale nie jestem pewien. Wiem, wiem 2.3, nie tracę jednak nadziei Smile

Wszystko działało ładnie, i nagle w czasie jazdy zaczęło cuś stukać, nie katowałem, właściwie dopiero ruszałem, ujechałem jakieś 500 m i się zaczęło. Wszystkie opinie dotyczyły uszkodzonych popychaczy. Robiłem to sam, bo oczywiście nikt nie chciał się podjąć wymiany. Nie wiem, czy dobrze diagnozowałem uszkodzone popychacze. Generalnie odkręciłem pokrywę zaworów i po kolei naciskałem na popychacze, te które najbardziej się uginały wymieniłem. Złożyłem. Rozrząd ok, wszystko wg znaczników. Odpalam i nadal stuka. Trochę jakby inaczej, te stuki jakby rzadziej, choć nie zawsze tak samo. Tu filmik jak to działa http://www.youtube.com/watch?v=C8Po5B45o4k Ciśnienie oleju, cóż opieram się tylko na wskaźniku z deski. Na początku wysoko, ponad połowę skali i w miarę jak się rozgrzewa to wskazówka spada. Nie wiem o co chodzi. Olej jest nowy. Chciałem sprawdzić panewki, ale bardzo ciężko jest mi odkręcić miskę olejową. Parę śrub poszło lekko, reszta hmm no cóż...
Liczę, że filmik nie jest zbyt słabej jakości i na jego podstawie ktoś postawi diagnozę. Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Sie 05, 2013 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak chcesz sprawdzić sprawdzić panewki. Ruszasz normalnie z jedynki po czym wrzucasz ostatni bieg i dajesz w pedał do podłogi. Sprawdzone niejednokrotnie w różnych autach z rezultatem celujacym
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Radzio81
*
*


Dołączył: Jun 24, 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 05, 2013 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli, że jak dostanie obciążenia to będzie jeszcze głośniej napitalać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Sie 05, 2013 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ciśnieniem się nie przejmuj,ten typ tak ma.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Radzio81
*
*


Dołączył: Jun 24, 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 05, 2013 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze taki filmik : http://www.youtube.com/watch?v=5g8WhZqOujk to jest nakręcone jeszcze przed rozkręcaniem. Nie wiem, może zostawiłem jakiś rozwalony popychacz? Problem polega na tym, że ściągnąłem do trupa chyba wszystkich okolicznych mechaników i nikt nie chciał pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Radzio81
*
*


Dołączył: Jun 24, 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 13:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postanowiłem dopisać co było nie tak, może komuś się przyda.
Okazało się, że obróciło panewkę na jednym korbowodzie, jedna miała niewielki luz, pozostałe dwie były w miarę dobre. Uszkodzenia były na tyle duże, że mimo iż wał nie miał nigdy szlifa, to nie dało się go naprawić.
Panewki główne były w granicy tolerancji.

Autko stoi rozebrane już kilka miesięcy. Wału trochę długo szukałem, bo używki, mimo deklaracji sprzedających były w fatalnym stanie. W końcu mi się udało kupić w miarę dobry, oddałem do szlifowania na III szlif, kupiłem zestaw panewek głównych i korbowodowych i całość czeka do złożenia.

Czy może mi ktoś podpowiedzieć jakim momentem należy je dokręcać?
I jeszcze jedno pytanie, czy muszę wymieniać korbowód - ten gdzie obróciła się panewka? Jest to akurat pierwszy i bez zdejmowania głowicy nie wyciągnę go.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K.urwa,ludzie,dlaczego kupujecie hamerykanckie auta z silnikami z dupy?
Trzeba kupowac V6 albo V8 - wtedy nie powinno byc problemów.

Wiem dlaczego kupujecie :
Schemat myslenia jest taki:
-hamerykancki=będzie duzo palil=trza kupic jak najmniejszy silnik,
-olewa sie opinie i rady,bo "jakos to bedzie",
-kiedy nastepuje awaria,nastepuje lament i setki pytań jak naprawic ten zasrany niehamerykancki silnik,ktorego juz sie powinno oddac na zlom.

W skrócie: chcecie amerykańskie auto,ale spalajace tyle co europejskie-a tak ni ma Twisted Evil
Albo masz auto z hameryki z hamerykanckim silnikiem i skrzynia i spalaniem,albo sie pieprzysz z niby-hamerykanckim autem i naprawiasz europejskie badziewne rozwiazania.
Ale to jest decyzja w chwili zakupu-i jak kupisz z silnikiem z UE,to potem nie pytaj jak naprawic.Miales swiadomosc ryzyka zakupu takiego auta z takim silnikiem (a jak nie miales,to powinienes miec) i nie zawracaj dupy ludziom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Radzio81
*
*


Dołączył: Jun 24, 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten samochód był kupiony w 2006 roku i jak do tej pory nie było z nim problemów. Nie chciałem mieć samochodu który pali jak najmniej, bo wtedy miałbym tico na lpg. Forum to nie miejsce na takie posty, nie wiesz co napisać to nie pisz, a na pewno nie w takim stylu, bo to nic nowego nie wnosi do tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

redneck1 napisał:
(...) nie zawracaj dupy ludziom.



...dawno nie było tutaj takiego kowboya. brawo. widać ze dopiero się rozkręcasz. Rolling Eyes

----------------------------------------------------

radzio, rób swoje. składaj silnik i jezdzij. frustratów tutaj nie brakuje jak widzisz.

masz wprawdzie 2300, silnik z bardzo złą sławą jeśli chodzi o serwisowanie ale także i bardzo dobra jeśli chodzi o dokonania sportowe - to amerykański silnik. niektórzy nawet tego nie wiedzą Wink

tutaj masz momenty, schemat i forum w usa dotyczące tego silnika. dużo ciekawych informacji

http://www.quad4forums.com/forums/

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:
redneck1 napisał:
(...) nie zawracaj dupy ludziom.



...dawno nie było tutaj takiego kowboya. brawo. widać ze dopiero się rozkręcasz. Rolling Eyes


Piszac na forum każdy sie naraza-na krytyke albo na czyjs zly humor.Niestety takie zycie.
Sam wielokrotnie liczylem na pomoc i gówno.Sami ignoranci,czerpiący wiedze z netu.
Forum nic nie daje.
Radzio-licz na siebie i tyle.

Czesc.


PS.Co do sposobu myslenia w/s kupna samochodu zdania nie zmienilem.
I uwazam,ze ten sposob myslenia jest glowna przyczyna póxniejszych problemów z autami.
Ale gdyby nie tacy kupcy-mechanicy nie mieliby z czego zyc Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Radzio81
*
*


Dołączył: Jun 24, 2009
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw Kwi 17, 2014 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję za schemat i linka. Szczerze mówiąc zapomniałem o tym forum, a są tam bardzo fajne rozwiązania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group