www.asu.pl :: Zobacz temat - Zmiana 10w30 niewiadomojaki na 5w30 mineralny
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana 10w30 niewiadomojaki na 5w30 mineralny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 7:05    Temat postu: Zmiana 10w30 niewiadomojaki na 5w30 mineralny Odpowiedz z cytatem

Przymierzam sie do zmiany oleju w T&C 3.8 i mam pewien problem.
Poprzedni wlasciciel jezdzil na 10w30, ale nie wie jakim, serwis gdzie zmienial tez nie ma zapisane, jednym slowem - nie dojdziesz.

I teraz czy bedzie Waszym zdaniem OK, jesli zmienie ten nieznany olej 10w30 na:

mineralny 5w30 Mopar,
mineralny 5w30 Petrocanada lub
mineralny (czy moze polsyntetyczy?) 5w30 Castrol High Mileage?

Przeskoczenie z polsyntetyku na rzadszy mineralny nie powinno chyba zaszkodzic, a jak z przejsciem z mineralnego na rzadszy mineralny?
Tego na tym form nie znalazlem.

Przebieg 180 tys. km, zalozmy roboczo, ze prawdziwy, bo i tak sie nie da sprawdzic.


Ostatnio zmieniony przez dood dnia Sro Cze 12, 2013 7:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 7:48    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Powiem tak,ja w pontonie zmieniłem z półsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w50 przy przebiegu 400tyś i nic niepokojącego nie zauwaźyłem,teraz też tym zalewam.Jedyne co to ciśnienie oleju przy mocno rozgrzanym silniku jest nieco niższe,ale w normie,a pozatym same plusy.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koni2305
*
*


Dołączył: Mar 04, 2012
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 9:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słyszałeś może o takim czymś jak płukanka silnika? Dolewa się do oleju przed wymianą, Wypłucze wszystki syf co narobił nieprawidłowy olej (tylko jakiejś dobrej firmy weź STP, Liquid molly). Po takim czyszczeniu możesz zalać ten olej który był na początku.
Ps. Jak wiesz że był np. 10W30 to nieważne z jakiej firmy, poprostu aby tylko był 10W30 po prostu ktoś zalał taki bo jest najbezpieczniejszy jak nie wiadomo co było wcześniej bo miesza się z mineralnym i syntetykiem.
_________________
Miałem fajne DODGE DURANGO 2001 4,7, mam nadzieję że jeszcze kiedyś będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Slyszalem, ale uzywanie plukanek itp. specyfikow w starych silnikach uwazam za rownie bezpieczne, co gra w rosyjska ruletke.
Wole trzymac sie zalecen producenta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koni : czym sie rozni plukanie silnika "plukanka" od wyplukiwania nagarow i szlamow olejem syntetycznym??

dood - skoro nie mozesz ze 100% pewnoscia dojsc nawet do marki oleju na jakim jezdzil poprzedni wlasciciel, to moze sie i okazac, ze te 10w30 to tez mu sie wydawalo Smile a w realu jezdzil na 20w50 + motodoktor Smile
ja bym ci radzil narazie wymienic olej na jakis najmniej "inwazyjny" - dajmy na to 10w30 marki obojetnie jakiej i przez pierwsze setki km dokladnie obserwowac prace silnika/osluchiwac zawory....dopiero nastepna wymiane jak zrobisz to wlej juz co tam chcesz wedle upodoban Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

dood - skoro nie mozesz ze 100% pewnoscia dojsc nawet do marki oleju na jakim jezdzil poprzedni wlasciciel, to moze sie i okazac, ze te 10w30 to tez mu sie wydawalo Smile a w realu jezdzil na 20w50 + motodoktor Smile


Tak zle nie jest Smile Mial butelke "wszelki wypadek" opisana recznie jako 10w30, wiec raczej nie lal rzepaku z ceramizerem Smile

No ale co to Twoim zdaniem znaczy "najmniej inwazyjny"? Bo dla mnie takim olejem jest zalecany przez fabryke, czyli w tym wypadku 5w30 LUB 10w30, co kieruje nas z powrotem do mojego poczatkowego pytania Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co masz na korku wlewu napisane ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
co masz na korku wlewu napisane ?


"Engine Oil
American Petroleum Institute
Certified for gasoline engines
See owners manual"

Mr. Green

A instrukcja dopuszcza i 5w30, i 10w30 (o ile spelniaja standard API MS-6395). Moparowskie spelniaja i Petrocanada tez spelnia.

Jak widzisz, nie ma tu odpowiedzi na pytanie, czy zmiana z nieznanej dziesiatki (byc moze polsyntetycznej) na znana piatke lub dziesiatke moze zaszkodzic silnikowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koni2305
*
*


Dołączył: Mar 04, 2012
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
koni : czym sie rozni plukanie silnika "plukanka" od wyplukiwania nagarow i szlamow olejem syntetycznym??


Moim zdaniem trochę się różni bo jak zalejesz płukankę to 10min. i nagarów nie ma spuszczasz ze starym olejem i możesz nalać co tam chcesz nowego. Natomiast jak zalejesz syntetyka to i owszem wszystki nagar też usunie ale będziesz z tym syfem w świeżym oleju jeździł aż do następnej wymiany.

dood- Najmniej inwazyjny to masz właśnie 10W40 bo miesza się z mineralnym i syntetykiem również. To taka przejściówka jest jak chcesz zmieniać z syntetyka na mineral lub odwrotnie to pomiędzy trzeba pojeździć trochę na semisyntetyku a takim jest właśnie 10W40
_________________
Miałem fajne DODGE DURANGO 2001 4,7, mam nadzieję że jeszcze kiedyś będzie.


Ostatnio zmieniony przez koni2305 dnia Sro Cze 12, 2013 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli silnik jest w dobrym stanie to nic mu nie grozi Smile lej taki jak pisze i juz.
a tym czy to jest syntetyk czy mineral sie nie przejmuj!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lamie sie jeszcze, czy nie zalac oleju High Mileage albo MaxLife.

Czytam trzeci raz saznisty watek MarkSeven i taki sam madry jestem jak na poczatku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie mozesz po prostu zalac takim jaki jest w specyfikacji? nigdy sie nie wie kto co lal. ja zawsze zalewam tym co zaleca fabryka i jakos nie mam problemow. olejow 5w30 jak mrowkow i nie sa drogie. za 10w30 troche gorzej ,ale tez sie da przezyc. po co chcesz lac 10w30 skoro piszesz,ze fabryka zaleca 5w30? 10w30 by sie nadalo gdybys wymiane robil np w kwietniu ,a we wrzesniu zlewal i wtedy 5w30.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fabryka zaleca oba rodzaje: 10w30 i 5w30.

Jeden dla temperatur do -18 st., drugi chyba do -29 st.
Zapewne skonczy sie na rzadszym - pojezdzimy, zobaczymy.

Gdyby kierowac sie temepraturami u mnie, to zdecydowanie rzadszy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mieszkasz w suwalkach? Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Czw Cze 13, 2013 8:35, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
jestes z suwalek? Very Happy


Nie, spod Krakowa. Tej zimy 2 razy mialem minus 30, zeszlej zimy mialem minus 30 przez 2 tygodnie...
400 m npm, mikroklimat ojcowski, podpadam pod tereny gorskie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, olej zmieniony 900 km temu na Mopar 5w30.

Pracuje tak samo, spalanie sie nie zmniejszylo Wink
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group