www.asu.pl :: Zobacz temat - Falujące obroty na P i N 5.0 V8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Falujące obroty na P i N 5.0 V8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 18:02    Temat postu: Falujące obroty na P i N 5.0 V8 Odpowiedz z cytatem

Koledzy ! Wink

Jak w temacie, na rozgrzanym silniku (Fordowska jednostka 5.0 HO) obroty zaczynaja swoją huśtawkę (na zimnym gdy obroty są nieco wyższe brak objawów) aż do zgaśniecia motoru. Wymienione świece, kable, kopułka z palcem. Nie ma różnicy czy chodzi na lpg czy Pb. Jak tylko zapnie się D lub R problem ustaje. Czasem przy manewrach gdzie trzeba wajchowac między D a R potrafi zgasnąć. Gdzie dalej szukać przyczyny, co poradzicie ??
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 18:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic nie zawilgotnialo?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na zimnym jest ok bo automatyczne ssanie podwyzsza obroty i nie nastepuje wypadanie zaplonu. to samo podczas jazdy. ale kiedy silnik osiagnie temp wlasciwa dla pracy, gasnie, to samo podczas postoju, na swiatlach albo tak jak piszesz podczas zmiany R-D-P.

mialem to samo.

u mnie wyszlo ze cewka. ale u siebie sprawdz najpierw czy po wymianie swiec i przewodow jest zachowana kolejnosc przewodow WN. jesli ok przyjrzyj sie cewce i jesli mozesz to ja podmien dla sprawdzenia, jesli masz mozliwosc. na koniec zostaw moduł.

takie zjawisko zawsze jest zwiazane z wypadaniem zaplonu wiec na tym sie skup elimiujac po kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdy stoje np na światłach i mam D to nic nie faluje. Czasem czuc delikatne drgniecia jakby ktoryś cylinder wypadał. Przed i po wymianie świec, kabli i całej reszty jest to samo.

A czy z tym może mieć coś wspólnego EGR ? Czy zaślepienie go może w jakiś sposób pomóc?
Cewki niestety nie mam skąd podmienić, trzeba będzie się za nową rozejrzeć.

Co do wilgoci to auto stoi w suchym, ogrzewanym garażu więc myślę że jak nawet wigloć gdzieś była to by odparowała gdyż nie jeżdziłem od prawie dwóch tygodni (ze względu na oczekiwanie na uszczelki pod pokrywy zaworów bo mam przeciek). W lecie było to samo ale może powiedz gdzie szukać jak juz wilgoci? Kopułka nowa z uszczelka, przewody nowe siedzą ciasno... ;/

A co do wypadania zaplonu to czy nie powinna tego zasygnalizować lampka MIL że coś z silnikiem jest nie halo ?
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AIC control Valve wyjmij i przeczyść jak nie pomoże to wymień na nowy. Na zakrętach lubi się przez tą usterkę wyłączać silnik. Podobnie jak włączysz klimatyzację:D Kupować radzę motorcrafta z serii z szarą obudową. Te z czarną to jakaś trefna seria jest ciągle się sypią. Jak auto długo stoi to AIC czyli silniczek krokowy po naszemu lubi się kaszanić Smile ja zrobiłem 841km w tym roku i 6 silniczków poszłoVery Happy.
Jak spadają Ci obroty i silnik zaczyna kołysać się na boki ale nie gaśnie i nie zależy to od manewrów to inna usterka ale silnika 4.6 raczej. Bo one gubiły prąd po rozgrzaniu:)


Ostatnio zmieniony przez Alexander25 dnia Wto Lut 12, 2013 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alexander25 napisał:
AIC control Valve


jesli juz to IAC Wink

ale mysle ze to nie wina idla. ale przeczyscic zawsze warto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie zamieniłem miejscami:) jednak na 99% w tym silniku to jest przyczynąSmile Właśnie kolejny raz mam dokładnie to samo:) jak będziesz wymieniał to pamiętaj o uszczelce.

Ostatnio zmieniony przez Alexander25 dnia Wto Lut 12, 2013 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto od przeszło roku przejechało blisko 18 tys km a stoi od kilkunastu dni bo olej kapie i czekam na uszczelki. W czasie jazdy i na załączonym biegu nie ma żadnych objawow nie mówiąc juz o gaśnieciu w czasie jazdy. Problem jest jedynie na biegu jałowym. Czyli najpier krokowy, a później cewka (tak chyba najłatwiej eliminować przyczyny).
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piszac o wilgoci mialem na mysli wlasnie cewe lub kable ale jesli auto stoi w ciepelku to raczej nie to...

Jak mialem rozwalone to -
http://www.ebay.com/itm/83-84-85-86-87-93-mustang-smog-pump-5-0-/150891036306?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2321ce7e92&vxp=mtr

wystepowaly podobne objawy co u Ciepie z tym ze obroty falowaly i na P i na D(dziwne bo na r bylo ok ) ponadto silnik slabo wkrecal sie na obroty i wiecej palil.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie zastanawiałem sie jakis czas temu do czego jest ta pompa (opisana na naklejce pod maska bodajże jako air pump).
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten wynalazek pierdzi w wydech w celu rozrzedzenia spalin.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlpeiej weź nagraj zachowanie silnika i obrotów i wrzuc na imageshack:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:
Ten wynalazek pierdzi w wydech w celu rozrzedzenia spalin.


WTF ??

A to jest ta air pumpa wogóle? stojąc przed maska po lewej na dole ??
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak dokladnie ta.

O ile sie nie myle to zostalo to zamontowane w celu dostosowania silnika do nowych norm emisji CO2.
Poprostu ktos wykombinowal pompke ktora dmucha w uklad wydechowy i tym samym rozrzedza spaliny i zmiejsza ilosc CO2 na metr szescieny.
Swoja droga dosc sprytne oszustwo.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale jaki ona ma wpływ na obroty-odnośnie do Twojej sytuacji ( tak w razie czego ). Ja nie mam żadnej sody która coś by zczytywała więc wątpie aby mogła mieszać w pracy silnika...
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Daniel0
*
*


Dołączył: Jul 01, 2011
Posty: 48
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 23:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie lapie Ci jakiegos lewego powietrza?
_________________
Jest: Ford Taurus Wagon

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daniel0 napisał:
Nie lapie Ci jakiegos lewego powietrza?


Ha to jest dobre pytanie !! Wink Pojecia nie mam ale czy bez obciążenia (jakim jest samo zapięcie biegu) tylko by to wystepowało ? Bo jakby lewe łapał to stojąc na Drivie objawy chyba byłyby podobne... Czy się myle i jak to sprawdzić ?? Tam jest dość sporo podciśnień które z racji wieku mogły popekać :/
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Daniel0
*
*


Dołączył: Jul 01, 2011
Posty: 48
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 0:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wstepnie na sluch, tzn czy nie slychac jakiegos syku.
Ewentualnie odpinac po kolei podcisnienia i sprawdzac jak sie silnik zachowuje. Bardzo czesto rozlatuja sie plastikowe wtyczki od podcisnienia
_________________
Jest: Ford Taurus Wagon

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doctor napisał:
Ale jaki ona ma wpływ na obroty-odnośnie do Twojej sytuacji ( tak w razie czego ). Ja nie mam żadnej sody która coś by zczytywała więc wątpie aby mogła mieszać w pracy silnika...


Auto zachowywalo sie jakby mialo zapchany wydech, obroty spadaly i auto mialo chec zgasnac.Potem nastepowalo cos w rodzaju odetkania wydechu i auto wslakiwalo na troche wieksze obroty niz powinno.
Falowanie bylo nierownomierne.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sprawdzałeś co się stanie jakby ją odpiąć całkiem, jak wtedy silnik chodził ??
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po odpieciu bylo normalnie ale wywalalo check.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:
Po odpieciu bylo normalnie ale wywalalo check.


Hmm to to jest jeszcze łatwiejsze do wyeliminowania niż cewka i krokowiec. A tam jakiś wężyk jest podpięty do niej czy jak to pompuje w te spaliny powietrze ?

No i skąd się brał Check, masz sonde u siebie czy jest jakiś czujnik na tym "układzie" ?
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doctor napisał:
Problem jest jedynie na biegu jałowym.

Rozumiem,że tylko w pozycji N.
Może nie byc dobrego kontaktu w listwie pod lewarkiem skrzyni.Skoro tylko w tym polozeniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

redneck1 napisał:
Doctor napisał:
Problem jest jedynie na biegu jałowym.

Rozumiem,że tylko w pozycji N.
Może nie byc dobrego kontaktu w listwie pod lewarkiem skrzyni.Skoro tylko w tym polozeniu.


W pozycjach N oraz P - na D, R i 1 jest git
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponowalbym poszukac schematow,byc moze sa na www.autozone.com i przeanalizaowac co odpowiada za zaplon a co za inne sprawy,bo za niedlugo watek zamieni sie w science fiction Smile .
Sorki ale niektore rady ocieraja sie o portal niewiarygodne.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Proponowalbym poszukac schematow,byc moze sa na www.autozone.com i przeanalizaowac co odpowiada za zaplon a co za inne sprawy,bo za niedlugo watek zamieni sie w science fiction Smile .
Sorki ale niektore rady ocieraja sie o portal niewiarygodne.


Cos czuje ze pijesz do mnie.Wiec to juz ostatni post w tym temacie.
W moim przypadku niewiarygodne science fiction skutkowalo wymiana:
Aparatu zaplonowego,nowych swiec na nowsze swiece,dobrych kabli na lepsze kable,podmieniamiem przeplywomierza i jeszcze wiele innych zbednych operacji.
Dopiero starszej daty mechanior postawil prawie trafna diagnoze.Prawie poniewaz najpierw rozprul mi tlumiki poniewaz wydawalo mu sie ze gdzies tam tkwi problem.Dopiero po tej operacji dotarl do pompy i po jej wymianie skonczyly sie science fiction.


Jezeli auto Doktora ma zaslepiony EGR i byc moze wykonane jeszcze kilka innych patentow made in PL to schemat duzo nie pomoze.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:

Sorki ale niektore rady ocieraja sie o portal niewiarygodne.


Jeśli miałoby pomóc to mogą się ocierać nawet o strefe 51 Wink
Na pewno skorzystam ze wszystkich które były wymienione Exclamation
O postępach i eliminacji poszczególnych problemów dam znać.
Dzieki chłopaki !! Wink
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mial byc ostatni post. ale ze jestem pijany to jeszcze jednego nasmaruje.
Doktorku! mam cicha nadzieje ze nie bedziesz mial takich przecherow jak ja.
Hary dobrze prawi i prawdopodobie jest to cewa ale gdy sie okazalo ze jest inaczej to pomin pompe powietrza na pasku osprzetu(ta pufajaca w wydech).
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group