www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 3.8 awd 97r Nawracający problem wentylatorów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 3.8 awd 97r Nawracający problem wentylatorów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adaswwl
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 21
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 18:36    Temat postu: Voyager 3.8 awd 97r Nawracający problem wentylatorów Odpowiedz z cytatem

WItam. Wiem, żę temat był wielokrotnie wałkowany, lecz u mnie wygląda to zupełnie inaczej. Mianowicie wentylatory załączają się w zimę kiedy chcą . Wymieniłem sterownik, dorobiłem do niego radiator i umiejscowiłem w chłodnym miejscu, a objawy ani trochę się nie zmieniły. Czujnik temp. ten przy cewkach jest ok . Dalej nie wiem co robić, zauważyłem ostatnio roztrzaskany czujnik na przodzie silnika tuż nad miską olejową siedzący w bloku. Nie styka się on ani z olejem ani z wodą . Może kto świe co to za czujnik ( spalanie stukowe, temperatura bloku ??) I gdzie dalej szukać przyczyny świrujących wentylatorów. Kolejna sprawa to czy sprężarki klimy w tym modelu są rozbieralne ( w domowych bardzo profesjonalnych warunkach) ? Otóż sprężara stawia mi straszne obciążenie dla silnika i wyje na wysokich obrotach. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawia Adaś - nowy użytkownik vojtka Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak to działają jak chcą ?napisałeś dość chaotycznie
1.jak silnik osiągnie za wysoką temperaturę to wtedy załączają się wentylatory (ale to zapewne wiesz Laughing )
2. jeśli masz nastawione pokrętło nadmuchu powietrza na symbol z szybą (a jest tych pozycji chyba 3) to wtedy nawet nie włączając przycisku klimatyzacji klimatyzacja uruchamia się automatycznie a co zatem idzie zaczynają pracować wentylatory silnika
3. uzupełnij w podpisie jakie masz auto, oraz skąd jesteś, zawsze może znaleźć się dobra dusza w twojej okolicy co pomoże w diagnozie usterki
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adaswwl
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 21
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Voyager 3.8 awd z 97 roku, wentylator załącza się przy średniej temperaturze , schładza az zamknie sie termostat i tak trzyma cały czas temperature około 30-40 stopni. Klima wyłączona , nawiew na szybę także. Jestem z Warszawy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 16:15    Temat postu: skrzynia Odpowiedz z cytatem

Co do czujnika w bloku to czujnik spalania stukowego.

Co do wentylatorów to :

1. Czujnik ciśnienia klimatyzacji może być uszkodzony. Komputer włącza went bo widzi np. zbyt wysokie ciśnienie lub nie widzi go w ogóle i włącza je awaryjnie.

2. Czujnik temp. skrzyni uszkodzony i przekłamuje. Komputer skrzyni informuje komputer silnika aby włączył went.

Ja stawiam na klime. Po odczycie z w/w czujników na komputerze diagnostycznym powinno wyjść co jest przyczyną.

W najgorzym przypadku uwalony sterownik silnika.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a styk na przewodzie do czujnika sprawdzałeś??? Bo jak np. zdejmiesz wtyk z czujnika to komp załączy wentylatory i teraz wystarczy że będziesz miał zanik przejścia i wentylator się będzie załączał.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
adaswwl
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 21
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdzie szukać w.w. czujników ( cisnienie klimy , temp. skrzyni ) ? Czy czujnik stuku jest koniecznie niezbędny do prawidłowej pracy ? Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adaswwl
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 21
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem w dość dobrej sytuacji bo mam całego 3.3 na pobliskim szrocie Smile Czujniki powinny być identyczne, co prawda nie znalazłem czujnika stuku w tamtym silniku , pewnie jest gdzieś w innym miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 19:17    Temat postu: ciśnienie klimy Odpowiedz z cytatem

Czujnika ciśnienia gazu w układnie klimatyzacji szukaj na przewodzie od klimy w okolicach paska wielorowkowego.

Co do temp. skrzyni to czujnik jest w skrzyni w TRS (trans range sensor - jak dobrze pamiętam). Z jego wymianą jest już gorzej bo trzeba ściągać płytę.

Zacznij od czujnika klimy. Wymienia się go bardzo łatwo. Jak go odkręcisz to gaz i tak nie ucieknie bo jest tam zaworek (jak w went. w kołach)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
adaswwl
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 21
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Wto Cze 05, 2012 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super, jutro zabieram się za testy. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adaswwl
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 21
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Wto Gru 04, 2012 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po długiej przerwie. Niestety na nic zdały się moje starania z ujarzmieniem wentylatorów. Zamontowałem chwilowo włącznik manualny i sam na bieżąco kontroluje temperaturę silnika. Sprawdziłem czujnik klimy, wymieniłem i bez zmian, nowy sterownik wiatraków także nie polepszył sprawy. Z innej beczki , zabrałem siz ęa redukcje spalania (25l na gazie wg komputerka pokłądowego) przy kompletnym braku mocy na gazie. Sczytałem kody błędów i mam błędy 17 i 51. 17 to zapewne urwany czujnik spalania stukowego - i tu ponawiam pytanie : czy ma on jakikolwiek wpływ na pracę silnika ? "51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo). " za uboga mieszanka na gazie czy faktycznie któryś czujnik poleciał ? Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group