www.asu.pl :: Zobacz temat - Pytanie o szerokość opon
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie o szerokość opon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob Paź 13, 2012 21:25    Temat postu: Pytanie o szerokość opon Odpowiedz z cytatem

Koledzy pytanko mam czy mogą z przodu być opony o szerokości 225/60/16 a na tyle 245/55/16 ...?
Już tłumaczę skąd taki pomysł:
Auto kupiłem na oponach 225/60 ale dwie to już slicki były więc zakupiłem 4 nowe 245/55 ( okazja była ) i wszystko grało do momentu gdy się nie wytarł bieżnik i teraz przy cofaniu i maxymalnym skręcie kół zamiast się toczyć to uskakuje (przesuwa się czy jak to inaczej opisać) - jak były nowe to się poddawał bierznik i koło się toczyło.
Jeździłem dwukrotnie na zbieżność i wszystko gra więc jedyny powód to zbyt szerokie opony ;/
A że ostały mi się dwie z poprzedniego kompletu to takie coś sobie wykminiłem tylko pojęcia nie mam czy tak można założyć.
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Paź 13, 2012 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozna...nikt ci tego nie zabroni Smile wg przepisow masz miec jednakowe opony na osi no i obrys opony nie moze wystawac poza obrys samochodu...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Paź 13, 2012 21:55    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Mogą,no chyba że masz 4x4 Wink to nie Very Happy
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob Paź 13, 2012 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W pytaniu czy można tak założyć chodziło mi o właściwości jezdne tzn czy różne szerokości opon na osiach nie będą miały negatywnego wpływu na prowadzenie auta itd Wink Bo jeśli chodzi o przepisy to niestety ale opony byłyby ostania rzecza którą bym się przejmował aby była zgodna z nimi Razz
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 3:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doctor napisał:
W pytaniu czy można tak założyć chodziło mi o właściwości jezdne
Jesli zalezy ci tak naprawde na wlasciwosciach jezdnych i bezpieczenstwie - to powinienes wrocic do fabrycznego rozmiaru opon. Pamietaj,ze zawieszenie jest zawsze dostrojone do rozmiarow opon . Opona,sprezyna (lub poduszka) i amortyzator tworzy cos jak obwod rezonansowy dostrojony tak,aby zapewnic jak najmniejsze odrywanie kola od jezdni zapewniajac bezpieczna i komfortowa jazde w kazdych warunkach.>< Przy oryginalnych sprezynach (poduszkach) i amortyzatorach zwiekszenie szerokosci opony i zmniejszenie jej profilu spowoduje wieksze drgania i kolysanie pojazdu, nie mowiac o gorszej przyczepnosci i szybszym zuzyciu elementow zawieszenia. Idea Potraktuj to tylko jako fachowa odpowiedz na zadane pytanie. A decyzja i tak nalezy do Ciebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 11:08    Temat postu: Re: Pytanie o szerokość opon Odpowiedz z cytatem

Doctor napisał:
Koledzy pytanko mam czy mogą z przodu być opony o szerokości 225/60/16 a na tyle 245/55/16 ...?
.


to idealny uklad do camaro czy trans ama aby zapewnic doskonale prowadzenie.
nie wiem do czego to zalozyles bo nie napisales. jednakze profil powinien zostac ten sam a masz delikatna rozbierznosc miedzy 60 a 55. tyle ode mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko ze poszerzając oponę trzeba zejść z profilu.
A tu i tak z tyłu będzie delikatnie "wyższe" koło
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki układ chcę założyci do Lincolna MARK VII. Jeśli chodzi o wysokość auta na różnych profilach to myślę że tu zaingeruje układ pneumatyki który cały czas trzyma jednakową wysokość przodu i tyłu. Zimówki kupie juz węższe ale póki co to wypróbuję takie ustawienie. Jeśli coś będzie nie tak to założę zimę a na wiosnę będę kombinować co dalej Wink
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bedzie sie dobrze prowadzil, sprawdzone w naszych warunkach drogowych na wielu trasach biorac pod uwage permanentne koleiny Wink
szerokosc tylu przeniesie i zabezpieczy trakcje a delikatnie wezszy przod sterowalnosc. zobaczysz sam.
tutaj jest malo osob z doswiadczenie rwd i mocy 250hp + wiec moga teoretyzowac co do opon. doswiadczenie i praktyka to inna sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

generalnie jest tu malo ludzi ktorzy wiedza cokolwiek ,na szczescie jest harry "falkon" angel ,ktory nasze dyletanctwo nadrabia z nawiazka Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wszystko bedzie tak pieknie jak piszesz. 84' MarkVII ma oryginalny rozmiar opon 215/70/15 a wersja LSC - 215/65/15. W twoim aucie bardzo poszerzony i niskoprofilowy tyl potrzebuje wiekszego docisku kola do jezdni,a wiec zupelnie innej poduszki .Przynajmniej takiej z roczn.88-up od wersji LSC ktore mialy opony 225/60/16. Amortyzator tez powinien byc twardszy. Wtedy dopiero mozemy mowic o dobrym prowadzeniu. Idea Moje doswiadczenie na ten temat jest takie,ze znam pare osob co podobnie zrobilo,ale oni wyrzucili poduchy i dali specjalny kit sportowych sprezyn.ponadto dali inne (high performance) tarcze i klocki z przodu i z tylu dla poprawy skutecznosci hamulcow , poniewaz wydluzyla sie droga hamowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Nie Paź 14, 2012 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
generalnie jest tu malo ludzi ktorzy wiedza cokolwiek ,na szczescie jest harry "falkon" angel ,ktory nasze dyletanctwo nadrabia z nawiazka Wink


generalnie na forach jest tak ze jak nie wnosisz niczego do tematu to po prostu zamknij ryj Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Paź 15, 2012 7:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam coś z własnego doświadczenia i co prawda marksewen ma poniekąd rację.
Miałem kiedyś założone opony 17 calowe z o szer 225. i powie m,że jazda na nich po koleinach ,które zrobiły tiry była tragiczna cały samochód sam się prowadził po drodze i trudno było utrzymać prowadzenie na wprost.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pon Paź 15, 2012 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chłopaki dzięki za informacje i własne doświadczenia. W tym tygodniu założe troche węższe na przód i zobacze co sie dzieje. Głównie chodzi mi o to "przeskakiwanie" koła zamiast toczenia. Jeśli ustanie to wtedy będę skupiał się na obserwacji trakcji, przyczepności itd Wink
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie Paź 21, 2012 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ramach poinformowania:
Od kilku dni jeżdżę tak jak wcześniej planowałem. Nic sie dziwnego czy innego nie dzieje, jedyna zauważalną rzeczą jest ustąpienie "przeskakiwania koła" Wink Więc rezultat osiągnięty
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Paź 22, 2012 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tym sie wlasnie rozni praktyka z danym modelem od teorii z wiedzy ogolnej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Paź 23, 2012 2:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stwierdzenie ze "nic dziwnego sie nie dzieje" to zaden argument. Tylko odpowiednie testy i badania moga byc wykladnia w tym temacie.Wtedy jak sie bedzie cos dzialo to bedzie juz za pozno. Idea Duzo szersze opony i o nizszym profilu bez dostosowania innych elementow zawieszenia nie zapewniaja w zlych warunkach nalezytej przyczepnosci oraz wydluzaja droge hamowania.Zostalo to juz dawno sprawdzone. Poczekaj niech troche popada,pospadaja liscie z drzew ,do tego kiepska nawierzchnia jezdni .I jak przyjdzie ci awaryjnie hamowac to wtedy pogadamy.A o zimie to juz nawet nie wspominam! Arrow Dla lepszego zrozumienia troche fizyki: jesli powierzchnia styku opony z jezdnia jest wieksza ,to rozlozona sila nacisku na kazdym cm2 styku jest mniejsza. A jesli profil opony jest nizszy,to jej zdolnosci amortyzujace maleja .Te dwa czynniki powoduja czestsze odrywanie sie kola od nawierzchni. Aby przywrocic nalezyta przyczepnosc ,wymagana jest inna charakterystyka docisku kola do jezdni. Niestety,tych "teorii" jeszcze nikt nie zakwestionowal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto Paź 23, 2012 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Duzo szersze opony i o nizszym profilu bez dostosowania innych elementow zawieszenia nie zapewniaja w zlych warunkach nalezytej przyczepnosci oraz wydluzaja droge hamowania.Zostalo to juz dawno sprawdzone. Poczekaj niech troche popada,pospadaja liscie z drzew ,do tego kiepska nawierzchnia jezdni .I jak przyjdzie ci awaryjnie hamowac to wtedy pogadamy.A o zimie to juz nawet nie wspominam! Arrow Dla lepszego zrozumienia troche fizyki: jesli powierzchnia styku opony z jezdnia jest wieksza ,to rozlozona sila nacisku na kazdym cm2 styku jest mniejsza. A jesli profil opony jest nizszy,to jej zdolnosci amortyzujace maleja .Te dwa czynniki powoduja czestsze odrywanie sie kola od nawierzchni. Aby przywrocic nalezyta przyczepnosc ,wymagana jest inna charakterystyka docisku kola do jezdni. Niestety,tych "teorii" jeszcze nikt nie zakwestionowal.


Jeśli chodzi o hamowanie itd to sie wogóle tym nie przejmuje bo ABS się skonczył więc i tak będzie hardcore Wink Co do profilu i szerokości to we wcześniejszym poście podałeś zalecane ale mój obecny profil to 60-65 zamiast sugerowanego 70 więc nie sądze aby taka różnica miała jakiś wpływ.
Nic się nie dzieje, auto zachowuje sie normalnie (czyt. tak jak na wszystkich oponach o szer 245), nie mam pojecia jak by się jeździło na "zalecanym" rozmiarze bo takich nie posiadam i raczej nie będę miał. Nie popadajmy w paranoje, przecież ten samochód nie jeździ np po torach wyścigowych gdzie wszystko musi być idealnie dostosowane.
Jeśli chodzi o zawieszenie i jego zużycie - spoko tuleje można nawet co roku wymieniać, tragedii nie ma Wink
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Paź 23, 2012 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najbardziej chodzi o ten tyl - 245/55 . A wiec za bardzo nie szalej zwlaszcza jesienia.jezdzij po prostu ostroznie.Powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Paź 23, 2012 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mark ale ta 302 ma 140 hp wiec szerszy tylny laczek dodatkowo zabezpiecza trakcje i dodatkowo go spowolni. to low rider. Wink
my tutaj mamy takie samochody wiec takze wiemy co mowimy. ktos kto jezdzi rwd i do tej pory nie rozbil wozu albo sie nie zabil juz sie nie zabije ze wzgledu na rwd. Wink ty tez to wiesz patrzac w podpis Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 24, 2012 1:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No,takich doswiadczen jak wy to faktycznie nie mam.Moje rwd na florydzie to zupelnie co innego.Warunki lightowe.Niesamowicie rowne,proste (bez zakretow) i b.dobrej jakosci czyste nawierzchnie,caly czas pogoda ,a jak pada to krotko i szybko splywa.Juz zapomnialem jak ostatnio jezdzilem rwd w polsce w latach 70-80.Ale ze wzgledu na wygodnictwo w zimie szybko przesiadlem sie na fwd ktorymi jezdzilem tez dlugo tutaj.Dopiero od paru lat wrocilem spowrotem do rwd ,a to dlatego ze maja one (przynajmniej te moje) duzo bardziej precyzyjne i lekkie prowadzenie.>< akurat przypomnial mi sie stary dowcip w tym temacie: Salciu,jestes jak mercedes -mowi Icek.Z powodu ladnej linii??? ...Nie, z powodu lekkiego prowadzenia!! Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Paź 24, 2012 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- wiesz, jestes jak ferrari.
- tak piekna?
- to też, ...poza tym mnie zwyczajnie na ciebie nie stac. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group