www.asu.pl :: Zobacz temat - Olej Valvoline 10W60 VR1 Racing
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej Valvoline 10W60 VR1 Racing

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 18:50    Temat postu: Olej Valvoline 10W60 VR1 Racing Odpowiedz z cytatem

Chcę podzielić się z Wami moim doświadczeniem związanym z olejem 10W60 a mianowicie...
Nieco ponad 2 miesiące temu założyłem podtlenek LPG do swojego Lincolna (5.0 HO) i zaczęło się podbieranie oleju przez silnik. Na 3000km dolałem prawie 1.5l a że zbliżała się wymiana z moim mechaniorem zadecydowaliśmy ze wypróbujemy olej Valvoline 10W60 VR1 Racing (poprzednio zalewany był Valvoline 10W40).
Z tego co czytałem olej przeznaczony do silników mocno pędzlowanych(w sportowych gablotach) gdzie ich temperatura pracy jest wyższa niż w normalnie użytkowanym aucie a jak mi wiadomo silnik na lpg ma wyższą temperaturę pracy z racji na jego suchość.
Ryzyko było tylko takie że może za bardzo wypłukać silnik i zaczną się wycieki ale tak się nie stało a wręcz przeciwnie - od zalania tego oleju przejechałem 4 tyś. km i nie dolałem nic a po bagnecie ( który sprawdzam dość często ) ani o milimetr poziom się nie zmienił.
Jeśli ktoś ma podobny problem to polecam takie rozwiązanie - u mnie się sprawdziło.
Gdyby ktoś sie decydował to rozeznajcie się po cenach bo na allegro 5l z przesyłką kosztuje 140pln a w hurtowni u mnie krzyknęli 211 złociszy.
PZDR 4 @ll
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 07, 2012 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Istotnie,oleje VR1 zapewniaja duzo lepsza ochrone silnika ze wzgledu na inne proporcje dodatkow.Zawieraja wiecej ZDDP.Wieksza lepkosc i ilosc dodatkow redukuja branie oleju .Jedyny mankament tych olejow w Polsce to ograniczony asortyment klas lepkosci. 10W60 moze ostatecznie byc dla twego silnika z 84 roku,choc uwazam ze w zupelnosci wystarczy nie wiecej jak W50 albo nawet W40.Ale dla silnikow aut szczegolnie z drugiej polowy lat 90 lepkosc W60 jest troche zabojcza.Drastycznie zwieksza sie cisnienie,opoznia sie docieranie oleju do lifterow i innych waznych punktow rozrzadu . Ogolny przeplyw oleju jest wolniejszy - a wiec wolniej odprowadza cieplo z elementow silnika. No i bardzo przesila sie naped pompy oleju , co wazne jest tam gdzie jest on brany z napedu rozrzadu. Nie mowiac o duzo wiekszym zuzyciu paliwa. ><Jedyna zaleta to to ,ze lepiej uszczelnia i przez to nie bierze oleju.Dlatego do nowszych aut z malym przebiegiem w polskim klimacie polecilbym VR1 - ale 5 albo 10W30, a do troche starszych i wylatanych nie wiecej jak 5 albo 10W40. Ale takie lepkosci VR1 sa osiagalne tylko w usa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group