www.asu.pl :: Zobacz temat - Podłączanie kabli zapłonowych do cewki Pontaic Trans 3.1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podłączanie kabli zapłonowych do cewki Pontaic Trans 3.1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Pon Sie 13, 2012 16:03    Temat postu: Podłączanie kabli zapłonowych do cewki Pontaic Trans 3.1 Odpowiedz z cytatem

Ponieważ to mój pierwszy post, witam Wszystkich na forum.
Proszę informację jak podłączyć kable zapłonowe z cewką w silniku 3.1 Pontiac Trans Sport '95.
Mile widziane było by zdjęcie lub schemat ukazujący do którego cylindra są poszczególne wyprowadzenia na cewce zapłonowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Sie 13, 2012 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cylindry 1-3-5 w głebi od strony grodzi, 2-4-6 od chlodnicy - najblizej ciebie po otwarciu maski.

a stara szkola mowi ze przy wymianie wymieniasz po kolei przewod za przewodem pojedynczo i wtedy wiesz ze masz dobrze. no chyba ze ktos wczesniej nie pozamienial a ty musisz poprawic.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Który kolor do którego cylindra?



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam, że ten prostokąt między 5, a 6 cylindrem, to występ w kopułce, który pasuje do wycięcia i ustala położenie względem aparatu zapłonowego.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Podejrzewam, że ten prostokąt między 5, a 6 cylindrem, to występ w kopułce, który pasuje do wycięcia i ustala położenie względem aparatu zapłonowego.


Tylko który prostokąt, bo są dwa? Rolling Eyes (widać to dokładnie po kliknięciu na zdjęce mojej kopułki wklejonym wyżej)
Kopułka na aparat zapłonowy może wejść tylko w jednej pozycji i nie ma innej możliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 22:49    Temat postu: kable Odpowiedz z cytatem

Jak podłączysz źle to nic się nie stanie - auto nie odpali.

Jak przyłożysz kopułkę z rysunku po lewej na rysunek silnika to zobaczysz gdzie który kabel idzie. Obok cyl 5 (silnik) masz wyjście na 2 cyl. (kopułka) a przy 6 cyl. (silnik) masz wyjście na cyl. 5 (kopułka)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rationis
*
*


Dołączył: Aug 06, 2012
Posty: 10

PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem polega na tym, że wklejony wyżej schemat jest wadliwy, albo mam jakiś nietypowy zapłon.

Próbowałem już różnych ustwień przewodów zanim zwróciłem się o pomoc na forum. Nawet zaliczyłem już potężny strzał w wydech.
Chcę mieć 100% pewność, że zapłon jest dobrze ustawiony zanim przejdę do poszukiwania innej usterki.

Wkleiłem miniaturki żeby nie robić bałaganu na forum, po kliknięciu powiększają się i można dokłanie zobaczyć na czym polega problem.

Tutaj zdjęcie kopułki na aparacie w jedynej możliwej pozycji. Linijka tworzy linię między śrubami montażowymi kopułki i jest prostopadła do silnika.
Dlaczego w schemacie jest pod kątem?



Tutaj zdjęcie zrobione z boku dla uwidocznienia sytuacji:




Tutaj zdjęcie kopułki na schemacie od kolegi HarryAngel ustawionej dokładnie tak jak spoczywa na silniku:



Przecież gołym okiem widać, że nie da się ustawić kopułki do silnika jak w schemacie.

Potrafi ktoś dopasować kolory do cylindrów?

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kopulka moze byc na aparacie tylko w jednej pozycji.Natomiast caly aparat(wraz z kopulka) sie obraca w celu regulacji kata zaplonu. Arrow Prawdopodobnie masz zle ustawiony zaplon,przestaw aparat bardziej jak na schemacie obserwujac przy tym prace silnika.Kable podlacz dokladnie jak na schemacie.Punkt odniesienia to prostokat ustalajacy polozenie kopulki widoczny po jej zdjeciu. Idea Jest to zadanie dla kogos bardziej doswiadczonego - wymaga wprawy w ustawianiu zaplonu "na sluch" albo posiadania przyrzadow diagnostycznych.Kat wyprzedzenia zaplonu powinien wynosic 10 stopni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group