www.asu.pl :: Zobacz temat - ciągłe awarie rezystora dmuchawy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ciągłe awarie rezystora dmuchawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Nie Lis 13, 2011 15:18    Temat postu: ciągłe awarie rezystora dmuchawy Odpowiedz z cytatem

w ciągu kilku miesięcy wymieniłem już 5 czy 6 rezystor odpowiadający za regulację pracy nawiewów.co moźe być przyczyną tak częstego przepalania się tego drobiazgu.naprawa nie jest droga i skomplikowana,ale pewnie naprawiam objaw a nie przyczyne.od czego zacząć poszukiwania?
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lis 13, 2011 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najczestsze przyczyny uszkodzen rezystora to brak odpowiedniego chlodzenia albo za duzy prad plynacy przez rezystor. Rezystor jest zawsze umieszczony w takim miejscu aby mial dobre chlodzenie.Czesto wymuszone powietrzem z dmuchawy.Nie zawsze jest to zbyt wygodne miejsce do servisu i zdarza sie ze ktos umocuje go gdzie indziej albo inaczej ,gdzie nie ma wlasciwego chlodzenia.To po pierwsze,a po drugie bardzo czesto jak sie koncza szczotki silnika i wytarty jest mocno komutator to silnik pobiera duzy prad na wskutek iskrzenia - nie przepala to jeszcze bezpiecznika bo ta chwilowa nadwyzke pradu pochlania rezystor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pon Lis 14, 2011 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za ukierunkowanie poszukiwan.podejrzewam ze chyba to drugie czyli za duzy prad dostaje,bo najczesciej przepala sie w momencie uruchamiania.czyli do rozebrania i przejrzenia silniczek... moze i dobrze bo juz nudno-od pol roku zero usterki:) oprocz tego rezystorka.
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co prawda do silniczka dmuchawy jeszcze sie nie dostalem,ale rezystor dalej sie przepala.ostatnio wziąlem caly modul do reki,odpalilem dmuchawe na najwyzszy bieg (oczywiscie wtedy sie nie grzeje bo tak ma byc),ale juz przy ustawieniu dmuchawy na 4 po pol minuty tak sie nagrzal caly modul ze nie szlo utzrymac w reku.wczesniej myslalem ze tylko przy tych najnizszych biegach ma prawo sie grzac do tego stopnia.przeplyw powietrza w otworze gdzie siedzi caly modul jest ok.rozbierac wszystko i dobrac sie do silniczka?
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podstawowa przyczyna przepalania sie rezystora dmuchawy jest brudny filtr kabinowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jeśli ja jeżdżę chwilowo bez filtra? nie powinno być wtedy lepsze chłodzenie przez łatwiejszy przepływ powietrza?
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak powinno być jak piszesz.
Silniki wentylatorów bardzo często są ułożyskowane na tulejkach ślizgowych zamiast łożysk.
Powinieneś sprawdzić u siebie oprócz szczotek czy wirnik obraca się swobodnie - to też powoduje poważne pobory prądu i przegrzewanie się oporników.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 13, 2012 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A rezystory wymieniasz na oryginalcze czy zaadoptowane z innego auta.
Jeśli silnik wentylatora ma X wat to rezystor powinien mieć X+20%
Jeśli będzie "słabszy" to stanie się odbiornikiem i większa moc wytraci się na mim. Efekt -przepalenie.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Czw Sie 09, 2012 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i wszystko jasne.dostalem sie do wentylatora,jak zobaczylem silnik to od razu zanioslem do przewiniecia-spalony wirnik.silnik przewiniety,nowe szczotki,komutator.zobaczymy czy to rozwiaze problem.swoja droga odkrecic wszystkie srubki od obudowy wentylatora to trzeba miec konczyny z gumy.
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group