www.asu.pl :: Zobacz temat - regeneracja poduch we Windstarze
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regeneracja poduch we Windstarze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Lip 17, 2012 22:09    Temat postu: regeneracja poduch we Windstarze Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś próbował regenerować poduchy? Chodzi o wulkanizowanie poduch. Kiedyś wspomniał o tym aircat ale nie mam żadnych szczegółów. Wziąłem starą poduchę, nie nadającą się do naprawy (popękany oplot) i rozciąłem ją. Nie bardzo widzę możliwość wulkanizowania tego. Ale uparłem się i zacząłem szukać i dzwonić po firmach handlującymi poduchami i myślę nad regeneracją polegającą na kupieniu poduchy i przełożeniu gumowej części do naszych plastykowych podstaw. Ale potrzebuję pomocy ponieważ u siebie zastosowałem dętkę w płynie i nie mam pewności czy przez to jedna z poduch nie jest trochę wyższa. Czy możecie sprawdzić u siebie jaka jest wysokość poduchy w stanie spoczynkowym? Chodzi mi o wymiar od podstawy do końca kołnierza aluminiowego opasającego gumę albo o całkowitą wysokość poduchy. Górny cokół ma wysokość 41mm. Ja u siebie zmierzyłem 32cm (albo całość 36cm) ale wolę mieć pewność. Dla ułatwienia w zobrazowaniu tego co chcę zrobić możecie rzucić okiem na stronę 155
http://www.firestoneindus...ntGuide2010.pdf
Myślę nad rozebraniem jednej z tych poduch lub dorobieniu góry aby można było zamontować je u nas. Ale potrzebuję informacji jaka ma być wysokość nominalna.
W przypadku dolnego cokołu jest ona dużo niższa niż te w naszych poduchach. My mamy 134mm podczas gdy te w pdf'ie mają 82mm. Może ma ktoś pomysł dlaczego tak jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Lip 19, 2012 3:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co sprawdziłem i z czym będą kłopoty. Pierwsze – wszelkie poduszki mają krótszy gumowy rękaw. Nawet najdłuższa poducha Firestone 9000 ma rękaw 26cm, podczas gdy nasza ma 32cm. Druga zła wiadomość jest taka, że podstawa ma 9cm wysokości, a nasza 13,5cm. Trzecia to oczywiste – inna jest góra. Teraz co ja zacząłem kombinować:
Odcinamy górę od poduchy 9000 i zakuwamy obejmą nasze.
Odcinamy dolną podstawę i mam nadzieję, że nasza będzie pasować (średnica kołnierza!) jako dół.
Pozostaje sprawa krótszego rękawa. Jest to całe 6cm różnicy. Pamiętajmy że kompresor podniesie nam auto tak by wysokość poduchy była stała. Czyli będzie o 6cm mniej podwinięte do środka. Jeśli samochód nam podskoczy tak, że cały rękaw się rozwinie (albo trywialny przypadek - podnosimy samochód na podnośniku) to zwisająca tylna belka może nam ten rękaw rozerwać. Nie wiem na czym jest ograniczenie opadania osi, ale musimy uwzględnić to, że poducha jest krótsza. Można pomyśleć o podkładce pod stopę poduchy. Wtedy podkładka spowoduje że będzie więcej podwinięte. Mamy wtedy zapas na rozwinięcie i że zawsze będzie trochę nawinięte aby stópka mogła się wsunąć na powrót a nie przebiła nam gumy. Ale jest też drugi przypadek, a właściwie pierwszy, kiedy samochód siądzie na dziurze w drodze. Krótszy rękaw oznacza mniej do nawinięcia w przypadku dobicia auta na dziurze. Wtedy istnieje ryzyko, że dojdziemy stopką do góry naszej poduchy. Nie bardzo jest co liczyć na gumowe odbojniki w nadwoziu ponieważ podnieśliśmy naszą stopkę o wysokość podkładki. Musimy dodać coś do odbojników aby mieć bezpieczeństwo że podstawa poduchy nie przebije nam górnego kapsla. A to wszystko ogranicza nam „skok” poduchy.
Odrzucam sytuacje bardziej statyczne czyli załadunek i rozładunek. To dzieje się na tyle wolno, że nie powinno nam uszkodzić poduch.
Teraz koniec mędrkowania i teoryzowania. Potrzebny ktoś z doświadczeniem konstruktorskim, kto zrewiduje moją teorię, znajdzie słabe punkty i obali ją albo potwierdzi że może się udać.
Wklejam powyższe wypociny na trzech różnych forach (oraz niemieckim), może znajdzie się ktoś odważniejszy ode mnie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lip 19, 2012 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.resorrex.pl/pdf/male-miechy-powietrzne.pdf

http://www.resorrex.pl/identyfikacja-miechow.php

http://www.contitech.de/pages/tools/tools-kataloge/tools-kataloge_de.html
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Lip 19, 2012 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie z Resorrex mam dane. Mimo że są przedstawicielami Firestone nie mają możliwości ściągnięcia poduchy takiej samej jakiej wykorzystuje Ford. Firestone ma umowę na wyłączność z Fordem Sad Sprawdzę jeszcze Continental, dzięki. Póki co szukam podpowiedzi odnośnie zaproponowanego powyżej rozwiązania z przeróbką poduch Firestone 9000
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group