www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana okladzin hamulcowych w pts
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana okladzin hamulcowych w pts

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Czw Lip 12, 2012 22:03    Temat postu: wymiana okladzin hamulcowych w pts Odpowiedz z cytatem

Panowie musze wymienic okladziny hamulcowe w luminie 94. Jak sie zabrac do zdjecia bebnow hamulcowych . Dzieki z gory
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią Lip 13, 2012 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.
Zdkąć koło Very Happy potem "opukać" i stukać bęben, obracając go. To pozwoli szczękom nieco się "ścisnąć" i ułatwi zdjęcie bębna.
Na nierozmontowywanych jeszcze bębnach lub na takich gdzie ktoś o to zadbał, na jednej lub dwóch szpilkach mogą być zabezpieczenia w postaci zaciskowych podkładek. Po ich zdjęciu bęben (nie bez trudu) powinien dać się zsunąć.
W przypadku większych oporów pomagam sobie dwoma łyżkami samochodowymi. Tylko delikatnie bo osłona szczęk jest dość delikatna.
Trzeba powalczyć. Młotek sie przydaje.
Potem wnętrze masz już przed oczami i można przystąpić do wymiany szczęk.
Przed złożeniem warto szlifierką usunąć ewentualny wystający na całym obwodzie "ząbek" na bębnie - to ułatwi montaż i regulację hamulców.
Jest tam wewnątrz bębna mechanim ustawiający rozstaw szczęk. Daje to większą skuteczność hamowania tyłem i zwieksza sprawność hamulca pomocniczego.
Przy pomocy dwóch śrubokrętów należy kręcić "srubą regulacyjną" - metodą prób i błędów - zakładając bęben, co kilka skoków gwintu. Jeśli bęben bedzie da się wsunąć na szczęki to jeszt dobrze i można jeszcze troche "podkręcić". Jeśli po założeniu będzie się obracał z trudem lub wcale należy cofnąć o jeden dwa gwinty mechanim.
Po zmontowaniu koła sprawdzić, czy całość obraca się bez oporów - lekkie szuranie jest dopuszczalne.

PS ja w takich razach jak otwieranie bębna czyszczę i trochę smaruję linkę ręcznego - to procentuje.
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 14, 2012 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie zapomnij rozebrac samoregulatora,oczyscic go,wymyc w ropie i porzadnie nasmarwac smarem do hamulcow. zapytam-po co wymieniac okladziny jak szczeki sa niedrogie?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group