www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Cirrus wywala błąd 21
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Cirrus wywala błąd 21

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Pią Lis 30, 2012 0:35    Temat postu: Chrysler Cirrus wywala błąd 21 Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam już od jakiegoś czasu Chryslera Cirrusa rocznik 95 z którym jak do tej pory nie było specjalnych problemów, jednak ostanio zacząl mi podczas jażdy zaświeczać sie check engine, a po odczytanu kodów z kluczyka wyszło że mam błędy 12, 21, 55 , o ile kodami 12 i 55 nie ma sie co przejmować to niestety błąd 21 mnie już niepokoi jak mniemam chodzi sondę lambda tylko którą, która sonda w tym aucie jest pierwsza, a która druga.
Ponadto cos mi silnik jak by bardziej sie nagrzewa mimo że wskaznik temperatury jest w normie to ewidętnie jak by sie przegrzewa do tego stopnia że ostatnio jak zrobiłem jakieś 20 km to czułem dziwny swąd z pod maski jak by coś sie smażyło więc zaglądnołem i ewidętnie zapach dochodził od dołu z przodu silnika jak by z kolektora wylotowego, czy aby tam może jest ta podejrzana sonda lambda , czy może ona powodować taki obiaw przegrzewania sie silnika,a może ja jestem przewrażliwony Rolling Eyes .
Dodam jeszcze że mam do wymiany napewno przewody WN ze względu na pogryzienie jednego z nich przez gryzonia, który to ten przewód tymczasowo za izoloałem taśmą izlacyjną - czy może być tak że on sieje mi jakieś przebicie po silniku i stąd wywala mi ten błąd komputer, a sama sonda może okazać sie sprawna, w sumie wolał bym uniknąć jej wymiany ale jak bedzie trzeba to trudno.

pozdrawiam

Alex
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lis 30, 2012 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Im blizsza kolektora wydechowego to pierwsza,a grzac sie moze,bo jezeli jest walnieta to komputer przyjmuje usrednione wartosci pracy sondy co wiaze sie ze wzbogacona mieszanka i wiekszym spalaniem.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Lis 30, 2012 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o swąd może jakiś gryzoń pogryzł ci wygłuszenie grodzi i kawałki spadły na kolektor.
Miałem tak u siebie ,że aż dym się pojawił.Myślałem ,że mi silnik się pali.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie

Co do wygłuszenia z przodu to ja tam nie widze żadnych materiałów wygłuszających od przodu zderzeka przed wentylatorami - a powinny być?. Pytam, bo jedyne wygłuszenie jakie widze pod maską to jedno zamontowane od środka na masce i drugie jest zaraz za kolektorem dolotowym i przykrywa dostęp do wycieraczek i to wszytko z wygłuszeń komory silnika jakie zauważyłem u siebie i są całe. Chyba że się jakiś gryzoń porządnie zakamuflował i zdążył usmażyć , lecz szczątków żadnych nie znalazłem. Taki przypadek miałem w ubiegłym roku gdy myszka dobrała mi się do przewodów WN pod kolektorem dolotowy i usmażyła przyokazji, stąd wspomniane wczesniej izolowanie kabla WN - a miałem nówki Stadnard PLUS założone, na których zdążyłem zrobić nie całe 10 tyś Rolling Eyes. Od tego czasu nie toleruje żadnych mysz Evil or Very Mad itd.

No ale powracając do tematu, a więc, podczaś moich dalszych oględzin silnika zauważyłem że mam pękniety korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, który notabene teraz schnie sklejony - mam nadzieję, że bedzie trzymał i odrazu mówię że poszukuję takiego korka tylko orginanego - może ma ktoś na zbyciu takowy w dobrym stanie to chętnie odkupię na zapas, klejony pewnie i tak długo nie wytrzyma, ale zastanawiam się dlaczego pękł?
Tak czy inaczej teraz sie zastanawiam czy aby to nie będzie zapach płynu chłodniczego z nieszczelnego zbiorniczka - mam zalany PRESTONE i jak porównałem jego zapach z tym co czułem to dość podobny, ale jeszcze to zweryfukuje, mam akurat w niedzielę małą trasę do zrobienia więc jeśli klejony korek zachowa szczelność to powinna sie sprawa wyjaśnić z tym zapachem.

pozdrawiam

Alex
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

A więc klejony korek wytrzymał ponad stu kilometrową trasę, a nieprzyjemny zapach od momentu jego uszczelnienia się nie pojawił, więc wychodzi na to że ten dziwny zapach w komorze silnika to były zapewne opary rozgrzanego płynu chłodniczego z nieszczelnego zbiornika wyrównawczego, bo innego wytłumaczenia nie widzę, a najdziwniejsze jest to że że błąd 21 również się ponownie w czasie tej trasy nie pojawił, a wczesniej check engine zgłaszał go już po przejechaniu niespełna kilku kilometrów, a teraz spokój. Może ktoś zna rozwiązanie tej zagadki Rolling Eyes

pozdrawiam
Alex
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group