www.asu.pl :: Zobacz temat - wymieniony czujnik walu i nie odpala
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymieniony czujnik walu i nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ponton93bordo
*
*


Dołączył: Feb 10, 2011
Posty: 6

PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 19:39    Temat postu: wymieniony czujnik walu i nie odpala Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich.Mam problem z uruchomieniem pts'a.w warsztacie wymienili mi czujnik polozenia walu,wsadzili drugie kolo pasowe i auto nie odpala.To juz drugi raz w ciagu 2 miesiecy kiedy dzieje sie to samo.Robilem test spinaczowy i pokazuje blad nr 18 i 44.Po wymianie czujnika auto odpalilo na 2 sekundy i zgaslo.4 miesiace temu wsadzilem nowy aparat zaplonowy (to cos pod cewkami ) i czujnik polozenia walu i chodzil dobrze przez 2 miesiace az do teraz.Mechanik twierdzi ze to moze byc cos z pradami bo iskra przy kreceniu rozrusznikiem na poczatku jest ,a potem znika.Jesli ma ktos jakas rade to bede wdzieczny.Ponton 93' 3.8 bez gazu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie masz jakiegos alarmu? wiem , wiem glupie pytanie ale ja jak kupilem swojego PTYSKA to poprzedni wlasciciel nic nie wspominal o alarmie, a samochod czasem potrafil zgasnac ;/ zaczelem szukac i sie okazalo ze pod deska rodzielcza mam i alarm i jakies dokladane immo i tu byl pies pogrzebany! wywalilem ta cala platanine kabli i polutowalem wiazki i problem znikl Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ponton93bordo
*
*


Dołączył: Feb 10, 2011
Posty: 6

PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

alarm jest,ale to chyba nie to jest przyczna.Wydaje mi sie ,ze to elektryka,lub problemem moze byc stacyjka bo jak wkladam kluczyk to czasem wydaje charakterystyczny dzwiek bim bim bim,ze kluczyk siedzi,ale jak dopchne kluczyk bardziej to przestaje i jakas luzna ta stacyjka.Tylko czy to byloby przyczyna braku iskry?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ponton93bordo
*
*


Dołączył: Feb 10, 2011
Posty: 6

PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po przewertowaniu forum dochodze do wniosku,ze moze to byc tez wiazka kabli,ktora odchodzi od kompa i idzie do modulu zaplonu,tylko co z nia zrobic?WD40 prysnac jesli nigdzie nie jest przetarta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lut 10, 2011 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... przede wszystkim sprawdzić ciągłość przewodzenia, ktoś tu kiedyś podawał nawet wartości oporności tych przewodów.
Zdaje się, że masz jeszcze czujnik położenia wałków rozrządu i to on podaje sygnał na aparat/moduł (też to było opisywane) - mam nadzieję, że nic nie pokręciłem...najlepiej przejrzyj dokładnie forum.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lut 11, 2011 3:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za zaplon odpowiedzialny jest czujnik pol.walu / CrankSensor/.Wysyla on zestaw odpowiednich impulsow do modulu zaplonu.Czujnik walka rozrz. /CamSensor/ uruchamia wtrysk.Kod bledu 18 oznacza niewlasciwy sygnal z czujnika pol.walu /CrankSensora/ - tego co wymieniales.Przyczyna blednych impulsow moze tez byc uszkodzone albo od innego rocznika kolo pasowe- nie zgadzaja sie ilosci i wymiary zebow. Takie same kolo jest tylko w roczn.93 i 94 . http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=292220 Jesli kolo i czujnik sa dobre to Kod 18 moze tez jeszcze dodatkowo oznaczac blad w impulsach z CamSensora ( dotyczy wtedy wtrysku)- ten kod jest wspolny dla impulsow z obu czujnikow.A poniewaz kod 44 oznacza uboga mieszanke,moze byc cos nie tak z iloscia wtryskiwanego paliwa lub z czasem otwarcia wtrysku (czujnik walka - CamSensor) i dlatego komputer blokuje zaplon. Przydalaby sie dokladna obserwacja impulsow na diagnoskopie. Do sprawdzenia jeszcze zostaje cisnienie paliwa - moze pompa slabo podaje albo zapchany jest filter.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ponton93bordo
*
*


Dołączył: Feb 10, 2011
Posty: 6

PostWysłany: Pią Lut 11, 2011 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli to czujnik walka rozrzadu to gdzie sie on znajduje i czy mozna sprawdzic czy jest sprawny bez przekladania do innego wozu?Poprzedni mechanik przy wymianie czujnika polozenia walu wymienil tez czujnik walka rozrzadu,ale skoro znow jest ta sama usterka to zlikwidowal tylko objawy,a nie wyleczyl.Twierdzil tez,ze posklejal jakas wiazke kabli,ale teraz nie wiadomo jaka.Auto mam 8 miesiecy z czego 2 miesiace jezdzilo,a reszte stalo i do tego pochlonelo juz 4 tys zl.Idealny start dla pierwszego amerykanca w karierze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 11, 2011 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik walka znajduje sie z tylu za pompa wodna.A sprawdzic mozesz na zaroweczke 12V malej mocy.Wyciagasz po kolei wtyczki z wtryskow,podlaczasz zaroweczke i krecisz,jesli miga tzn.ze wtryski impuls dostawaja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ponton93bordo
*
*


Dołączył: Feb 10, 2011
Posty: 6

PostWysłany: Pią Lut 11, 2011 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec jesli juz sprawdze czujnik walka i bedzie ok i wymienilem juz czujnik polozenia walu,a iskry ciagle brak to albo bedzie to cewka lub aparat zaplonowy albo gdzies na kablach jest zwarcie.W dobra strone ide?Czy moze byc jeszcze jakis przekaznik odpowiedzialny za takie rzeczy lub jakis opornik?Dzis wyjme aparat zaplonowy,wezme wd40 i zaczne rozprawiac sie z wszelkimi wtyczkami.Moze przy okazji znajde jakis przetarty kabelek(oby tak bylo)lub kupca na swoje auto hyhy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ponton93bordo
*
*


Dołączył: Feb 10, 2011
Posty: 6

PostWysłany: Pią Lut 11, 2011 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Martwi mnie tylko jedna rzecz.Ciagle podaje mi blad 18 i 44 nawet gdy juz wymienilem ten czujnik polozenia walu.Moze powinienem odlaczyc aku zeby skasowac te bledy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 11, 2011 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W twoim pts nie ma aparatu zaplonowego.Zakladajac,ze jak pisal Mark kolo na wale masz odpowiednie(z twojego rocznika),czujnik walu,czujnik walka rozrzadu sa sprawne to raczej masz walniety modul zaplonowy,nie wierze aby nagle 3 cewki szlag trafil,posprawdzaj masy,bo to czesta przyczyna padania modulow zaplonowych.
Aku mozesz odlaczyc dla pewnosci.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
older52
*
*


Dołączył: Mar 07, 2010
Posty: 142
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przerabiałem to u siebie. Wystarczyło zmienić czujnik wału. Ale z tej operacji został mi nowy moduł 14pinowy do rocznika `93 i wyżej.
Wstawiłem go raz na próbę i musiałem wyjąć bo obroty wariowały. U mnie jest pinów 13.
Będziesz potrzebować - mogę sprzedac. Nowy za ponad 500PLN kupiłem .
Sprzedam za 350.
I tak leży już ponad pół roku. Very Happy
_________________
older52 Był - Pontiac T S 3,8l z 1990r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group