www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Sebring 2,4 2007r blokujący się rozrusznik w pozycj
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Sebring 2,4 2007r blokujący się rozrusznik w pozycj

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pkaczka
*
*


Dołączył: Jan 22, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Nie Sty 22, 2012 21:58    Temat postu: Chrysler Sebring 2,4 2007r blokujący się rozrusznik w pozycj Odpowiedz z cytatem

Witam i proszę o pomoc!
Mam problem z autkiem Chrysler Sebring 2.4 automat z 2007 roku (fabryczny pilot z alarmem, brak dodatkowych zabezpieczeń – np. modułu zdalnego uruchamiania silnika) z instalacją LPG sekwencja.
Sporadycznie, najczęściej na zimnym silniku pojawia się zacinanie rozrusznika w pozycji rozruch pomimo zapalonego już silnika rozrusznik nadal działa. Aby go wyłączyć należy przekręcić stacyjkę w pozycję wyłączona.
Sprawdziłem kostkę pod stacyjką (nawet profilaktycznie ją wymieniłem), kable gdzie były podejrzane, założyłem również prostą kontrolkę (dioda i żarówka) przy rozruszniku (aby wyeliminować mechaniczne blokowanie automatu na rozruszniku) wskazuje że w momencie zacięcia się rozrusznika impuls pochodzi z instalacji samochodu.
Moje podejrzenia padają na przekaźnik rozrusznika (tylko gdzie on jest nie mogę go znaleźć).
Niestety nie udało mi się znaleźć schematu do tego modelu i nie wiem co odpowiada za załączanie rozrusznika (wyłącznik stopu wydaje się OK., autko odpalić mogę tylko na pozycji Parking więc chyba też OK)
Proszę o pomoc usterka przez ostatnie półrocze wyraźnie się nasila.

Pozdrawiam
pkaczka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sty 22, 2012 23:45    Temat postu: schematy Odpowiedz z cytatem

Jutro będę w pracy to sprawdzę w schematach i dam znać gdzie on jest.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pkaczka
*
*


Dołączył: Jan 22, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Pon Sty 23, 2012 1:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo proszę i z góry dziękuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 23, 2012 9:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz na myśli ,że kręci się sam silnik rozrusznika czy też bendiks ci się zawiesza tj.automat.
Sprawdź przekaźnik może styki się kleją.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 23, 2012 10:32    Temat postu: sebring Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Jest problem.... Confused Tutaj nie ma przekaźnika. Stacyjka informuje moduł immobilaisera o tym, żeby kręcił rozrusznikiem (stacyjka działa na zasadzie zmian oporności). Moduł immob. cyfrowo komunikuję się z IPM (skrzynka bezpieczników - to moduł) . Następnie skrzynia bezpieczników (IPM) przewodem żółto fioletowym załącza rozrusznik. Nie będzie to łatwo zrobić. Sprawdź najpierw stacyjkę czy na fioletowo brązowym zmienia się oporność i czy przypadkiem jak dasz start i z powrotem to czy oporność nie zostaje tak jak przy kręceniu rozrusznikiem.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pituszek
*
*


Dołączył: Jul 04, 2011
Posty: 24
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sty 24, 2012 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam,że problem jest w samym rozruszniku,może kleić automat rozrusznika,może przycina się zębatka.
Spróbuj,odłączyć cienki przewód od automatu rozrusznika,jeśli przy przekręconej stacyjce na zapłon,nie na kręcenie rozrusznika,jest prąd to rozrusznik dobry ,jeśli nie ma to winny rozrusznik.w tym pierwszym przypadku może być winna stacyjka,a raczej kostka pod stacyjką.
_________________
GMC Safari 1997 4.3 Vortec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pkaczka
*
*


Dołączył: Jan 22, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 1:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedzi, ale dalej jestem w dżungli.
Wczoraj wydarłem rozrusznik - jest OK (automat, bendix, pobór prądu, tulejki i szczotki normalne zużycie nie wymagające wymiany)
pituszek - bardzo chciałem aby to było To, problem jest sporadyczny i tylko w pozycji Start (kostkę jak w/w wymieniłem)
asu- jak dla mnie do stacyjka jest 0 - 1 albo jest plus albo nie (zmieniałem w nim kostkę stacyjki i to tylko zwykły przełącznik) do cewki automatu rozrusznika mam brązowy kabel.
I co dalej
pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 7:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba zerknąć na schematy i poznać zasadę działania.
Znasz zasadę to jesteś w stanie to naprawić.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pkaczka
*
*


Dołączył: Jan 22, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 8:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety nie mam schematów do tego modelu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pituszek
*
*


Dołączył: Jul 04, 2011
Posty: 24
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 9:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najgorsze są sporadyczne usterki,chcesz naprawić ,a to akurat działa Shocked .Mimo to nie szukałbym w instalacji elektrycznej,skoro kostkę wymieniłeś,stawiałbym na automat rozrusznika,jak miałeś wyjęty trzeba było wyjąć automat i umyć tłoczek,zobaczyć w jakim stanie jest sprężyna i czy przy wyjętym automacie zębatka w rozruszniku swobodnie się przesuwa?
_________________
GMC Safari 1997 4.3 Vortec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 10:55    Temat postu: Re: Chrysler Sebring 2,4 2007r blokujący się rozrusznik w po Odpowiedz z cytatem

pkaczka napisał:
... z instalacją LPG sekwencja.

...Aby go wyłączyć należy przekręcić stacyjkę w pozycję wyłączona.

Problem powstał u ciebie czy kupiłeś auto z tym problemem ?
Jeżeli wyłączysz to po ponownym przekręceniu stacyjki w pozycję ON rozrusznik się odzywa ?

Powiem szczerze, że na początek szukał bym w miejscach podłączeń do zasilania instalacji LPG - może tu gdzieś została naruszona izolacja w wiązce i zwiera od czasu do czasu.
Jeżeli nie izolacja to faktycznie wygląda to na uszkodzony "klejący" się przekaźnik i to zgadzało by się z objawami.
Do przekaźnika doprowadzony jest plus, który pojawia się po przekręceniu stacyjki w pozycję ON a sterowany jest sygnałem po przekręceniu w pozycję START i dlatego rozłącza dopiero po całkowitym wyłączeniu stacyjki.
Tylko skoro ASU pisze, że ten model nie ma przekaźnika ...? wygląda , że jednak Twoja wersja ma - może coś ma zmienione w instalacji.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę dużo mocy na rozrusznik bez przekaźnika ,musi być coś w zastępstwie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz racje , w zastepstwie jest Modul Elektroniczny - jak napisal ASU - a role przekaznika w nim spelnia pewnie element w rodzaju dawnego "tyrystora" albo zalany w module kontaktron. Niestety ,nie mam szczegolowego schematu do tego modelu,to tylko moje przypuszczenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pkaczka
*
*


Dołączył: Jan 22, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 1:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

pituszek oczywiście że przy wyjętym rozruszniku sprawdziłem automat (sprężyna tłoczek cewka widełki)

wader71 wujaszek auto kupił w 2009 roku, instalacje LPG założył w 2010, rozrusznik świruje od ok pół roku. Tak jak pisałem problem sporadyczny. Po ponownym złączeniu stacyjki w pozycje ON jest OK (rozrusznik milczy do momentu przekręcenia na START)

sato "Trochę dużo mocy na rozrusznik bez przekaźnika ,musi być coś w zastępstwie." - o co chodzi bo nie kumam?

Cały czas szukam przekaźnika ale wszystko wskazuje, że jest on na płytce w skrzynce sterującej IPM.
A i u mnie do automatu dochodzi przewód brązowy a nie żółto fioletowy.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 11:15    Temat postu: PRZEKAŹNIK Odpowiedz z cytatem

Przekaźnik (lub coś podobnego) będzie na 100% w IPM. Nawet nie ma jak tego ominąć i przerobić gdyż stacyjka działa na zasadzie zmian oporności Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 13:22    Temat postu: Re: PRZEKAŹNIK Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Przekaźnik (lub coś podobnego) będzie na 100% w IPM. Nawet nie ma jak tego ominąć i przerobić gdyż stacyjka działa na zasadzie zmian oporności Confused

No to sprawa zaczyna się klarować i masz dwie możliwości. Albo wymienić moduł IPM na sprawny albo... jak chcesz zaoszczędzić na module to ominąć go i zamontować gdzieś na desce ładny dodatkowy przycisk z niklowanym lub krwisto czerwonym napisem START modny ostatnio w stylistyce aut Very Happy

asu - przerobić zawsze można tylko wiadomo, daleko tej przeróbce będzie do fabryki, ale taki "tuningowy" przycisk będzie alternatywą Wink

A tak na poważnie to trzeba dobrać się do modułu, i jeżeli masz smykałkę do elektroniki to pooglądać dokładnie płytkę może da się wyprowadzić z niej wyjścia z uszkodzonego elementu - Często pomaga wygrzanie takiej płytki pod np. mocnym halogenem.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zaczął bym od sprawdzenia elektroniki ,rozebrał moduły i sprawdził płyty na zimne luty pod każdym kątem oraz wszystkie kostki ,połączenia itd.

Jednym słowem konserwacja i to w dosłownym znaczeniu.

U siebie miałem problem taki ,że po odpaleniu samochodu silnik pracował tylko 3 sekundy za każdym razem.

Rozwiązanie wyszło całkiem przypadkiem bo na płycie licznika były zimne luty.
No i pytanie co ma licznik do silnika.No właśnie..... A jednak znalazł się związek.
Także nie poodejmuj pochopnych decyzji tylko należy uzbroić się w cierpliwość.

Rozumiem,że możesz nie mieć pojęcia o tym czy elektronice.

Szukaj schematów na stronach zagranicznych ,albo poproś kogoś jeśli nie znasz angielskiego.

To się może okazać pierdoła .
.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pkaczka
*
*


Dołączył: Jan 22, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Czw Lut 02, 2012 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Szukałem i szukałem i w autku i w necie.
Podejrzewam że źle zdefiniowałem problem.
Dla mnie na słuch samochód odpalił natomiast dla ECM nie ma jeszcze minimalnych wymaganych wolnych obrotów dlatego dalej zasila rozrusznik i pomaga w uruchomieniu silnika. Ja panikuje puszczam kluczyk i przekręcam w pozycje OFF.
Autko ma LPG i być może, szczególnie na zimnym silniku przy rozruchu kuleje (wystarczy za mało o 10% czyli jakieś 100obr/min)
Chyba będę musiał sprawdzić dokładnie dlaczego czasami dłużej zapala (czujniki, sterowania itd.)
Może jakieś sugestie?
Może jestem w błędzie ?
Pozdrawiam
Pkaczka

PS
Świece, filtry, masy, przewody gdzie uważałem za problematyczne, ciśnienie paliwa sprawdzone.
Brak mi danych: schematu i charakterystyk czujników i urządzeń wykonawczych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group