www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar-brak ładowania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar-brak ładowania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Maj 22, 2011 16:57    Temat postu: Windstar-brak ładowania Odpowiedz z cytatem

Alternator MOTORCRAFT,regulator F4ZU *10316* AC, problem z ładowaniem (po prostu nie ma ładowania). Rozumiem że na przewodzie "A" po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinno pojawić się napięcie = napięciu akumulatora (jeżeli nie to proszę o wskazówki), wnioskuję że jest to: "tzw "fusible link"" (jeżeli nie to też proszę o naprowadzenie na właściwy trop). Mam jeszcze jeden cienki kabelek w kolorze białym z czarnym paskiem, do czego jest ten przewód i jakie wartości na nim powinny być. To ten zaznaczony strzałką.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem podobnie jak przepalil sie ze starosci fusible link przy rozruszniku.Od alternatora leci cienki kabel do rozrusznika i tam poprzez wlasnie fusible link laczy sie z kabelkiem z aku.
Podaj bezposrednio [+] z aku na alternator(na ten gruby kabel przykrecany sruba)i sprawdz czy bedzie ladowanie.
Dojscie u mnie do fusible link tragiczne,wiec zostawilem juz na stale gruby kabel od plusa z aku do altka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 7:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, sprawdzam ten pomysł. Zapomniałem dodaż że regulator sprawny, sprawdzałem w innym aucie. Alternator ma inne mocowanie, więc nie sprawdziłem.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak nei ma ladowania a regulator masz sprawny to na 99,9% padl ci alternator. w altku najczesciej pada ktoras z diod lub poprostu uzwojenie stojana. rozbierz altka i pomierz uzwojenie oraz diody. zajmie ci to z demotnazem tylko chwile a bedziesz mial pewnosc 100% Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na chwilę obecną pozostał mi tylko stojan. Diody posprawdzałem, są OK
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to diody pomiwrzyles a stojana nie??? pomierz stojan - na kazdej fazie ma miec rowna rezystancje (klika om) no i oczywiscie brak przejscia do masy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jakoś wyszło że zdążyłem pomierzyć tylko diody, a na resztę już nie było czasu.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 24, 2011 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale przeciez zeby zmierzyc diody to cza je zdemontowac a nierzadko tez rozlutowac caly mostek (jesli wogole sie da rozlutowac bo czasem luty sa z jakiegos stopu cyny co bieda to ruszyc) i mostek cza odcinac - trwa to wieki w porownaniu do pomierzenia samych uzwojen....no ale teraz za to masz cza na powtorny demontaz altka ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Maj 24, 2011 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko jest na wierzchu, rozebrane i sobie spokojnie czeka Crying or Very sad
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Maj 25, 2011 2:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sugeruje najpierw sprawdzic czy dzialaja zewnetrzne podlaczenia.I tak na terminalu A (zolty) musi byc caly czas + podawany z bezpiecznika T (15A) bezposrednio z baterii - sprawdz go,box pod maska. Jest to zasilanie regulatora.Nastepnie terminal I ( kabel zielono-czerwony chyba) powinien dostawac jakis tam plus po przekreceniu kluczyka przez zarowke ladowania - obwod zabezpieczony jest bezpiecznikiem Nr 14 (5A, box w srodku auta) - sprawdz go.Terminal S (czarno-bialy) zazwyczaj mial polaczenie -mostek- z tym dodatkowym kabelkiem co go zaznaczyles zn.zapytania.Zalezalo to od wersji silnikowej auta.Jest to wyjscie polowy napiecia ze srodka jednej pary diod i jest przewaznie podawane do regulatora - dlatego jest mostek.A jak jest konkretnie w Twoim aucie,tego nie wiem. >< Natomiast Fusible Link jest zalozony na glownym (grubym) przewodzie Plusowym alternatora gdzies w poblizu wejscia do skrzynki bezp.pod maska.

Uploaded with ImageShack.us >><< Jak chcesz sprawdzic czy alternator wogole laduje ( z pominieciem calej elektroniki sterowania regulatora) - to podaj na chwile mase na srube oznaczona F. W ten sposob podajesz pelne napiecie na cewke wzbudzenia i powinno byc wtedy Full ladowanie.Tylko nie na dlugo,bo napiecie moze wzrosnac nawet do 16 - 17 volt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group