www.asu.pl :: Zobacz temat - Lumina 3.1 Dławi się po rozgrzaniu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lumina 3.1 Dławi się po rozgrzaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 16:34    Temat postu: Lumina 3.1 Dławi się po rozgrzaniu Odpowiedz z cytatem

Witam. Na zimnym silniku wszystko działa jak należy, natomiast jak się rozgrzeje zaczyna szarpać niema mocy i strzela w tłumik. Mam inst. LPG ale w tym momencie nieużywaną na niej objawy są identyczne. Drugi dziwny objaw to to ze jak zatkam wlot powietrza do filtra to to nie zmienia to w żaden sposób pracy silnika, ( krokowy już wymieniłem ) i dalej to samo.
Zrobiłem test spinaczowy i wykazał mi następ. błędy 22,33,34,45. Czy ktoś wie co to może być lub poleci mi warsztat w Warszawie do którego można się udać. Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem w tym,ze nie podajesz dokladnie co to za Lumina? Jaki rok , czy sedan ,czy eurosport , czy APV ? Jesli to rok 90 -91 to z opisu bledow wynika ,ze usterka trwala pare sekund i to na tylu czujnikach na raz.Podejrzewam,ze dla tego ze zatkales wlot powietrza. Trzeba skasowac bledy i poczekac az sie ujawnia te wlasciwe i dopiero je odczytac.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Pią Sty 01, 2010 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No fakt. Chodzi o Lumia APV 3.1 V6 1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

95 rok bledy niemal identyczne jak wyzej. Skasuj bledy i odczytaj ponownie jak sie zapali Check.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok. Jutro sprawdzę jeszcze raz i zobaczymy co pokaże. ( chyba ze pójdę do auta zaraz bo martwi mnie ze stoi pod blokiem a ja muszę ZTM jeździć )
_________________
Lumina APV 3.1 95r<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Objawy ktore masz sa podobne jak zwiera lub przerywa ktoras rozgrzana swieca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak wykasować błędy z komputera. ( czy wystarczy jak odepnę klemę od aku na jakiś czas? )
Właśnie wykonałem test spinaczowy i nadal mam błędy o nr 22,33,34,43,45. I mam jeszcze jedno pytanie nie wiem gdzie znajduje się czujnik temperatury ten co daje sygnał na wskaźnik ( słyszałem ze są dwa jeden do wentylatora ma podobno dwa przewody a ten na wskaźnik ma jeden )
_________________
Lumina APV 3.1 95r<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden jest do komputera,nie do wentylatora.Ma dwa przewody i jest na kolektorze ssacym przy wyjsciu wody z tylu silnika (od strony kierowcy). To on podaje dane o aktualnej temperaturze .Wentylator jest sterowany przez komputer. Drugi jest tylko na wskaznik,z jednym przewodem,po stronie pasazera na przednim wyjsciu wody. '''Kody: 22-czujnik polozenia przepustnicy TPS przez 3 sekundy wyslal napiecie mniej niz 0.2V przy obrotach silnika ok.400 . kod 33 - MAP sensor dal sygnal ze bylo przez 0k 4 sek za niskie podcisnienie w kol.ssacym podczas otwarcia przepustnicy w zakresie od 3 do 30%.''''kod34 - MAP sensor wykryl za wysokie podcisnienie przez 2.5 sek gdy silnik mial powyzej 500 obrotow. ''''' kod43 - knock sensor (czujnik spalania stukowego ) wykryl niewlasciwe napiecie podczas 10 sekund gwaltownego dodania gazu na obrotach miedzy 3400 a 4400. ''' kod 45 - oxygen sensor zanotowal w ciagu 60 sekund za wysokie napiecie , co oznacza chwilowy niewlasciwy sklad mieszanki. Te wszystkie odczyty swiadcza o tym, ze czujniki sa raczej dobre ale czasami silnik pracuje za wolno, tak jakby ze ze zlym zaplonem. Trudno na odleglosc cos radzic gdy nie widzi sie pracy silnika.Sprawdz tez czy dobrze siedza kable od swiec ,od podcisnien , od czujnikow. Odejmij kleme na 10 minut a powinny sie bledy wykasowac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykasowałem dziś błędy, niestety nie na długo w tej chwili pojawiają się błędy nr 22 i 45 czy to oznacza ze problem leży w napięciu i co z tym zrobić kable na świecach siedzą ciasno ale nie mam pojęcia w jakim są stanie gdyż mam to auto dopiero miesiąc a nie wiem kiedy poprzedni właściciel zmieniał.
_________________
Lumina APV 3.1 95r<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po zakupie powinno sie zmienic elementy eksploatacyjne jak swiece,kable ,plyny itp. aby uniknac tego typu niespodzianek i uratowac czsto nieserwisowane auto..
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam doświadczenia z amerykanami czy możecie podać jakiej firmy kupić kable i świece żeby były ok.
_________________
Lumina APV 3.1 95r<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja uzywam swiec autolite i kabli f-my standard. to wynik moich eksperymentow z innymi produktami. nie wiem jak w 3,1 ale w 3,8 sprawuja sie wysmienicie(40 tys. km kable i swiece na lpg i dalej zero oznak zuzycia). woze wprawdzie w schowku nowe swiece-tym razem tez autolite ale platynowe niemniej nie widze sensu aby je wymieniac.
wszystkie potrzebne czesci i plyny kupisz tu: http://sklep.asu.pl/
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lelo napisał:
Wykasowałem dziś błędy, niestety nie na długo w tej chwili pojawiają się błędy nr 22 i 45 czy to oznacza ze problem leży w napięciu i co z tym zrobić kable na świecach siedzą ciasno ale nie mam pojęcia w jakim są stanie gdyż mam to auto dopiero miesiąc a nie wiem kiedy poprzedni właściciel zmieniał.
Problem nie lezy w napieciu.Po prostu z jakiegos powodu czujniki tak to odczytaly.Trzeba usunac przyczyne,ale nalezy zaczac od prostych rzeczy - kabli,swiec , plynow jak podpowiada esdarek,a takze tez filtrow paliwa i powietrza ,zaworka PCV. Jest tez prawdopodobne ze moze przerywac sensor TPS ale bardziej obstawiam uklad zaplonowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 02, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za porady po weekendzie zaopatrzę się w kable i świece i postaram się wymienić ( chodziarz z tego co wiem to w warunkach garażowych nie jest to proste ) i dam znać co dalej POZDRAWIAM i życzę WSZYSTKIEGO NAJ W NOWYM ROKU
_________________
Lumina APV 3.1 95r<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sty 03, 2010 0:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powodem tej niejasnej dolegliwości może być czujnik położenia wału lub czujnik o podobnym charakterze pracy być może dzieje się tak dlatego ,że na zimnym ci dobrze odpala a na ciepłym zmienia się rezystancja czujnika ,który nieprawidłowo przesyła sygnały.

O takich perypetiach z czujnikami zasięgnij lektury na elektrodzie było sporo postów na ten temat.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 21:40    Temat postu: Re: Lumina 3.1 Dławi się po rozgrzaniu Odpowiedz z cytatem

lelo napisał:
Witam. Na zimnym silniku wszystko działa jak należy, natomiast jak się rozgrzeje zaczyna szarpać niema mocy i strzela w tłumik.

Miałem 2 podobne przypadki w pontiacach Grand Prix 3,1.
W jednym przypadku przyczyną były wadliwe dwie cewki wysokiego napięcia na listwie, które po rozgrzaniu świrowały
W drugim zużyte popychacze hydrauliczne zaworów, ale przy tym było też słychać specyficzne metaliczne stukanie (popychacze nie trzymały oleju po rozgrzaniu)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
resk
*
*


Dołączył: Oct 08, 2004
Posty: 16

PostWysłany: Pią Sty 08, 2010 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdź, czy rurki podciśnienia są na swoim miejscu i czy są całe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lelo
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 10:42    Temat postu: I stało się ... Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich . Po wymianie świec i kabli przestał istnieć opisywany tu problem i znów mogę się wozić moją SMOCZYCĄ. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Lumina APV 3.1 95r<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fornaio
*
*


Dołączył: Apr 19, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszyskich! zalogowałem se poniewaz chce powiedziec ze z forum kozysta mnustwo ludzi ale nikt nie pisze czy pomoglo czy nie, natomiast jezeli chodzi o mnie to rewelacja.Kupilem chevroleta lumine apv za grosze i chcialem go doprowadzic do stanu uzytecznosci i po wyczytaniu wszystkich postow doprowadzilem cheviego do stanu prawie idealnego a to tylko dzieki wam!!! dlatego ze zaden mechanik nie radzil sobie z tym autem!Chodzilo glownie o silnik i osprzet, chodzil jak chcial.Teraz juz troche wiem o swiom autku i moge cos doradzic na zasadzie doswiadczenia! JESZCZE RAZ WSZYSTKIM DZIEKUJE I POZDRAWIAM!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fornaio
*
*


Dołączył: Apr 19, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Wto Maj 03, 2011 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam pytanie, czy w luminie apv z 90r czujniki od temperatury wody sa w tych samych miejscach? tego drugiego z jednym kablem nie moge odszukac! Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fornaio
*
*


Dołączył: Apr 19, 2011
Posty: 4

PostWysłany: Sro Maj 04, 2011 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie! prosze o pomoc bo naprawde nie moge odszukac tego czujnika z jednym kablem, mimo schematu jaki dostalem (za co b.dziekuje) nie moge go zlokalizowac Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group