www.asu.pl :: Zobacz temat - Falują obroty i coś jeszcze ( Lincoln Mark VII 5.0)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Falują obroty i coś jeszcze ( Lincoln Mark VII 5.0)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 20:50    Temat postu: Falują obroty i coś jeszcze ( Lincoln Mark VII 5.0) Odpowiedz z cytatem

Przewinęło się juz sporo tematów odnośnie falujących obrotów ale niestety nie znalazłem nic odnośnie mojego maleństwa. Jest to Mark VII z 84 r ale po wymianie silnika z gaźnikowego na motor z pełnym wtryskiem (5.0). Dzieja się dziwne dla mnie rzeczy a mianowicie:

1. Gdy silnik osiągnie temperaturę powyżej minimum i stoję np na światłach czuć co jakąś chwilę drżenia jakby wypadał któryś cylinder. Świece po wymianie, kopułka i palec oskrobane. Dzieje się to tylko na ciepłym silniku.

2. Co jakiś czas (bez względu na temperaturę silnika) faluja obroty - normalnie trzyma w okolicy 850 o/min - i zaczynaja sie wahania od 450 do nawet 1500 po czym jak sa za niskie silnik gaśnie. Po ponownym odpaleniu wszystko jest dobrze. Zauważyłem ze jest to związane z ciągle załączającym sie kompresorem klimatyzacji (nawet gdy klima nie jest włączona na panelu).
Za przepustnica jest taka "gruszka" ciśnieniowa do której wchodzi wężyk z jakiegos zaworu który jest nieco dalej na nadkolu i gdy odłączyłem ten wężyk i wdmuchnąłem powietrze do niej to membrana w środu sie rozszerzyła i auto chodziło równo - czy powodem tego jest któryś z tych elementów i jak to ma poprawnie działać??

Z góry dziekuję za jakiekolwiek sugestie Smile
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do 1 radził bym sprawdzić ciśnienie paliwa co do 2 nie pomogę.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 22:41    Temat postu: 2 Odpowiedz z cytatem

Co do punktu drugiego to wystarczy, że dasz nawiew na szybę i klima zawsze wtedy będzie się włączać. Układ podciśnień mogę sprawdzić po świętach ale na który rocznik patrzeć Confused Question
Gruszka ciśnieniowa to kojarzy mi się z tempomatem....

Odłącz podciśnienia od wszystkich urządzeń peryferyjnych (zaślep) i zobacz czy będzie chodził prawidłowo. Jak tak to znaczy, że ciągnie gdzieś lewe powietrze. Komputer głupieje i z tąd falowanie obrotów Confused

Co do 1. to nie widzę wymiany przewodów... Zawsze przy drżeniach silnika zaczyna się od wymiany ignition set (świece, przewody, kopułka, palec). Dopiero po tym można szukać coś dalej Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja dodam jeszcze ze moze to byc trypniety przeplywomierz.
Jesli dzieje sie tak tylko na cieplym motorze to moze byc opcja ze zaraz po wylaczeniu "ssania"(czyli po uzyskaniu chyba 30C) przeplywomierz zle dzialkuje paliwo w stosunku do powietrza.
Jesli robiles swap silnika sprawdz czy wszystko jest podlaczone.
W dalszej kolejnosci sprawdz czy .... niewiem jak to sie fachowo (chyba pompa egr)nazywa ale chodzi o takie ustrojstwo dmuchajace w wydech czy to faktycznie dmucha.
Silnik EFI czy HO?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 23:15    Temat postu: JaBolek Odpowiedz z cytatem

JaBolek ma rację spróbuj zaślepić EGR. Może jest uszkodzony i na wolnych spaliny dostają się do układu dolotowego Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2012 4:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Falowanie obrotow zwiazane z zalaczaniem sie kompresora moze byc powodem,ze ten kto instalowal nowy komputer (dla 5.0) nie podlaczyl przewodu ze zwrotnym sygnalem zalaczenia sprzegla kompresora. Arrow Kompresorem steruje modul BlowerMotorSpeedControler ,ktory po zalaczeniu klimy podaje plusa na A/C clutch cycling pressure switch(wyl.cisnieniowy).Z tego wylacznika plus przekazywany jest na sprzeglo kompresora poprzez dodatkowy jeszcze przekaznik odcinajacy prad w chwili otwarcia przepustnicy na maxa.Ten sam plus z wylacznika jest podawany jednoczesnie do komputera silnika ( na pin 10 ) jako informacja sluzaca do wyrownania obrotow ,ktore to spadaja pod obciazeniem kompresora. Idea Do sprawdzenia polaczenie z wyjscia A/C Pressure Switch do pinu 10 ECM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2012 9:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja swapa nie robilem, upilem juz auto i bujam sie z takimi objawami. Silnik HO.Samochod jest z 1984 roku a silnik to nikt nie wie ;/ Jesli zdjecie pomoże w ocenie to mogę załączyć w następnym poście Smile
Ta "gruszka" po mojemu cos ma z tym wspolnego gdyz na falujacym silniku gdy wdmuchuje do niej powietrze (swoim wlasnym otworem gębowym) to silnik sie uspokaja.
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i wskazówki gdzie i czego szukać. Z pewnością po Swietach wezmę się za to - jesli oczywiście będę w stanie to ogarnąć bo niektóre kwestie brzmią jak czarna magia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2012 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zanim zaczniesz sie zaglebiac w tajniki czarnej magii Smile sprawdz chlopskimi metodami przeplywommierz i ta nieszczesna pompe EGR.
Przeplywomierz mozesz sprawdzic poprzez pominiecie go w ukladzie dolotowym - jesli beda zmiany w zachowaniu silnika to jest ok ale jesli zmian nie bedzie to znaczy ze jest cos nie tak.
W dalszej czesci tak jak to juz ASU Poradzil zaslep EGR (tylko nie na zawsze).
Silnik z poczatku lat 90 moim zdaniem jeden z najlepszych jakie zrobil ford.


A tak troche zbaczajac z tematu to masz skrzynie 3 czy 4?
No i z ciekawosci ile pali na setke?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2012 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok tak też więc uczynię w wolnej chwili bo stojąc na światłach jest to nieco irytujące jak tak dziwnie chodzi.
Skrzynię mam 3+OD czyli w sumie 4 Smile
Spalanie...no to różnie jest. Ostatnio jeżdzilem tylko do pracy ( 70 km w obie strony) i wyszlo w okolicach 12l przy predkosci 100km/h przy obrotach 1800 ale wydaje mi sie ze mozna zejść niżej poniewaz jak turlam się w ładną pogodę 70-80 km/h to obroty są w granicach 1500. Natomiast w cyklu mieszany sprawa ma sie nieco gorzej bo oscyluje w okolicach 17l lecz na szczęscie nie mieszkam w mega wielkim mieście i można unikać jazdy od świateł do świateł.
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Apropo spalania.
Wczorej zrobilem trase okolo 200km odczyt z kompa 9.3

http://www.youtube.com/watch?v=KyvYtRrmguA&feature=youtu.be


Miejscami mialem chwilowego spalania w granicach 6l
przy stalej predkosci 60
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Doctor
*
*


Dołączył: Sep 26, 2011
Posty: 321
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2012 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też zauważyłem ze można na kompie zejść spokojnie poniżej 10l przy jeździe 70-80 km/h ale na ile jest to miarodajne to nie wiem.
_________________
Cadillac Eldorado 1970 8.2 L Hard Top
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group