www.asu.pl :: Zobacz temat - czujnik polozenia walu...jakie zasilanie?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czujnik polozenia walu...jakie zasilanie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 20:20    Temat postu: czujnik polozenia walu...jakie zasilanie? Odpowiedz z cytatem

witam. czy ktos moze mierzyl jakie napiecie zasilania ma dochodzic do czujnika polozenia walu? dzis grzebalem w Visionie bo ostatnio mu cos zaczelo dolegac, mianowicie po rozgrzaniu zaczyna szarpac - na 100% nie jest to skrzynia, na 100% nie sa to swiece, ani na 100% kable- wszystko to jest nowe! bledow zadnych na "checku" nie wyswietla (a na kompa jeszcze nie zdazylem podjechac), w kazdym razie dzis troche pozagladalem tu i tam i znalazlem urwany przewod masowy silnik-karoseria, zalozylem juz nowy, wyciaglem tez czujnik polozenia walu i dokladnie go przetarlem bo byl zasyfiony olejem i brudami..no i z ciekawosci pomierzylem napiecia na czujniku i mam takie :
+9,8V
sygnal
+5V
Rozumiem ze "+5V" to pewnie napiecie z kompa bo on takim jest sterowany, ale czy przypadkiem to moje "+9,8" to nie ma byc +12 po stacyjce?? ma ktos takie dane?
jako czujnik robi czujnik reluktancyjny
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 3:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do czujnika dochodzi napiecie referencyjne z komputera 5V (albo 8V w zaleznosci od wersji auta) , masa , i wychodzi napiecie sygnalu w postaci impulsow o odpowiednim ksztalcie. Jest to juz jakby napiecie zmienne o czestotliwosci zaleznej od obrotow.Amplituda tych impulsow nie powinna wynosic wiecej niz 5 V .Nie mozna tego dobrze zmierzyc zwyklym miernikiem bo to juz nie jest ani napiecie stale ani zmienne sinusoidalne i beda przeklamania.''''Mowisz o czujniku polozenia walu - a wiec uwazam ze miales na mysli czujnik na wale korbowym ( nie rozrzadu) . Jezeli tak , to sygnal wyjsciowy z tego czujnika jest tez dodatkowo polaczony z modulem kontrolujacym skrzynie.Takze te dziwne 9 ,8V co zmierzyles na koncowce (sygnalowej ? ) czujnika to moga byc przeklamania,albo jakies napiecie pochodzace wlasnie z tego modulu i dla tego skrzynia zle pracuje. Albo po prostu te 9.8V to jest 8V z komputera,a 5V to nap.sygnalowe. Przewod sygnalowy powinien byc ten w niebieskie paski, masa - czarny , napiecie z komputera 5 lub 8V - pomaranczowy.Do modulu skrzyni ten sygnalowy wpada juz jako siwo-czarny. Jezeli masz wersje auta z napieciem 8 V na Crank i Cam sensor,to na innych sensorach mozesz spotkac 5V. - tym sie nie sugeruj,bo sa dwa oddzielne napiecia referencyjne z kompa do roznych czujnikow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki Mark Smile wszystko jest jak napisales (znaczy kabelkologia:-) nawet kolory sie zgadzaja Smile problem jak narazie chyba rozwiazany Smile poprowadzenie nowej masy silnika uspokoilo drgawki i dzis od malzonki nie otrzymalem NAGANY za samochod Smile jeszcze raz wielkie dzieki i oby tylko takie usterki mnie trapily Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group