www.asu.pl :: Zobacz temat - Podgrzewanie foteli Voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podgrzewanie foteli Voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 28, 2008 12:44    Temat postu: Podgrzewanie foteli Voyager Odpowiedz z cytatem

Zrobiło się zimno więc przyszła pora naprawić podgrzewanie fotela,udało się więc opisze co i jak ,może komuś się przyda. Smile

Podgrzewanie foteli można załączyć tylko gdy kluczyk w stacyjce jest w pozycji (zapłon)

Układ grzania foteli składa sie z :modułu sterującego,przekażnika i bespiecznika (znajdującego się pod siedzeniem kierowcy),oraz przełącznika (zamontowanego w bocznej części siedzenia) i elementów grzejnych .

Sprawdzenie zaczynamy od bespiecznika (jest tylko jeden na oba fotele,umieszczony pod fotelem kierowcy obok modułu sterowania).Jeśli bespiecznik jest sprawny,przechodzimy do przełącznika (pstryknąć pare razy i drugą ręką trzymać za przekaźnik (umieszczony w przedniej części siedziska od spodu),w momencie przełanczania powinno się wyczuć jego prace(pykanie),jeśli nie ma takich objawów ,trzeba sprawdzić czy dochodzi prąd na przekaźnik,w tym celu najlepiej jest odłączyć cała kostkę z przekaźnikiem od siedzenia(jest przytwierdzona kółkiem plastikowym), z tyłu kostki sprawdzamy napięcie styk (15)--12Vstałe,styk(T)-- masa ,styk (P) --5V sterowanie ,styk (H)--wyjście,na styku(31) --0V

W momencie załanczania podgrzewania przełącznikiem na styku (P) pojawia się 5V,i gdy przekaźnik działa prawidłowo na styku (H) ma być 12V.Przy niezałączonym podgrzewaniu na tych stykach nie ma napięcia.

Może okazać się (jak w moim przypadku) że uszkodzony jest przekażnik,więc pod siedzeniem pasarzera jest taki sam więc można podmienić dla sprawdzenia.


Jeśli to wszystko mamy sprawne ,sprawdzamy elementy grzejne,pod fotelem w tylnej części są kable które wychodzą z fotela (jeden 4 żyłowy ,drugi 2 żyłowy) spięte kostkami z kablami prowadzącymi do modułu ogrzewania,rozłanczamy kostki i badamy miernikiem na zwarcie (czyli obwód zamkniety) 2 żyłowy to grzałka umieszczona w oparciu fotela,4 żyłowy to grzałka siedziska + czujnik temperatury
Jeśli jest na którejś odwód otwarty znaczy grzałka jest przepalona ,ale to nie tragedia.
U mnie nie było obwodu na grzałce siedziska, oparcie było ok,ale również nie grzało (nawet na sprawnym przekażniku.

Rozebranie fotela z tapicerki nie jest żadnym problemem ,bardzo łatwo się to zdejmuje,po odkręceniu plastików ,zdejmujemy końcówki tapicerki ,w które zaszyte są plastikowe uchwyty nasuwane na brzeg metalowego spodu fotela.

Przy zdejmowaniu tapicerki z siedzenia trzba to robić delikatnie aby nie pourywać pasków materiału(rzep) którymi jest przymocowana tapicerka do gąpki.

W tapicerce siedziska sa 3 oddzielne grzałki,niestety połączone szeregowo,i gdy przepali sie grzałka tylnia (ta co umnie)nie grzeje cały fotel

Elementem grzejnym jest drut oporowy (ten srebrny idący zygzakiem) rozwinięty po strefach siedzenia,niestety dostęp do niego jest tylko po rozpruciu gąpki ,ponieważ całość jest pozszywana z tapicerką siedzenia.

Sprawdzenie zaczynamy od rozłączenia kostek i sprawdzenia obwodu 2 przednich grzałek(jeśli są dobre to nie potrzebujemy tam rozcinać gąpki)

Całe złącze do tylnej grzałki znajduje się pod materiałem z oznaczeniami,jeśli tam łączenia są dobre ,musimy szukać uszkodzenia samej grzałki,czyli rozciąć gąbke i szukać pokolei za drutem (najlepiej rozcinac środkiem bo wtedy jest możliwość zobatrzenia całej grzałki )

Po zlokalizowaniu przepalenia odizolować ,skręcić drut i złącze zalutować,następnie założyć koszulkę termokurczliwą najlepiej podwójnie(oczywiście koszulkę na przewód założyć przed skręceniem i zalutowaniem)
Potem złanczamy kable i przeprowadzamy próbe grzania,jesli jest ok ,to gąbkę sklejamy klejem typu budapren i montujemy w odwrotnej kolejności do demontarzu




Załanczam pare zdjęć z mojej walki z podgrzewaniem, aby było łatwiej Wink
Ta pchełka z niebieskimi przewodami to czujnik temperatury







_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lysyxmv6
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 196
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Gru 28, 2008 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno Marku komuś się przyda
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LX 99'
Mobil: President Herbert ASC
Antena: Sirio Performer 5000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group