www.asu.pl :: Zobacz temat - słabe ładowanie w VW Jetta III
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

słabe ładowanie w VW Jetta III

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 17:16    Temat postu: słabe ładowanie w VW Jetta III Odpowiedz z cytatem

dziś kupiłem ojcu nowy akumulator i gośc u którego kupowałem sprawdził ładowanie, okazało się że ładowanie na akumulatorze przy włączonych światłach i dmuchawie wynosi 13.59V a na samym alternatorze 14.2V co wskazuje że alternator jest OK tylko coś się dzieje z napięciem po drodze. Gość ze sklepu powiedział mi że to wie co to jest, żebym się umówił to usunie usterkę, że żadne części nie będą potrzebne. Koszt 50zł.
Czy ktoś z Was może się orientuje gdzie włożyć ręce żeby poprawić to ładowanie?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wez wyczysc klemy(zwroc tez uwage na miejsce laczenia kabla z klema bo czesto wlasnie tam nie ma styku!), potem zagladnij na mase zarowno przy aku jak i przy silniku, na sam koniec looknij na przewod (w vw to chyba bialo czerwony) idacy z altka do aku ktorym to laduje sie aku..i tyle...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 7:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz stan szczotek,bo jesli slabo juz dolegaja to moga pojawic sie nieznaczne spadki napiecia.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Sprawdz stan szczotek,bo jesli slabo juz dolegaja to moga pojawic sie nieznaczne spadki napiecia.


Jedi ale szczotki w alterntorze maja za zadanie tylko dostarczyc prad do wzbudzenia wiec jakby nie bylo styku to wogole by ladowania nie bylo, pozatym chyba z tego co sie orientuje to alternator w Jetta jest tak zbudowany ze szczotki sa razem z regulatorem i jakiekolwiek braki zasilania na wzbudzeniu sygnalizowane sa brakiem ladowania-swieceniem/miganiem/zazeniem kontrolki
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 11:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kontrolka nie mryga/zyza.
Dodam że samo łądowanie na alt wynosi 14.2v więc pewno coś jest nie tak z masowaniem alt albo coś z kablem biegnącym z alt do akumulatora.
To jest alt Boscha 90ka z tego co mi powiedział facham z tego sklepu a ja jeszcze nie przyglądałem się mu bo samochód stoi w garażu u ojca, czy w tym systemie występuje jakiś regulator napięcia?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawszewystepuje regulatro napiecia! napiecie miedzyfazowe na golym altku w zaleznosci od modelu altka i obrotow wynosi od ok.30 do nawet 120V i wlasnie po to jest regulator by je ograniczyc i ustabilizowac do ksiazkowych 14,4..ale to tylko teoria! chodzi o te 14,4V. w praktyce zeby naladowac aku potrzeba tylko napiecia wyzszego niz napiecie aku - gdy bedzie 13,9V pod obciazeniem (swiatla,ogrzeanie tylnej szyby, awaryjne) to tez aku naladujesz z tym ze nie zawsze ci uznaja gwarancje bo wiadomo kazdy sie broni i coraz bardziej naciagaja paramerty!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś tak na szybko wpadłem do ojca garażu i zwykłym miernikiem sam sobie pomierzyłem napięcia i tak:
bez obciążenia na aku jest 14.24V a na altku 14.36V
pod obciążeniem (światła, dmuchowa na maxa) na aku zaczeło od 13.94V i po 20 sekundach spadło do 13.84V, kiedy dodałem gazu podskoczyło na 13.86V, na altku pod obciążeniem 14.20V.
Tak pobieżnie posprawdzałem wszystkie połączenia i wygląda wszystko OK, nie sprawdzałem masowania altka, bo to musiałbym go poprostu wymontować ale myśle że jest ok bo przykładając jedną końcówke miernika do budy napięcie się nie zmieniło i jest takie samo kiedy przykładam tą końcówke do obudowy altka.
Jeśli gdzieś jest ten regulator to gdzie on może być? Czy nie jest wbudowany w altka?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 21, 2008 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regulator masz na altku, w VW jest kilka rodzajow altkow ale najczesciej regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group