www.asu.pl :: Zobacz temat - jak ma być podłączona szeregowo czy równolegle?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak ma być podłączona szeregowo czy równolegle?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Sie 16, 2008 8:13    Temat postu: jak ma być podłączona szeregowo czy równolegle? Odpowiedz z cytatem

Pytanie do gazowników jak lepiej jak jest podłączona instalacja szeregowo czy równolegle? Mowa o voyagerze 3,3 ale w innych chyba podobna sprawa
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 16, 2008 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SZEREGOWO-- tz.przecinasz jeden przewód od ogrzewania i wpinasz w niego reduktor (parownik) dzięki temu nie zakłuca ogrzewania a parownik jest zawsze dogrzany.(Oczywiście nie dotyczy samochodów które mają zawór odcinajacy nagrzewnice (ogrzewanie))
w voyagerach ,caravanach itp ,od 96-2000 z silnkiem 3.3 i 3.8 odłancza sie wąż gumowy od ogrzewania ,przy silniku,pod przepustnicą powietrza.Nie ma żadnego przecinania orginalnych przewodów,jedynie dokładamy(przedłużamy)kawałki węża w zależności gdzie chcemy mieć reduktor Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 16, 2008 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli cię to interesuje to mogę zrobić zdjęcie jak ja mam to zrobione w swoim vojku Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 1:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widzisz czyli ja mam zle, pewnie jak mozesz to daj zdjecie pomoze to innym tez, Na dodatek zaczeło mi przeciekać bo źle dobrali średnice trójnika do węża tego oryginalnego jak wiadomo w calach a u nas jest w mm. Więc jak dasz fote to to przerobie. Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km


Ostatnio zmieniony przez ply dnia Nie Sie 17, 2008 17:34, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam reduktor IGS ,ale reduktory od instalki II generacji też się tu mieszczą ,nawet tak duży jak Lovato Major czy BRC EKO Super.
kwestia tylko czy gazownikowi bedzie się chciało Very Happy


W zakreślonym miejscu sciagasz węża z rurki i podłanczasz do wylotu wody z parownika,a metalową rurkę łączysz dodatkowym wężem z wlotem Very Happy

_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki, no ty masz elegancko, ja mam tak reduktor na chama wciśnięty że guma jest pozaginana, tragedia. Szkoda że to było montowane we Wrocku bo bym im nawtykał. Nic zabieram się za przeróbkę to wrzucę fotke
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km


Ostatnio zmieniony przez ply dnia Nie Sie 17, 2008 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo ja sam sobie montowałem Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To widać Smile) jest tylko jeden problem ja mam parownik po lewej Rolling Eyes
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tz widać że się postarałeś
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po (lewej stronie)----Prawej- przy mocowaniu amortyzatora, tam właśnie panowie Gazownicy montują bo jest wygodniej,ale reduktor jest wtedy wyżej niż góra chłodnicy i istnieje prawdopodobieństwo powstawania korka powietrznego w reduktorze,a co za tym idzie niedogrzanie parownika i zaklucenie ogrzewania.
Ale ze gazownicy nie jeżdzą twoim autem więc się tym nie przejmują Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli lepiej było by go wcisnąć pod rezonator z prawej ? nie wiem czy wejdzie bo duży jest ale sprawdzić można, no i przwody gazowe musiał bym przedłużyć albo nowe ;(
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
istnieje prawdopodobieństwo powstawania korka powietrznego w reduktorze,a co za tym idzie niedogrzanie parownika i zaklucenie ogrzewania.


ja dokładnie tak mam
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
czyli lepiej było by go wcisnąć pod rezonator z prawej ? nie wiem czy wejdzie bo duży jest ale sprawdzić można, no i przwody gazowe musiał bym przedłużyć albo nowe ;(

w tym miejscu gdzie mój, wejdzie ,montowałem tam już taki duży Lovato Major i BRC eko super a to są naprawde duże reduktory Razz ,BRC pasował lepiej. z przeróbką jest troche roboty,podciągniecie nowej rurki o srednicy 8mm i instalacja reduktora zajeła mi cały dzień z przerwami na łyk piwa Very Happy Ale weług mnie jest tak jak powinno Wink ale nie jestem zawodowym gazownikem Laughing Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawy pomysł dzieki za porady, moim zdaniem super pomysł żeby parownik schować pod rezonator, nie bedzie widać że w ogóle gaz zainstalowany Smile)

powiedz jeszcze czy twój silnik się mocno nagrzewa? tz wskaznik jest na połowie ale klapy sie nie da dotknąć tak sie nagrzewa
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temperatura przy której załanczaja się wentylatory to 105 C ,w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnice i inne "dziury"studzi komorę silnika niedopuszczając do tak wysokiej temperatury wewnątrz komory,ale gdy zatrzymamy sie np.w korku i wentylatory popracują dłużej wszystko się mocno nagrzewa bo na silniku jest 105 C więc nic dziwnego że nie da się ręką dotknąć bo parzy Very Happy ,To jest normalne.
Inna sprawa że na gazie szybciej sie grzeje ,bo gaz jest bardziej kaloryczny niż benzyna.Startując od zimnego silnika na wolnych obrotach na benzynie wentylatory właczą się przykładowo po 10 minutach a przy pracy na gazie po 6 minutach.Dlatego zimą przy jeżdzie na gazie mamy lepsze ogrzewanie Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak dzieki jeszcze raz, dzis zagladalem pod auto no i chyba musze jeszcze uszczelke pompy wymienic bo cieknie nie wiesz czy ciężko zdjąć pompę?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łatwo Wink ściągasz pasek wielorowkowy,potem odkrecasz 3 śruby kola pasowego które jest na pompie,potem 5 od pokrywy pompy,i leciutko stukasz w piaste kola pasowego i powinna się odkleić .W srodku jest oring .
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Sie 20, 2008 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki wielkie, szkoda że nigdzie nie ma samych uszczelek
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group