www.asu.pl :: Zobacz temat - kabel masowy na masce - skąd odpadł ??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kabel masowy na masce - skąd odpadł ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 17:07    Temat postu: kabel masowy na masce - skąd odpadł ?? Odpowiedz z cytatem

po podniesieniu maski wisi z niej kabelek wg mnie masowy zakończony oczkiem do przykręcenia (patrząc na przód auta to po lewej stronie na dole maski czyli od strony podszybia)
gdzie on normalnie jest przykręcony ? bo mniemam że nagminne braki prądu w aku to może być sprawka właśnie tego kabelka a właściwie jego braku Rolling Eyes

help Wink
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przykrec go gdzies do wzmocnienia w okolicy blotnika.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej nie. ten kabel masuje tylko klape. zaden prad przez niego nie plynie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co do szybszego (właściwie b. szybkiego) padania aku to czy brak tego kabelka może być przyczyną ?
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 18:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że wyłączając auto zostawiasz kluczyk w niewłaściwej pozycji. Ja tak robiłem i akumulator rozładowywał mi się w dwa dni. Teraz wiem, że pozycja OFF jest kiedy kluczyk jest równolegle do kolumny kierownicy. Pozycja poniżej załącza wybrane urządzenia w aucie (np. radio, szyby itp) i to może powodować przyspieszone wyczerpywanie akumulatora.
Poszukaj na forum bo było o tym sporo.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no faktem jest że zostawiam winniego w pozycji poniżej off (to chyba pozycja lock) - nie myślałem że wpływa na prądożerność aku
i tak jak u Ciebie aku starcza na ok 2 dni

czym grozi nie zmasowanie maski ??
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kubas napisał:


czym grozi nie zmasowanie maski ??


Jęśli w masce masz urządzenie co żre prąd to może kulawo pracować bez masy i to tyle jak chcesz sprawdzić aku dlaczego roładowywuje podłacz miernik w szeregowo do baterii i sprawdz jaki masz pobór prądu jeśli jest w mA to bateria na złom Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
kubas napisał:


czym grozi nie zmasowanie maski ??


Jęśli w masce masz urządzenie co żre prąd to może kulawo pracować bez masy i to tyle jak chcesz sprawdzić aku dlaczego roładowywuje podłacz miernik w szeregowo do baterii i sprawdz jaki masz pobór prądu jeśli jest w mA to bateria na złom Wink




Pobór prądu nie jest wyznacznikiem zużycia akumulatora, a jedynie wskazuje na to, że jakieś urządzenie pobiera prąd, a nie powinno.
Dodatkowo im mniej prądu jest pobieranego przy wyłączonych wszystkich urządzeniach tym lepiej.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
kubas napisał:


czym grozi nie zmasowanie maski ??


Jęśli w masce masz urządzenie co żre prąd to może kulawo pracować bez masy i to tyle jak chcesz sprawdzić aku dlaczego roładowywuje podłacz miernik w szeregowo do baterii i sprawdz jaki masz pobór prądu jeśli jest w mA to bateria na złom Wink


czyli np rozłączyć kabel od plusa - do niego pierwsza sonde miernika a drugą do podłączonego minusa ? miernik ustawić na 1000 Amper ?
wolę spytać żeby nic nie spaprać Wink
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odłączasz jedną klemę i w powstałą dziurę w obwodzie włączasz miernik (ustawienie na pomiar amperów). Oczywiście wszystkie urządzenia powinny być wyłączone, drzwi zamknięte żeby nie było podświetlenia wnętrza itp. Wtedy robisz pomiar na stacyjce w pozycji OFF i tej niższej.
Prawidłowy wynik jeżeli dobrze pamiętam to nie więcej niż 0,05 A w pozycji OFF ale muszę to jeszcze sprawdzić. Przy ustawieniu kluczyka w pozycji na samym dole wskazania mogą skoczyć ponieważ spora ilość urządzeń dostaje zasilanie.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
lift napisał:
kubas napisał:


czym grozi nie zmasowanie maski ??


Jęśli w masce masz urządzenie co żre prąd to może kulawo pracować bez masy i to tyle jak chcesz sprawdzić aku dlaczego roładowywuje podłacz miernik w szeregowo do baterii i sprawdz jaki masz pobór prądu jeśli jest w mA to bateria na złom Wink




Pobór prądu nie jest wyznacznikiem zużycia akumulatora, a jedynie wskazuje na to, że jakieś urządzenie pobiera prąd, a nie powinno.
Dodatkowo im mniej prądu jest pobieranego przy wyłączonych wszystkich urządzeniach tym lepiej.


Benchi żle mnie zrozumiałeś miałem na myśli weryfikację z uwzględnie niem poboru prądu jeśli pobór pradu tak jak wskazałeś w ostatnim poście jest to oki ale jeśli większy to coś nie tak jakieś urządzonko działa a nie powinno ,upadek akumulatora określam jeśli pobór prądu jest poniżej twojej kreski i nie wytrzymuje dwóch dni to się nazywa samorozładowanie ,odnośnie ustawień miernika to mi coś nie pasuje bo na 1000A to takiego w rę kach nie miałem chyba 1000mA=1A,jesli masz miernik uniwersalny wciśnij czerwony przewód w otwór miernika w miejsce mA a czarny w COM lub namalowany znaczek masowy.Zdejmij kleme z plusa albo minusa jak łatwiej jeden przewód zaczep na klemie a drugi na słupku akumulatora odłączonej klemy,ustaw miernik na 20 i ważne opis na mierniku A i namalowana linia i trzy kropeczki pod nią to znaczy prąd stały,chyba dasz radę Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 5:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
benchi napisał:
lift napisał:
kubas napisał:


czym grozi nie zmasowanie maski ??


Jęśli w masce masz urządzenie co żre prąd to może kulawo pracować bez masy i to tyle jak chcesz sprawdzić aku dlaczego roładowywuje podłacz miernik w szeregowo do baterii i sprawdz jaki masz pobór prądu jeśli jest w mA to bateria na złom Wink




Pobór prądu nie jest wyznacznikiem zużycia akumulatora, a jedynie wskazuje na to, że jakieś urządzenie pobiera prąd, a nie powinno.
Dodatkowo im mniej prądu jest pobieranego przy wyłączonych wszystkich urządzeniach tym lepiej.


Benchi żle mnie zrozumiałeś miałem na myśli weryfikację z uwzględnie niem poboru prądu jeśli pobór pradu tak jak wskazałeś w ostatnim poście jest to oki ale jeśli większy to coś nie tak jakieś urządzonko działa a nie powinno ,upadek akumulatora określam jeśli pobór prądu jest poniżej twojej kreski i nie wytrzymuje dwóch dni to się nazywa samorozładowanie ,odnośnie ustawień miernika to mi coś nie pasuje bo na 1000A to takiego w rę kach nie miałem chyba 1000mA=1A,jesli masz miernik uniwersalny wciśnij czerwony przewód w otwór miernika w miejsce mA a czarny w COM lub namalowany znaczek masowy.Zdejmij kleme z plusa albo minusa jak łatwiej jeden przewód zaczep na klemie a drugi na słupku akumulatora odłączonej klemy,ustaw miernik na 20 i ważne opis na mierniku A i namalowana linia i trzy kropeczki pod nią to znaczy prąd stały,chyba dasz radę Wink



Teraz to się zgodzę Very Happy
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miernik pokazał 1....o co tu chodzi ? nastawiłem na 20 tak jak radziliście Smile
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kubas napisał:
miernik pokazał 1....o co tu chodzi ? nastawiłem na 20 tak jak radziliście Smile


1 co? 1A czy 1mA? Przy jakim ustawieniu stacyjki?
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ustawienie off, jak mniemam 1mA (na mierniku jest ustwione na ampery, 20m)
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to wszystko ok.

Sprawdź jeszcze pobór w pozycji "Accessory".

Sprawdziłem w manualu, że są 4 pozycje stacyjki +rozrusznik.
W pierszej "ON" świecą się kontrolki.
W drugiej "OFF" kontrolki gasną ale nie ma blikady kierownicy
W trzeciej "LOCK" bez kontrolek, bez zasilania czegokolwiek, z blokadą kierownicy
W czwartej "Accessory" bez kontrolek ale z zasilaniem akcesoriów.

Najniższy pobór powinien być w pozycji "LOCK" czyli w takiej w jakiej zostawia się auto i wyciąga kluczyk.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kubas
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 101
Skąd: Mosina

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem czy nie pomieszałem ustawień stacyjki, ale na 100% w "accesory" mam pobór 5,7-5,8A a w chyba "off" jest 0,4A

to chyba ok ?
_________________
kubas...
Ford Windstar 97, 3.0 V6,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

5 amper to troche duzo...chyba,ze masz wtedy wlaczone radio,dmuchawe,otwarte drzwi(wlaczone oswietlanie wnetrza)itp.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 17:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

5A to sporo Shocked ale wystarczy, że nie będziesz zostawiał w tej pozycji kluczyka na dwa dni. Zgodnie z instrukcją masz auto zostawiać na Lock, a wtedy nie powinno być dużego zużycia.

Coś mi jednak nie pasuje z tym 5A...
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i znowu pontony gora-u mnie nie da sie wyjac kluczyka w innej pozycji niz "lock" kiedy wszystko jest odlaczone Very Happy pamietam jednak,ze kiedy mialem forda to na dosyc zuzytym kluczyku udawalo mi sie go wyjac w pozycji "acc".na kluczyku nowym juz to nie bylo mozliwe.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim windstarku da sie wyjac kluczyk nawet przy zapalonym silniku Laughing
i to bez zadnego szarpania sie, ot tak poprostu jak bym wyjmowal na "lock" Laughing
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 5:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

charger napisał:
w moim windstarku da sie wyjac kluczyk nawet przy zapalonym silniku Laughing
i to bez zadnego szarpania sie, ot tak poprostu jak bym wyjmowal na "lock" Laughing


Nie polecam. Bo jak zapadka zaskoczy w tym momencie to wymiana stacyjki w Windstarze to już gruba robota.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Lip 24, 2008 6:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no ja raczej tego nie praktykuje, ale poprostu wiem ze sie da u mnie wyjac kluczyk. Kiedys przypadkiem to odkrylem
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group