www.asu.pl :: Zobacz temat - mazda 626
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

mazda 626

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 22:04    Temat postu: mazda 626 Odpowiedz z cytatem

wiem że to nie to forum, ale cóż, wiem że na tym forum nie będę ściemniany więc pytanie jest następujące: proszę o opinię silników montowanych w mazda 626 diesel w latach około 94, czy warto wchodzić w ten silnik, a może jakieś inne auto z lepszym silnikiem, rozpoznanie jest dla kolegi, potrzebuje on auta do częstych podruży i taniego w utrzymaniu, lecz klasy właśnie takiej mazdy w przedziale cenowym do około 8 tyś. wyjątkowo dba o auta, zawsze wszystkie wymiany na czaswięc jak trafi na jakieś polecone auto to przynajmniej się nim pocieszy. dzięki za pomoc
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Autko sympatyczne i bezawaryjne. Niestety jak już coś się zepsuje to ceny części są lekko mówiąc wysokie. Ogromny wpływ ma na to brak sieci handlowo-serwisowych mazdy w naszym kraju. Mój znajomy miał taką mazdę i wszystko byłoby super ale padła pompa wtryskowa, której nikt nie chciał naprawić. Szukanie używanej w cenie niższej niż wartość auta trwało ponad pół roku. Obecnie auto znów jeździ bezawaryjnie i ekonomicznie.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam. kolega mial takiego diesla i po smierci pompy(jakies pol roku po kupnie) auto stalo kilka miesiecy. oddal je potem prawie za darmo. jesli kolega planuje dluzsze jazdy niech pomysli o 2 lirowym silniku i gazie. koszty porownywalne-tanszy zakup i serwis,moze nieco drozej wyda na paliwo- napewno jednak nie zaskoczy go pompa za kilka tys. samo auto jest super(jesli sie trafi na wersje z zachodu,a jeszcze lepiej z usa).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli to jest wersja comprex diesla to raczej ze wzgledu na wiek auta trzymalbym sie z daleka.Rozwiazanie zastosowane przez szwajcarska firme nie znalazlo szerszego zastosowania,wiec ceny ewentualnych czesci kosmiczne.Zreszta mozna poczytac http://comprexservice.com/
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo fajne silniki calkiem dobra elastyka niski poziom spalania ale fakt.. jak cos walnie tto kaplica (ale wiekszosc diesli ma to do siebie ze jak juz zaczyna sie psuc to trzeba koszty wielkie wlozyc)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może to i bardzo dobry pomysł z gazem, teraz ma zagazowane Uno, no ale to nie nadaje się do jazdy, z całym szacunkiem dla Una i Fiata, bo jak tym przejechać 300 kilometrów? mój ojciec kiedyś miał mazdę 323 w benzynie i faktyczne cena części to kosmos, jedno jest pewne, potrzebne jest sprawdzone i mało awaryjne auto i liczymy na jakieś sugestie, a za porady bardzo wielkie dzięki
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale ja nie mowie o zagazowani mikro auta o mocy 45 KM i pojemnosci litra instalacja mieszalnikowa tylko o dobrym 2 litrowym silniku wyprodukowanym w cywilizowanym kraju. mialem kupe lat amerykanskiego forda(wielkosc mazdy 626) 2,3 litra ,silnik starej konstrukcji i dosc slaby(100 KM) byl zagazowany mieszalnikiem i sprawowal sie swienie. uwierz,ze to tansze i sensowniejsze rozwiazanie niz klakot. do tego zeby klekot jezdzil musi byc turbo. diesel+turbo+awaria=zdejmujemy tablice,szlifujemy numery seryjne nadwozia i uciekamy...
Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diesel jest sensowny jesli jestes 1 wlascicielem lub wlozysz w niego tyle kasy ze masz nowy silnik

a 2 litrowe 626 w gazie to przyzwoita maszyna, a co do czesci to do mazd ogoglenie japonczykoow robia sie tez coraz tansze
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robiono ostatnio badania ekonomiki(utrzymania) diesla wskali kilku lat. okazuje sie(co dla mnie nie jest zaskoczeniem0,ze diesel jest drozszy w utrzymaniu. brano pod uwage serwis,typowe usterki,czesci eksploatacyjne i oczywiscie cena zakupu i cene spalonego paliwa w czasie kilku lat eksploatacji. diesel sie oplaca(?)kiedy kupisz go nowego i jezdzisz nim do konca(twojego lub jego) zaklaajac,ze w tym czasie nie zdechnie ci pompa/pompowtryskiwacze/turbo i jeszcze kilka innych. sorry do tego jeszcze jesdna, ale wazna sprawa. samochody osobowe sa na benzyne ,a maszyny rolnicze i budowlane na rope...ostatnia uwaga moze byc pominieta jesli kogos zadowala jazda ursusem c 335.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

coś w tym jest, diesla miałem tylko 1/2 roku i szybko o nim zapomniałem, było sporo kłopotów, a nawet nie chcę sobie o tym przypominać
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no chyba przesadzacie. Ja, jako znany fan benzynowych silników w układzie V, muszę się jednak niezgodzić. Turbosprężarka nie musi być wcale awaryjna. Wystarczy (podobnie jak we wszystkich urządzeniach) stosować się do zaleceń producenta. Pompowtryskiwacze lub wtryskiwacze systemu Common Rail są wrażliwe na jakość paliwa i należy na to zwrócić uwagę ale to samo dotyczny wszystkich aut. Poza tym sprawność silników wysokoprężnych jest zdecydowanie wyższa niż benzynowych. Ja osobiście polecam silniki benzynowe ale wybór należy do kupującego. Trzeba pamiętać, że nasze forum nie byłoby tak liczne gdyby nie było instalacji gazowych, a porównanie ekonomii diesla do benzyny bez gazu nie wypada zadowalająco.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja nie krytykuje diesla bron Boze bo je lubie, ale wiem i zdaje sobie sprawe z tego ze wiekszosc naszego spoleczenstwa nie potrafi sie obchodzic z autami i na zimnym silniku paluje a tym turbina najbardziej dostaje
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i odwrotnie-30 km miastem tdi do domu ,wjadz na paking i widze jak gosc wylacl.laczyza silnik i radosnie idzie na "dinner". widac czytanie boli. starczy jakby zostawil auto na wolnych, pozbieral kubki z fastfoodow, otworzyl klape(tak dla jaj) wywalil popielniczke do smietnika i wylaczyl. niestety nie wypada jak sie ma sluzbowego bialego peugeota:) trza isc do domu ,a w niedziele rano na myjnie i wycieczka do wisly na koszt pracodawcy:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też jestem zdania że jeżeli kupować, to ekonomiczne auto z silnikiem około 2l, wpakować dobry gaz i spokój, więc wniosek jeden: nie- diesel
chyba ze nowy. Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm, jeśli mój vision na sekwencji pali w złotówkach tyle gazu co 6,5-7l. ropy to jest to samochód ekonomiczny czy nie?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdecydowanie ekonomiczny-moj pali podobnie i nic mi nie klekoce pod maska oraz nie leci z rury:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moj pali miedzy 12 a 13 tylko po miescie gazu wiec ekonomia niezla Smile
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group