www.asu.pl :: Zobacz temat - test opon zimowych w auto swiecie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

test opon zimowych w auto swiecie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 21:31    Temat postu: test opon zimowych w auto swiecie Odpowiedz z cytatem

przeczytalem bardzo pouczajacy test opon w polskim wydaniu autobilda. wiem,ze to pismo tendencyjne ale stalem w kolejce do myjni a nie mieli motoru Embarassed
testowano kilka opon zimowych 205/55 R16 czyli m/w takich na jakich wiekszosc z nas jezdzi. opony byly w przedziela od 300 do prawie 600 zl za sztuke. dla porownania testowano tez opone typowo letnio i,co mnie szczegolnie zainteresoalo, opone wielosezonowa.testowano na sniegu,wodzie i na sucho.
nie bede was zanudzal szczegolami wiec przejde do rzeczy. w wiekszosci przypadkow okazywalo sie,ze dobra opona wielosezonowa jest lepsza lub taka sama jak dobra(w tej samej cenie)opona zimowa. opona letnia polegla we wszelkich testach wiec sluzy chyba tylko do szybkiej jazdy po autostradzie w sloneczny dzien:)
sam przez wiele lat uzywalem przemiennie opon letnich i zimowych. dla mnie roznica byla zauwazalna.pamietam jak sie kiedys spoznilem i jechalem wymienic jak a drodze juz lezal snieg. jechalem 20 km/h a i tak mialam serce w gardle. wracajac na zimowkach czulem sie jak przyklejony.
w tym roku po raz pierwszy od czasow stomil d-124 w duzym fiacie mam zamiar przejezdzic na calorocznych general ameri gs 60. poczatkowo sie tego nieco balem ale teraz mi ulzylo:)
biorac pod uwage,ze normalna (wg austoswiata) opona kosztuje ok 400 zl,do tego dodatkowe felgi, przekaldka, magazynowanie...hmm moze to tylko lobby producentow opon wymyslilo podzial na zimowe i letnie aby sprzedawac 2 razy wiecej?
ja na tych d-124(tzw wezyki)wjechalem kilkanascie lat temu na przelecz salmopolska w srodku zimy gdzie znaki zalecaly lancuchy:)
niech sie wypowie ktos majacy doswiadczenie z nowoczesnymi oponami calorocznymi.
http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3264
tutaj jest linko do dyskusji o moich(i nie tylko ) oponach
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... w malczaku też te oponki były powiedzmy "full sezon" i czasem w zimie wyprzedzało się wszystkich lewym pasem do bielska Smile

A z innych doświadczeń - sporą część lata i kawałek zimy Neonem zrobiłem na Goodyearach wielosezonowych. Napisałem: kawałek zimy. Na narty jak pojechałem, to ufff szybko wymieniłem te oponki.
Druga sprawa - podobne oponki miałem w F-body '89. I tak samo:
1) zima - po opadach i w głębszym tragedia
2) o dziwo (!!) w lecie świetnie się spisywały Smile a szczególnie jak już były przy końcu bieżnika... ech na suchym to to szłoooooooooooooo

Ogólnie : wielosezonówka IMHO nie zdaje egzaminu przy większym śniegu.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biorąc pod uwagę jeszcze to, że dawniej robiono opony z innej mieszanki gumy - i to wystarczyło na lato-zima. Teraz to się troche zmieniło na zimę dają inną mieszankę od letniej i to widać jak się troche przejedzie na letnich po śniegu.
No i jeszcze jedno - jak jest coś do wszystkiego - to jest do D..... Very Happy

No ale jak kto woli !!

Ja obecnie jestem na etapie zakupu ZIMóWEK - Nokiany 205x70 15" (czy dobry wybór to zobaczę) - i tu wychodzę z założenia NIE DZIADUJ Very Happy bo można więcej stracić jak zyskać.
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Lis 01, 2007 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ja też dokładam swój kamyczek :
Od 3-pełnych sezonów jeżdże na wielosezonowych oponach Pirelli P2500 Euro rewelka, latem prócz minimalnie większego natężenia hałasu super, po deszczu (nawet wielkich ulewach) - świetnie odprowadzają wode, zimą - na trasie i w mieście bardzo dobre - nawet kilka razy zaliczyłem Alpy i nie miałem problemów.
Doświadczenia mam nie tylko z voykiem ale w trzech innych autach też miałem te oponki. Same pozytywy - efektem tego jest zaleganie zestawu letnich Good Year i zimowych Nokian w garażu - nie warto zmieniać.
Następne też będą wielosezonowe tylko tym razem z nowej linii Good Year Wink .
Ale każdy ma wybór Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 01, 2007 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zachecam do dyskusji:)
ja jescze nie mam doswiadczenia ,a co za tym idzie zdania. tez jestem wyznawca opinii ze jak cos jest do wszytkiego to jest do niczego ale:
-dlaczego w tym skrupulatnie przeprowadzonym tescie opona caloroczna zdobyla podobna ilosc punktow co sredniej klasy opona zimowa?
-dlaczego byly opony zimowe ktore zdobyly mniej punktow i to w kazdej kategorii?

najciekwsze jest to,ze zdecydowanie pobila opony zimowe w ktergorii hamowanie(na mokrym i suchym) oraz jesli chodzi o glosnosc.

oczywiscie testowana dodtkowo opona letnia polegla w kazdym tescie ktory zwiazany byl ze sniegiem.

reasumujac: jesli ktos nie jezdzi po sniegu,a glownie po wodzie,lub suchym to opona caloroczna moze okazac sie lepsza. jesli ktos jezdzi wolno(nie szaleje) to rowniez. do mnie przemowily wyniki hamowania i kierowalnosci. to bylo to czym kiedys sie zaskoczylem nie zmieniajac letniej opony po opadch sniegu. pamietajmy jednak,ze letnia opona ma zupelnie inny bieznik,inny sklad miesznki i inna konstrukcje wewnetrzna od zimowej oraz calorocznej. caloroczna jest kompromisem-letnia i zimowa przystosowane sa stricte do daneych warunkow i zupenie nie sprawdzaja sie w innych.

czy pamietacie jeszcze jak byly oleje silnikowe :30(letni) lub 10W(zimowy)? teraz sa np. 10W30 wielosezonowe i zaloze sie ,ze 100% tego0 forum uzywa oleju XXWXX wielosezonowego i nawet nie mysli o szukaniu oleju na zime i lato. mmoze to dlatego,ze udalo sie zrobic i produkuje sie od wielu lat takie wielosezonowe oleje? moze udalo sie wyprodukowac wielosezonowe opony, a my jeszcze o tym nie wiemy bo na lato zakladamy ebonitowe slicki ktore potrafia "pojechac" najednej sniezynce...?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Lis 01, 2007 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc wszyscy mają podobne zdanie: wielosezonowe są ok dla nieszalejących i nie jeżdżących po dużym śniegu.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 1:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam w Villagerze wielosezonowe, z tyłu dość mocno przejechane Coopery a w przodzie półroczne Yokohamy. Zimy jeszcze nie jeżdziłem Villagerem ale po lecie mogę powiedzieć że troszkę się zawiodłem na tych Yokohamah. Na mokrej nawierzchni strasznie szumią a wjazd ze znaczną prędkością w kałuże grozi wypadnięciem z drogi. Mam nadzieje że na śniegu będą sobie lepiej radziły a jak nie to wsiadam w GP z zimówkami Fulda i w góry.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zasadzie to zawsze jeździłem na wielosezonowych różnych firm i powiem tak: jak są w dobrym stanie, tzn. z bieżnikiem Wink to na jazdę po mieście wystarczą w zupełności. Teraz kupiłem zimówki i mam już założone więc czekam na śnieg, zobaczę czy będzie jakaś różnica. Na razie są dużo głośniejsze od wielosezonowych ale to normalne przecież.
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to ja mam pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z zimówkami ale wzmacnianymi przeznaczonymi do busa/vana? Ciekawi mnie czy to nie utwardzi auta...

Z wielosezonowymi to nie jest tak, że dobra kosztuje tyle co zimowa i letnia... Zawsze wymieniam na sezon i różnica jest kolosalna. Nie brałem pod uwage wielo pod uwagę ze względu na wygórowaną cenę.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie...
Trzymając się za kieszeń szukam jakiś zimówek.
Ponieważ mojego "Voyka" mam od niedawna raczej nie biorę pod uwagę kupna używanych opon.
Chcę kupić nowe - bo i tak przez te parę latek je "wyjeżdżę".
Letnie mam założone 215/65/R15.
Widziałem, że piszecie, że zaleca się na zimę kupno jakiś węższych - np. 205 zamiast 215.

I tu moje pytanie. O ile węższe mogą być? 205 OK - a 195? Czy już nie będą za wąskie?

Pozdrawiam.
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

turecki napisał:


I tu moje pytanie. O ile węższe mogą być? 205 OK - a 195? Czy już nie będą za wąskie?


195/70 nie będą, tylko zalecane są 205/70 przy rozmiarze 215/65

Przy 195/70 jest trochę niższa opona (może oszukiwać na liczniku)

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

(choć jak ja kupiłem swojego Voyka to na zapasie takie miał 195/70- i ktoś w niemczech na nich jeździł)
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek i jak się sprawują te Twoje wielosezony? Ja wczoraj poraz pierwszy jeżdziłem na moich na oblodzonej drodze i było dość niepewnie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze nie mialem "przyjemnosci" jezdzenia po tym syfie:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, na jazde po oblodzonej nawierzchnito są opony z kolcami albo łańcuchy - na lodzie najlepsza zimówka śmignie piruety Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zimowe opony jedynie moga byc lepsze na sypkim sniegu. lod,bloto,woda-bez znaczenia jaka opona.jesli ma odpowiedni bieznik aby to odprowadzic i sie przebic do asfaltu to pojedzie jeszcze jakos. pomyslmy teraz ile razy w roku jezdzimy po sypkim sniegu...
ja jezdze 30%czasu po suchym,30%po blocie,30% po mokrym i 10% po innym(lod,snieg...) ale to zwykle tylko wyjazd z parkingu lub przejazd po drozce osiedlowej. no czasem kiedy drogowcy "zaspia" tez sie przydazy.
zobaczymy jak sie sprawuja caloroczne w takim trybie.
na suchym sa swietne-hamowanie,trakcja,cisza bez zastrzezen. na mokrym tez nie narzekam(kilka razy wpadlem w kaluze i mnie nie wynioslo na bok)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak jest zima i pada śnieg to muszę mieć zimówki, bo 1/2 trasy mam po drogach ostatniej kategorii odśnieżania.
Raz pojechałem na świeży śnieg bez zimówek, i miałem motywy w stylu "naciskam lekko na hamulec i skręcam koła... i jadę prosto." Potem zmieniłem i dla odmiany wyprzedzałem takich co to jechali po tym śniegu 10-20 na godzinę...
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a oto wyniki testu ADAC. No comments...
http://motogazeta.autocentrum.pl/go/338__Test_opon_zimowych_215_65_R16_do_SUV-ow__5__0__5__1630154658____________58_9.html
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dla tych poje....ch germancow oznaczenie M(madle-bloto) i S(snow-snieg) kojarzy sie z latem to zycze debila powodzenia w jezdzie tymi gownianymi autkami.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Lis 17, 2007 0:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek, kilka razy zmieniałem opony jak było już zimno lub nawet przy mrozie, choc nigdy przy śniegu. Zawsze wyjezdżając na zimówkach zauważałem lepszą przyczepność - wystarczy że guma jest bardziej miękka i lamelki zaczepiają się o asfalt. Nawet przy ruszaniu trudniej zerwać przyczepność. Przyznaję - nigdy nie miałem współczesnych całorocznych. To co było 10 lat temu nie liczy się...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 17, 2007 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gobowiec-mam takie same doswiadczenia jak ty!!!. wolalem zmieniac zawsze przed sniegami i kolejkami w oponiarni:) nie zawsze sie jednak udawalo(czas,praca) i czasami kilka dni pomykalem po sniegu i lodzie na letnich-horror!!! roznica po zalozeniu zimowek bylo ogroma ,a do domu wracalem jak przyklejony do drogi.
...i tak bylo do pierwszysch sniegow tej zimy:)
musze teraz stwierdzic z cala stanowczoscia ,ze mam najlepsze "zimowki" jakie kiedykolwiek mialem. na lodzie,sniegu sypkim,blocie,zamarznietym blocie,zamarznietym sniegu-po prostu rewelacja!!! wczoraj z guciem robilismy test(ja juz nieco wczesniej ale poprosilem osobe bezstronna o obiektywna ocene). pusty prking. nawroty,hamowanie,hamowanie po luku, ruszanie...dla mnie rewelacja!!!
te zimowki to general ameri gs 60 m+s Smile dodam,ze w lato sa ciche ,komfortowe, nie piszcza na zakretach i swietnie sobie radza na mokrym. goraco polecam!!! po wielu latach zmieniania opon na zime nareszcie znalazlem zloty srodek. teraz juz wiem dlaczego pojecie opon zimowych w stanach praktycznie nie funkcjonuje-oni po prostu maja dobra opony caloroczne!!! a europejskie lobby producentow opon, wulkaniozatorow, sprzedawcow po prostu moge teraz komisyjnie olac Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Lis 17, 2007 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brawo esdarek, w praktyce mam takie same doświadczenia a opony inne - ja mam teraz wszędzie Pirelli P2500 Euro - biorąc pod uwage że mają już trzy lata - na wiosne będe zmieniał na kolejne - oczywiście wielosezonowe - jeszcze pozostaje mi powywalać letnie i zimowe - które zajmują mi tylko miejsce Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 17, 2007 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V-co do germancow i ich poj...nia w temacie samochodowym to sie w pelni zgadzam chociaz nie jestem nacjonalista,rasita itp:) czasem kupuje niemieckie pismo "auto-swiat" ktore udaje polskie ale im strasznie nie wychodzi. z pisma tego wynika,ze motoryzacja dzieli sie na na 2 grupy: 1.auta niemieckie 2.inne-czyli nieudolne proby nasladowania niemcow:). inne wnioski z niemieckiej gazety: auto starsze niz 3 lata uwaza sie za "stare". auto powyzej 5 lat powinno byc zlomowane. wszycy ludzie pragna miec vw golfa-ci co nie pragna jeszcze nie sa tego widac swiadomi. vany kupuja tylko 7mio osobowe rodziny. jak van to TDI.van to rowniez meriva,scenic,picasso
a nawet berlingo,doblo i dacia mpv:) minivan to natomiast spark/matiz i ford fusion(europa).normalny silnik to 1,3l. duzy to 1,8l. skrzynie biegow dziela sie tez na dwa rodzaje: 1.manual(najlepiej 6 biegow zeby bylo co robic,2."do dupy(dla pedalow,kobiet,niepelnosprawnych lub wszytko razem).z lektury pisma wynik jeszcze,ze kazdy uzytkownik samochodu ma autocasco,kazdy auto kupuje w salonie, najwazniejszym parametrem samochodu jest utrata wartosci i popyt na rynku wtornym,najwieksza jego zaleta jest popularnosc i mnogosc na drogach ,a niespelnionym marzeniem kazdego kierowcy jest bugatti veyron.
pytam dla kogo jest ta gazeta? sa jakies pisma motoryzacyjne dla pasjonatow??? dla uzytkownikow samochodw z dusza(samochodow z dusza i uzytkownkow tez;P ).
kiedys byl motor ale w tej chwili jest to w zasadzie kopia auto swiata. byl jeszcze miesiecznik(albo wrecz kwartalnik) "auto po gwarancji" -pismo,jak sama nazwa wskazuje ,dla 90% uzytkownikow aut. mieli nawet dzial "samochody zza oceanu"!!!.

chyba mnie lekko ponioslo i puscilem powaznego flooda Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
raster
*
*


Dołączył: Apr 07, 2007
Posty: 84
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie Lis 18, 2007 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oświećcie mnie proszę, czy literki M+S oznaczają opony wielosezonowe?

w moim Dodge'u Caravanie sprowadzonym z USA mam bridgestony Turanza m+s, po przeczytaniu waszej dyskusji zrozumiałem, że chyba nie muszę się tak śpieszyć z zakupem zimówek , jeśli nie będzie duzego śniegu mogę sobie jeszcze pojeździć po mieście na tych

przy okazji, znalazłem na allegro opony zimowe Yokohama AVS Winter V901 w dobrej cenie
czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi oponami ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Lis 19, 2007 1:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i po kilku dniach jazdy na zimówkach, stwierdzam Wink : w porównaniu do wielosezonowych nie ma porównania Wink auto lepiej trzyma się drogi, jeżdżę po śniegu tak jak po asfalcie. Nie zrywa przyczepności , itp... nie byłem zwolennikiem wymiany opon co sezon ale teraz nikt mnie od tego nie odwiedzie, sam się przekonałem że to najlepsze rozwiązanie. Teraz muszę letnie jeszcze kupić Shocked Laughing
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 30, 2007 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem czy sie nie powtarzam ale... dawno dawno temu byl jakis tam olej do silnika byle zmniejszyc tarcie. potem badania wokazaly,ze inaczej ten olej sie zachowuje na zimno ,a inaczej na goraca. w zwiazku z roznymi strefami klimatycznymi i roznymi porami roku zaczeto stosowac oleje zimowe i letnie .i bylo tak bardzo dlugo. do czasu kiedy ktos wymyslil oleje wielosezonowe czyli np 10W40. zaloze sie ze wszycy jezdzimy na takich lub podobnych olejach i nikt z was nie zmienia na letni i zimowy(chociaz napewno by byly lepsze bo sa stricte pod dane warunki robione). teraz przelozcie sobie ta historie na opony:) wlasnie nadszedl czas kiedy wyprodukowano juz dobre opony wielosezonowe i kolo sie zamknelo(tak jak w olejach). dalej sa zimowe i letnie dla tych ktorzy musza miec zawsze ekstremalnie dobrze:) jednak tylko bardzo dobre opone letnie i bardzo dobre zimowe sa lepsze od bardzo dobrej wielosezonowej ,a wydatek podwojny nie liczac klopotow w ekspolatacji.
ja juz jestem przekonany do dobrych wielosezonowych na 100%
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 30, 2007 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
nie wiem czy ...........................
ja juz jestem przekonany do dobrych wielosezonowych na 100%


Jakoś mnie nie przekonują te WIELOSEZONÓWKI - OPONY i nie wiem czy się to da przełożyć z porównywaniem do olejów - raczej jestem skłonny zgodzić się z opinią qmarkus
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 30, 2007 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i takie masz prawo bo to forum jest demokratyczne-w przeciwienstwie do innych tu nie ma obowiazku zgadzac sie z moderatorem:)
niemniej zeby sie wypowiadac w jakims temacie trzeba miec w nim jakies doswiadczenie-przyznasz mi zapewne racje?jeszcze w zeszlym roku nie wyobrazalem sobie zeby nie zmienac opon na zime. pisze to wszytko nie po to aby pokazac wam,ze jestescie kretynami bo kupujecie zimowki ale po to aby zainteresowac was tematem nowoczesnych opon wielosezonowych, wyprobowanych przez mnie. gdybym nie pisal to wiele osob by nie wiedzialo,ze juz sa opony uniwersalne. to m/w to samo co glowne zalozenie tego forum: gdyby nie ono to wiele osob by kupilo vectry,sieny,sharany i inne samochody o niewspolmiernym stosunku ceny do otrzymywanych korzysci bo nie wiedzieliby ,ze mozna inaczej. wiec nie odbierajcie tego,ze neguje sens posiadania zimowek. ja tylko probuje wam przekazac,ze juz jest alternatywa ,a co z tym zrobicie to wasza sprawa. pocieszajace jest to,ze nie jestescie betonami bo wiekszosc z was jezdzi amerykancami z wyboru-bo sa wygodne,bezpieczne,maja silniki v6 i automatyczne skrzynie...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
TNT
*
*


Dołączył: Nov 01, 2007
Posty: 132
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Gru 03, 2007 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek jesteś przekonujący chętnie zaryzykuję i wypróbuję "wielosezonówki" - jakie polecasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Gru 03, 2007 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dopóki drogi są jakie są, zwłaszcza w zimie - będę używał dwóch kompletów kół: jedne z ładnymi felgami po renowacji a drugie z ładnymi bez renowacji.

W polskich warunkach należy starannie doglądać zawieszenia i opon, sezonowa wymiana kól jest doskonałym momentem do obejrzenia co tam w zawieszeniu skrzypi, jak tam klocki wyglądają i czy felgi nie są do końca kwadratowe (nie mówiąc już o stanie opon od strony której nie widać).

Wychodzi na to, że przynajmniej do AD 2012 będę staroświecki Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 03, 2007 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w przypadku wielosezonowych tez se mozesz dokonac przelozenia kol tak jak to mowi instrukcja auta. przy okazji sobie to wszystko sprawdzisz,poogladasz:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Gru 04, 2007 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś na kilkudniowym pobycie należało dokupić zagrychę w postaci ogórków, kolega który dostał zlecenie uzupełnienia zapasów zapytał jakie ogórki chcemy, w odpowiedzi ktoś pokazał mu pusty słoik z etykietą i powiedział: "takie same" Smile

Nie bardzo mam ochotę eksperymentować z kupowaniem dwóch kompletów opon całorocznych skoro od lat w zimie sprawdzają mi się kapcie zimowe a w lecie letnie... poczekam ze 2 sezony i jak Twoja opinia się nie zmieni to zaryzykuję kupno opon całorocznych Smile Zbyt dużo i zbyt szybko jeżdżę by eksperymentować z czymś co mnie przy życiu trzyma...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Gru 04, 2007 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spoko-jesli mi ni poprzecinaja opon do tego czasu to sie podziele opiniami:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
laik007
*
*


Dołączył: Dec 01, 2007
Posty: 30

PostWysłany: Sro Gru 05, 2007 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tak iz opon calorocznych nigdy nie uzywalem, a jesli byly to byly uzywki a takich nie traktuje powaznie z uwagi iz one nigdy nie spelnialy moich oczekiwan, podobnie bylo z oponami uzywanaymi czy to letnimi czy zimowymi, NIGDY nie polece nikomu takiej operacji z racji braku kasy etc, final zawsze byl taki ze na nowe lato czy zime nowy komplet uzywek, poszedlem w strone nowej opony letniej badz zimowej, roznica kolosalna, czy wielosezony sie sprawdza jesli tak to pokusze sie o nie mniej ciekawy by byl test takich opon w porownaniu z nowymi oponami w podjezdzie na wzniesienie dwa wozy obok siebie czy za soba i podjezdzamy, badz tez inny test, moze to by bylo dobra lekcjaa potem realacja z tego, ja osobiscie kupilem teraz opone Infinity ziomowa, coz na ta chwile jestem z niej bardzo zadowolony... co bedzie dalej sie okaże....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group