www.asu.pl :: Zobacz temat - BRAK przy silniku 2.0 Chrysler Voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BRAK przy silniku 2.0 Chrysler Voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pon Paź 08, 2007 12:51    Temat postu: BRAK przy silniku 2.0 Chrysler Voyager Odpowiedz z cytatem

1. Kupiłem niedawno Chrysler Voyager 2.0 i okazało się że jest PUSTY przewód (cztery przewody do wtyczki z czerwonym przesuwnym zabezpieczeniem , która się znajduje po prawej stronie (za akumulatorem ). Zastanawiam się czy jest to poważny brak CZEGOŚ.
2. Mam też problem z wentylatorami - nie działają
3. Zmieniłem akumulator i zaczęły się problemy z mrugającymi kontrolkami na desce (klimatyzacji i zamkniętego obiegu powietrza) przy przejechaniu ok 20min kontrolki przestają mrugać - zastanawiam się czy to może mieć wpływ akumulatora - założyłem 12V 55Ah 420A (może jest za słaby)

Może ktoś już miał takie problemy, może ktoś ma jakiś schemat (silnik 2.0)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pon Paź 08, 2007 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mile widziane informacje też na GG 5831685
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Paź 12, 2007 12:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj zamówiłem regulator (rezystor) do wentylatorów - zobaczymy czy uda się uruchomić wentylatory . Mam nadzieje że jak je uruchomię to skończy się problem z mrugającymi kontrolkami do klimy i obiegu powietrza no a co do tego pustego przewodu to nadal nie wiem do czego on jest
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Paź 12, 2007 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może to kostka do kompa diagnostycznego?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Paź 13, 2007 1:00    Temat postu: kostka Odpowiedz z cytatem

Pusta kostka to moze byc brak rezystkora/przekaznika wentylatorow (powinien byc przykrecony do podluznicy). Z kontrolkami to problem z cooldown. Zrob kalibracje (przytrzymaj 2 zewnetrzne przyciski w pozniomie przez kila sekund i jak sie zapala to pusc, silnik musi byc wlaczony i cieply, nawiew max. i na twarz) i tak zostaw. Jesli beda mrugac to znaczy ze moze nie dzialac ci np. klima (musisz wtedy wszystko sprawdzic....)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Nie Paź 14, 2007 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za zainteresowanie "PUSTYM KABELKIEM"
To nie brak rezystora do wentylatorów (bo właśnie go chce wymienić jest na miejscu - nie chodzą wentylatory - już zamówiłem (ASU) nowy
Robiłem kalibracje (mrugające kontrolki) ale nic z tego nie wyszło, nadal mrugają ale może to przyczyna tych wentylatorów że nie chodzą i pokazuje jako BŁĄD - zobaczę jak wymienię ten rezystor (mam nadzieje że ruszą się wentylatory no i co za tym idzie też klima) i po kalibracji przestaną te kontrolki mrugać Smile
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Paź 14, 2007 21:43    Temat postu: mrugajace kontrolki Odpowiedz z cytatem

Jak nie chodzi wentylator nagrzewnicy to na 100% beda mrugac kontrolki bo nie przejdzie nawet testu cooldown....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie wymieniłem rezystor do wentylatorów chłodnicy (kupiony w ASU)
I NIC !! Evil or Very Mad

To znaczy:
Rozgrzałem silnik do temp - druga kreska - na tyle się tylko rozgrzał (nie wiem ile to jest stopni - nie ma oznaczenia ale myślę że jest ok 80) włączyłem kalibrację (mrugające kontrolki) i po około 15 min NIC, znowu mrugają kontrolki Evil or Very Mad poczekałem jeszcze około 10 min żeby rozgrzał się silnik do wyższej temperatury - no ale nic z tego - nie udało mi się rozgrzać silnika na tyle żeby sprawdzić czy chodzą wentylatory (dzisiaj rano było troche chłodno - może dlatego).
Sprawdzę jak będe jechał do domu z pracy (korki na drogach) to może uda mi się dojechać z temperaturą - ALE SIĘ TROCHĘ Evil or Very Mad że kupiłem za prawie 300zł rezystor i nie udało mi się uruchomić wentylatory Sad i skasować te mrugające LAMPKI

No ale jeszcze mam nadzieje na popołudnie Laughing
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 7:36    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

A dziala ci klimatyzacja ?? (zalacza sie wtedy sprezarka i wentylatory ??). Jak mrugaja kontrolki od A/C i recyrkulacji to znaczy ze nie nie moze przetestowac w pelnym zaksresie temp. Czy nawiew w czasie testu mas ustawiony na max. gorący i czy czuc ze podczas testu zchodzi z temp az do ok. 10 stopni na wyjsciu (tyle srednio daje klimatyzacja) ?? Sprawdz bezpiecznik od wentylatorow (w power distribution box). Zobacz czy wentylatory chodza na krotko. Jesli to nie pomoze to musisz sprawdzic czy komputer wypuszcza mase na przekaznik wentylatorow....

Samo wlaczenie klimatyzacji powinno spowodowac po chwili zalaczenie wentylaorow....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 8:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak byłem ostatnio u mechanika (po zakupie samochodu - wymieniłem rozrząd, oleje itd.) wymieniłem też akumulator (padł) i wówczas zaczęły mrugać kontrolki.
Przy okazji jak był w warsztacie samochód sprawdzili mi czujnik temp (problem z wentylatorami) ale stwierdzili że jest problem z rezystorem - bo napięcie dochodzi do rezystora z komputera a z niego zanika (dlatego wymieniłem rezystor) – na razie rezultaty jak pisałem wyżej.

A co do klimy (też nie chodzi)- no właśnie myślałem że jak uda mi się uruchomić wentylator od chłodnicy to ruszy się i na klimie wentylator (no ale to jest mój pomysł - może się mylę Laughing ) . Jak załączam klimatyzację czuć spadek mocy na silniku tak jakby coś się załączyło (sprężarka) ale wentylator milczy.

Jak spinam na krótko wentylatory chodzą (ta że z wentylatorami chyba jest OK. )

Sprawdziłem bezpiecznik od wentylatorów (40A poz 24) jest OK
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 9:36    Temat postu: napiecie Odpowiedz z cytatem

Czujnik temp jest dobry bo inaczej silnik by kulal. Musi dzialac. Tam dochodza tylko 4 przewody ktore latwo sprawdzic. Albo faktycznie poczekaj troche bo silnik teraz ciezko zagrzac do 105stopni
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, po południu może uda mi się go PRZEGRZAĆ

Zastanawiam się jeszcze nad jednym - z tymi mrugającymi kontrolkami (pomijając te wentylatory i klima że mrugają) a mianowicie ,że jak przejadę około 30 min to gasną - wówczas kontrolki od wycieraczki z tyłu jak i nagrzewanie szyby działają tzn po włączeniu świeci kontrolka - przy mrugających wszystko działa tylko że nie pali się kontrolka).
Po zgaszeniu (wyłączeniu) silnika i ponownym zapaleniu ponownie mrugają czy może to być związane z akumulatorem (mam nowy 55A ) może za słaby ? Ponoć zalecany jest 70A
Pisałem o tym wyżej no i ponoć nie ma wpływu akumulator, to co powoduje gaśnięcie tych mrugających kontrolek.
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 10:03    Temat postu: Akumulator Odpowiedz z cytatem

Akumulator nie ma wplywu.... To ze pozniej gasna to normalne.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK - dzięki za zainteresowanie
Dam znać wieczorem jak mi poszło z ROZGRZANYM silnikiem i czy ruszyły wentylatory
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
shershen
*
*


Dołączył: Oct 05, 2007
Posty: 41

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam dokładnie taki sam problem - pisałem o tym w innym miejscu, ale
ostatnio sprawdziłem, że mnie tez wentylatory się nie załączają...
Wskaźnik temperatury ustala się dokładnie na połowie (c i H) i mimoże wracam do domu z pracy w korkach (20 km) to nie podnosi się, ale wentylatory się nie włączają.
Dopiero teraz skojarzyłem ze może mieć to wpływ na migające kontrolki i bład cooldown test i diagnostic test.

Bardzo jestem ciekaw o co tu chodzi, ja mam co prada diesla ale myśle ze problem jest podobny....
_________________
Grand Voyager 2,5 TD 1997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Wto Paź 16, 2007 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie próbowałem PRZEGRZAĆ silnik i nic z tego nie wyszło po przejechaniu przez korki i postoju około 15 minut nic się nie wydarzyło z temperaturą silnika - po czym zrezygnowałem (może i to lepiej że silnik jest odporny na przegrzanie - poczekam jak sam się przy jakieś okazji nagrzeje to wtedy sprawdzę ten mój nowy rezystor od wentylatorów - czy był sens kupowania jego) Smile
Ale widzę że z tą temperaturą jest podobnie w dieslach (shershen)

No i jeszcze jeden problem - testowanie:
cooldown test i diagnostic test

Co do cooldown test to jakoś udaje mi się go robić - no ale te wentylatory go trzymają i mrugają sobie kontrolki - no i na razie niech sobie mrugają Very Happy .

No a co do diagnostic test - PROBLEM
Już przeczytałem na forum prawie wszystko co się dało na ten temat przeczytać - otrzymałem pomoc od ???? forumowicza na GG i telefonicznie i NIC !!! nie mogę włączyć testu (mało co stacyjkę nie ukręciłem Very Happy ) - a może mój samochód tego nie ma Sad Czy to możliwe ??
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Paź 17, 2007 12:42    Temat postu: diagnostic test Odpowiedz z cytatem

Diagnostic test robicz tak samo jak cooldown test tylko ze przytrzymujesz 2 przyciski w pionie i czekasz (trwa on dluzej). Jesli nie mozesz go zalaczyc to mozesz miec uszkodzony panel sterujacy i moze dlatego takie rzeczy sie dzieja....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Paź 17, 2007 13:17    Temat postu: Re: diagnostic test Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Diagnostic test robicz tak samo jak cooldown test tylko ze przytrzymujesz 2 przyciski w pionie i czekasz (trwa on dluzej). Jesli nie mozesz go zalaczyc to mozesz miec uszkodzony panel sterujacy i moze dlatego takie rzeczy sie dzieja....


Trochę się już gubię w tych TESTACH Embarassed

tzn że Diagnostic test i cooldown test robi się w ten sam sposób (przyciski w pionie + dmuchawa na max i nawiew na twarz )??? - Jeżeli tak, to już to "chyba" opanowałem
Very Happy

A to co nie mogłem załączyć stacyjką (3 razy) - to chyba chodziło o analizę błędów ?? - ponoć ma migać SERVICE ENGINE SOOM - które mi nie mruga

Very Happy Embarassed Very Happy
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Paź 17, 2007 13:41    Temat postu: heh Odpowiedz z cytatem

Hehh. Nie... cooldown robisz trzymajac dwa zewnetrzne w poziomie Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Paź 17, 2007 13:50    Temat postu: Re: heh Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Hehh. Nie... cooldown robisz trzymajac dwa zewnetrzne w poziomie Very Happy


Embarassed Very Happy
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Paź 17, 2007 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Muszę sobie to poukładać Very Happy - za dużo informacji - muszę się przyznać że to dla mnie NOWOŚĆ- dotychczas jeździło się autami generacji MALUCH-SYRENA Very Happy (no może trochę przesadziłem)

Ale i tak DZIĘKI za cierpliwość w odpowiedziach na pytania - może dla niektórych "DZIWNYCH" Laughing
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sonix111
*
*


Dołączył: Aug 25, 2007
Posty: 11

PostWysłany: Czw Paź 18, 2007 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Markus to ze stacyjką, to do innego testu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Czw Paź 18, 2007 10:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co z tego że do innego - jak i tak nie mogę go uruchomić - A DO JAKIEGO Very Happy Very Happy
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group