www.asu.pl :: Zobacz temat - wibracje podczas jazdy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wibracje podczas jazdy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lucjan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 45
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 8:06    Temat postu: wibracje podczas jazdy Odpowiedz z cytatem

Chrysler GV AWD 3,8 WITAM. Od pewnego czasu podczas jazdy od prędkości 70km/h do 80km/h czuć wibracje z tak jakby buczeniem dochodzi to z tyłu samochodu. po przekroczeniu 80 przestaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 8:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mogą być opony lub łożysko, najlepiej zamień koła i sprawdż czy buczenie ustało
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem z buczeniem, w twoim przypadku może być spowodowany też wałem napędowym Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
max6261
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 12
Skąd: Oslo

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez tak miałem gdy odebrałem auto wystąpiło buczenie okazało sie niewielka błahostka jakiś specjalista zamiast gum mocujących tłumik zamontował na sztywno i zaczęły występować wibracje przy jednej i tej samej prędkości od 70/90 po zamontowaniu gum znikło może u ciebie być ten sam problem szumiało mi tez łożysko tylne po prawej ale tylko wtedy gdy był skręt i dostawała strona nacisk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzych2002
*
*


Dołączył: Sep 02, 2007
Posty: 2
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie Wrz 02, 2007 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osobiście zacząłbym od wyważenia kół. Może być też łóżysko do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stachmiesz
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 34
Skąd: Sztum

PostWysłany: Sro Wrz 05, 2007 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a może kolego masz dziurawy tłumik i spaliny ci ciśnienie dają w podłogę przy wyższych obrotach?
_________________
VOYAGER 3,3 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Wrz 10, 2007 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też mam dziwne huczenie tylko przy prędkości około 50-60km/h. Wystąpiło to jakieś tydzień przed przekładką opon i nie zniknęło po tym. W międzyczasie miałem jeszcze 2 razy przekładane - wyważane i nic nie pomaga. Tyle, że nie mam wibracji.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ASR
*
*


Dołączył: Sep 09, 2007
Posty: 10
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 16:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na 90 % wina leży po stronie wału napędowego.Wyciągnąć wał sprawdzić na wyważarce i wyważyc.Warto zwrócić uwagę na podporę wału.
Temat przerobiony w T&C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jakie jeszcze mogą być objawy źle wyważonego wału? Czy to że trzęsie autkiem podczas postoju? Po przełączeniu na N wyrażnie zmniejsza się "kołysanie". Wygląda to tak jakby ktoś szarpał wozem z częstliwością 2Hz (czyli dwa razy na sekundę dla mniej obeznanych z fizyką).Jak zwiększę obroty to objaw znika. NIew widać na obrotomierzu, ale słychać że obroty pulsują i nawet oświetlenie wewnętrzne to potwierdza. Jeśli to nie wał, to co może powodować takie kołysanie?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 0:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wał kręci się tylko w czasie jazdy Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli skoro to masz na N to wal odpada
a moze masz do dupy poduchy na silniku i skrzyni????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak ma na N to wal tez sie kreci.....oczysicie kiedy auto jedzie:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie nie napisal czy N na postoju czy podczas jazdy....ale kto wrzuca N w automacie podczas jazdy?no chyba ze dla testów....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ino Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy przypadkiem winowajcą bujania i szarpania nie jest skrzynia - szczególnie że piszesz o przygasających światłach (obciążenie) Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
jak ma na N to wal tez sie kreci.....oczysicie kiedy auto jedzie:)


Chyba sie jednak w czasie jazdy na N nie kręci bo to troche mało logiczne. Niby od czego miał by się kręcić? Sam sie zaczynam zastanawiać Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kreci sie bo jest polaczony z polosiami. kiedy sie kreca kola nawet podczas holowania wal sie tez obraca:)to takie ocztwiste Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
kreci sie bo jest polaczony z polosiami. kiedy sie kreca kola nawet podczas holowania wal sie tez obraca:)to takie ocztwiste Smile


No właśnie nie takie oczywiste. Wał wyładzi z przedniego dyfra i telepie się do pompy i układu ze sprzęgłem, ktore załącza/odłącza tylny dyfer z półosiami. Elektronika decyduje kiedy załaczyć tylny napęd. Teoretycznie jak włączysz luz napęd nie może się załaczyć więc i wał nie powinien się kręcić. Jak sie toczysz i wal sie nie kręci, to sprzęgło nie załączy, a nawet gdyby to niekręcący wał nie wytworzy ciśnienia w układzie. Zapierać sie rencami i nogami nie będę ale sprawdzę przy okazji sprawdzania wału Smile Wydaje mi się że sie nie kręci bo tu jest napęd odłączany przez "system" a nie ludzika za kierownicą.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zeby sie nie krecil to w dyfrze z tylu by musialo byc sprzeglo ktore by go odlaczalo.moze jest.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
zeby sie nie krecil to w dyfrze z tylu by musialo byc sprzeglo ktore by go odlaczalo.moze jest.


Jak nagrygazłem wyżej jest sprzęgło, jest też pompa, selenoid i kupka wężyków i kabli. Jestem przekonany że awaria tego "skomplikowanego" układu mnie nie dotknie Very Happy Inaczej pożegna się z moim voykiem Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wał na 1000% procent sie kreci podczas jazdy i wrzuconym N
ano jest tak:
silnik ma 800 obr predkosc auta załozmy 80 km/h i wal sie kreci bo napedzaja go tylnie kola toczace sie po ziemi wal jest polaczony mechanizmem roznicowym w tylnim moscie i musi sie krecic z tym ze ma inna predkosc od predkoci obrotów sprzegła skrzyni (no tego co załącza skrzynie i wał bo nie wiem jak to sie moze nazywac w automacie)
zauwaz ze w momenci gdy podczas jazdy N chcemy przejsc na D to obroty silnika wzrosna i te dwa rozlaczone elementy sie łacza i kreca z ta sama predkoscia i w tym momencie jest to na "tzw.szttywno"
ale czy wał moze az tak bić autem????
ja stawiam na kola-opony-tarcze...trza zdjac obejrzec wywazyc
i szukac dalej jak nie pomoze...sprawdz tez zbieznosc,przed zlikwidowaniem wszystkich luzów oczywiscie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978 napisał:
wał na 1000% procent sie kreci podczas jazdy i wrzuconym N
ano jest tak:
silnik ma 800 obr predkosc auta załozmy 80 km/h i wal sie kreci bo napedzaja go tylnie kola toczace sie po ziemi wal jest polaczony mechanizmem roznicowym w tylnim moscie i musi sie krecic z tym ze ma inna predkosc od predkoci obrotów sprzegła skrzyni (no tego co załącza skrzynie i wał bo nie wiem jak to sie moze nazywac w automacie)
zauwaz ze w momenci gdy podczas jazdy N chcemy przejsc na D to obroty silnika wzrosna i te dwa rozlaczone elementy sie łacza i kreca z ta sama predkoscia i w tym momencie jest to na "tzw.szttywno"
ale czy wał moze az tak bić autem????
ja stawiam na kola-opony-tarcze...trza zdjac obejrzec wywazyc
i szukac dalej jak nie pomoze...sprawdz tez zbieznosc,przed zlikwidowaniem wszystkich luzów oczywiscie


Opisujemy tutaj voyagera, który nie ma na sztywno spiętego wału z tylnym dyfrem, bo jest tam sprzęgło które załącza tylny napęd. Jak sobie przypomniałem kiedy cofałem autem bez wału, łączącego przedni dyfer z tylną pompą, nie kręciła się ona. A tak czytam co napisałeś i mnie oświeciło. Wal jest połączony z przednim dyfrem więc jadąc na N, przednie koła napędzają wał.
Wał, jeśli jest źle wyważony lub jest w rozsypce, czy też źle naprawiony może bić, wprawiając całe auto w bardzo duże drżenia, często z efektami dźwiekowymi.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group