www.asu.pl :: Zobacz temat - Spalanie Pb kontra LPG
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spalanie Pb kontra LPG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 22:07    Temat postu: Spalanie Pb kontra LPG Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem już trochę km po założeniu sekwencji i moja na początku dziwna teoria się potwierdza.
Na benzynie silnik pożera o ok. 4 litry mniej niż gazu a i tak dawka gazu jest zubożona. Teraz najfajnieszja sprawa - komputer pokładowy.
Komputer pokazuje dokładnie tyle ile spala na benie lub gazie. Zrobiłem pare razy prozaiczny test.
Jade 90km/h na benzynie po równej nawierzchni z włączonym tempomatem - komp pokazuje spalanie chwilowe na poziomie 8-9 litrów.
Podczas jazdy przełączam na gaz i po chwili mam wskazanie 13-14 litrów.
Jakby tego było mało z wyliczeń i tego co pokazuje komputer (jeszcze zanim zubożyłem dawkę gazu) na trasie 500km pokazywał mi 10 litrów maks 11 benzyny, a na gazie 15-16 litrów, po zubożeniu jest 14.
podczas przełączenia w ogóle nie czuje spadku mocy.

A teraz przeliczenie na trasie (prawidłowo ustawiony gaz):
gaz 16 litrów x 2,10zł = 33,60 zł /100km
ben 11 litrów x 4,40zł = 48,40 zł/100km
oszczędność/100km = 14,80 zł

Trochę cienka ta oszczęność na gazie. Przecież nie powinien palić więcej niż 2 litry, a tu wychodzi 4-5l.
Mam nadzieje, że znajde jutro trochę czasu i nie będzie padać to przeanalizuje mape wtrysku gazu w teście drogowym.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na jakiej podstawie sadzisz,ze masz zubozoba dawke gazu?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czas wtrysku gazu powinien = czasowi wtrysku gazu. U mnie czas wtrysku benzyny to 3,6ms a gazu to 5,5ms (czym większy czas wtrysku gazu tym uboższa dawka). Dodatkowo sprawdzałem na analizatorze. Efektem są nieco nierówne obroty na jałowym.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ty masz V generacje?
czas wtrysku fazy lotnej potrzebuje ździebko wiecej czasu zeby doleciec pod tlok z gazem....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:
ty masz V generacje?
czas wtrysku fazy lotnej potrzebuje ździebko wiecej czasu zeby doleciec pod tlok z gazem....


kiedyś też mi sie tak zdawało, ale mój gazownik nie jest zbyt bystry i w ostatnim czasie zostałem niejako zmuszony do nauki i regulowania wtrysków gazu... Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego wyprowadze Cie z bledu. Autka mamy takie same, ja tez mam sekwencje, doswiadczenie z gazem spore, bo przejechalem na tym paliwie roznymi samochodami pewnie z 1mln km. wiec powiem Ci tak:

Po pierwsze nie rob zadnych wyliczen wedlug tego co pokazuje Ci komputer w samochodzie, bo on oszukuje. Zarowno na Pb jak i na LPG wskazania sa tylko orientacyjne i nie mozna ich traktowac jako podstawe reklamacji czy stwierdzenia, ze co jest nie tak. U mnie na przyklad roznica spalania rzeczywistego do tego co pokazuje komp. na Pb wynosi +2 litry a na LPG +4 litry. Spalanie wylicz sobie tradycyjnym sposobem czyli stosunkiem przejechanych km do zatankowanych litrow. I postaraj sie robic to wyliczenie tankujac LPG na tej samej stacji i w mniej wiecej tej samej temp. zewnetrznej, bo to niestety wszystko ma znaczenie.

Po drugie, napewno masz zle ustawione mapy wtryskow LPG, a dlaczego?? Dlatego iz podczas jazdy 90km/h po rownym terenie w wlaczonym tempomatem nie powinno byc roznicy we wskazaniu chwilowego spalania na komputerze pokladowym. Dobrze wyregulowana isntalacja sekwencyjna sprawia, ze komputer samochodu nie widzi roznicy pomiedzy zasilaniem silnika w Pb i LPG. Wiec jesli jej nie widzi, nie zmieni skladu mieszanki po przelaczeniu. Jesli zmienia Ci sie wskazanie, znaczy, ze ECU wzbogacil mieszanke LPG i datego wyliczyl wieksze spalanie.

Po trzecie, bzdura jest to, ze czas otwarcia wtrysku na Pb i LPG musi byc taki sam. Wlasnie po to, kazda sekwencyjna instalacja LPG ma swoj komputer sterujacy. Nie sluzy on do tego, jak w II i III generacji aby ustawiac paramtery mieszanki, czas otwarcia silniczka krokowego itd. ale po to, aby zamienic wartos sygnalu wysylanego przez ECU, miedzy innymi czas otwarcia wtrysku na sygnal dla LPG. Mowiac prosciej, po polsku. Komputer wysyla sygnal do wtryskiwaczy benzynowych a czasem dajmy na to 0,8ms. Komputer LPG czyta i dodaje odpowiednia wartosc dla wtryskiwaczy LPG, ktore beda sie otwierac na przyklad z czasem 1ms. Silnik dostaje odpowiednia proporcje, spalanie jest prawidlowe i ECU nie widzi, ze uklad zasilany jest innym rodzajem paliwa. Prawidlowo ustawiona mapa wtrysku powoduje, ze dla ECU silnika nie ma roznicy, natmiast czasy otwarcia wtryskiwaczy Pb i LPG nigdy nie beda takie same. Nie wiem jaka masz instalacje, wiec nie potrafie CI w praktyce powiedziec, jak sie ustawia. U mnie na podstawie diagramu, wykresu i zczytanej mapy ptrysku, na ktorej sa naniesione czasy PB i LPG.

Po trzecie, nie wiem gdzie i jak ty jezdzisz, ale moj samochod nigdy nie spalil takich ilosci jak Ty podajesz. 14 litrow Pb?? To po co zakladales instalacje?? No chyba, ze podajesz wartosci spalania w trasie, to za duzo skolei.

Teraz idac dalej, jak mogles zubozyc mieszanke w IV generacji?? Jesli zubozyles ja czsami wtrysku, kmputer i tak skoryguje. Bo przeciez to jest wlasnie zalozenie IV generacji, nie da sie samemu regulowac skladu mieszanki. Odpowiedzialne sa za nia te same czujniki i ten sam komputer co PB. Wiec jesli czasy beda za krotkie lub za dlugie, komputer i tak skoryguje ich otwarcie, co jeynie moze zwiekszyc spalanie lub spowodowac nieprawidlowa prace silnika a w konsekwencji zapalenie sie kotrolki CHECK. Jesli pali za duzo, ale 16 litrow LPG w jezdzie miejskiej to jest bardzo dobry wynik, to acznij od prawidlowego ustawienia LPG a pozniej od sprawdzenia czujnikow, bo moze ktorys podaje nieprawidlowe wartosci, np. sonda, albo przeplywomierz.

PS

Jeszcze jedno. Generalizowanie stwierdzenia, ze powinien palic 2 litry gazu wiecej niz Pb jest bzdura. To jest wyliczenie procentowe, wynikajace z roznic miedzy kalorycznoscia paliw, temp. ich spalania, zaplonu, wybuchu itp. Roznica ta, w teori wynoci 30%. Wiec wniosek prosty, im wiekszy silnik i wieksze spalanie, tym ta roznica wieksza. A z praktyki wiem, ze przy prawidlowo zalozonej instalacji, w szczegulnosci IV generacji, i jesli wszystko z samochodem jest ok, roznica nie powinna przekroczyc 15%. U mnie roznica w spalaniu miedzy PB a LPG w jezdzie miejskiej wynosi 3 litry, w trasie potrafi spasc nawet do 2,5 litra.

Ale sie rozpisalem..... Wink Ale mam nadzieje, ze cos wyjasnilem Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze coś poczytać. Wiele można się dowiedzieć i nie zrobić błędów w przyszłości.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla mnie bomba. nigdzie nie znalazlem takiego przejrzystego opisu dzialania instalki IV genracji, a tak wlasnie mam. torped czy mam w takim razie rozumiec,ze jesli instalacja zostala poprawnie zestrojona, mapy zczytane,poprawki ustawione, wzystkie czujniki dzialaja,check sie nie zapala ,a spalanie mam ok 15% wyzsze na lpg to wszytko jest ok i nie musze sei bac o wypalenie gniazd,zaworow czy tez uszczelki?
dziekuje i pozdrawiam!!!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

16l gazu na 100km vs 11 benzyny... hmm, zmień gazownika Confused

Zauważ, że nawet w takiej partacko zrobionej instalacji jak Twoja (wybacz to ostre sformułowanie ale wychodzi na to, że pojechałeś zakładać gaz do człowieka, który zna się może na kuchenkach) na każde 10 tys km oszczędzasz 1500 zl, było nie było piechotą nie chodzi.

Chyba że masz instalację starszej generacji a gazownik Ci powiedział, że to sekwencja Confused
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:

Po pierwsze nie rob zadnych wyliczen wedlug tego co pokazuje Ci komputer w samochodzie, bo on oszukuje.


I tutaj mój wywód potwierdził że komputer pokładowy nie oszukuje jeśli wszystko działa prawidłowo. Jeżdżę wyłacznie w cyklu mieszanym lub trasie. Nie doczytałeś, bo napisałem, że z wyliczeń i z tego co pokazuje komputer. Z wyliczeń czyli tankowania do pełna, a przy wyliczeniach zawsze tankuje na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora. Dokładność wskazań komputera (średnie spalanie) jest lepsze niż 0,5 litra. W więkoszości przypadków błąd pomiaru wynosił ok. 0,3 litra.
Nie wiem dlaczego u Ciebie oszukuje aż o dwa litry.

torped napisał:

Po drugie, napewno masz zle ustawione mapy wtryskow LPG, a dlaczego?? Dlatego iz podczas jazdy 90km/h po rownym terenie w wlaczonym tempomatem nie powinno byc roznicy we wskazaniu chwilowego spalania na komputerze pokladowym. Dobrze wyregulowana isntalacja sekwencyjna sprawia, ze komputer samochodu nie widzi roznicy pomiedzy zasilaniem silnika w Pb i LPG. Wiec jesli jej nie widzi, nie zmieni skladu mieszanki po przelaczeniu. Jesli zmienia Ci sie wskazanie, znaczy, ze ECU wzbogacil mieszanke LPG i datego wyliczyl wieksze spalanie.


Pisząc, że mam zubożoną mieszankę znaczy mam źle ustawiony gaz. Mam na pewno zubożony i to dlatego żeby spalał nieco więcej gazu od Pb, w tym przypadku ok. 2 litry. Nie wiem dlaczego założyłeś że wskazanie kompa na gazie i beznzynie powinno być identyczne. To zależy od wielu czynników, sprawność czyjników silnika, ustawienie gazu i najważniejsze samego komputera gazu, który może wprowadzać błędne przeliczenia. W mojej instalacji nie trzeba nic w układzie silnika modyfikować i dodawać. Nie ma żadnych dodatkowych czujników, nie pobiera on sygnału obrotów z cewki, informacji z sond lambda etc. Jest wpięty wyłącznie we wtryski benzyny i przechwytuje dane z ECU. Wskazania kompa pokrywają się z rzeczywistym spalaniem i to z dokłądnością większą niż 0,5 litra.
torped napisał:

Po trzecie, bzdura jest to, ze czas otwarcia wtrysku na Pb i LPG musi byc taki sam.

Nie pisałem że porównuje czasy wtrysku beznyny odczytane z ECU z czasami wtrysku gazu odczytane z kompa gazu.
Czas wtrysku gazu musi być równy czasowi wtrysku benzyny - tak powinien pokazywać komputer gazu.

torped napisał:

Mowiac prosciej, po polsku. Komputer wysyla sygnal do wtryskiwaczy benzynowych a czasem dajmy na to 0,8ms. Komputer LPG czyta i dodaje odpowiednia wartosc dla wtryskiwaczy LPG, ktore beda sie otwierac na przyklad z czasem 1ms. Silnik dostaje odpowiednia proporcje, spalanie jest prawidlowe i ECU nie widzi, ze uklad zasilany jest innym rodzajem paliwa. Prawidlowo ustawiona mapa wtrysku powoduje, ze dla ECU silnika nie ma roznicy, natmiast czasy otwarcia wtryskiwaczy Pb i LPG nigdy nie beda takie same. Nie wiem jaka masz instalacje, wiec nie potrafie CI w praktyce powiedziec, jak sie ustawia. U mnie na podstawie diagramu, wykresu i zczytanej mapy ptrysku, na ktorej sa naniesione czasy PB i LPG.

Tu masz rację i bardzo zrozumiale to opisałeś. Czas wtrysku benzyny będzie zawsze nieco którszy niż czas wtrysku gazu, takie wnioski można szybko wyciągnąć porównując czasy wtrysków odczytane z ECU i kompa gazu. W sekwencji stag czy kme ustawia się mnożnik, który własnie odpowiada zubożeniu lub wzbogaceniu mieszanki gazowej. I tutaj dochodzimy ponownie do tego że czas wtrysku benzyny=czas wtrysku gazu - tak musi być w kompie gazu.

torped napisał:

Po trzecie, nie wiem gdzie i jak ty jezdzisz, ale moj samochod nigdy nie spalil takich ilosci jak Ty podajesz. 14 litrow Pb?? To po co zakladales instalacje?? No chyba, ze podajesz wartosci spalania w trasie, to za duzo skolei.

Moje wyniki:
benzyna - trasa 10 litrów; mieszany 12 litrów; agresywny lub krótkie trasy z klimą 14 litrów.
gaz - trasa 14 litrów; mieszany może być z klimą 15 litrów; agresywny lub krótkie trasy z klimą 16 litrów.

torped napisał:

Teraz idac dalej, jak mogles zubozyc mieszanke w IV generacji?? Jesli zubozyles ja czsami wtrysku, kmputer i tak skoryguje.


Komputer gazu tego nie skoryguje a ECu też nie będzie wstanie tak mocno ingerować w czasy wtrysku. Ustawiasz w kompie gazu na stałe mnożnik który odpowiada zubożeniu lub wzbogaceniu. Idealnie jeśli mapa wtrysku gazu pokrywa się z benzyną. U Ciebie zielone i czerowne punkciki na mapie powinny być prawie na siebie. Zmieniając mnożnik, czyli czasy wtrysku możesz zubożyć mieszankę. Jeśli zrobisz to zbyt mocno masz gwarancję zasiecenia kontrolki silnika. W mojej instalacji nie ma typowych wykresów obrazujących czasy wtrysku są tabele w których mogę zmieniać czasy wtrysku jak i modyfikować je całościowo i dla poszczególnych cylindrów.

torped napisał:

Bo przeciez to jest wlasnie zalozenie IV generacji, nie da sie samemu regulowac skladu mieszanki.

Bez najnmniejszych przeszkód się da. Możesz mieć ubogą mieszankę, bogatą, nierówne obroty, dziurę, świecącą kontrolkę etc.. Można w łatwy sposób lekko tuningować silnik na gazie... Smile

Długie się to zrobiło Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

almado napisał:
16l gazu na 100km vs 11 benzyny... hmm, zmień gazownika Confused

Zauważ, że nawet w takiej partacko zrobionej instalacji jak Twoja (wybacz to ostre sformułowanie ale wychodzi na to, że pojechałeś zakładać gaz do człowieka, który zna się może na kuchenkach) na każde 10 tys km oszczędzasz 1500 zl, było nie było piechotą nie chodzi.
Chyba że masz instalację starszej generacji a gazownik Ci powiedział, że to sekwencja Confused


Nie ma na co się obrazić Smile Gazownik nie słynie ze zdolności panowania nad elektronikąSmile Zakładałem u niego bo mu pomagałem i miałem taniej (na tej instalacji) o 1800zł niż w dobrym zakładzie w Poznaniu. Ustawienie samej elektroniki należy do mnie i żalu do niego nie mam. Po kilku moich wizytach znacznie się podciągnął i idzie mu coraz lepiej Smile

Tak czy inaczej mój post dotyczył dziwnego spalania. Wszystkim tu palą dużo te silniki na beznynie a niewiele więcej na gazie. U mnie pali naprawdę mało beznyny, biorąc pod uwagę, że to 3,8 litra i 4x4, a jednak apetyt na gaz jest nieporównywalnie większy.
Niestety leje deszczyk u mnie a ja nie mam garażu żeby posiedzieć przy aucie i dokładnie jeszcze raz ustawić wszystko... może wieczorkiem się uda.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja również potwierdzam niewielkią różnicę w spalaniu PB i LPG w obu moich autach... Może wtryskiwacze gazu masz zamontowane niewłaściwie? Nie znam się na montażu gazu ale gdzieś podsłyszałem, że to bardzo ważne.

Podziwiam Cię za cierpliwość w zabawie z gazem, mnie już by się nie chciało Smile Może podjedź do jakiegoś gościa z doświadczeniem, niech Ci sprawdzi - wszak to nie wstyd poprosić o pomoc Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

almado napisał:
Może wtryskiwacze gazu masz zamontowane niewłaściwie? Podziwiam Cię za cierpliwość w zabawie z gazem, mnie już by się nie chciało Smile


Wszystko dobrane jest prawidłowo, już pilnowałem żeby przypadkiem jakiegoś bubla nie było Smile Cierpliwości to raczej nie mam, bo po założeniu zrobiłem jedną regulację a później drugą. Póki co zawsze coś mi przeszkadza i nie miałem czasu się tym zająć. Dzisiaj musi się udać Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj, napisz mi jaka masz instalacje, bedzie prosciej. I jak mozesz, zrob zdjecie kolektora, w ktory masz wpiete wezyki zasilajace, ciekawy jestem jak gazownik bez doswiadczenia zalozyl Ci IV generacje.
A teraz do rzeczy:
Tomaj napisał:

I tutaj mój wywód potwierdził że komputer pokładowy nie oszukuje jeśli wszystko działa prawidłowo. Jeżdżę wyłacznie w cyklu mieszanym lub trasie. Nie doczytałeś, bo napisałem, że z wyliczeń i z tego co pokazuje komputer. Z wyliczeń czyli tankowania do pełna, a przy wyliczeniach zawsze tankuje na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora. Dokładność wskazań komputera (średnie spalanie) jest lepsze niż 0,5 litra. W więkoszości przypadków błąd pomiaru wynosił ok. 0,3 litra.
Nie wiem dlaczego u Ciebie oszukuje aż o dwa litry.

Niestety, jesli jest tak jak mowisz, to znaczy, ze jest cos nie tak. Jeszcze co do wskazania Pb to bylbym sklonny sie zgodzic i pomyslec, ze masz po prostu szczescie, ale LPG?? Niemozliwe. W starszych generacjach samochodow, nie naszpikowanych elektronika, spalania czy wskaznik "Economy" byl zalezny od polozenia pedalu gazu, czyli byl zalezny od stopnia otwarcia przepustnicy. Im bardziej otwarta, tym mniej ekonomiczna jazda. Oczywiscie, wskazania te byly malo dokladne i bardzo rzmijaly sie z prawda. Nasze samochody, jak i wszystkie nowej generacji auta, maja komputery, ktore spalanie wyliczaja na podstawie stosunku dostarczonego paliwa i powietrza. Dlatego sa dokladniejsze, gdyz uwzgledniaja rzeczywiste obciazenie samochodu, a nie tylko otwarcie przepustnicy. Dlatego ciagnac przyczepe na trasie lub jadac w 7 osob, komputer pokaze wyzsze spalanie, czego w starszych generacjach nie bylo. I teraz, biorac pod uwage, ze LPG ma zarowno inna kalorycznosc jak Pb, inna temperature spalania i, jak sam pisales, czasy otwarcia jego wtryskow roznia sie od Pb, niemozliwe jest, zeby wskazanie spalania LPG bylo dokladne. ECU nie wie, czy to LPG czy Pb. Wszystkie sygnaly przy zasilaniu LPG wysyla myslac, ze to Pb. Wiec stosunek paliwa do powietrza tez liczy jak dla Pb. Gdzies mialem dokladny wzor, z ktorego wyliczalo sie to z duza dokladnoscia. A skoro paliwo LPG inaczej sie spala, potrzebuje innej masy powietrza aby wytworzyc taka sama energie, to jak moze byc takie same spalanie jak Pb??

tomaj napisał:

Pisząc, że mam zubożoną mieszankę znaczy mam źle ustawiony gaz. Mam na pewno zubożony i to dlatego żeby spalał nieco więcej gazu od Pb, w tym przypadku ok. 2 litry. Nie wiem dlaczego założyłeś że wskazanie kompa na gazie i beznzynie powinno być identyczne. To zależy od wielu czynników, sprawność czyjników silnika, ustawienie gazu i najważniejsze samego komputera gazu, który może wprowadzać błędne przeliczenia. W mojej instalacji nie trzeba nic w układzie silnika modyfikować i dodawać. Nie ma żadnych dodatkowych czujników, nie pobiera on sygnału obrotów z cewki, informacji z sond lambda etc. Jest wpięty wyłącznie we wtryski benzyny i przechwytuje dane z ECU. Wskazania kompa pokrywają się z rzeczywistym spalaniem i to z dokłądnością większą niż 0,5 litra.


Sluchaj, widze, ze tak generalnie to wiesz gdzie dzwonia, ale nie do konca wiesz, w ktorym kosciele. Wiec wyjasnie:
Nie mozesz miec zubozonej mieszanki. Po pierwsze dlatego, ze jesli mialbys za ubogo, ECU to skoryguje. Jesli nie da rady skorygowac, zapali Ci Check (oczywiscie zakladajac, ze wszystkie czujniki w samochodzie sa sprawne i nic nie jest przerobione "pod LPG). Wiec jesli jezdzisz i nie pali sie Check, mieszanka jest w normie. Jak mozna zubozyc mieszanke, zeby wiecej spalal?? Zuobozenie mieszanki w nieznacznym stopniu skutkuje obnizeniem spalania a nie wzrostem. Wzrost spalania przy ubogiej mieszance jest wtedy, gdy powietrza w mieszance jest tak duzo, ze zaplon nastepuje z podwyzszona temperatura, co za tym idzie daje mniej energii i wypala gniazda zaworowe. Zreszta zarowno na Pb jak i LPG, zasada jest taka sama. Objawia sie to tym, ze samochod nie ma mocy a pali relatywnie duzo. Od komputera gazu nie zalezy az tak wiele jak piszesz, a juz napewno nie ma wplywu na wskazanie spalania. Zadaniem komputera gazu, jest jedynie oszukac ECU. Czyli w praktyce, podac wlasciwy sygnal do wtryskiwaczy LPG, odczytujac sygnal dla PB z ECU, zmienic go w odpowiedniej proporcji, czyli zwiekszyc lub zmniejszyc czasy otwarcia, i oddac do ECU sygnal nie zmieniony, zeby "myslal", ze jedzie na PB i wszystko gra. W zadnej instalacji IV generacji nie podlacza sie do komputera LPG niz innego, jak tylko sygnal z wtryskiwaczy, i sygnal obrotow silnika. Nie ma potrzeby nic innego, poniewaz nad prawidlowa praca silnika nadal czuwa fabryczne ECU. Piszesz, ze Twoj komp LPG nie pobiera sygnalow obrotow?? Musi pobierac, kazda instalacja. Jesli nie masz podlaczonych, masz zle zalozona instalacje. Exclamation

tomaj napisał:

Nie pisałem że porównuje czasy wtrysku beznyny odczytane z ECU z czasami wtrysku gazu odczytane z kompa gazu.
Czas wtrysku gazu musi być równy czasowi wtrysku benzyny - tak powinien pokazywać komputer gazu.


Nie prawda Sad Wskazania czasow wtryskow benzyny na komputerze LPG powinny byc takie same jak na ECU. I tam wlasnie ustala sie odpowiednia proporcje zmian. Mowiac prosciej, majac wykrec, na ktorym os pioowa to obroty silnika, a od pozioma to czasy otwarcia wtryskow PB w ms, czasy otwarcia wtryskow gazu, ustawiamy poruszajac sie po prostej, nachylonej do os x i y pod katem 45 stopni. Chyba latwo to sobie wyobrazic. Oczywiscie, dla kazdego samochodu, a nawet dla kazdego silnika, polozenie na tej prostej bedzie inne. Wiec na czysta logike, nie mozesz miec w kompie LPG takich samych czasow, bo skad mialby "wiedziec" co zmienic?? Wartosci mieszanki, musza byc takie same, a raczej najbardziej zbliozone, bo bez hamowni nie da sie w 100% wyregulowac prawidlowo, ale czasy otwarcia wtryskow, musza byc inne. Dla Pb musza byc wedlug wskazan ECU a dla LPG odpowiednio zmodyfikowane. Piszesz dalej o mojej instalacji. Kropeczki czerwone i zielone, to jedynie test. Samo ustawienie przebiega zupelnie inaczej. Tak jak napisalem, wiesz, ze dzwonia, tylko jeszcze musisz znalesc kosciol. Jesli piszesz, ze u Ciebie sa same tabelki, to na jakiej podstawie wiesz, czy wskazania sa prawidlowe?? Na chybil trafil??

tomaj napisał:

W sekwencji stag czy kme ustawia się mnożnik, który własnie odpowiada zubożeniu lub wzbogaceniu mieszanki gazowej. I tutaj dochodzimy ponownie do tego że czas wtrysku benzyny=czas wtrysku gazu - tak musi być w kompie gazu


Nic bardziej mylnego. Jesli znasz, lub masz dostep do instalacji KME zobacz, ze w polu odczyty masz dwa pola, czasy wtryskow dla Pb i LPG i podczas pracy silnika czy to na Pb czy na LPG te czasy sa rozne Exclamation

[quote="tomaj]
Moje wyniki:
benzyna - trasa 10 litrów; mieszany 12 litrów; agresywny lub krótkie trasy z klimą 14 litrów.
gaz - trasa 14 litrów; mieszany może być z klimą 15 litrów; agresywny lub krótkie trasy z klimą 16 litrów
[/quote]

Radze zrobic test silnika, bo jak na moje oko, pali Ci za malo jak na 3,8 i jeszcze AWD

[quote="tomaj']
Bez najnmniejszych przeszkód się da. Możesz mieć ubogą mieszankę, bogatą, nierówne obroty, dziurę, świecącą kontrolkę etc.. Można w łatwy sposób lekko tuningować silnik na gazie... Smile
[/qoute]

Sluchaj, jezdzic na ubogiej mieszance da sie nawet na Pb. To nie chodzi o to. Chodzilo mi o to, ze nie da sie jak w II czy nawet III generacji zubozyc mieszanki bez ujemnego wplywu na jazde. Zawsze cos bedzie nie tak, a w pierwszej kolejnosci zapali sie CHECK

No to widze, ze temat sie rozpetal, ale nic. O LPG wiem duzo, jesli nie bardzo duzo. Przerobilem wszystkie generacje, od pierwszej przez III a teraz mam IV. Tylko Viale, jeszcze nie mialem, ale pompa droga, wiec pewnie nie bede mial Wink Na LPG przejechalem juz przeszlo 1 500 000km, wiec mozemy podyskutowac Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postaram się nie cytować i dość krótko napisać...

torped napisał:
Tomaj, napisz mi jaka masz instalacje, bedzie prosciej. I jak mozesz, zrob zdjecie kolektora, w ktory masz wpiete wezyki zasilajace, ciekawy jestem jak gazownik bez doswiadczenia zalozyl Ci IV generacje.

Gdzie ja napisałem, że gazwonik nie ma doświadczenia w zakładaniu instalacji gazowych? Ma i to bardzo duże a jak byś zobaczył jego instalacje w nowszych autach to szczena by Ci opadła. W wielu nie widać nawet że jest gaz. Czytaj uważnie...

W starszych generacjach aut wskaźnik ekonomy to był zwykły manometr tylko zminiaturyzowany i niewiele miał on wspólnego z obecnymi komputerami pokładowymi. Spieranie się co jest lepsze i jak działa nie ma więc większego sensu, bo samo działanie kompa pokładowego w dużym stopniu zależy od stanu całego auta. U mnie działa poprawnie z czego się bardzo cieszę.

Z tym dzwonieniem w kościele masz chyba sam problem.
Jak najbardziej moge mieć zubożoną mieszankę i może się nie świecić kontrolka silnika. Jak sam napisałeś jakbym miał zbyt ubogą to by się świeciła.
Mój komputer gazu nie pobiera informacji z cewki o obrotach i nie trzeba go nigdzie wpinać dodatkowo. Przed założeniem miałem jedynie dylemat czy zdecydować się na wtrysk tej firmy czy założyć blosa. Jednak po przejrzeniu wielu opinii jak i artykułów na temat tego rozwiązania doszedłem do wniosku że to bardzo atrakcyjna oferta. Dodatkowo do założenia przekonały mnie liczne nagrody tej instacji i wysoka trwałość. Sama instacja jest mało popularna w Polsce ze względu na wysoką cenę.
Niektóre instalacje gazowe wymagają dodatkowych czujników, wpięcia w sondy lambda, sygnału obrótów..etc. Jakbyś zaznajomił się tematem inst. gazowych wiedział byś o tym.

Dlaczego wyjżeżdżasz z osiami x i y.. już ich do tego nie mieszaj. Jeszcze niedawno w poście który sam założyłeś - Gorąco się zrobiło... na moje pytanie odpowiedziałeś że gość podpiął kompa i po jeździe zrobił Ci nową mapę... ale to nie Ty ustawiałeś. Podejrzewam że Twoja wiedza jest czysto teoretyczna i podejrzana od gazowników czy mechaników. Nie masz poparcia praktycznego.
Pisałem, że mam zubożoną mieszankę żeby mi palił nieco więcej niż benzyny ale tutaj znów, kilka razy zrobiłeś podobnie, wyciąłeś pół zdania i stwierdziłeś, że nie można zubożyć żeby palił więcej... Nie można, bo jeśli zubożona to pali mniej. Czytaj całe zdania a nie pół.
A i jeszcze te kropeczki, które wg Ciebie to jedynie test. Owe kropeczki są właśnie na wykresie magicznej osi x i y obrazujące w sposób graficzny i zrozumiały dla przeciętnego użytkownika, mape wtrysku gazu i beznyny. Nie pisałem że ustawia się tymi kropeczkami. W więcej szczegółów nie będę się wdawał.
Dobre wyniki spalania świądczą raczej o dobrej kondycji silnika i całego auta. AWD samo w sobie nie oznacza jego ciągłej pracy, tylny napęd załączany jest sprzęgłem i nie pracuje ciągle. Spalanie przy normalnej jeździe nie musi być znacznie wyższe niż w autach bez awd. Jedyną wadą awd jest masa auta. Mój waży 2 tony i to na pewno ma wpływ na przyspieszenie i większy apetyt przy przyspieszaniu i ruszaniu. Z drugiej strony mam 3,8 więc mocniejszy slinik - 178KM.

Jednego tylko nie rozumiem. W jednych postach widać, że nie za bardzo wiesz jak się reguluje gaz a teraz jesteś specjalistą od gazu. Ja od 8 lat mam auta na gaz od I -IV generacji. Tego posta umieściłem bo mało jest informacji o wtrysku za 5 tys. zł a może ktoś się skusi i będzie miał podobne wrażenia, a może na innej instalce będzie identycznie.
Wszystko opieram na obliczeniach, wskazaniach kompa gazu, ECU i analizatora spalin. Mam dostęp do tego wszystkiego w każdej chwili więc dlaczego nie korzystać. Dodatkowo popieram moją wiedzę toeretyczną również praktyką i to nie tylko na moim aucie.

I znowu długo Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz co kolego, powiem tak. Nie rozmawiajmy wiecej na ten temat, bo ujales sie, wzburzyles, zupelnie niepotrzebnie. Dziwi mnie fakt, ze nie chcesz napisac nazwy instalcji. Wiemy, ze jest malo spotykana i kosztuje 5tys...... gratulacje, wiemy, ze masz duzo pieniedzy. Po co robic tajemnice?? Pozostawiam to bez komentarza.

Gazownik podpial sie pod moja instalacje, bo ja nie mam laptopa, a ze stacjonarnym kompem ciezko jezdzic w samochodzie. Sam napisales, ze Twoj gazownik nie ma doswiadczenia z elektronika w instalacjach. Elektronika zaczela sie od II gneracji, wiec skoro jeszcze sie nie nauczyl, to spoko. A przeciagnac rurki pod samochodem, to fakt, wykladnia pozadnego zakladu montujacego LPG. I jeszcze tajemnica robiona z marki instalacji......

Tez sie zaczynam denerwowac, a wchodze tutaj, zeby pomoc i czegos sie dowiedziec, wiec nie bede kontynuowal tej czczej dyskusji. Bo skoro Ty operujesz tylko ogolnikami, sam sobie zaprzeczasz i za kazdym razem piszesz co innego, to zaczyna sie robic smieszne.

Pozdrawiam i powodzenia z ustawianiem instalacji za 5 tys., ktora malo kto zna i ktora zostala zalozona prze gazownika, ktory nie wie jak sie obsluguje elektronike LPG Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a tak fajnie sie zaczynalo.... Sad
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego juz nie kontynuuje. A do wiadomosci, to przez 5 lat bylem wlascicielem i czynnie pracowalem w firmie montujacej instalacje gazowe. Mielismy certyfikat BRC i Viale. Jako jeden z pierwszych zakladow montowalismy instalcje wtrysku gazu fazy cieklej. Miedzy innymi dla Fiat Auto Polska.

Wiec zanim zaczniesz podwazac moje kompetencje co do moich wypowiedzi, zastanow sie raz jeszcze.

Przepraszam kolegow, ale zdenerowowalo mnie to wszystko troszke. Nie lubie takich sytuacji.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich kolegow i w temacie LPG sluze zawsze rada i pomoca Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czas pracy czy posiadanie zakładu nie jest żadną wyrocznią... ale dziwie się że zamknąłeś zakład, w który w polskich warunkach trzeba sporo inwestować, a dobrze prowadzony przynosi spore zyski.
Nie ukrywam jaką mam instalację, cały czas jej nazwa jest w podpisie, wystarczy dokładnie czytać Smile Nie pisałem też że płaciłem za nią 5 tys. Nie zaprzeczałem sobie i pisałem wystarczająco precyzyjnie, nikt chyba nie chce tutaj 5 tomów wykładów... Nie wiem dlaczego po moim poście napisałeś wywód, podchodząc do tego emocjonalnie i przy okazji próbując mnie pouczać. W ogóle o to nie prosiłem, wystarczyło odpowiedzieć rzeczowo bez zaprzeczeń na temat. Co do samego zaprzeczania to pobiłeś rekord w tym wątku Smile

Tej dyskusji kontynuować nie będę bo nie ma sensu i nie takie było moje założenie. Jak przepale "torchę" gazu i beznyny to umieszczę wyniki moich działań.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podpisu faktycznie nie zauwazylem, moj blad, sorki. Nie chcialem Cie pouczac, nikogo nie pouczam, moglem jedynie chcec doradzic.
W gwoli wyjasnienia, zakladu nie zamknalem tylko sprzedalem, a dlatego, ze nie chcialem juz takiej "brudenj" roboty, zajalem sie czyms, co sprawia mi wiecej przyjemnosci i w czym jestem, podobno dobry Embarassed

Dlatego kolego ja proponuje, podac sobie rece, bo nikt nie mial na celu nikogo urazic. Po wnikliwym przeanalizowaniu watkow, moge stwierdzic, ze chodzi nam generalnie o to samo, tylko inaczej to wyrazamy i niech tak zostanie Twisted Evil

A wiec, HOWK, topor zakopany (przynajmniej z mojej strony) Cool
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Topór zakopany jak najbardziej. A ja i tak się dziwię, że wolisz taxi od warsztatu gazowego. No i ci brzęczący klienci których wozisz... Very Happy Ja robiłem podejścia do tego tematu ale ze względu na chore polskie przepisy i wyjątkowo duże, niekoniecznie uzasadnione koszty otwarcia pomysł się spalił Sad Może kiedyś zajme się czymś innym... Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chce mi sie tego wszystkiego czytac (sorr Cool y), ale dodam swoja opinie -tj potwierdzenie teorii (a nwet wiedzy praktycznej torpeda).

-absolutnie nie musi sie rownac czasowtrysk gazowy z benzynowym, to wszystko zalezy od wydajnosci sprzetu (dysze, wtryskiwacze, reduktor)

-na gazie moze sie zmienic adaptacja ECU benzynowego (poprawka dlugoterminowa) stad sie wzielo inne (na komputerze pokladowym) spalanie na gazie.

-mozna gaz tak dopasowac i ustawic (a nawet powinno sie) zeby ta adaptacja sie nie zmieniala -wystarczy ze czasowtrysk benzynowy na benzynie jest zblizony do czasowtrysku benzynowego na gazie.

do tego jeszcze przy obd2 poprawka dlugoterminowa nie moze sie zmieniac.


teoretycznie gazu powinno spalac 20% wiecej-wynika to z zawartosci weglowodanow w gazie i benzynie (w 1 litrzegazu jest o 20% mniej weglowodanow)

chociaz w fizyce mowi sie ze ten gaz jest bardziej kaloryczny, dlatego ze wyznacznikiem jest kilogram, a tu wychodzi na korzysc lpg.


pozdrawiam
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie sprzedalem warsztatu na rzecz Taxi. Taxi zaczelo sie samo z siebie i trwa, bo lubie to robic a w wawie da sie z tego jeszcze calkiem niezle zyc. A moim glownym zajeciem i glownym profilem dzialalnosci firmy sa sluby i wesela, a raczej ich organizacja. Jestem kamerzysta, moja zona jest fotografem. Zajmujemy sie organizacja tego dnia od A do Z.
A ze to praca sezonowa, to jest jeszcze taxi, bo na kapcie i fajke jeszcze za mlody jestem Razz
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
Ja nie sprzedalem warsztatu na rzecz Taxi. Taxi zaczelo sie samo z siebie i trwa, bo lubie to robic a w wawie da sie z tego jeszcze calkiem niezle zyc. A moim glownym zajeciem i glownym profilem dzialalnosci firmy sa sluby i wesela, a raczej ich organizacja. Jestem kamerzysta, moja zona jest fotografem. Zajmujemy sie organizacja tego dnia od A do Z.
A ze to praca sezonowa, to jest jeszcze taxi, bo na kapcie i fajke jeszcze za mlody jestem Razz


Voyagerem jezdzisz na taxi ? w jakiej korpo jesli mozna wieziec .pozdr
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, jezdze Voyagerem w Bayer Taxi, a dlaczego pytasz??
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group