www.asu.pl :: Zobacz temat - Dziwny wyciek z chłodnicy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwny wyciek z chłodnicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Fiskuzz
*
*


Dołączył: Jun 26, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 2:18    Temat postu: Dziwny wyciek z chłodnicy Odpowiedz z cytatem

Witam, jestem posiadaczem Taurusa 3.0 Vulcan z 94 roku. Mam problem z chłodzeniem. Jak się silnik rozgrzeje to zaczyna się zbierać ciśnienie w chłodnicy. Jak się nazbiera za dużo zaczyna puszczać płyn dołem chłodnicy i to porządnie. Jak odkręcę korek to dopiero się góra chłodnicy ciepła robi, ucieka ciśnienie, płyn momentalnie przestaje wyciekać, a silnik natychmiast stygnie. Ewidentnie widać, że płyn powinien krążyć w obiegu, a tego nie robi. Dodam, że z wydechu nie dymi na biało, raczej nie ma wody w oleju, ani oleju w płynie chłodzącym (czyli uszczelka pod głowicą raczej odpada). W czym może być problem? Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 6:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powinno ci wywalac do zbiornika wyrownawczego,mozesz miec zatkany zawor w korku.Druga mozliwosc to taka,ze padla ci pompa,mozesz miec plastikowy wirnik ktory z czasem sie rozpada.Na zimnym silniku i wykreconym korku chlodnicy uruchom silnik i patrz czy chlodziwo krazy w chlodnicy.O cos takiego jak odpowiedni plyn nie pytam
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim drugim autku tak bylo bmw 520 oczywiscie v6 i 24 zawory hihihi
ale do tematu : objawy auto chodzi wszytko ok, nagrzewa sie weze robia sie jak kamien rosnie w nich cisnienie i wywala korkiem plyn,oczywiscie musialem uwazac by go nie przegrzac bo glowice strzela, wiskoza dawala rade jakos to schlodzic (musialem tak przejechac tylko z 10km- temp wody byla rowna maxa)
diagnoza: zawiesil sie termostat niby nic ale ze auto chodzilo tylko na jednym obiegu to zrobil sie maly problem nastepny ukrecilo mi wirnik pompy,BMW maja te wirniki takie z twardego plastiku lub jakiegos pcv wirnik normalnie odpadł z os napędzającej,przy wymianie pompy temostatu oczywiscie wymienilem wiskoze bo tej juz tez zabardzoi nie ufałem koszt wymiany wszystkich detali 475 PLN robocizna 0,00 PLN
mechanik-ja pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Fiskuzz
*
*


Dołączył: Jun 26, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok załóżmy, że poprzedni właściciel nie stosował się do zaleceń producenta i używał H2O zamiast płynu chłodniczego... To może być przyczyna?

Odnośnie reszty objawów... nie podlega wątpliwości, że płyn chłodniczy powinien krążyć w obwodzie. Tylko że u mnie siedzi twardo w tej chłodnicy... Ani nie ucieka do zbiornika wyrównawczego (zapchany korek??), ani nie idzie dołem chłodnicy do obiegu (termostat??)... zaczyna się kotłować w chłodnicy, aż wreszcie pod ciśnieniem wywala na łączniku z tyłu za chłodnicą po lewej stronie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Cze 27, 2007 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Termostat masz na powrocie(gorny waz),wez zdemontuj termostat,wrzuc do naczynia z woda i podgrzewaj,obserwuj czy sie otwiera,jak masz miernik elektroniczny z kapilara do pomiaru temp.mozesz zmierzyc przy jakiej nastepuje otwieranie,pelne otwarcie.Sprobuj pojezdzic bez termostatu,czy objawy mina.Co do korka,jesli zaworek jest zapchany to nie wyrzuci ci nadmiaru plynu do zbiornika.Natomiast jesli poprzedni wlasciciel nie dbal o plyn to mogl przyspieszyc zuzycie pompy,to tez jest czesc eksploatacyjna podlegajaca wymianie po jakims czasie.Zacznij na poczatek od rzeczy najprostszych i najtanszych,tzn.sprawdz droznosc zaworkow w korku,skontroluj prace termostatu,a na samym koncu pompa wody(zakladam caly czas,ze masz odpowiedni plyn a nie wode),pozdrawiam
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Fiskuzz
*
*


Dołączył: Jun 26, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Pon Lip 02, 2007 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No więc tak: termostat wymontowałem. Sprawdzałem go, nie otwiera się wogóle. Niby jest trochę lepiej, ale w południe po mieście jak jest gorąco, a płyn się zacznie porządnie grzać to wywala i tak. Zastanawiam się nad korkiem od chłodnicy i pompą. Ale póki się nie gotuje to płyn krąży i wszystko jest ok. Sprawdzę najpierw korek. Macie może jakieś jeszcze pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 03, 2007 8:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymien korek,zaczynajac od najtanszych rzeczy,termostat i tak musisz kupic jesli sie nie otwiera.Zastanawia mnie jego nadmierne grzanie,ale jak bedziesz mial sprawny korek to potem bedziemy dalej gdybac,pozdrawiam
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Lip 03, 2007 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem podobny przypadek jeśli chodzi o nadmierne grzanie się silnika.
Przećwiczyłem wymianę termostatu, czyszczenie chemią i płukanie całego układy chłodzącego. Nic nie pomogło. Dopiero, jak odkręcając jakąś śrubę, ręka mi się omskła i uderzyłem w chłodnicę. Posypały się lamelki znajdujące się między rurkami chłodnicy, a które zwiększają powierzchnię chłodzącą. W procesie produkcji lamele są przylutowane do rurek, u mnie trzymały się na farbie ( do czasu ). Chłodnica indyjska. Po wymianie chłodnicy wszystko było OK.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja zapytam. Wiatraki ci się włanczją?
Jeśli tak to może masz zapchaną chłodnice?
Poszukaj korka spustowego i spuść płyn, zobaczile zlejesz i jak wygląda,czy aby nie ma szlamu.
Wypnij węże z chłodnicy i przepłucz ją wodą pod ciśnieniem, np wężem z kranu.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Fiskuzz
*
*


Dołączył: Jun 26, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 23:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Włącza się napewno, tylko nie wiem czy przy odpowiedniej temperaturze. A gdzie mogę zlokalizować ten zawór?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ZAWORY POWINNY BYĆ DWA
JEDEN GDZIEŚ NA BLOKU SILNIKA
DRÓGI NA CHŁODNICY - NA SAMYM JEJ DOLE, Z REGUŁY Z PRAWEJ STRONY, ALE TO NIE ZASADA.
PO PROSTU DOBRZE SIĘ PRZYJŻYJ CHŁODNICY. JEST TO ŚRUBKA STOŻKOWA Z MOTYLKIEM- NO CHYBA ZE KTOŚ WKRĘCIŁ COŚ INNEGO
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group