www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Voyager 2.5TD żarówki POMOCY!!! OLSZTYN
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Voyager 2.5TD żarówki POMOCY!!! OLSZTYN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Sro Cze 06, 2007 16:30    Temat postu: Chrysler Voyager 2.5TD żarówki POMOCY!!! OLSZTYN Odpowiedz z cytatem

Witam Serdecznie, Po zakupie Voyagera 1998 rok, wymienilem skrzynie biegów bo poprzednia padła ale ja nie o tym. Przed zakupem czlowiek który mi sprzedawał auto mowil ze te zmatowiale i popękane reflektoy to przez za mocne zarówki które włozyl. Opuscil 1000zl i kupilem auto. Dzis zamontowalem nowe lampy i... po doslownie 3 minutach od wlaczenia lamp reflektor bardzo sie nagrzal i wg mnie zaczynaja sie znowu ogniska popekanego szkliwa. Wylaczylem szybko swiatla i jezdze na postojowych. Co sie dzieje??? Jakie zarowki powinienem mieć? Obecnie mam 12V 60/55W czy są złe???? Czy moge włożyć zarówki np 35W i mieć problem z głowy??? Prosze pomożcie. 607824599 Tomek. podaje tel w razie gdyby ktos mial taki sam problem i chcial mi powiedziec jak go usunąc.
ps, wymienilem kostki i postojówki.
ps2, jak skutecznie czyscic ten zmatowialy kolor na lampach
A moze takie zarowki http://moto.allegro.pl/item199331496_zarowki_h8_xenon_krypton_35w_5900k_wysy_gratis.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 06, 2007 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio byłem na przeglądzie i mi powiedzieli że na tych żarówkach przeglądu nie będzie Very Happy
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Sro Cze 06, 2007 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
ostatnio byłem na przeglądzie i mi powiedzieli że na tych żarówkach przeglądu nie będzie Very Happy


To ja nic nie wiem juz.... To jakie masz zarowki.... Ostrooo....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
skbart
*
*


Dołączył: Aug 14, 2006
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Sro Cze 06, 2007 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Cieszymy się że dołączyłeś do szczęśliwych posiadaczy TURBOdieslów. Nie przejmuj się, żarówki w tym samochodzie to nie problem. Problemem to jest silnik i skrzynia ale jak czytam jedną już zmieniłeś...

Poważnie to żarówki masz dobre i nic z tym nie zrobisz. To jest problem wszystkich voyagerów na europejskich lampach, są wykonane z kiepskiego plastiku i szybko pękają.

Jedna opcja to kupić amerykańskie lapmy ale wtedy jest problem z przeglądem.
Druga opcja nic nie robić, olać i jeździć, ja tak robię, też mam popękane.
Trzecia opcja, podobno jest ktoś w łodzi kto dorabia lub kupuje szklane - niestety plotka jest nie potwierdzona.

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogii.
Poczytaj na forum o problemach z silnikiem, ciekawa wiedza, może pomóc i przedłużyć żywotność silnika. Staraj się go nie dusić powyżej 3000 obrotów to dłużej się nim nacieszysz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Czw Cze 07, 2007 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skbart napisał:
Witam

Cieszymy się że dołączyłeś do szczęśliwych posiadaczy TURBOdieslów. Nie przejmuj się, żarówki w tym samochodzie to nie problem. Problemem to jest silnik i skrzynia ale jak czytam jedną już zmieniłeś...

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogii.
Poczytaj na forum o problemach z silnikiem, ciekawa wiedza, może pomóc i przedłużyć żywotność silnika. Staraj się go nie dusić powyżej 3000 obrotów to dłużej się nim nacieszysz.


Witam, co do silnika to tuz po zakupie dowiedzialem sie ze silnik ktory mam nie jest od tego modelu ponoc z 2000 roku na kola zebate wiec mysle ze bedzie dluzej mi sluzyl, a skrzynia no coz wymienilem mam pol roku gwarancji i mam nadzieje ze pojezdze na niej troche. Mysle o zmianie na inny model ale nie wiem ktory bo kazdy mowi co innego.
Co do swiatel to sprobuje znalezc slabsze zarowki a jak nie to trudno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 07, 2007 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oto sposób kolegi Kobera z forum www.tajemnicevoyagerow.inten.pl

Jeżeli ktoś ma lampy tak słabe, że strach jechać w nocy 90/h, non-stop zaparowane i nie chce wydawać pieniędzy lub ich nie ma na renowację, to może zrobić tak:

1. Zdemontować lampy z samochodu i (rzecz chyba najtrudniejsza) odkleić szkło reflektora (ja nie miałem tutaj problemów - prawie same odpadły) - z tym musicie sami pokombinować. Wyciągnijcie też wszystkie gunowe elementy.
2. Umyć lampę wodą z detergentem, ale uwaga nie trzyjcie zbyt mocno części pokrytych tlenkiem srebra, szczególnie parabolicznych bocznych powierzchni (jak mocniej przytarłem, to zaraz ściemniała).
3. Wysuszyć.
4. Wziąść kartkę papieru i przyłóżcie do górnej - zazwyczaj najgorszej powierzchni i odciśnijcie jej kształt, wytnijcie go i sprawdźcie czy pasuje (powinnien przykrywać całą górną powierzchnię). Będzie to szablon.
5. Przy pomocy drugiej kartki zróbcie to samo z dolną ząbkowaną powierzchnią , z tą różnicą że wytnijcie jej obrys z 2 cm naddatkiem z kazdej strony.
6. Tutaj rzecz najdroższa w całej sprawie. Musicie załatwić sobie dobry klej silikonowy (ja użyłem białego sikaflexu - to klej taki jak do klejenia akwariów tyle, że biały ok. 30-40 zł za 700g). Nie polecam silikonu - to nie jest klej (chociaż też jakoś skleja). Oprócz tego zaopatrzcie się w Butapren albo podobny klej kontaktowy.
7. Zabierzcie żonie folię aluminiową (i tak ma jej za dużo), jak ktoś ma dostęp do innej foli np. kwasoodpornej, albo z innego materiału z dodatkiem chromu lub niklu - to jeszcze lepiej.
8. Wytnijcie górne powierzchnie z folii alu wg szablonu przygotowanego jak w pkt. 4 i przyklejcie na Butapren oczywiście tak, aby ta bardziej lustrzana powierzchnia była widoczna.
9. Podobnie robimy z dolną powierzchnią, ale tutaj musicie się nieco pomęczyć. Najpierw smarujecie CIENKO Butaprenem matową stronę folii i jakieś 5 rowków reflektora. Czekacie wg instrukcji aż Butapren lekko podeschnie i przyklejacie wciskając folię w rowki przy pomocy szmatki (uważajcie żeby się nie podarła) potem smarujecie kolejne 5 rowków i powtarzacie całą zabawę aż do zaklejenia całej lampy. Jest to ważne aby jak najbardziej odwzorować ząbkowaną powierzchnię na folii - im lepiej, tym lepiej będą świeciły reflektory. Jak ktoś użuje innej folii - np. polerowanej kwasówki albo chromonikieliny, to ma niezniszczalny reflektor lepszy od fabrycznego Happy. Nadmiar folii powinnien w zupełności wystarczyć na wypełnienie rowków.
10. Powycinajcie w folii otwory na gumowe odpowietrzniki i wklejcie je na klej silikonowy. SPrawdźcie dobrze, czy wszystko jest ok, bo po wykonaniu następnego pkt. dostęp do wnętrza jest już baaaardzo utrudniony.
11. Na koniec przyklejcie na ten sam klej umyte szkła reflektorów, uważajcie żeby byłu szczelne.
12 Poczekajcie aż wyschnie i gotowe.

UWAGA 1: Powierzchni parabolicznych nie wyklejałem, ale one najmniej się niszczą. Jeżeli ktoś musi je też wyklejać to niech postępuje w podobny sposób.

UWAGA 2: Każdy robi to na własną rękę i ja nie odpowiadam za ewentualne skutki takiej poprawki.

Proste, trochę prymitywne, ale teraz mogę jechać w nocy 120/h i wszystko widzę, a ponadto po założeniu silniejszych żarówek nie trzeba się bać o to, że coś się wypali. Aluminium bardzo dobrze odbija promieniowanie cieplne, więc nie trzeba się bać, że Butapren nie wytrzyma Happy. Jeżdżę na takich lampach już pół roku i na razie nic się nie dzieje. Oczywiście nie zastąpi to regenerowanych tlenkiem srebra reflektorów (no chyba, że ktoś zdobędzie wypolerowaną folię z K.O.).
a efekt taki Very Happy

_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Czw Cze 07, 2007 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
oto sposób kolegi Kobera z forum www.tajemnicevoyagerow.inten.pl


To ja w takim razie podaje link na ktory sie natknalem

http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2397&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=zarowki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 07, 2007 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale jeśli są odblaski zniszczone to nic nie da polerka klosza Crying or Very sad

sprawdź jak wyglądają u Ciebie odblaski
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 5:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
ale jeśli są odblaski zniszczone to nic nie da polerka klosza Crying or Very sad

sprawdź jak wyglądają u Ciebie odblaski


Dzis zrobilem okolo 200km i juz widac zaczynajace sie pajaczki, jestem bardzo rozczarowany i nie powiem bo wkurzony bo za 1000zl to moglem kupic wiecej pasty polerskiej. Chyba kupie amerykanskie lampy i bede jezdzic na takich a na przeglad bede zmienial. co wy na to? amerykanskie sa lepsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pajeczynki na 90% pojawiaja sie na zewnatrz, sprawdz czy nie masz na nich jeszcze jakiejs folii zabezpieczajacej, a jesli cos sie z nimi dzieje to je oddaj! Masz do tego prawo! zaloz stare, wypoleruj jak w opisie i jezdzij! Mozesz je przepolerowac czyms co zostawia jakas warstwe na powierzchni...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
pajeczynki na 90% pojawiaja sie na zewnatrz, sprawdz czy nie masz na nich jeszcze jakiejs folii zabezpieczajacej, a jesli cos sie z nimi dzieje to je oddaj! Masz do tego prawo! zaloz stare, wypoleruj jak w opisie i jezdzij! Mozesz je przepolerowac czyms co zostawia jakas warstwe na powierzchni...


Wypolerowalem stare ale mie mieli papieru sciernego 2000 2500 3000 i narazie sa matowe dzis pojade do OBI i kupie jeszcze paste polerska. A co do oddania lamp to nie bardzo bo nawet nie mam paragonu... A stara lampa wygladala dokladnie tak jak u tego kolesia co sprzedaje takie lampy na allegro. http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/20/2005/200572/20057277/200572776_1
Czy u WAS tez tak wygloadaja lampy w voyagerach???
a czym najlepiej wypolerowac zeby pozostawic warstwe na powierzchni???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 10:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tomur napisał:

a czym najlepiej wypolerowac zeby pozostawic warstwe na powierzchni???

czyms woskujacym itp...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
pajeczynki na 90% pojawiaja sie na zewnatrz,


A slyszales moze o slabszych zarowkach, ja poszukuj 35W i moze to zda egzamin bo i tak nie jezdze czesto w nocy. Czy w ogole sa slabsze zarowki???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

35W to pobieraja prawdziwe xenony z tego co wiem, ale instalacja taka kosztuje swoje i takich zarowek nie wsadzisz bez przerobki, druga sprawa ze komputer ma zaprogramowane pewnie obciazenie i jesli bedzie mniejsze to moze pokazywac ze jest spalona zarowka itp...kup dobre zarowki, NIE zadne pseudo niebieskie xenony bo wydzielaja wiecej ciepla, gdyz maja krotsze zarniki, no i trwalosc mniejsza...poszukaj jakichs philipsow/narva/osram o obnizonej temperaturze...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
arczi
*
*


Dołączył: Jun 03, 2007
Posty: 46
Skąd: Iłowa /k Ĺťagania

PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do żarówek, to patrz również na to jak wpływają na oczy, bo pseudo xenony (te niebieskie) powodują szybkie zmeczenie oczu, a przwdziwy xenon daje światło białe (prawie takie jak słoneczne) a w sztucznym oswietleniu wydaje sie niebieski Wink radze skorzystać z google.pl i wtajemniczyc się dokładniej w ten temat, bo lepsze żarówki są mniej żywotne no i różna temperatura

http://www.xenony.intnet.pl/sklep/index.php?cPath=67
http://www.tuning24.pl/modules/news/article.php?storyid=28

ciekawe, czy zestawy xenonowe na różnego typu żarówki, można stosować w zwykłych reflektorach? Confused wie ktoś coś o tym, bo z tego co przeczytałem i umieścilem powyżej to można, no i taki zestaw ok 1000zł ale jaki komfort jazdy w nocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

arczi napisał:
co do żarówek, to patrz również na to jak wpływają na oczy, bo pseudo xenony (te niebieskie) powodują szybkie zmeczenie oczu, a przwdziwy xenon daje światło białe (prawie takie jak słoneczne) a w sztucznym oswietleniu wydaje sie niebieski Wink radze skorzystać z google.pl i wtajemniczyc się dokładniej w ten temat, bo lepsze żarówki są mniej żywotne no i różna temperatura

http://www.xenony.intnet.pl/sklep/index.php?cPath=67
http://www.tuning24.pl/modules/news/article.php?storyid=28

ciekawe, czy zestawy xenonowe na różnego typu żarówki, można stosować w zwykłych reflektorach? Confused wie ktoś coś o tym, bo z tego co przeczytałem i umieścilem powyżej to można, no i taki zestaw ok 1000zł ale jaki komfort jazdy w nocy


O matko jakie drogie, ja dopiero co dalem 1000zl za nowe lampy. Szok po prostu z tymi cenami.
Chcialem sie podpytac o temperature zarowek. Tzn ze 5000K najmniej sie grzeja a 10000K najwiecej. Prosze dajcie mi namiar na zarowki ktore mam kupic bo w sklepach to maja standard i nic nie doradzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arczi
*
*


Dołączył: Jun 03, 2007
Posty: 46
Skąd: Iłowa /k Ĺťagania

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 7:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co wyczytałem to musisz patrzeć na temperature barwy światła żarówki, jeśli mają być zwykłe halogenowe to dają one 3200k, a te lepsze (nazwy nie pamiętam ale chyba philips vision plus) daje 4000k, w xenonach najlepiej stosować tekie do 8000k, bo już im większa temp. barwy, tym kolor jest niebieski Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

arczi napisał:
z tego co wyczytałem to musisz patrzeć na temperature barwy światła żarówki, jeśli mają być zwykłe halogenowe to dają one 3200k, a te lepsze (nazwy nie pamiętam ale chyba philips vision plus) daje 4000k, w xenonach najlepiej stosować tekie do 8000k, bo już im większa temp. barwy, tym kolor jest niebieski Wink


No racja, czyli zeby H4 dla lamp byla ok o obnizonej temperaturze to lepiej kupic z jak najwieksza wartoscia?? dobrze to rozumiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
arczi
*
*


Dołączył: Jun 03, 2007
Posty: 46
Skąd: Iłowa /k Ĺťagania

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No racja, czyli zeby H4 dla lamp byla ok o obnizonej temperaturze to lepiej kupic z jak najwieksza wartoscia?? dobrze to rozumiem?


nie zupełnie, miałem na myśli temperature barwy, 4000k daje światło prawie białe, bo 3200k jest żółte, ale temperatura żarnika nie wiem jaka jest, mozliwe ze taka jak w zwykłych H4 ale może też być wyższa ze względu takiego, że żarówka jest lekko "wyżyłowana" najlepiej byłoby sprawdzić temperature, podłączając obie żarówki (3200k i 4000k) gdzieś poza lampą w pomieszczeniu i sprawdzić która się mocniej grzeje,

P.S. te lepsze żarówki mają krótszą żywotność Wink

http://www.autocentrum.pl/go/433__Zarowki_halogenowe_H1_i_H4__2______729849967.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Czw Cze 14, 2007 19:06    Temat postu: SYGANŁ DZWIEKOWY Odpowiedz z cytatem

Chcialem powiedziec ze kupilem zarowki o mniejszej temp i luzik. Dzieki Wam. Narazie nic sie nie dzieje ze swiatlami i oby jak najmniej.

I pojawila sie nowa funkcja, jak zapomne wylaczyc swiatel to rozlega sie syganl dziekowy, szkoda ze tylko ze przez jeden dzien dzialal. Czy moze prosic o porade gdzie jest odpowiedzialna czesc za ten dzwiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group