www.asu.pl :: Zobacz temat - Co z tą klimą?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co z tą klimą?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 12:13    Temat postu: Co z tą klimą? Odpowiedz z cytatem

Powiedzcie mi, czy po okresie zimowym - kiedy to klimy nie używa się tak intensywnie - klimatyzacjia może słabiej chodzić? Czy auto musi przejechać trochę kilometrów, aby klima na nowo się "robujała"?
Pytam się, ponieważ wieje mi tylko delikatnym chłodem, a przewody przy silniku (od klimy) tylko w niektórych miejscach są oszronione. W ub.r. nabijałem klimę i nie stwierdzono żadnych nieszczelności-działała wtedy bardzo dobrze.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś po raz pierwszy włączyłem w tym roku klime i odrazy powiał chłód. Pozatym włączając nadmuch na szybe klima pracuje więc się tam wszystko miesza. Może czynnika jest za mało i klima słabo pracuje.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...to raczej nie jest zwiazane z iloscia czynnika, jesli jest za malo klima nie odpala - moze kompresor nie wydala bo cos go przytyka?

...tylko co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To czy klima jest przytkana czy nie to wyjdzie na pomiarze cisnienia i ewentualnej roznicy miedzy zasilaniem a powrotem.Nie czarujmy sie w autkach powyzej 10 lat sprawna klima to mit,chyba ze co pol roku jest serwisowana.W usa sprzedawaja puszki z czynnikiem do samodzielnego uzupelnienia.U mnie pelny serwis klimy z wypuszczeniem starego czynnika,osuszeniem,badaniem szczelnosci na azocie,napelnieniem nowym czynnikiem i kontrastem kosztuje ok.300zl.Wydaje mi sie ze warto raz w roku dac tyle,a co do oszronien to powinny byc tylko na i za zaworem rozpreznym.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...dokladnie, takie koszty sa zwiazane z tym iz sam czynnik juz kosztuje ok 130 zl. dodatkowo jesli stwierdza nieszczelnosc nabija ci czynnik z barwnikiem aby stwierdzic gdzie jest -ta nieszczelnosc- a to dodatkowo podwyzsza koszty calej obslugi.

kurcze, klima to jest dobra jak dziala, potem to juz tylko koszty i loteria.
moi znajomi fani amerykanskiej motoryzacji kiedy odrestaurowuja samochod sciagaja cala nowa instalacje wraz z kompresorem za jakies arn pieniadze stosunku doi tego o trzebaby zaplacic w polsce.

mam przyklad gdzie w cadillac seville z 82 roku mozna sie pochorowac z przmrozenia - do tego chodzi na freonie - ktorego podobno juz nie ma i sie nie nabija Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
...to raczej nie jest zwiazane z iloscia czynnika, jesli jest za malo klima nie odpala - moze kompresor nie wydala bo cos go przytyka?

...tylko co?


Falkon czasami jest tak że czynnika jest jeszcze na tyle że włączy sprężarke ale układ chłodzi słabo.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2007 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Własnie tak to wygląda, po przejechaniu już ponad 100km klima bardzo słabo chłodzi. Sprężarka się załącza, ale chłodek wylatujący z nawiewów jest minimalny. Musiał mi się jadnak czynnik, gdzieś ulotnić - tylka w jaki sposób? Przecież instalacja była szczelna.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2007 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...instalacja moze jest ok, ja kiedys mialem za to pekniety zimmering w sprezarce i tamtedy sobie pomalu uciekalo. takze szukalismy dlugo przyczyny az w koncu dopiero zabarwiony czynnik pokazal miejsce - proba cisnieniowa nie wykazala niczego. moze to wlasnie to.

kiedys takze mial takze cos takiego vlad.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Nie Kwi 15, 2007 0:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, czynnika było na tyle żeby się sprężara włączała ale za mało żeby klima była wydajna. Mikrodziurki w przewodzie. Dlatego test szczelności nic nie pokazał od razu - Po kilku dniach uciekało. Poza tym test szczelności (nadciśnienie i podciśnienie) nie jest przeprowadzany na takie wysokie ciśnienia na jakie nabija się klimę.Mocno też były zasyfione filtry kabinowe i to też przeszkadzało.Kupa liści i innego syfu. Radze sprawdzić.
A i jeszcze jedno- te dziurki były w przewodach które były w osłonach(koszulkach-czy jak tam zwał) więc zlokalizowanie barwnika było dużo trudniejsze. Tyle własnych doświadczeń. Pozdrawiam!
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Kwi 16, 2007 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A powiedzcie mi jeszcze to... Zdarzyło mi się, że wyciekł cały płyn z chłodnicy (korek puścił), czy to że jechałem na włączonej klimie (aby chłodzić silnik obracającym się wiatrakiem) może objawiać się ubytkiem czynnika r134 w klimatyzacji. Zaznaczam że jechałem wolno i na warsztat -raptem kilka kilometrów.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group