www.asu.pl :: Zobacz temat - BIOPALIWO
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BIOPALIWO

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz93
*
*


Dołączył: Oct 14, 2010
Posty: 4

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 17:46    Temat postu: BIOPALIWO Odpowiedz z cytatem

Czy można lać do voyagera td rocznik 99 biopaliwo bez narażania silnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do tego silnika strach lac nawet markowy olej z dobrej stacji...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
do tego silnika strach lac nawet markowy olej z dobrej stacji...



Esdarek ile w tobie sarkazmu i złośliwości...
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sam sie czasem czuje tym zaskoczony Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawd~ą jest, że żadko kto się decyzduje na zalanie biopaliwem normalnego diesla tym bardzie VM'a

jezeli bys pytał o stara bym powiedział spoko
ale tu chyba bym nie zaryzykował

pamiętaj, ze nikt nie robi testów biopaliw dla normalnych samochoód, a często ludzie którzy zalejem nim diesla ponosza z tego tytułu bardzo drogie naprawy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural... ile w tobie sarkazmu i złośliwości...
Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sam sie czasem czuje tym zaskoczony Laughing
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobre Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

A w odpowiedzi na pytanie:
Nie wiem jaka jest pompa wtryskowa w VM'ie ale najlepiej stosować biopaliwa przy pompach rzędowych bo są wytrzymalsze i lepiej smarowane od rotacyjnych (zazwyczaj olejem silnikowym).
Ja osobiście jeździłem na biopaliwie Mercedesami 123, 124, Toyotą Camry i Volvo 440 z silnikiem 1.9 renaulta. Nigdy nie miałem problemów.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ale wszystkie wyżej wymienione auta, to samochody z starymi kontrukcjami silnikowymi, które równie dobrze jezdzily na opale i zepaku

vm, to konktukcja dosc delikatna na kilku glowicach i duza czesc elementow tym silniku rozni sie nawet od siebie rodzajem stopu (ołów, aluminium, stal itd)

zmiana rodzaju paliwa, moze miec rozne wplyty na silnik i nie tylko
- zatarcie nawet pompy paliwa, czego bylem swiadkiem w alfie
- przez uszkodzenie wtryskiwaczow
- wyplukanie nagaru pierscieniowego
- przez uszkodzenie glowic prrzez wyzsza temperature spalania biopaliwa niz zwyklej ropy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja starym golfem na pompie rotacyjnej VP zrobilem jakies 200kkm na opale, oraz jakies 50kkm na Bio i nigdy z pompa nie bylo problemu! byl raz jak puscil oring uszczelniajacy sekcje rozdzielcza i polalo sie paliwo - ale to bardzie ze starosci i temperatury niz Bio czy opalu Smile

>- wyplukanie nagaru pierscieniowego

jesli silnik diesla jest uszczelniony na nagarze to juz musi byc totalna padlina i juz nie ma mu co zbytnio bardziej zaszkodzic Smile

>- przez uszkodzenie glowic prrzez wyzsza temperature spalania biopaliwa >niz zwyklej ropy

a jest wyzsza??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie w tym rzecz ze jest wyzsza

paimetajmy ze mimo ze disle ktore kupujemy zazwyczaj maja 2 razy wiekszy przebieg niz ten na liczniku wiec, tak duzo zalezy od nagaru piersieniowego
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do bio paliwa....glowna awaria przy stosowaniu bio paliwa w autach ktore nie sa do tego przystosowane to wlasnie rozszczelnienie ukladu paliwowego. bio paliwo znacznie mocniej reaguje na uszczelki (szczegolnie stare), przystosowanie auta do bio paliwa polega wlasnie na wymianie uszczelnien odpornych na dzialanie bio paliwa. nie sadze aby bio paliwo wplynelo negatywnie na silnik czy na pompe/wtryski. co do wyzszej temperatury spalania bio paliwa...tu sie zgodze..ale nie jest to na tyle znaczace aby moglo uszkodzic zdrowy silnik.

pozdr.

ps. jesli chodzi o oszczednosci to lepiej jezdzic na opale (nie tylko ze wzgledu na cene) Smile
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile


Ostatnio zmieniony przez freex dnia Wto Paź 19, 2010 9:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale wlasnie dyskutujemy o voyku ponad 10 letnik z przebiegiem pewnie ponad 300 tys
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>ps. jesli chodzi o oszczednosci to lepiej jezdzic na opale (nie tylko ze >wzgledu na cene) Smile
>no ale wlasnie dyskutujemy o voyku ponad 10 letnik z przebiegiem pewnie >ponad 300 tys

czyli OO bedzie w sam raz Smilew zimie 0 problemow z zapalaniem(OO ma chyba -29st wytracania), paliwko z siarka jak normalna ropa powinna miec a nie jakies suche mixy..no i konwencjonalny diesel chodzi na tym o niebo lepiej niz na ON:-)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U nas stara Beczka chodzila na OO i nie bylo z nia zadnych probelmow!
A miala nakualne ponad "pol banieczki" i chodzila jak wsciekla! No silniczek byl idealny bo 3 literki i 5 garkow Wink
Golfik tez smigal na OO i zero problemow z silnikiem! Gosciu ktoremu sprzedalem byl z niego zadowolony!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje audi dozylo do 730 i poszlo do ludzi, ale troche mialo na proby zalewane wszystko
OO LIDL oil itd Razz
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group