www.asu.pl :: Zobacz temat - Bardzo słabe ogrzewanie - praktycznie jego brak
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bardzo słabe ogrzewanie - praktycznie jego brak

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian77
*
*


Dołączył: Jul 11, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 9:33    Temat postu: Bardzo słabe ogrzewanie - praktycznie jego brak Odpowiedz z cytatem

Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Chevroleta Trans Sport – miało być tak pięknie a okazuje się, że nie jest .Pierwszy problem, który chciałbym rozwiązać tym bardziej, że zaczyna się robić zimno to brak ogrzewania . Po wymiany płynu i odpowietrzaniu układu z przodu wieje ledwo ciepłe powietrze silnik rozgrzewa się do ok. 80 -90 stopni dość szybko dopiero po dłuższym gazowaniu zaczyna lecieć cieplejsze powietrze natomiast w tylnej cześć zima – przewody dochodzące do tylniej nagrzewnicy są ledwo, co letnie. Pod maską wszystkie węże są ciepłe – nie jestem ekspertem, ale czy może mieć to coś wspólnego z nie właściwie podłączoną instalacją LPG .Szkoda, że przed wymianą płynu nie sprawdziłem czy ogrzewanie działało – podczas kupna było ciepło, więc o tym nie pomyślałem. Jeżeli macie jakieś pomysły proszę o pomoc
Pozdrawiam Krystian
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie szkoda że nie sprawdziłeś. Po za tym przyczyn może być kilka a jednym z nich też źle odpowietrzony układ.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 15:09    Temat postu: Re: Bardzo słabe ogrzewanie - praktycznie jego brak Odpowiedz z cytatem

Krystian77 napisał:
Jeżeli macie jakieś pomysły proszę o pomoc
Pozdrawiam Krystian

Zakamienione przewody i nagrzewnice.
Przeplucz odkamieniaczem,jak nie pomoze-wymień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Krystian77
*
*


Dołączył: Jul 11, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możecie polecić jakiś solidny warsztat w okolicach Bytomia lub Chorzowa który zna się na takich autach ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli po przygazowaniu robi sie cieplej tzn ze masz gdzies zapowietrzony uklad. nie napisales co to za pontiac - bo pewnie jest roznica miedzy 2,3 , 3.1 i 3,8 ;/
zle zamontowany reduktor lub zle poprowadzone weze woy do reduktora (zbyt wysoko) tez moga powodowac anomalia!!

PS> w 3,8 jak dobrze pamietam jest odpowietrznik w okolicy termostatu, a sama procedura nalewania wyglada mniej wiecej tak, ze odkrecasz korek na chlodnicy i nalewasz na maxa (mozesz co jakis czas ucisnac najgrubszy waz od wody celem "przepchania" plynu), jak juz nalejesz na maxa i wiecej nie wejdzie to odpal silnik i poczekaj az otworzy sie termostat (czyli chlodnica zrobi sie ciepla), ustaw jakies 2-2,5kobr i odkrec delikatnie odpowietrznik - zakrec go dopiero jak z otworu zacznie leciec sam plyn - wtedy go dokrec (caly czas trzymaj obroty!! dopiero jak dokrecisz odpowietrznik to mozesz spuscic z obrotow). teraz zgas silnik. poczekaj az troche ostygnie (zeby ci nie wywalilo plynu) i odkrec korek na chlodnicy i uzupelnij na maxa, oprocz tego uzupelnij w zbiorniczku wyrownawczym do oznaczonego poziomu. i tyle....a no i pameietaj by zawsze przy takich pracach ustawic ogrzewania na maxa!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Krystian77
*
*


Dołączył: Jul 11, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rok 2001 Pojemność 3,4 z tego co udało nam się ustalić są tam dwa odpowietrznik chyba że jest jeszcze jakiś którego nie potrafimy zlokalizowć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Krystian77
*
*


Dołączył: Jul 11, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podczas jazdy temperatura utrzymuje się tak w granicach ok 80 stopni wydaję mi się to trochę za mało.Po włączeniu asb na P i pogazowaniu wzrasta i normalnie włancza się wtedy wentylator, ale powietrze ciepłe leci tylko przez chwilę z przodu a z tyłu dalej zima Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pon Lis 05, 2012 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krystian77 napisał:
Podczas jazdy temperatura utrzymuje się tak w granicach ok 80 stopni wydaję mi się to trochę za mało.Po włączeniu asb na P i pogazowaniu wzrasta i normalnie włancza się wtedy wentylator, ale powietrze ciepłe leci tylko przez chwilę z przodu a z tyłu dalej zima Sad

80 st. powinno normalnie dawac cieplo,nie za malo.
Stara nagrzewnica,nie przepuszcza ciepla .Normalka w starych autach.

Mozna jeszcze tak:
-odkrecic waz przy nagrzewnicy,
-sprawdzic czy w wezu jest goraca woda.

Jak jest,nagrzewnica do wymiany.Albo odkamienienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 05, 2012 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zeby sprawdzic nagrzewnice to wystarczy zdjac jeden wezyk i w niego dmuchnac (przez nagrzewnice) - to raptem 5 min roboty, a juz znaczaco zaweza poszukiwania!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 06, 2012 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krystian ma zamontowany reduktor wyzej niz wszelkie urzadzenia na wode,wyzej niz silnik.to moze byc powodem. tam moze byc banka powietrza. niemniej reduktor to maly obieg.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lis 06, 2012 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli reduktor jest szczelny w 100% to moze byc on wyzej - ja tez tak mialem zamontowany w pontaicu i bylo OK. W visionie zas mialem kiedys tylko weze puszczone nieco wyzej i puscil mi oring na kroccu wodnym w reduktorze (ale puscil tak ze jak sie zagrzal to nic nie cieklo, za to na zimno pojawiala sie kropelka- ale tez nic nie cieklo) ale to juz wystarczalo by po nocy sie zapowietrzyl i ogrzewania tez nie bylo...pomogla wymiana oringow i poprawne puszczenie wezy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Krystian77
*
*


Dołączył: Jul 11, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Sro Lis 07, 2012 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem dzisiaj w Chorzowie w firmie sprzedającej auta amerykańskie i koleś mnie nastraszył, że to może być walnięta uszczelka pod głowicą, nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że wtedy powinno ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczy a nie ubywa i kolor oleju powinien być mętny kawowy a nie jest. Może się orientujecie, ale czy na tych wężach podgrzewających reduktor gazu też może znajdować się jakiś odpowietrznik ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 07, 2012 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze to byc walnieta uszczelka, ale wtedy przy dluzszej pracy silnika powinno ci wywalic w koncu plyn!
ps.nizawsze uszkodzenie uszczelki objawia sie tym ze woda pojdzie do oleju i zrobi sie cappucino! czesto tez spaliny ida do ukladu bchlodzenia ale wtedy wywala plyn!
a odpowietrznikow szukaj zawsze w najwyzszych punktach ukladu! a jak nie masz pewnosci co do odpowietrzenia wezy do reduktora to zawsze mozna tam zalozyc kawalek weza z odpowietrznikiem (takie weze sa stosowane w renowkach, fiatach itp to poprostu taki zaadoptuj i juz)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 07, 2012 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to z pewnoscia uszczelka pod glowica, do tego zatarta skrzynia i skrzywione nadwozie. daj tym ludziom 10 tys to ci to naprawia Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 07, 2012 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys-ten reduktor jest w najwyzszym miejscu komory silnika. mysle, ze gazownik-jesli juz to miejsce wymyslil-powinien zadbac o odpowietrznik. gdybym znal budowe tego reduktora (magic) to bym wywiercil otwor, nagwintowal i wstawil odpowietrznik. ew. tak jak mowisz-odpowietrznik na wezu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lis 08, 2012 6:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a to to jest magic?? bo cos mi sie kolacze po pustej glowie ze wada magicow bylo puszczanie gazu do obiegu wody...moze tu lezy problem?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 08, 2012 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak,dobrze ci chodzi po glowie. magic to fajny reduktor,ktory lubi sobie popuscic gaz do wody. jesli tak sie stanie to masz zawsze zapowietrzony uklad. a nawet zagazowany:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Krystian77
*
*


Dołączył: Jul 11, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Czw Lis 08, 2012 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na szczęście okazuje się, że nadwozie i rama jest ok a skrzynia się jeszcze nie zatarła jak sugeruje esdarek, ale denerwuje mnie brak ogrzewania może polecicie jakiegoś gazownika w pobliżu, który zna się na rzeczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group