www.asu.pl :: Zobacz temat - komptuer nie pokazuje i nie zmienia biegów, gaśnie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

komptuer nie pokazuje i nie zmienia biegów, gaśnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gabid
*
*


Dołączył: Dec 15, 2011
Posty: 5
Skąd: Bielsko- Biała

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 17:54    Temat postu: komptuer nie pokazuje i nie zmienia biegów, gaśnie Odpowiedz z cytatem

Witam,

proszę o pomoc, jeszcze nie jestem wprawiony za to bardzo wyczulony na ewentualne przyszłe naprawy spowodowane niedopatrzeniem. Szukałem na forum ale nie znalazłem obajów pasujących do tego mojego dzisiejszego zdarzenia.

Mianowicie po nocnym postuj odpaliłem samochód, przełączyłem na gaz i ruszyłem. Na pierwszym skrzyżowaniu zgasł, nie mogłem go odpalić ale jak już się udało okazało się, że auto jedzie tylko na pierwszym biegu niezależnie od obrotów silnika, przestał działać prędkościomierz, a komputer pod zegarami nie pokazywał jaki bieg jest wrzucony. Przy zmianie biegów z D na N na R na P i w drugą stronę dziwnie szarpał skrzynią.

Co to może być, są powody do niepokoju?

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Plymouth Voyager, 1995r, 3,3+LPG
Bielsko- Biała
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może wtyczka od prędkościomierza zdjęta.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może się mylę ale według mnie to z zegarami częsta przypadłość tzw zimne luty. U mnie pomógł cios karata - doraźnie, jak się zrobi ciepło to naprawię. Tylko nie wiem jak z biegami... Nie wiem co to może być.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mogles rozwalic skrzynie jesli wilgos dostala sie lub woda i to zamarzlo. W zime odpala sie auto i czeka az sie nagrzeje dopiero wtedy zaczynac mozna zabawe biegami. W najgorszym razie rozwalona jest skrzynia. Trzeba podjechac zlac olej i sprawdzic co sie stalo.
Co do zegarow to wilgoc tzn para wodna dostaje sie pod plastik od zegarow i potrafia zaparowac i przestac dzialac. Odpal auto nagrzej je wlacz klimatyzacje na max temperature i zostaw g tak na 10-15 min jka to nic nie da to sprawdz bezpieczniki. Mysle ze jak sie temperatura w aucie wyrowna t powinno odpuscic chyba ze doszlo do zwarcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gabid
*
*


Dołączył: Dec 15, 2011
Posty: 5
Skąd: Bielsko- Biała

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniałem dodac, że po pracy (8h na parkingu krytym) auto zapaliło normalnie, zegary działały normalnie wszystko było ok.
wszystko wygladało bardziej jak jakiś błąd elektroniki i mam nadzieję, że był to tylko błąd.
dodatkowo dziwne było, że wszystkie te objawy wystapiły w tym samym czasie.

niedługo wymienian olej więc zobaczymy czy coś się nie uszkodziło. przy okazji z pytaniem. Będzie to moja pierwsza wymiania w tym aucie (mam je drugi miesiąc) chce wymienic cały olej ale nie wiem czy zlecic to w warsztacie czy probowac samemu z pomocą forum i w ile oleju się zaopatrzyc. Wybór oleju padł na MOPAR ATF+4- to dobry wybór do tego modelu?
_________________
Plymouth Voyager, 1995r, 3,3+LPG
Bielsko- Biała
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam taki sam pojazd i z tego rocznika..... i w zeszłym roku objaw był podobny. Tylko zegary działały jak trzeba. Natomiast biegi wszystkie się świeciły. Zgasiłem, odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy. Nadmienię, że też była to zima. Wiosną zmieniłem olej w skrzyni i nigdy więcej to się nie zdarzyło (i mam nadzieję, że już się nigdy nie zdarzy). Winę u Ciebie według mnie na 100% ponosi wilgoć.
Co do oleju to ja kupowałem Ravenol ATF+4 po 40zł/L -Jest on błogosławiony przez Chryslera oraz zaakceptowany przez MarkaSeven.
Co do wymiany to o tej porze najlepszy byłby kanał.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzić płytę licznika na występowanie zimnych lutów.

To jest kant czy jajo.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 1:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sianiczek napisał:

Co do oleju to ja kupowałem Ravenol ATF+4 po 40zł/L -Jest on błogosławiony przez Chryslera
Akceptacje tego oleju opieram na wypisie z Licencji .: http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html Tylko taki dokument moze byc autorytetem co powinno byc wlewane do skrzyn Chryslera - a nie opinie Pana Kazia w sklepie czy w "warstacie".Uzywanie w Chryslerze olejow ATF+4-ro podobnych - ktorych nie ma w tym wypisie - spowodowac moze usterke skrzyni Arrow co jest wyraznie napisane na samym poczatku wypisu z Licencji. Idea Milej Lektury!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 12:42    Temat postu: skrzynia voyager Odpowiedz z cytatem

Ja nie stawiał bym na uszkodzenie skrzyni. Punktem wspólnym dla tych usterek Jest komputer. Gdyby sam tylko prędkościomierz szwankował to pewnie problemem byłby czujnik obrotów wyjściowych. W tym przypadku albo komputer skrzyni robi problem albo jego instalacja. Szarpaniem się nie przejmuj bo jeśli komputer skrzyni nie działa prawidłowo to nie steruje przystawką która odpowiada za łagodną zmianę biegów. Jednym słowem schematy i musisz zacząć od instalacji....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
gabid
*
*


Dołączył: Dec 15, 2011
Posty: 5
Skąd: Bielsko- Biała

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nic nie wymyslimy, ale dziękuję za wiadomości. Póki co auto jeździ normalnie.
Jak tylko zrobi się ciepło wybieram się z nim na komputer, podobno jest fachmen w gliwicach, podobno wszyscy się u niego leczą, zobaczymy...
_________________
Plymouth Voyager, 1995r, 3,3+LPG
Bielsko- Biała
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group