www.asu.pl :: Zobacz temat - Falujące obroty - Firebird
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Falujące obroty - Firebird

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wiciagd
*
*


Dołączył: Oct 10, 2009
Posty: 113
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Sie 16, 2011 20:08    Temat postu: Falujące obroty - Firebird Odpowiedz z cytatem

Proszę o pomoc
Czasami po uruchomieniu Firebirda falują obroty czego następstwem jest wyłączenie silnika. W czasie gdy tak sobie falują przy włączeniu D lub R czuć tak jakby szarpnięcie - jaka może być tego przyczyna?
_________________
Szukam taniego autka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Sie 17, 2011 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozumiem ze chodzi o V6 3.4 z podpisu.

przerabialem to. sprawdz na poczatek czy wszystkie przewody od cewek zaplonowych sa w prawidlowej kolejnosci - o ile wczesniej ich nie zmieniales. jesli nie to sprawdz ich osadzenie.

sprawdz stan swiec zaplonowych i samych przewodow. moze juz nadaja sie dow wymiany i sad falowanie.

jesli tu bedzie ok nastepnie przyjzyj sie cewkom zaplonowym - masz 3 sztuki. czesto one juz po prostu nadaja sie dow wymiany po latach.

jesli cewki okaza sie ok to pozostaje ci modul zaplonowy ktory jest pod cewkami. u mnie to wlasnie on okazal sie juz uszkodzony i stad na P bylo falowanie ale po zmianie na D lub inne nie wytrzymywal juz sterowania zaplonem i silnik gasl.

napisz potem co bylo powodem twojej dolegliwosci. jesli cos moge pomoc. znam ten samochod.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wiciagd
*
*


Dołączył: Oct 10, 2009
Posty: 113
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Sie 22, 2011 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za podpowiedź, ale przyczyna była bardzo śmieszna.
Otóż poprzedni właściciel nie mógł sobie z tym poradzić. Mówił, ze pojawiło się to po uderzeniu tłumikiem o próg zwalniający.
Zastanawiałem się jaka może być tego przyczyna.
Przez swoją nieuwagę a właściwie głupotę (przez przypadek odłączyłem pompę paliwową) doprowadziłem do rozładowania akumulatora (pojazd oczywiście nie zapalił).
Po podładowaniu akumulatora poprosiłem syna by zamontował go w samochodzie. No cóż młody chłopak chciał jak najlepiej ale nie do końca dokręciła klemy na akumulatorze i stąd falujące obroty i szarpanie przy przełanczaniu z P na D lub R.
Klemy dokręcone, zabezpieczone, zasmarowane i wszystko gra jak w zegarku - aż miło słuchać tego bulgotania
_________________
Szukam taniego autka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dbialek
*
*


Dołączył: Jul 19, 2011
Posty: 138
Skąd: WROCLAW

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawa historia i dobrze opisana. Lecę sprawdzić klemy u siebie. Idea Też mi trochę faluje i może to właśnie klemy ??? Dzięki !!!
_________________
Dodge Durango 2003; MAGNUM; V8; 4,7 l. ciągam nim domki handlowe z www.ekojarmarki.pl ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Sie 24, 2011 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...ciesze sie ze powod byl tak prozaiczny. dbaj o niego, wprawdzie v6 to nie prawdziwe f-body ale jak sie wciagniesz to moze kiedys zamienisz na V8 - czyli to co na prawde powinno tam byc Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group