www.asu.pl :: Zobacz temat - nie ładuje
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nie ładuje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:08    Temat postu: nie ładuje Odpowiedz z cytatem

Panowie padło mi ładowanie, rozrusznik kręci i odpala jak aku jest naładowany.
Gdzie szukać przyczyny podpowiem że ładowanie padło podczas uruchamiania samochodu. przekręciłem kluczyk i okazało się po odpaleniu ze świeci się kontrolka od ładowania.
Czy przyczyną może być jakaś pierdoła czy mógł paść cały alternator, a może jest gdzieś jakiś bezpiecznik który mógł paść a ja nie wiem o jego istnieniu?

samochód to Buick Regal 2.8 z roku 1991

pomóżcie bo ostatni tydzień to pasmo porażek - teść w szpitalu straciłem pracę i jeszcze auto padło
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie pada cały alternator, zazwyczaj padają diody, szczotki abo regulator napięcia. Jeśli jest to alternator Denso to szczotki są razem z regulatorem napięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:25    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Sprawdź przewody na wzbudzeniu altka czasem właśnie przez te pierdoły nie ma ładowania
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a gdzie te przewody na wzbudzaniu znaleźć ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:34    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

od rozrusznika do alternatora
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od rozrusznika idą 4 kable 3 są we wtyczce (1 gruby czerwony i 2 ciękie) i jeszcze jeden również gruby czerwony dokręcany na dole rozrusznika.

te 2 czerwone z tego co się oriętuję idą do + akumulatora
a te 2 ciękie to pewnie jakieś sygnałówki dobrze myślę?
i to pewnie te 2 cienkie powodują wzbudzenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:53    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dwa,ale jeden powinien i nie wiem jak u Ciebie ale u mnie były jeszcze problemy z bezpiecznikami głównymi ''fiusible link" takie zgrubienai na przewodach i po podmiance ich prąd powrócił,ale widocznie nie dokręciłem oczka przy rozruszniku i ostatnio zgubił ładowanie właśnie przez to Dociągnołem i po sprawie.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o widzisz to nie wiedziałem ze te zgrubienia to są właśnie te bezpieczniki a słyszałem o nich i nie mogłem ich znaleźć a miałem je w ręce cały czas Smile

a w jaki sposób te flusible link naprawić?
wywalić w razie czego zjarany kawałek i wlutować świerzy? to wystarczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 20:02    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Pewnie tak,ja nie mogłem nigdzie dostac od ręki a na wysyłkę czekac tez nie mogłem to wyciachałem z innego pontona całe odcinki i wszczepiłem swojemu
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze jedno pytanie...
czy jeśli te flusible link są popalone to czy sprawczając przejście po kablu od rozrusznika do alternatora jestem w stanie to wyłapać czy może się okazać że przejście jest a i tak coś tam jest popalone co nie zdaje egzaminu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 20:15    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Nie mam pojęcia,ja jak je ''tarmosiłem''to pojawiało się ładowanie ale zapewne jest normalny sposób na sprawdzenie.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 1:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

paulinedi napisał:
jeszcze jedno pytanie...
czy jeśli te flusible link są popalone to czy sprawczając przejście po kablu od rozrusznika do alternatora jestem w stanie to wyłapać czy może się okazać że przejście jest a i tak coś tam jest popalone co nie zdaje egzaminu?
Moze sie okazac,ze przy pomiarze przejscie jest,ale pod duzym obciazeniem siada. Jesli chcesz miec pewnosc,to najlepiej podpiac rownolegle drugi gruby kabel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 6:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wez kabel rozruchowy i polacz [+] aku ze wzbudzeniem w altku,jak wszystko wroci do normy to znaczy,ze masz cos nie tak na orginalnym wzbudzeniu.Zobacz odcinke od rozrusznika do altka.Czest sama korozja przewodu powoduje problemy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a więc tak... kupiłem prostownik i ładuję aku.
Załatwiłem sobie też porządny kabel żeby połączyć na krótko aku z alternatorem tak jak radziliście i tu pojawił się problem ponieważ od alternatora wychodzą 2 czerwone grube kable



i teraz pytanie do którego się podłączyć żeby spiać na krótko
podejrzewam że do tego co jest na dole przykręcony na śrubie a nie do tego na górze we wtyczce- dobrze myślę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 16:22    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Myślę że myślisz dobrze,ale ręki nie dam
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedną rzecz jak sprawdzam miernikiem przejscie z tych 2 czerwonych kabli to mam przejście na + i na masę na obu kablach tak powinno być?

i wrzucam schemat ale nie wiem czy jest tak jak myślę bo wydaje mi się że nie powinno być przejścia między "+" a "-" a wszędzie jak sprawdzam miernikiem to jest. Nawet bez akumulatora na samych klemach


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ze schematu wynika ze oba czerwone musisz podpiac do aku na plusa.

a to przejscie na mase tych kabli to jak sprawdzales?? zeby ten pomiar byl wiarygodny to musisz odpiac te przeowdy od zaciskow bo obwod ci sie moze zamykac(i pewnei sie zamyka) przez rezystancje cewki elektromagnesu rozrusznika, lub jesli masz walnieta chocby jedna diode w prostowniku to przez uzwojenie stojana altka, lub walniety regulator...ja na twoim miejscu bym nie kombinowal tylko wyciagnal altka, rozebral go, rozlutowal mostek prostowniczy i pomierzyl kazdy element - wtedy masz 100% pewnosc na czym stoisz, a to raptem ze 2h roboty
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz rację!
zrobiłem wszystko tak jak jest w tej tabelce i wszedzie pokazał mi napiecie z aku. także przejścia na kablach są ok więc przyczyna leży gdzieś po stronie alternatora. jutro przekręcę drugi i będzie wiadomo czy na 100% coś z nim nie tak. A jesli rozkręcę ten walnięty to po odlutowaniu tego mostku jak posprawdzać czy jest ok? powinny być wszędzie przejścia ?


a tabla nr 3 mówi:




i oczywiście ładowania nie ma więc jest poniżej 16V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2012 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem Smile
Wymieniłem alternator ale efekt był taki sam więc wyrok padł na te dwa czarne kabelki przy wtyczce i okazało sie że jeden z nich był przerwany w izolacji przy samym gjiezdzie, nigdy bym nie pomyślał a jednak Smile
Dzięki serdeczne za pomoc już teraz wiem jak diagnozowac takie usterki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2012 14:38    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

No to fajno że zrobiłeś Very Happy
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group