www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar. Strzł w wydech i silnik nie odpala
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar. Strzł w wydech i silnik nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 17:08    Temat postu: Windstar. Strzł w wydech i silnik nie odpala Odpowiedz z cytatem

Witam, i szukam pomocy.
- jadąc na gazie starałem się szybciej rozpędzić i docisnąłem gazu. Z rozsądnie nie do dechy. Po kilkudziesięciu metrach głośno strzeliło.
I silnik zgasł!
Od razu wydało mi się ze strzeliło w rurę wydechową.
Po zatrzymaniu próbowałem odpalić ale nic z tego.
Otwarłem maskę i zauważyłem że zrzuciło oba wężyki podciśnienia pomiędzy odmą ERG a tym płaskim aluminiowym czujnikiem czegoś.
Upewniło mnie to w tym że strzał był w rurę a nie w kol. ssący
Po założeniu dalej nie odpala.
Obejrzałem ,obmacałem i wydaje się ze reszta OK

Auto zostało na drodze i ................

Wszystkie pomysły sugestie mile widziane.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No strzal byl objawem wiec przyczyna powina byc zle spalona mieszanka.
Ja bym jednak kolektor sprawdzil czy nic w nim nie siedzi i czy zasysa powietrze podczas kredenia.
Jesli tak to sprawdz czy podawana jest waha.
Jesli i to dziala to zostaje ci mechanik
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A siknij jeszcze delikatnie w kolektor PLACKA(tego do czyszczenia)
i zobacz czy bedzie mial ochote po tym zagadac.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Adriano
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 247
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie tez sie wydaje ze gdzies łapie fałszywe powietrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli nigdy ci nie strzelal wczesniej, musiala byc jakas przyczyna, sprawdz najpierw czy masz iskre, moze jaki czujnik polozenia walu albo walka.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Strzal z wydechu i czujnik obrotu walu??Chyba nieee.
Ale jeszcze przeplywomiez po strzale moze byc walniety...
Mi mustang na rozwalonym odpala z boleciami ale gaz musial byc w podlodze.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie zholowałem autko i karmie akumulatorek bo go wykręciłem do zera.
Jutro zacznę od sprawdzenia iskry, bo to 1 co trzeba sprawdzić, a potem będę się głowił.
W każdym razie po stronie ssania wszystko jest OK, chyba ze coś przeoczyłem.
Jedno co mi chodzi po głowie to czy nie rozwaliło zaworu ERG, ale gdyby nawet to by chociaż prychnął, a on nic
Drugie pytanie to zgasł bo strzelił? czy strzelił bo.....czujnik wału? moduł zapłonu?
W każdym razie nie było żadnych wcześniejszych objawów z nierówna pracą lub cokolwiek innego.
Właśnie z tego zrzuciło wężyki http://allegro.pl/ford-windstar-3-8-v6-95-czujnik-cisnienia-i2202148950.html
Gdyby został on uszkodzony to jest możliwość że nie odpala.
Zdjąłem wtyczkę z tego i też nic.
Gorzej jak jakiś drucik, bo to igła w stogu.
Ale możne nowy dzień przyniesie mi, i Wam, dobry pomysł.[/img]
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany


Ostatnio zmieniony przez wk dnia Czw Mar 22, 2012 7:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 7:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem tyle.
-nie ma iskry
-nie przełącza benzyna/gaz
-w bagażniku wyłącznik uderzeniowy OK
Zbaraniałem całkiem Shocked
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany


Ostatnio zmieniony przez wk dnia Czw Mar 22, 2012 8:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak nie ma iskry to znaczy ze wywalil wylacznik wstrzasowy/uderzeniowy ale gdzie on jest w winstarze to nie mam pojecia.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pisałem wyżej Wstrząsowy/uderzeniowy OK
Znalazłem spalony bezpiecznik. Teraz idę do sklepu kupićkilka na zapas
Ale czemu padł? no i po założeniu nowego czy odpali?
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany


Ostatnio zmieniony przez wk dnia Czw Mar 22, 2012 10:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 8:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie odpalaj na gazie!
Wstrzasowy wywalil od strzalu gazu.Gaz strzelil prawdopodobnie przez podanie zle mieszanki paliwa z powietrzem.czyli cos z mieszalnikiem.
najprawdopodobniej.

Jak bedziesz go krecil to sprobuj przytkac rurke miedzy kolektorem a filtrem powietrza.Przytkac znaczy wsadzic tam dlon i zdlawic nieco zasanie powietrza.zadziala to na zasadzie ssania.
No i bedzie wiadomo czy przepustnica sie otwiera Smile

Wiem ze to sa takie chlopskie metody ale skuteczne.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 10:20    Temat postu: brak iskry Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze wstrząsówka odcina pompę paliwa a nie iskrę (jest OK sprawdzone przez wk to zostawmy ją w spokoju)

Wywalony biezpiecznik i wystrzał. Biezpiecznik mogło wywalić wyłącznie od zwarcia lub zbyt dużego obciążenia. Po założeniu nowego wyjdzie czy jest zwara czy jakaś inna przyczyna. Jeśli odrazu wystrzeli to schematy i sprawdzanie instalki. Jeśli było zwarcie to zanim bezpiecznik wywalił mogło dojść do chwilowego zaniku prądu na cewce, wtryski paliwo lały. Iskra tuż przez przepaleniem bezpiecznika pojawiła się (za dużo paliwa -> wystrzał w wydechu -> przepalony bezpiecznik) - to tylko hipoteza...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wsadziłem bezpiecznik, przekręciłem kluczyk i usłyszałem jak elektrozawory klepły. No to już coś. Ale powód spalenia jakiś musiał być, wiec przyszła kolej na oględziny kabli.
I chyba znalazłem, jeden drucik na lutowaniu stracił izolacje i miał kilka mm do masy. Przy włączonej stacyjce jest na nim 12V. po wyjęciu bezpiecznika napięcie zanikło. A wiec wysoki prawdopodobieństwo że to on był winowajcą.
A strzał pewnie nastąpił jak niespalona mieszanka poszła w gorący wydech.
Autko pali i jeździ.
Niestety coś w tłumiku z lekka czasami pobrzękuję.
W każdym razie jest dobrze.
Autko nie musi stać parę dni u mechanika a portfel nie zrobił się wklęsły.
W najbliższym dniu dokładny przegląd kabelków, lużne do podczepienia itd.
I.... do następnej awarii. CO JA GADAM !!! CO JA GADAM??
OBY NIE Czego i wam życzę Laughing
Dziękuję za zainteresowanie
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 10:42    Temat postu: Brzęczenie Odpowiedz z cytatem

Brzęczenie może być od katalizatora lub od tłumika który na pewno dostał od wystrzału...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myslisz ze ma jeszcze katalizator? Wink
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 10:45    Temat postu: hehe Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:
Myslisz ze ma jeszcze katalizator? Wink


Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od wystrzalu nie takie rzeczy dzieja sie z ukladem wydechowym,Rafal zna to z niedwnej autopsji Laughing Laughing Laughing ,zdjecie moze zamiescic zainteresowany,ewentualnie udzielic autoryzacji Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 24, 2012 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś pamięta takie zabawy????
Fiat125P tak około 50 na liczniku , na biegu, gaz w dechę i równocześnie wyłączenie kluczekiem silnika na 3 sek i ponowne włączenie silnika.
PIĘĘĘKNIE w rurę waliło. No i spawalnik czasem miał co robić.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sob Mar 24, 2012 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z zabaw maluchem to pamietam wyscigi po polu z mozliwoscia spychania przeciwnikow z toru Very Happy
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group