www.asu.pl :: Zobacz temat - Kłopot z odpaleniem Vorteca
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kłopot z odpaleniem Vorteca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 20:47    Temat postu: Kłopot z odpaleniem Vorteca Odpowiedz z cytatem

Posiadam V6 4.3 vortec i od już kilka razy zdarzyła mi się dziwna sytuacja. Nie mogę odpalić auta na paliwie - kręcę, kręcę i nic. Przełączam na gaz (istnieje możliwość odpalenia) i też kręcę i też nic. Po kilku minutach przerwy, po dłuższym kręceniu udaje się mi odpalić auto na Pb. Myślałem, że mam problem z ciśnieniem paliwa - stąd te problemy z odpaleniem, ale jak nie udało mi się odpalić na gazie to już zdurniałem. Czyżby to jakaś elektryka siadała?
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 21:02    Temat postu: gaz Odpowiedz z cytatem

A próbowałeś pojeździć 2-3 dni na paliwie ??
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie to nie robiłem tego...
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 0:31    Temat postu: gaz Odpowiedz z cytatem

To musisz zrobić bo może adaptacje się przestawiają...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ew starter solenoid dostal wilgoci
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 18:18    Temat postu: silnik Odpowiedz z cytatem

Alexander25 napisał:
ew starter solenoid dostal wilgoci


Silnik kręci więc to nie starter selenoid
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeździłem na paliwie kilka dni. Byłem u gazowników zmienić reduktor na nowy, aby wyeliminować ewentualne zalewanie silnika gazem poprzez zużytą membranę. I dalej mam tak, że czasem muszę pokręcić dłużej rozrusznikiem aby odpalił. Raz odpala od razy, a drugim razem po przekręceniu stacyjki zachłyśnie się i cisza... trzeba kręcić aby zapalił
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 20:18    Temat postu: zapłon Odpowiedz z cytatem

A jak przekręcisz parę razy na zapłon i z powrotem i dopiero zakręcisz to odpala od razu czy też się męczy Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musiałbym to przetestować przez dłuższy okres. Np. przez tydzień, za każdym razem kilka razy przekręcać stacyjkę, a dopiero potem odpalać. W sumie to zastanawiałem się nad pompą czy ona trzyma ciśnienie. Ale nie wiem, czy jest to możliwe, aby w 8 przypadkach na 10 działała dobrze... Tym bardziej że sprawdzaliśmy ciśnienie i było OK.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 20:39    Temat postu: ciśnienie Odpowiedz z cytatem

Ciśnienie może być ok ale zawór zwrotny może się zawieszać (taka kulka).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już go zlokalizowałem i jutro w dzień zajrzę do niego.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:18    Temat postu: POMPA Odpowiedz z cytatem

Co zlokalizowałeś bo chyba nie zawór zwrotny ??
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to chodzi o to?
http://www.drivewire.com/vehicle/1995-chevrolet-blazer/vapor-canister-check-valve/
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:31    Temat postu: zawor w pompie blazer Odpowiedz z cytatem

Nie. Zawór zwrotny jest w pompie w zbiorniku. Zobacz czy będzie odpalał po tych kilku zapłonach.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, zrozumiałem... Za kilka dni dam znać, bo wyjeżdżam w trasę. THX
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:38    Temat postu: zawór Odpowiedz z cytatem

OK
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale mam jeszcze małe pytanie z tym zaworem. jeśli okaże się, że on się zawiesza, to czy trzeba kupić nową pompę, czy warto bawić się w czyszczenie zaworu?
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 22:08    Temat postu: zawór Odpowiedz z cytatem

Przeważnie się wymienia ale nie martwmy się na zapas... Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Sobek
*
*


Dołączył: Jul 11, 2011
Posty: 1

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 1:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam podobny problem tylko że w GMC JIMMY z 96 roku silnik 4.3 V6 Vortec, praktycznie taki sam jak Chevrolet Blazer. Nie chce mi palić, nie mam instalacji gazowej objawy są takie jakby w ogóle nie dostawał paliwa, a pompy paliwa wymieniłem już chyba ze 3 jak wymienię pompkę pochodzi chwile kopnie go coś i dalej nie pali, nie raz nawet jak się wyciągnie i włoży pompkę to pojeździ trochę i dalej kicha. Jak mu dam Plaka do filtra to już prawie załapuje ale nie chce zapalić i dalej kręci samym rozrusznikiem. Już nie wiem co robić wszyscy mechanicy załamują tylko ręce. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 1:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A masz pajączka działającego na 100%? Tam znajduje się regulator ciśnienia paliwa, który czasem wysiada.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 1:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje problemy z odpaleniem trwają nadal. Przekręcam kluczyk trzy-cztery razy, tak jak radził Rafał, aby doładować ciśnienie i... nic. Zupełnie nic to nie daje. Muszę kręcić rozrusznikiem przez kilka sekund, aby zaskoczył silnik. Jest jedna rzecz dziwna, jak były ostatnio te wielkie mrozy po -20, to rano silnik odpalał od razu. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Teraz temperatura zbliżyła się do zera i rano znowu muszę kręcić...
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 20:23    Temat postu: pomysły Odpowiedz z cytatem

Mi się skończyły pomysły. Może go zalewa jak jest zimny silnik Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crank signal ? !
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten pajączek, to jest nasz układ wtryskowy - CPI. W uproszczeniu jest to jeden wtrysk, od którego wyprowadzone jest 6 rureczek do poszczególnych cylindrów.
Tak wygląda nowy http://www.fiveomotorsport.com/fuel-injectors/?itemid=88

Tak wygląda założony, nowy http://robstark.com/graphics/parts/cpi2.jpg

Tak wygląda używany w silniku http://blazerforum.com/forum/1st-gen-s-series-1983-1994-tech-40/4-3-cpi-%22w%22-pictures-replacement-process-injector-1374/page4/

Na tym ostatnim linku widać też regulator ciśnienia, który zamontowany jest na pajączku. Czasem on nie trzyma ciśnienia i stąd kłopoty z odpaleniem samochodu. Na szczęście można go kupić osobno Smile

A tutaj jest ciekawy artykuł na temat kłopotów z pajączkiem
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&langpair=en|pl&rurl=translate.google.pl&u=http://tomorrowstechnician.com/Article/36718/Living_Under_the_Hood_Diagnosing_Central_Port_Fuel_Injection.aspx&usg=ALkJrhg9aeNCRWtIZRJttuSFN2JiKWaFKw

On jest przetłumaczony przez translator stąd dziwne jego czytanie Smile
Powodzenia
Siwy
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krisscars
*
*


Dołączył: Mar 03, 2011
Posty: 42
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. u mnie pojawil sie ten sam problem. zauwazylem tez ze jak auto jest rozgrzane to krecenie trwa dluuugo. jak troche ostygnie to o wiele lepiej. co zauwazylem u siebie. podczas wymiany rozrzadu odpinałem przewod gazowy do listwy wtryskowej - smierdzialo gazem. po zatkaniu przewodu i puszczeniu gazu wywalalo wiecej - jakby elektrozawor nie trzymał tak jak powinien. odpinałem całkiem elektrozawor od elektryki i tak gaz ulatuje. teraz pytanie Czy moze siedziec elektrozawór w mieszaczu gazu czy moze to byc wina cewki która sie grzeje albo czujnika polozenia walka rozrz... ? kable i siwece maja 45tys najechane, instalacja jakies 50. niewiele wiecej niz rok czasu . czyzby juz sie parownik skończył ?
_________________
Chrysler Stratus 2.0 16v LE '96 + podtlenek LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krisscars: Świece i kable bym wymienił...

Dzisiaj na warsztacie diagnozowałem "gubienie zapłonu" na biegu jałowym i odkryliśmy, że regulator ciśnienia paliwa przy "pajączku" jest nieszczelny i puszcza paliwo. Tak więc moje problemy z odpalaniem i nierówną pracą silnika na 99,9% zostały rozwiązane. Teraz tylko muszę poczekać na przesyłkę ze Stanów, gdyż w Polsce za tę część żądają sobie 300zł (2 tygodnie czekania), a na ebay-u znalazłem nówkę za 30 dolarów. W przyszłości opiszę, jakie efekty przyniesie wymiana.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Mar 23, 2012 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Regulator ciśnienia paliwa został wymieniony i problem z długim kręceniem zniknął.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group