www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana uszczelniacza wału
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana uszczelniacza wału

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lesk5
*
*


Dołączył: Feb 25, 2010
Posty: 14
Skąd: olecko warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 20:07    Temat postu: wymiana uszczelniacza wału Odpowiedz z cytatem

Witam szanowne grono.Mam następujące pytanie,jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w chrysler voyager 3.0 v6 rocznik 89?Zaczeło troche leciec i nie wiem czy dam rade sam wymienic czy też szukać jakiegoś mechanika .Musze powiedzieć że w moich okolicach ciężko jest znalezć kogoś kto miał doczynienie z amerykanami.Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to się przyda:




_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik na pasku rozrządu z tego co widzę z manuala...więc jeśli nie miałeś do czynienia z wymiana rozrządu - poszukaj mechanika. Jak dasz radę, to:
1. podeprzyj na kanale silnik i odkręć łapę która zasłania pokrywę rozrządu.
2. Zdejmij pasek wielorowkowy alternatora,klimy itp. popuszczając napinacz.
3. Zdejmij obudowy rozrządu.
4. Znajdź znaki i ustaw rozrząd wg nich.
5. Dobrze by było zablokować koła rozrządu.
6. Popuszczasz koło pasowe wału (jeśli nigdy nie było ruszane, może być silnie dokręcone więc można to potraktować jak,o punkt przed 1.) Ja często robię to gdy auto stoi na kołach, jedna osoba wciska hamulec do oporu i wrzuca "1" a druga odkręca śrubę. Smile
7. Zdejmujesz koła z wału i widzisz simmering.
8. Wkręcasz w niego 2 wkręty np regipsowe i wyszarpujesz go.
9. W jego miejsce ostrorznie wciskasz (najlepiej wysmarowany olejem) nowy simmering - OSTROŻNIE bo będzie raczej ciężko wchodził.
10. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.

Jak niezbyt kumasz to proponuję jakiegoś mechanika, generalnie to prosta robota, tyle, że warto przy tym wymienić rozrząd, skoro i tak go rozbierasz...
Pozdro
_________________
Caddi Seville STS '00


Ostatnio zmieniony przez Steppenwolf1980 dnia Czw Lis 11, 2010 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lesk5
*
*


Dołączył: Feb 25, 2010
Posty: 14
Skąd: olecko warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam .Czyli jednak jest konieczne wyciąganie silnika?Wyciek zauważyłem przy okazji wymiany paska rozrządu.Szkoda tylko że nie miałem wcześniej Twojego opisu,napewno poszło by mi szybciej przy wymianie a tak musiałem męczyć sie sam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A po co chcesz wyciągac silnik?? jak sam robiłes rozrząd, no to to samo jeszcze raz Crying or Very sad tyle że wymienisz simma...
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lesk5
*
*


Dołączył: Feb 25, 2010
Posty: 14
Skąd: olecko warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Steppenwolf1980 jutro sie biore do roboty jak zjade z trasy.A już myślałem że jednak trzeba wyciągać motor.Pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Steppenwolf1980 napisał:
.................... wrzuca "1" a druga odkręca śrubę..................


Trochę trudno w automacie wrzucić "1" i zablokować wał.
Proponują wymontować rozrusznik i zablokować na wieńcu przy konwerterze.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli to automat, to oczywiście...ale nie było tego w opisie... Można też koło wału przytrzymać kluczem opaskowym jak do filtrów oleju. Lecz skoro kolega rozrząd już wymieniał to wie jak to zrobić. Razz
_________________
Caddi Seville STS '00


Ostatnio zmieniony przez Steppenwolf1980 dnia Czw Lis 11, 2010 21:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lesk5
*
*


Dołączył: Feb 25, 2010
Posty: 14
Skąd: olecko warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie Benek.U mnie poszło dosyć łatwo i zrobiłem tak jak piszesz. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lesk5
*
*


Dołączył: Feb 25, 2010
Posty: 14
Skąd: olecko warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob Lis 13, 2010 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Babcia jest po wymianie rozrządu i uszczelniacza wału .Dzięki pomocy Benka i innych już jest po wszystkim. Very Happy Jeszcze raz dziękuje Wam za pomoc Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group