www.asu.pl :: Zobacz temat - Ładowanie Pontiac Trans Sport
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie Pontiac Trans Sport

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 21:47    Temat postu: Ładowanie Pontiac Trans Sport Odpowiedz z cytatem

Witam !!
Kumpel mnie prosił o zapytanie szanowne grono Smile
Sprawa dotyczy silnika 3.8 rocznik 1994

Ma problem......
Jak temp. są dodatnie, to wszystko jest oki, natomiast jeżeli temp. spada do ok. 0 stopni i niżej, to po odpaleniu auta nie ma ładowania. Zaczyna ładować dopiero po ok. 2 minutach jak się silnik rozgrzeje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

akumulator?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 4:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo prawdopodobne,ale mysle ze to bedzie regulator. Oczywiscie najpierw nalezy sprawdzic na innym sprawnym aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

etam..a co ma akumulator do ladowania? jakby byl padniety to by nie odpalil ponczka. ja stawiam na regulator badz cos "nie tak" ze szczotkami (moze sie zacinaja w prowadnicach, moze juz ich nie ma...)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co ma aku do ladowania? Wbrew pozorom ma. Gdy aku bedzie mial zbyt niska opornosc wewnetrzna (ponizej dopuszczalnej) to alternator nie wystartuje. Elektroniczny regulator kontroluje wszystko. ''''''Ale bardziej obstawiam szczotki albo regulator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przerabialem ostatnio sprawe ladowania,Mark pamieta.
Okazalo sie,ze nie szczotki,nie regulator a tzw.fusible link.
Pod rozrusznikiem na belce idzie glowna wiazka,od niej do rozrusznika wychodza 2 kabelki(czerwone-ladowanie i wzudzenie)laczac sie w jeden wspolny(wlasnie ten fusible link) ktory przykrecony jest do automatu rozrusznika(solenoid starter).Jak mi Mark wyjasnil fusible link w razie zwarcia(a pamietac nalezy ze tam plyna naprawde duze prady)dziala jak bezpiecznik przepalajac sie,zapobiegajac wiekszej awarii czy pozarowi.
U mnie polecial wlasnie on,ale raczej ze starosci,16 lat woda,sol brud itp..
Z ciekawosci sprawdzilem go rowniez u ojaca w chevy,juz przy koncowce ma niebieski nalot,wiec go korozja zjada.
Na twoim miejscu sprawdzilbym wlasnie to.
Dla kontroli mozesz pociagnac gruby bypass od [+] aku do ladowania alternatora(sruba przewaznie fi 8 klucz 13),jesli nic sie nie bedzie dzialo wzaleznosci od temperatury tzn.ze trzeba instalacje przejrzec.Jak objawy nie mina to tak jak koledzy wyzej pisza rozbiorka altka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popytałem kumpla dzisiaj trochę i ponoć wymienił regulator i szczotki. Ktoś mu zasugerował diody..... ale myślę, że to raczej odpada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Co ma aku do ladowania? Wbrew pozorom ma. Gdy aku bedzie mial zbyt niska opornosc wewnetrzna (ponizej dopuszczalnej) to alternator nie wystartuje. Elektroniczny regulator kontroluje wszystko. ''''''Ale bardziej obstawiam szczotki albo regulator.


ehm..ale chyba w starym pontim nie ma jakis cudow na kiju tylko zwykly tyrystor lub 2 tranzystory i on zadnej opornosci aku "nie mierzy" - poprostu reguluje napiecie na wzbudzeniu, a tym samym napiecie na tworniku. Ja bym najpierw zrobil by-pass na tym fusible linku a potem ew. rozbebeszyl altka i pomierzyl wtedy wszystko lacznie z wymiana lozysk (o pare zlotych) a przynajmniej bedzie spokoj na kilka lat..tym bardziej ze w 3,8 altek jest praktycznie na wierzchu.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 17:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha - a jeszcze ze tak spytam : po czym kumpel stwierdza ze ladowania brak?? prosze - powiedz ze przynajmniej pomierzyl miernikiem napiecie...bo jesli opiera sie tylko na wskazowce przy licznikach to byc moze sam wskaznik daje w dpe?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wskaznik(voltomierz)na desce po przekrecenu kluczyka(uzbrojeniu zaplonu) dostaje napiecie aku,nastpnie po uruchomieniu silnika dostaje napiecie z wtyczki regulatora znajdujacego sie w alternatorze(cienki przewod bialo-rozowy).Zakladam ze wskaznik dziala i tym sie nie sugerujesz.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm... nie wiem, ale mówił, że mierzył, więc raczej sugeruje to inny miernik niż wskaźnik przy liczniku Smile

Dobra panowie.... Dzięki za wskazówki !! Wszystkie przekażę kumplowi a o zakończeniu sprawy poinformuję Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sob Lis 14, 2009 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok juz sie ujawniam Wink
To ja mam takowy problem Sad
Wiec tak co do altka to jest juz w nim wymienione wszycho poza diodami! Lozyska szczotki regultor juz drugi zalozony! Ladowanie mam ok 14.4V mierzone wczoraj miernikiem! Nawet pod obciazeniem jest ok 14.38V. Pasek ok napinacz ok. Otoz na razie sie to uspokoilo i rano normalnie ladowanie sie zalacza! Zobaczymy jak bedzie pozniej! Sprawdze te przewody przy rozruszniku i dam znac co i jak!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Bardzo prawdopodobne,ale mysle ze to bedzie regulator. Oczywiscie najpierw nalezy sprawdzic na innym sprawnym aku.

Sorka ze tak dlugo ale ostatnio nie mialem czasu i teraz dopiero odgrzewam kotleta!
A wiec tak jak pisal Mark podejrzenie padlo na regulator!
Cale szczescie mialem drugi alternator pod reka i wymienilem pewnego wieczoru cala dupe z diodami sczotkami i regulatorem na drugi!
Od tego momentu mam swiety spokoj z ladowaniem przy kazdej pogodzie!
Wychodzi na to ze lepiej dac troszke wiecej kasy za jakis lepszy regulator niz kupowac najtanszy zamiennik!
Teraz na zimno ladowanie mam ok 15V i jak sie rogrzewa spada do ok 14.5 V takze jest git Rolling Eyes
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odswiezam kotleta Exclamation
Otoz wrocil do mnie problem jak bumerang Mad
Otoz przez jakis czas mialem spokoj i wszycho bylo git ale oczywiscie nie moze byc dobrze za dlugo Exclamation Evil or Very Mad Ladowanie dzialalo ale od jakiegos czasu zaczelo mi fiksowac podczas jazdy! Objawialo sie to tym ze nagle skakalo mi do 18V po czym wracalo do normalnego stanu!Mial takie odchylki nieregularne i wtedy kiedy mu sie zachcialo co wogole mnie gubi w poszukiwaniach co moze byc przyczyna Exclamation Wzialem wiec drugi altek i zmienilem regulator na poprzedni co zaowocowalo uspokojeniem sie skokow napiecia! No i wszycho bylo git ale przez 2 dni bo znowu rano na zimno nie mam ladowania! Z racji ze nie mialem do tej pory czasu (robilem to w weekend) kupic nowego regulatora to musi sie Moja Zonka meczyc rano az zaskoczy ladowanie! Dzis jak mi sie uda to kupie kolejny regulator choc juz zglupialem dlaczego padl mi juz 4 z kolei Exclamation
Oryginalny PADL zamiennik PADL drugi zamiennik nie laduje rano a trzeci oryginalny tez zaczal wariowac Exclamation
Powrocilem wiec chwilowo do nie ladujacego rano bo nie mialem go jak kupic ale musze cos z tym zrobic bo jak tak dalej pojdzie to co miesiac bede kupowal nowe regulatory Exclamation Exclamation
Mam drugi altek i jeszcze sprobuje zlozyc go z nowym regulatorem bo moze ten stary ma gdzies przebicie i dlatego sie uszkadza regulator Question Exclamation
Brak mi juz pomyslow co sie z nim dzieje Evil or Very Mad
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze masz juz uzojenie stojana stare (stara, kruszejaca izolacje i dostaje przebic/zwarc itp..ja bym tu zaczal poszukiwania. najlepiej to rozbierz jednego altka na czesci i pomierz miernikiem uzowjenia, mostek diodowy itp.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie rozbieralem oba altki i nic nie wskazuje na to zeby byly jakos uszkodzone! Teraz na weekendzie sie za to zabiore bo wczesniej nie bede mial czasu a musze to zrobic bo autko jest potrzebne na biezaco Exclamation
Dam znac co i jak!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a sprawdzaqles diody mostka-ja mialem takie objawy jak mi sie jedna dida konczyla.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie diody sa juz zalozone drugie z innego altka i jest to samo!
Dzis wlasnie Moja Pani nie mogla odpalic autka z powodu padnietego aku! Co sie okazalo to ze jak kolega pomogl jej odpalic auto z kabli to ladowanie zalaczylo sie od reki bez zadnego czekania!
I tu moje takie jeszcze przypuszczenie ze moze aku robi zla robote?! Jak jest slaby to na poczatku ladowanie nie chce sie zalaczyc i dopiero pozniej zaskakuje! Na weekendzie jeszcze raz przerzuce altka i zobacze co sie bedzie dzialo a i przy okazji zmienie aku na inny! Jak sie okaze ze po aku bedzie wszycho git to niestety kolejny do wylotu bedzie aku na nowy! W razie czego bede pisal jak cos zrobie!
Strasznie mnie to wk.....a bo nawet nie mozna sie nacieszyc przejazdzka dupowozem Evil or Very Mad
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 2:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podstawowa rzecz po naprawie ukladu ladowania to sprawdzenie bilansu elektrycznego.Trzeba dokonac pomiaru pradu jaki oddaje alt w normalnych warunkach pracy pojazdu.Srednia wartosc pradu przy pracujacym silniku bez swiatel ,bez A/C ,(oczywiscie z odlaczona cala elektryka instalacji gazowej) powinna wynosic okolo 50-60 Amperow.A wiec zasilanie wtryskowe pobiera polowe mozliwosci alternatora.Reszta jest zapasem na dodatkowe urzadzenia typu swiatla,klima,radio ,itp.Podejrzewam,ze instalacja gazowa (zalezy jaka)pobiera okolo drugie tyle.To by bylo ok.100 Amper plus swiatla ,klima i radio -prawie ze szczyt mozliwosci.A wiec ciagly pobor mocy jest wtedy ok.1400 Watt i cieplo z alt jest prawie takie jak z Farelki.I moze nastepuje uszkodzenie regulatora na wskutek przegrzania. Duzy pobor pradu moze tez powodowac uszkodzona bateria.Jezeli natomiast pobor pradu jest w normie,to nalezy sprawdzic temperature alt,czy np.nie przegrzewa sie na skutek zwarcia miedzy zwojami.Ze wzgledu na bardzo niska opornosc uzwojen sprawdzenie zwarcia zwyklym omomierzem bedzie prawie niemozliwe.Uzywa sie specjalnego przyrzadu indukcyjnego do pomiaru zwarc uzwojen,albo specjalnego mostka dla ultra niskich opornosci. ''Moze tez byc niewlasciwe odprowadzenie ciepla z regulatora w wyniku zlego montazu - nie dotyka cala powierzchnia radiatora. Znam tez przypadek ,kiedy mechanik uszkodzil wentylator i aby byla rowna praca to wylamal wszystkie lopatki.""A wiec jak chcesz miec jakis obraz powstawania tej usterki ,musisz zaczac od pomiaru pradu przyrzadem o zakresie do 150 A. Aha - w srodku alt jest kondensator ktory zapobiega usterkom na wskutek przepiec - nalezy tez go sprawdzic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do aku to wiem ze nie jest pierwszej nowosci i dlatego tez wymienie go na inny sprawny azeby go wykluczyc! Co do altka to tez go sprawdze jak tylko bede umial! Jak czegos sie dowiem to napisze!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark pozwol ze kolejny raz sie z toba nie zgodze..a moze nawet nie tyle nie zgodze co wyleje swe watpliwosci Smile
Do pomiarow alternatora wcale nie trzeba uzywac zadnych mostkow (pewnie ci chodzilo o mostek Winstona), wystarczy jako taki multimetr z zakresem pomiarowym 0-200 Ohm. Rezystancja uzwojen alternatora (polaczenie w gwiazde) wynosi srednio ok.0,6Ohm pomiedzy pkt. centralnym gwaizdy a koncem uzwojenia...ale to nie jest wazne , wazne by:
- wszystkie 3 fazy byly symetryczne (mialy identyczna rezystancje) zarowno pomiedzy pkt. centralnym jak i miedzy fazowo
- nie bylo przebicia do masy

Uszkodzone uzwojenie w wiekszosci przypadkow poznac juz na oko, uszkodzona izolacja uzwojenia odslania miedziany rdzen ktory szybko pokrywa sie zielonymi tlenkami miedzi - jesli wiec nasze uzwojenie jest zielone to nawet nie ma co mierzyc.

jesli stojan mamy pomierzony i wychodzi ze uzwojenia maa rowna rezystancje i nie maja zwarcia do masy to zabieramy sie za pomiary wirnika.
Wirnik a alternatorze robo nam za "magnes" - jego rezystancja to cos kolo 6ohm. przykladamy miernik do pierscieni slizgowych i mierzymy jego rezystancje, mierzymy tez czy nie ma zwarcia na mase.

potem zostaje nam do pomierzenia mostek diodowy - najczesciej uszkodzeniu ulega jedna z 6 lub 9 diod(zelaznie od konstukcji altka) trzeba pomierzyc najlepiej kazda diode z osobna pamietajac ze 3 z nich robia na sekcji (-), 3 na sekcji (+), 3 sa diodami sterowniczymi (najczesciej duzo mniejsze od tych prostowniczych) i robia za pkt.jakby sztucznego zera podajac implus na regulatow.

Najczesciej w alternatrze uszkodzeniu ulega (mneij wiecej w takiej kolejnosci):
- uzwojenie stojana
- mostek diodowy (1 z diod)
- pierscienie slizgowe szczotek/szczotki
- regulator
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do pomiarow i wizualnego okreslenia stanu -masz racje.W warunkach amatorskich czasami to wystarczy.Natomiast w warunkach Servisu robi sie to dokladnie,za pomoca odpowiednich miernikow po to,aby miec 100% pewnosci.Ale to nie jest takie wazne.Niestety,pomiar pradu pobieranego z ALT (obciazenia) jest rzecza najwazniejsza i bez tego nie da sie okreslic warunkow pracy,a co za tym idzie ciezko ustalic przyczyne uszkodzenia czy przegrzania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie "Markowie" nie ma potrzeby sobie udowadniać słuszności.
Przecież obydwaj macie rację i opisujecie diagnozowanie tego samego problemu z tym, że:
marcys: podajesz książkową receptę na sprawdzenie poszczególnych podzespołów alternatora, z której oczywiście z wdzięcznością powinniśmy korzystać Wink
Mark: podajesz sposób czysto praktyczny od razu diagnozujący stan alternatora, albo stwierdzający czy dany alternator może być stosowany do danej instalacji elektrycznej.

I tutaj skłaniam się bardziej do metody Marka za względu (jak już napisał) na ciągłą rozbudowę instalacji w naszych autkach o np LPG, systemy audio czy też inne urządzenia nie przewidziane fabrycznie obciążające alternator.
Bardzo często zapominamy o tak przecież prostym zbilansowaniu tych Amperów po każdej ze stron.

Wiadomo przecież powszechnie, że założenia konstrukcyjne wydajności alternatora różnią się od wydajności praktycznej i uzależnione to jest od wielu czynników zewnętrznych (a to wilgotność powietrza, a to akumulator źle dobrany albo zamontowane dodatkowe urządzenia pobierają więcej prądu niż jest napisane w instrukcji, itp)

Jeżeli metodą Marka stwierdzimy poważne odstępstwa w mocy alternatora to oczywiście, że przechodzimy do sposobu usunięcia usterki zaprezentowanej przez Ciebie marcys.
Tak czy inaczej uzupełniliście się wzajemnie w opisie pełnego zdiagnozowania alternatora i obciążeń panujących w instalacji i za to wam CHWAŁA Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

amen
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
amen


amen??!! i co? to juz koniec??? Shocked

Laughing
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No coś ty !! Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koniec nastapi dopiero jak uda mi sie zwalczyc problem ktory posiadam Wink
Otoz moge dodac ze kiedys jeszcze bawily mnie rozne dodatki do auta w postaci dodatkowych swiatelek i innych duperelek ale te czasy juz minely na szczescie Laughing
W Ponczku dodatkowo mam zalozona jedynie instalke LPG i nic wiecej! Staram sie wrocic do oryginalnosci tego pojazdu wiec nie pcham w niego zadnych glupot! Postaram sie to jakos ogarnac w poniedzialek bo bede mial czas i dam znac co i jak!
Aha i jeszcze jedna rzecza ktora mam to centralny z pilota ktory wlasnie mi sie spierdaczyl i z tym autko trafi niedlugo do elektryka bo ja przy tym juz wymiekam! Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
Aha i jeszcze jedna rzecza ktora mam to centralny z pilota ktory wlasnie mi sie spierdaczyl i z tym autko trafi niedlugo do elektryka bo ja przy tym juz wymiekam! Wink

No widzisz może się spierdaczył tak,że ma jakieś przebicie na masę i to on właśnie obciąża altka - a centralny potrafi pociągnąć trochę prądu (przy normalnym użytkowaniu jest to tylko czasowe, ale przy awarii to już nie jest ewidentne)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tez juz myslalem nad tym ze centralny daje ciala wiec wyjalem profilaktycznie bezpiecznik z jego zasilania i dalej dzieje sie to samo!
Po 2 dniach eksploatacji auta przez Zone ladowanie jest odrazu jak sie go odpali! Jedno co zrobilem to jeszcze sprobowalem podciagnac pasek na napinaczu bo pomyslalem ze moze slabo go naciaga z racji wieku i od tej pory ladowanie jest caly czas! Jutro mam troche wolnego wiec mam zamiar wyjac stary napinacz i podmienic go z drugiego auta o mniejszym przebiegu! Zobaczymy czy to cos zmieni! Altka tez postaram sie przebadac jak sie ma jego kondycja!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O ludzie! Jak by tak w stanach diagnozowali usterki,to by na chleb nie zarobili.Rozbierac,podmieniac rozne inne rzeczy,sprawdzac -na co tyle niepotrzebnej roboty! WYSTARCZY zrobic trzy pomiary elektryczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W stanach wszystko jest inne.
U nas najpierw każdy kto ma jakieś pojęcie próbuje sam zrobić, a w ostateczności jedzie do mechanika.

Sam napisałeś, że do PL nie jeździsz, bo drogo Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark tyle ile umiem i moge robie sam! Jesli juz nie daje rady to odsylam auto do speca! Wiem ze w USA jest inaczej bo tam bylem i doswiadczylem tego na wlasnej skorze! Jakbym zarabial tyle tutaj co tam i nie mial rodziny to bym pisal na forum ze mialem problem ale rozwiazal mi go moj mechanik a tak mecze sie sam Wink choc nie powiem bo czasem brakuje mi juz do tego nerwow Exclamation Evil or Very Mad
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
O ludzie! Jak by tak w stanach diagnozowali usterki,to by na chleb nie zarobili.Rozbierac,podmieniac rozne inne rzeczy,sprawdzac -na co tyle niepotrzebnej roboty! WYSTARCZY zrobic trzy pomiary elektryczne.


no tak Mark tylko w stanach po tych 3 pomiarach altek idzie wek i w jego miejsce przychodzi nowka sztuka...u nas to niestety nie realne! cza pomierzyc wszystko, wymienic to co niezbedne i jezdzic dalej 20 lat...taki mamy juz lajf nad wisla ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 1:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Calkowicie sie z Toba zgadzam.Ale jak dotychczas to nie widzimy wynikow pomiaru bilansu elektrycznego 1.Z calkowicie odlaczona elektryka instalacji gazowej 2. Z podlaczona elektryka inst.gazowej i podczas jej pracy 3.Z nowym,sprawnym akumulatorem. Kilka pomiarow na cieplo i rano na zimno ,raz z wlaczonymi roznymi odbiornikami,raz nie. I wtedy dopiero mozna wyciagac wnioski gdzie moze lezyc przyczyna.Jezeli tego nie zrobi to nawet jak zmieni wiele rzeczy to i tak nie bedzie wiedzial czy obciazenie jest w porzadku i czy za jakis czas cos sie nie powtorzy. No chyba amperomierz do 150A nie jest trudno zdobyc,a i poslugiwac sie nim napewno nasz kolega brewka83 potrafi. I nie trzeba Ameryki. Wierzcie mi,aby miec pewnosc trzeba znac wyniki pomiarow.Jest to najtanszy sposob diagnozowania i pozwala zaoszczedzic czasem niepotrzebnie wymieniane czesci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


no tak Mark tylko w stanach po tych 3 pomiarach altek idzie wek i w jego miejsce przychodzi nowka sztuka...u nas to niestety nie realne! cza pomierzyc wszystko, wymienic to co niezbedne i jezdzic dalej 20 lat...taki mamy juz lajf nad wisla ;/


No tak, tylko że, w USA mocno rozwinięty jest przemysł regeneracji części samochodowych (i nie tylko), bo godzina pracy mechanika jest zbyt droga, żeby bawić się w naprawy podzespołu, który można wziąć z półki i wymienić.
Komuna nauczyła nas, że trzeba sobie radzić mając tylko młotek i przecinak, więc to się tak ciągnie bo narzędzi nam przybywa, wiedzy w internecie też, a mechanicy nasi jacy są, to myślę, że każdy przeżył to na własnej skórze i kieszeni.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec jestem po czesciowej naprawie Wink
Otoz wymienilem napinacz paska bo jak sie okazalo to byl juz dosc mocno wytarty i nie pracowal w lini prostej i zalozylem drugi aku ktory byl sprawdzany i jest dobry! Mierzylem pobor pradu i jest git! Ladowanie jest poki co normalne z obciazeniem jak i bez! zobaczymy co wyjdzie w tym tygodniu jak bedzie normalnie urzytkowany!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wiec moje wku.... Evil or Very Mad ....e siegnelo zenitu w weekend i zabralem sie za wymiane regulatora!! Teraz moge sie nareszcie cieszyc ladowaniem caly czas!! Juz nie ma wiecej problemu rano jak sie go zapali a i ladowanie utrzymuje sie takie jak powinno!
Koszt regulatora to 50 PLN-OW!!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HAHA Exclamation Laughing
Problem powrocil jak bumerang Exclamation
Otoz po ostatniej Mojej naprawie cieszylem sie az z tydzien:) i zaczelo sie od nowa! No wiec autko trafilo do elektryka (teraz wiem ze to raczej elektryk-teoretyk!!!!!) bo ja wysiadam! Kolo mowi ze nie ma problema i bedzie naprawione:) No to ja ucieszony wracam do domku i po 2 dniach odbieram auto! Kolo mowi ze cos bylo w altku i to naprawili plus zrobili centralny Exclamation Skasowal mnie 130 zeta i odjechalem! Na altka dostalem gwarancje od nich! Cieszylem sie ladowaniem do niedzieli (ok 2 tygodni) i spowrotem to samo Evil or Very Mad Wiec wczoraj zarywam do nich z ranca i mowie co i jak a oni ze dziwne ale zrobia! Dzis zachodze po auto i myslalem ze umre jak zobaczylem co mi kolo za szopke wymodzil Exclamation Shocked
Oto jak mniej wiecej on mi to tlumaczyl:
Wiec ominalem Pana regulator bo to on psul cala robote i zalozylem nowy polski za 27 zeta z boku w komorze silnikowej Exclamation Dolozylem do tego 3 nowe diody i cos tam na wzbudzenie pradu Shocked Rece mi opadly jak to uslyszalem i w te pedy pod mache zobaczyc jak to wyglada! Faktycznie jest tam cos podobnego do regulatora i ida od niego przewody do altka! Moja instalacja jest poprzecinana i dodane do niej jego rzezba! Pozniej jak sie jezcze przyjrzalem to gdzie popadlo to porobil mi dziury w instalacji koncowkami od miernika bo se chyba sprawdzal prady Exclamation Po odpaleniu ladowanie jest ale juz nizsze niz oryginal bo ma zaledwie 14.1 i to z bulem gdzie powinno byc wieksze przy zimnym silniku! Normalnie az sie trzaslem jak to zobaczylem Evil or Very Mad Powiedzialem sobie ze nie bede sie wiecej wk.....al na tego dziada (ladnie mowiac) i zabieram auto do innego elektryka! A prosilem BARANA zeby mi sprawdzil cala instalacje czy gdzies nie ma innego problemu to mosz Exclamation
Niestety w tym calym zamieszaniu jak chcialem odjechac od niego to okazalo sie ze wlasnie pekl mi przewod hamulcowy z przodu i auto zostalo pod warsztatem a ja juz nie mialem czasu na jego holowanie pod dom Sad
Juz gadalem z drugim elektrykiem i mam zaprowadzic do niego auto po swietach!Tym razem auto nie wyjdzie nigdzie dopoki nie zostanie naprawione bo ja juz mam dosc tematu ladowania w tym aucie Exclamation
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 8:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wiec temat juz prawie rozwiazany Wink
Okazalo sie ze jednak jest uwalony wirnik i ma przebicia plus do tego wszystkie regulatory ktore kupilem byly max do 100A a ja mam altka 140A i nie dawaly se rady z ladowaniem! Oczywiscie warsztat w piotrkowie ktory zajmuje sie naprawa altkow i rozrusznikow nie umial tego stwierdzic (koszt 60 zeta za sprawdzenie wyrzucone w bloto) tylko dopiero w lodzi mi to posprawdzali jak potrzeba! Teraz musze albo kupic wirnik albo altka albo prezwoic winrik na nowo plus poszukac regulator do 140A alternatora i bedzie dobrze Laughing
A rzezba pseudo elektryka juz nie jezdzi w Ponczku na szczescie Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie nawet nie sprawdzili wirnika Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo do tego trzeba tez miec specjalne urzadzenie,ktorego na 100% nie mieli.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Kwi 21, 2010 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano wlasnie fundusze jeszcze sa wiec zaczynam poszukiwania nowego wirnika i regulatora Wink
O wynikach poinformuje Exclamation
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 22, 2010 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://moto.allegro.pl/item992884072_regulator_napiecia_pontiac_trans_sport.html
http://moto.allegro.pl/item1005807694_pontiac_trans_sport_alternator_3800v6_2300_16v.html
http://moto.allegro.pl/item985386100_pontiac_trans_sport_alternator_regeneracja.html
http://moto.allegro.pl/item1007884563_alternator_pontiac_transsport_3_8_95_rok.html
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano JediV to nie takie proste jak sie wydaje! Tez juz szukalem na allegro i nie bardzo mam pewnosc ze to co jest to bedzie napewno dzialac! Co do regulatorow to sa w kazdym sklepie zamienniki ale oczywiscie do 100A altka! Bede w piotrkowie to podjade do sklepu i zapytam o mocniejszy regulator! Jak znajde czesci to dam znac co i jak! No chyba ze ceny beda porownywalne z regeneracja calego altka to nie bede szukal niepotrzebnie juz czesci!
Niestety przez moja prace w tygodniu nie mam jak sie tym zajac wiec pozostaje mi tylko weekend na zalatwienie spraw Evil or Very Mad
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bedzie bedzie-ja kupilem za 150 zl i dziala juz 2 lata. przed montazem rozebralem obydwa,wyczyscilem,posprawdzalem i dziala. drugi bez mostka poszedl do gucia i chyba tez dziala.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group