www.asu.pl :: Zobacz temat - STS '00 padł centralny i inne... ;(
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

STS '00 padł centralny i inne... ;(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Sro Lut 24, 2010 23:53    Temat postu: STS '00 padł centralny i inne... ;( Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich!
Mam pytanie dotyczące mojego samochodu. Posiadam Cadillaca Seville STS z 2000roku. Wczoraj rano zaskoczył mnie dziwna awarią - przestał działać centralny zamek, zarówno z pilota, jak i przyciski na drzwiach (wszystkie 4). Po dokładnym sprawdzeniu co nie działa wyszło:
1. Nie działa c. zamek i nie aktywuje się alarm.
2. Nie działa oświetlenie w kabinie.
3. Nie działa szyberdach.
4. Nie otwiera się bagażnik/wlew paliwa (ani pilotem ani z auta).
5. Nie działa parkometr.
Czy spotkaliście się z taką awarią?
Po wywołaniu autodiagnostyki wyskoczyły mi kody usterek:
DIM U1255 current
IPC U1000 current
IPM U1255 current
Wszystkie przekaźniki i bezpieczniki odpowiedzialne za te funkcje zostały sprawdzone i działają.

Czy ktoś wie o co może biegać??
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 2:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kody U sa to kody komunikacji wewnetrznej komputerow (modulow). 1255 DIM oznacza ze nie funkcjonuja moduly deski rozdzielczej (Dash Integration Module) , dawniej zwany BCM .1000 IPC oznacza niefunkcjonowanie wskaznikow (Instrument Panel Cluster) . 1255 IPM oznacza niefunkcjonowanie modulu wskaznikow(Instrument Panel Module).Napis "CURRENT" oznacza,ze usterka jest w danej chwili(aktualnie).Gdyby usterka zniknela,bylby napis HISTORY."Usterka" tego typu jest po prostu elektronicznym zabezpieczeniem modulow przed uszkodzeniem z powodu problemow z napieciem Akumulatora.Na przyklad gdy masz slaby Aku i podczas rozruchu drastycznie spadnie napiecie,albo gdy np.alternator za duzo laduje wtedy najczesciej nastepuje zablokowanie pewnych modulow. Nie pozostaje nic innego,jak tylko wykasowac te kody i wszystko powinno wrocic do normy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 2:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby wykasowac kody : przycisk OFF/ON = YES , przycisk INFO RESET= NO . Na koncu wyswietlania testu komputer zapyta: ALL CLEAR CODES? - wtedy naciskamy YES ."""""""""""Przy okazji dodam,ze do aut amerykanskich,a w szczegolnosci do Cadillaca ktory ma bardzo rozbudowana elektronike,nalezy stosowac tylko i wylacznie wysokiej jakosci calkowicie bezobslugowe baterie. Zadnych "zamiennikow" pseudobezobslugowych .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nadaje sie OPTIMA ??
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie!
Wiem jak się kasuje błędy. Rano to zrobiłem i niestety powróciły natychmiast. Sprawdzę to napięcie na aku. Mam BOSCHa Silver kupiony niecały rok temu...więc dziwne. Czy można go na jakiś czas odpiąć (tylko ujemną klemę), żeby wykasować usterki i przywrócić wszystko do ustawień fabrycznych?
Wieczorem sprawdzę jakie kody wyskoczyły, jeśli coś się zmieniło to napiszę.
Dzięki za szybką reakcję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz sprobowac,ale pamietaj o wyjeciu bezpiecznika od radia na czas zabawy z odlaczaniem aku."""prawdopodobnie moze byc jednak jakas inna przyczyna wyswietlania tych kodow,ale obecnie Ci nie podpowiem,bo szczegolowa rozpiske kodow pozyczylem koledze a on bedzie dopiero za tydzien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Nadaje sie OPTIMA ??
Mysle,ze jest nawet "za dobry".Wystarczy zwykle DELCO albo dobra VARTA .Nowych BOSCH nie znam,ale te ciut starsze za dlugo nie chodzily bo byly w Polsce drogie i lezaly dlugo w magazynach bez doladowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam takie opisy tych kodów:
U1000 - Class 2 Communication Malfunction
U1255 - Class 2 Communication Malfunction (Serial Data Line Malfunction)

Z serwisu z Wawy dostałem odp:
Powyższe błędy wynikają z problemów z szyną CAN.
Bez wizyty w ASO nie jesteśmy w stanie na odległość określić przyczyny usterki.

Nie działają mi jeszcze tylne przeciwmgielne i światła wsteczne.

Po powrocie z pracy i przejechaniu 30km od resetu kodów wyskoczyły następujace:
DDM U1255
DIM U1255
IPC U1000
IPM U12555

W tej chwili wypiąłem bezpieczniki radia/navi i odłączyłem "-" klemę od akumulatora. Aku się ładuje, ok. pół godziny po wyłączeniu silnika napięcie było 12.38V - jakby ciut małe.
Zobaczymy co będzie rano.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 3:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DDM 1255 - nieprawidlowo funkcjonuje modul drzwi kierowcy- brak komunikacji (Door Driver Module)."""Aku po pelnym naladowaniu i nigdzie nie podlaczony powinien miec co najmniej 12.6V,nowy dobrej jakosci trzyma zawsze 12,75.Ale w Caddym jest dosc duzy pobor pradu przy wyjetym kluczyku,bo caly czas pracuja rozne rozbudowane moduly.I dla tego jakosc baterii jest taka wazna.U mojej zony w 97 Deville nawet koncowka Audio pozostaje pod napieciem po wyjeciu kluczyka - slychac minimalny szum jak przystawi sie ucho do glosnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie!
Mark jak będziesz w okolicy Wro to masz u mnie zgrzewe browca!! Wszystko działa jak należy!! Laughing Laughing Laughing
Zdziwiłem się bo po połączeniu aku okazało się że tylko zegarek się przestawił, a właściwie został na godzinie odłączenia aku. Question Question
Czyli gdzieś musi być jakiś mały UPSek bo tyle różnych funkcji zostało w pamięci...szok.
Wieczorkiem sprawdzę jeszcze kody usterek...

Zaraz "podziękuję" Evil or Very Mad serwisowi Auto-pol z Wawy za "wiedzę i pomoc". Nikomu tych oszustów nie polecam!! Niech się trzymają Opla a reszta GM nie dla nich Exclamation Exclamation
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za zaproszenie.Ostatnio w Polsce bywam rzadko,bo tam jest drogo.A ja jestem biedny czlowiek.Ale najwazniejsze ze Caddy jest ok!""Z tym"podziekowaniem" dla servisu na Twoim miejscu bym sie jeszcze wstrzymal.Byc moze rzeczywiscie jest gdzies jakas drobna usterka ,ktora powoduje spadek napiecia na modulach przy troche slabszym aku.Przetestuj co najmiej tydzien,jak bedzie ok.to wtedy im "podziekujesz".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie bo może jest coś co cały czas ponad normę rozładowuje aku. I jeszcze pytanie czy ten Bosch silver był odpowiednio dobrany do caddiego?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czesc
jesli usterki sie powtorza sprawdz kostke stacyjki
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem gdzie klepia to dziadostwo pod nazwa BOSCH SILVER,moj wytrzymal niecale 3 lata i poszedla na zlom.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 2:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie. Po 2 tygodniach nadal wsjo oki. Nie wyskoczyły żadne kody usterek więc jedynym problemem były (jak przypuszczam) mrozy, które spowodowały spadek wydajności aku.
Tak na marginesie dodam, ostatnio widziałem test aku zrobiony przez jakieś niemieckie czasopismo:
1. miejsce Varta Silver
2. org WV-Audi (produkt Varty)
3. i 4. klasa budżetowa z hipermarketu
i m-ce 5 zarazem ostatnie Bosch Silver (najdroższy w stawce).

Jednym słowem: Aku Bosz a ty qr**a nie idiosz!! Wink

Pozdrawiam i jeszcze raz MARK dzięki za pomoc.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group