www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodge Grand Caravan AWD 1998
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Grand Caravan AWD 1998

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 20:14    Temat postu: Dodge Grand Caravan AWD 1998 Odpowiedz z cytatem

Witam
Odnoszę wrażenie że tyny napęd się nie włącza. Jak to sprawdzić? Co może być ewtl. przyczyną?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy ruszaniu zawsze tylni jest dołączony dlatego nawet przy ostrzejszym ruszaniu koła nie tracą przyczepności dopiero po ruszeniu się rozłancza.
Teraz jest trochę śniegu ,przy ruszaniu daj gazu i zobatrz które koła zerwały przyczepność.Albo zagoń rodzinkę Very Happy jedni patrza na przednie drudzy na tylnie koła ,czy będą buksować,koniecznie z dwóch stron ,bo może ciągnąć np.lewe przednie ,prawe tylnie i wtedy stojąc z jednej strony nie zobatrzą że obie osie ciągną Wink
Na L włączone są oba napędy,ale nie jestem pewien czy cały czas.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

śnieg lub na luźny piasek wjechać (nie za głęboki Very Happy ) lub na asfalcie podrzucić troszkę luźnego materiału i ostro ruszyć.

Ja demontowałem wał tak że tył nie działał.

Za każdym ruszeniem pisk opon boksowanie - nieprzyjemne uczucie.
Powinno być to łatwo wyczuwalne.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 16:49    Temat postu: Niestety znów koszty Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za podpowiedzi.
Niestety tył nie ciągnie, ale na razie jest za zimno co by sprawdzić przyczynę-(brak garażu).
Czy można prosić jeszcze o podpowiedzi w jaki sposób eliminować kolejne części- (most reduktor skrzynia).
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bardzo jestem zagłębiony w temat AWD nigdy go nie naprawiałem,ale skontaktuj się z kolegą ,,Tomaj" on z tym kombinował to pewnie bardziej ci podpowie Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie
Po podniesieniu boku samochodu (przód i tył) okazuje się że kręcą się tylko przednie koła, wał się nie kręci co oznacza że coś jest nie tak z reduktorem. Teraz pytanko: co steruje reduktorem? Jak to sprawdzić?
Teraz z innej beczki: jeśli kręcę tylnym kołem do tyłu- wał się kręci jakby był spięty z wałem na stałe, ale jeśli kręcę do przodu to wał tylko ruszy i po chwili się zatrzymuje, czy tak ma być?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno podniosłeś auto z lewej strony(strona kierowcy) Very Happy

Podnieś auto z prawej strony,napęd na tył przekazywany jest przez przekładnię zamontowaną na skrzyni w miejscu wyjścia prawej półośki ze skrzyni .Prawa półośka od AWD jest krótsza od wersji z napędem na przód bo wchodzi do tej przekładni a nie bezpośrednio do skrzyni.Jest to zwykła przekładnia stała (bez żadnego sterowania) podobna do przekładni tylnego mostu tyle że bez mechanizmu różnicowego i jakby odwrócona (napędza półośka a moc odbiera wał)
Obracając prawym kołem powinien zacząć obracać się wał (najlepiej by było podnieś cały tył +prawy przód (lewe przednie żeby było zablokowane,zapłon włączony, silnik zgaszony,wajcha w pozycji D)) wtedy będdzie to znaczyło że pierwsza przekladnia jest sprawna.

Teraz drugi etap
Obróć tylnimi kołami (oboma naraz)do tyłu (czyli tak jakbyś cofał) powinno napędzić twoje prawe przednie koło. Obracając tak jakbyś jechał do przodu wał za skrzynią nie będzie się kręcił bo pośrodku wałów jest sprzęgło olejowe jednokierunkowe (nazywam to ogólnie ,bo co ci z orginalnych amerykańskich nazw Wink ) i ono jest prawdopodobnie sterowane elektronicznie przez komputer skrzyni .
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź
Niestety podniosłem prawą stronę;-) (niestety bo wygląda na to że to poważniejsza awaria).
Nawet odpaliłem auto (podniesione), włączałem wszystkie biegi po kolei i niestety reagował tylko przód. Po przeczytaniu Twojego posta jestem już prawie pewny że to awaria mechaniczna PTU (dziwi mnie tylko że nic nie chrobocze w czasie jazdy). Jakieś sugestie dotyczące naprawy.
Zestawy naprawcze czy może używka lub nówka w przystępnej cenie?
Może ktoś regeneruje.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli wał się nie kręci jak piszesz to napewno awaria mechaniczna ,tylko dlaczego nie chrobocze Question musiały by sie posypać wszystkie zęby na kole atakujacym lub talerzowym ale i wtedy słychać by było chrobotanie nie mówiac że te wyłamane zęby nie mialy by sie gdzie pomieścić (tak ciasna jest ta obudowa.

Albo teraz drastyczna wizja:
Poprzedni właściciel z powodu uszkodzenia zębów koła talerzowego i atakującego poprostu wymontował to koło (talerzowe) Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zeszłej zimy działało. Nie wiem jak to się stało ale pewnie po rozbiórce się okaże. Na razie czekam na ocieplenie ponieważ nie dysponuję garażem Sad
Wielkie dzięki za pomoc, podzielę się spostrzeżeniami
Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też temat mnie interesuje bo mam AWD.Tą przekladnie wyjmowałem jak robiłem remont skrzyni ,jest tam taki duży plastikowy korek służący do wlewnaia i wymiany oleju,po wykreceniu widać koło talerzowe,pokrecając połośką zobatrzysz w jakim jest stanie.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tandemmaster jak będziesz rozbierał AWD zrób mnóstwo fotek szczegółowych bo ten tylni napęd jest na razie zagadką dla nas bo nigdzie nie udało nam się znaleźć żadnych schematów dokładnych zasady włączania i działania.

Na tylnym moście masz siłownik podciśnieniowy do rozłączania lub załączania (nie wiem czego) ale włączając R automatycznie otwierają się elektrozawory na moście.


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 4:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie a czy to prawda że na wstecznym nie mam możliwości żeby napęd tylnych kół się zapiął kiedy przednie dostają poślizgu?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Widzę duże zainteresowanie tematem. Zeszłej zimy miałem wrażenie że tylny napęd ciągnął również na wstecznym.
Przeglądając neta natrafiłem na serwisówkę Chryslera: http://www.scribd.com/doc/13457437/Chrysler-Voyager-Service-Manual
może się komuś przyda..
Jak się ociepli bo niestety nie mam garażu Crying or Very sad wezmę się za dokumentowanie naprawy.
Dziękuję za zainteresowanie i porady
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do tyłu nie działa na 100%.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim na 100% działa również do tyłu,sprawdzałem dzisiaj jeśt ślisko więc bardzo łatwo to sprawdzić Wink Otworzyłem drzwi i dałem R i mocniej nacisnołem na gaz,buksowaly przednie i tylne koła jednocześnie.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:


Na tylnym moście masz siłownik podciśnieniowy do rozłączania lub załączania (nie wiem czego) ale włączając R automatycznie otwierają się elektrozawory na moście.



Prawdopodobnie te zawory spinaja sprzęgło na stałe,dlatego na wstecznym też działa AWD
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro i ja sprawdzę, zadaje pytania a mogłem dziś to sam sprawdzić.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie sprawdzałem tego specjalnie Laughing dzisiaj dużo sobie pojeździłem po śliskim ,wiec to niejako przy okazji Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja dziś u siebie na lekko zaśnieżonym podjeździe próbowałem na wstecznym zerwać przyczepność ale za cholerę żadne z tylnych kół nie zerwało tylko od razu samochód sunął do tyłu. Dla mnie to wygląda tak jakby na wstecznym napęd był przenoszony na obie osie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 3:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zanim mi awd padł to przy jeździe wstecz tylna oś nie działała. Bez przeszkód można było stracić przyczepność.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tandemmaster
*
*


Dołączył: Mar 15, 2008
Posty: 40

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co padło u Ciebie?
Szukałem części -(reduktora) ale ceny na razie zaporowe;-(
Znalazłem taniej na e-bay w niemczech ze starszego modelu(chyba 94) i tam jest napisane że reduktor pasuje do modeli 96-00. Czy mógłby to ktoś potwierdzić?
Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co czytałem (i tak działa u mnie) - to AWD działa tylko do przodu - sprzęgło jednokierunkowe, na zagranicznych forach czytałem że po jakiejś naprawie Overunning Clutch - zamontowali odwrotnie to sprzęgło i koleś miał AWD tylko do tyłu Evil or Very Mad .
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co masz na mysli piszac,ze AWD dziala tylko do tylu(lub do przodu)? AWD to skrot od all wheel drive czyli naped na wszystkie kola. oczywiscie w wielu pojazdach(w wiekszosci) naped nie jest staly tylko dolaczany przez odpowiednie urzdzenia sterowane elektronicznie lub mechanicznie. najczesciej dziale to tak,ze jedna os jest napedzana stala a druga dolaczana w razie utraty przyczepnosci przez os pierwsza(w duzym uproszczeniu troche tak jak mechanizm roznicowy).druga os moze byc dolaczana plynnie ,procentowo lub zblokowana w 100%(ale to raczej w terenowkach).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam na myśli że sprzęgło zamontowane w tylnym napędzie pozwala przenieść moment i uruchomić tylny napęd tylko jak auto jedzie do przodu.

Inne przypadki jazda AWD tylko na wstecznym lub w obu kierunkach to niewłaściwe działanie systemu.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem dokładnie co u mnie padło, nie zagłębiałem się w to. Zaczęło mocno hałasować i zdemontowałem wszystko z nadzieją naprawy przed zimą. Niestety czasu zabrakło a grudniowa awaria asb zniszczyła moje plany zakupu używanego modułu, jak i samej naprawy.
Przyczynę znam. W warsztacie ktoś ręką majtnął i zdjął jedną z dwóch gumowych wtyków podciśnienia i przelali olej. Napisałem ile mają wlać ale ktoś był mądrzejszy. W efekcie olej wyciskało wszędzie, a sprzęgło załączało się z hukiem i przy mocniejszym przyspieszaniu wyłączało z hukiem. Ogólnie jeszcze działa ale bardzo głośno, co mnie denerwowało i wymontowałem całość.
Może jak mi finanse pozwolą i nie dojrzeję do decyzji wymiany na europejskiego manuala, niestety na wymarzonego nowszego voya mnie nie stać, to zacznę naprawiać.
Oczywiście zgodnie z dokumentacją i z tym co udało mi się ustalić i napisać tutaj, sprzęgło działa prawidłowo ale tylko przy jeździe do przodu. Inne zachowania są nieprawidłowe.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
sprzęgło działa prawidłowo ale tylko przy jeździe do przodu. Inne zachowania są nieprawidłowe.


Nie wiem Tomaj czy prawidłowo czy nie ale u mnie na wstecznym są napędzane obie osie i wygląda na to że na pierwszym biegu też napęd jest przenoszony na obie osie. U mnie nie ma żadnych huków dobiegających z układu napędowego więc raczej wszystko jest sprawne. Możliwe że w moim roczniku dokonano już jakichś zmian konstrukcyjnych w układzie AWD.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sty 10, 2010 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To u mnie też działa nieprawidłowo Confused bo działa wobie strony .Co robić Question
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Sty 10, 2010 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam DGC rok 2000 i działa tylko do przodu - zgodnie z instrukcją - niestety dokumentacji do AWD nie widać w necie - trochę kopałem (kilka dni) i nic mądrego nie znalazłem (np serwisówki).

PS AWD to druga tajemnica naszych Autek - zaraz po mojej ulubionej, zarżniętej A604 Twisted Evil )

PS2. Odczuwam ogromną radochę z jazy po śniegu - aczkolwiek czasami jest go aż tyle że czasem AWD ma problemy. Very Happy
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 10, 2010 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kit nie wiem ale może w Voyagerach wcześniej jak w Caravanach wprowadzili jakieś zmiany odnośnie AWD. U mnie jak i u Wmarka AWD działa również do tyłu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 11, 2010 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt sprawdź układ podciśnienia od kolektora ssącego aż po elektrozawory sterujące ,które są na zdjęciu powyżej.

Przy kolektorze jest zaworek zwrotny może on jest źle obrócony albo łapie lewe powietrze.

Na wale jest tam baniak który magazynuje podciśnienie może ci puszcza a elektrozawory musisz sprawdzić podpinając napięcie odrębne aby sprawdzić drożność elektrozaworów a przy włączeniu na R powinno ci się pojawić napięcie na kostkach zasilające elektrozawory.



zaworek zwrotny to ten trójnik z zielonymi wstawkami
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Sty 11, 2010 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze to nie przypominam sobie takiego trójnika tak wysoko u mnie?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 11, 2010 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na widocznym zdjęciu jest odłączony ale jak jest połaczony to faktycznie trudno go znaleźć.
Szukaj go za gardłem ssącym.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
siekiera_2006
*
*


Dołączył: Jan 13, 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Sty 13, 2010 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam jestem tu świeżakiem ale przypiął bym się do waszego postu czy ktoś już sprawdził ten napędem awd w chrysler czy na biegu R też powinien być napęd na 4 łapy.Bo u mnie jest tylko napęd na 4 łapy do przodu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Siekiera a czytałeś ze zrozumieniem to co wcześniej pisaliśmy?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
siekiera_2006
*
*


Dołączył: Jan 13, 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Lutek czytałem dość wyraźnie i zdania są bardzo podzielone ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zadzwoniłem ostatnio do serwisów w Zabrzu i do Bielska z zapytaniem tak z ciekawości czy napęd włącza się do tyłu i do czego służy układ podciśnieniowy.

z Bielska niby majster tzw.w serwisie doradca sugerował,że mam go uszkodzony.no to zapytałem ile kosztuje diagnoza -odpowiedział 400zł

A po wszystkich rozmowach doszedłem do wniosku ,że praktycznie nic nie wiedział na temat AWD ani jeden i drugi a zapewniali mnie ,że znają dokładnie działanie AWD bo przed rozmową ich po prostu zapytałem abym się nie musiał produkować.

A od jednego z nich dowiedziałem się ,że korzystają ze serwisówek i nie mają tłumaczonych na polski.

Brak mi słów ,że takich pracowników mają przecież jak bym dziada obudził w nocy to on serwisówkę powinien znać na śpiewająco.

A ile kosztuje diagnoza to bez wachania określił.W cenach to umieją śpiewać Laughing
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
siekiera_2006
*
*


Dołączył: Jan 13, 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Sty 15, 2010 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oki to jutro ja zadzwonię do dwóch servisów zobaczymy co powiedzą.
Dam znać jutro co mi śpiewali???

I co z tymi naszymi napędami AWD Question Exclamation Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 10:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak sobie myśle Very Happy Po co mi napęd na 4 koła jeśli wjade w zaspę przodem to już z niej nie wyjade Wink a za ten luksus musze cenę doliczyć 1-1,5l paliwa na 100/km

Prawdopodobnie kolega Sato ma racje że elektrozawory z tyłu blokują dzialanie sprzegła jednokierunkowego i dlatego naped działa też do tyłu,
Troche jest dzisiaj za zimno ale chyba pójde to sprawdzić ,bo nie lubie mieć niesprawnego auta Very Happy (czytaj z działajacym napedem w obie strony)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
siekiera_2006
*
*


Dołączył: Jan 13, 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
A więc ponowie dzwoniłem dzisiaj do serwisu chryslera Starowa góra i powiedziałem że mam dwa takie auta.

Odpowiedź była krótka i zwięzła w aucie które posiadam i ma napęd na 4 łapy tylko do przodu jest to działanie prawidłowe natomiast auto w który działa napęd w obu kierunkach jest (prawdopodobnie jeden z zaworów na moście jest uszkodzony)uszkodzone i działa nieprawidłowo.
_________________
CHRYSLER TOWN & COUNTRY 97r. 3,8 V6 AWD GAZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siekiera_2006 napisał:
natomiast auto w który działa napęd w obu kierunkach jest (prawdopodobnie jeden z zaworów na moście jest uszkodzony)uszkodzone i działa nieprawidłowo.


to ja wole mieć takie uszkodzenie Wink dzwonicie to serwisów w których goście nie mają zielonego pojęcia na temat dokładnego działania systemu AWD w Voykach bo nikt ich w tym kierunku nie szkolił.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
siekiera_2006
*
*


Dołączył: Jan 13, 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Lutek to może sam zadzwoń gdzieś do servisu w swojej okolicy i pochwal się co tobie powiedzieli, a nie komentujesz czyjeś wypowiedzi.

Nie chcę sugerować iż osoba z którą rozmawiałem jest osobą kompetentna i wie co mówi i czy ma pojęcie na powyższy temat.

Albo sam zadzwoń oto nr. tel 422279390 lub 600200358 i link servis http://www.autotraper.chrysler.pl/kontakt.html chrysler, doog, jeep
_________________
CHRYSLER TOWN & COUNTRY 97r. 3,8 V6 AWD GAZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skopiowane z tajemnicevoyagerow.inten.pl

Just forward of the rear differential mounted between the driveshaft and the differential pinion is a unit with an overunning clutch and a dog clutch. When in any forward gear the dog clutch is disengaged. Whenever the front wheels are the same speed or slower than the rear wheels the over running clutch is slipping and no torque is supplied to the rear wheels. Whenever the front wheels are faster than the rear, as when they slip on ice or snow, the over running clutch locks up transferring torque to the rear axle, but only as much as the viscous coupling will supply. When the front axle is only slightly faster than the rear, only a small amount of torque is transferred. When in reverse the dog clutch engages which locks the driveshaft to the rear differential pinion because the over running clutch function is backwards for driving the van in reverse.

Po chłopsku - "overunning clutch" - sprzęgło używane do jazdy do przodu, które załącza się samoczynnie jeżeli tylko przednia os ma większa prędkość niż tylna. Jako, ze przy jeździe do tylu sprzęgło będzie działało w druga stronę, czyli załączało się tylko jeżeli tylna os (tym razem) będzie miała większa prędkość niż przednia, napęd przy uślizgu przedniej osi (napędzanej) nie będzie przekazywany. Dlatego tez zastosowano "dog clutch" czyli sprzęgło zapinane przy wrzuceniu wstecznego biegu.
Czyli reasumując; przy prawidłowo działającym AWD mamy napęd do przodu i do tylu na tylna os.

ps. w starszych modelach istnieje mozliwosc przerobienia sterowania "overunning clutch" i recznego jego zalaczania - czyli stalego napedu na tylnia os (w ciezszym terenie uzyteczne).
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to mnie twój post pocieszył Very Happy Very Happy Very Happy bo już myślałem że coś nie tak z mim autem ,a to się okazuje że z fachowcami z serwisu Wink

Sam wlazłem dziś pod auto i wymyśliłem że jak ściagne wtyczkę od elektrozaworów (umieszczoną ona obudowie wału obok zaworów) to przestaną dzialać i w końcu może ten napęd do tyłu przestanie działać Very Happy
rozpiołem wtyczke i poszedłem wypróbować,niestety auto nie odpaliło wcale Sad wskoczyłem do kanału zapiołem wtyczkę na swoje miejsce i auto odpaliło od 1 razu Very Happy Nie sprawdzałem już drugi raz bo zmarzłem ale napewno rozłączenie tej kostki mialo bezpośredni wpływ na unieruchomienie auta
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No proszę i problem rozwiązany ale gorzej z tymi co ten napęd im do tyłu się nie włącza.
Pewnie teraz wszyscy leżą pod autem Laughing Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato - trochę za zimno na leżenie pod autem Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 21:54    Temat postu: witam Odpowiedz z cytatem

ja mam PONTIAC AZTEK AWD 3,4L I i moje auto załancza naped na 4 i w tył i w przód tylko wtedy jak traci przyczepnosc i dodam wiecej gazu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siekiera_2006 napisał:
Kolego Lutek to może sam zadzwoń gdzieś do servisu w swojej okolicy i pochwal się co tobie powiedzieli, a nie komentujesz czyjeś wypowiedzi.


Kolego ale po co ja mam tam dzwonić skoro wiadomo że goście nie mają zielonego pojęcia w temacie AWD w Voykach co dodatkowo potwierdził tekst zacytowany przez Zybela. Tak na zdrowy rozum to co to byłby za system AWD jeśli nie działał by do tyłu? Czasami trzeba się wydostać że śniegu do tyłu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group