www.asu.pl :: Zobacz temat - Dziwnie działa ASB.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwnie działa ASB.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lip 13, 2008 17:08    Temat postu: Dziwnie działa ASB. Odpowiedz z cytatem

Plymouth G.Voyager 3,3 1996 r zagazowany sekwencją.
Niedawno, tzn. ok 1500km temu zmieniałem olej w ASB.
Krótki czas po wymianie zauważyłem, że kiedy przełącza bieg z 3 na 4 jest takie dziwne zachowanie ASB.Objawia się to takim wrażeniem jakbym przez ułamek sekundy /pewnie czas zmiany biegu/ jechał po tarce.Dzieje sie tak za każdym razem, kiedy zmienia bieg w górę, nigdy w dół.To samo dzieje się kiedy przełącza z 2 na 3, ale to tylko sporadycznie.Kiedy jadę po równym bądź z góry nie czuć tego czegoś, tzn. tej tarki.Natomiast kiedy jadę pod górkę, czy tez górę, to to coś zawsze występuje.
Poza tym biegi przełącza prawidłowo, nie szarpie i nie ślizga się.
Nawet kiedy czuję tę tarkę, to bieg przełącza bez żadnego zgrzytu, czy tez szarpania.
Wymieniając olej, to nie było czuć spalenizny oleju, ani nie było żadnych opiłków czy tez innych nieczystości w misce.
Proszę o radę, co to może być.Nie zakładam większej awarii Confused .
Może to tylko jakieś zapowietrzenie Question
ASB nie znam w ogóle, więc to tylko zgadywanka.
Olej w ASB zmieniałem w dobrym warsztacie w Gdyni na ul. Morskiej.
Nie zakładam, że mogli coś zepsuć czy też nie dopatrzeć.Może po prostu na coś przyszedł czas i trzeba coś wymienić, może wyregulować. Question
Bardzo proszę o radę.Nie chcę uszkodzić skrzyni, bo obawiam się, że ta tarka może spowodować jakąś większą awarię.
Mam nadzieję, że sie mylę. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to się kuźwa Evil or Very Mad zaczęło.
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu, tam gdzie wymieniałem olej.W czasie wymiany skrzynia była w BDB stanie /ocena mechanika/.
Żadnych opiłków ani innego chłamu w ASB nie było.Zapach oleju był też prawidłowy /nie śmierdział spalenizną/
Dzisiaj po telefonie okazuje się, że skrzynia pada i trzeba zrobić jej remont Twisted Evil
Pytam więc Was drodzy forumowicze.
Jak to możliwe, że miesiąc temu skrzynia była ok. a dzisiaj po ok. miesiącu i przejechanych ok 2tys km skrzynia pada Question
Nie rozumiem tego.
W czasie wymiany oleju zostały one wymieszane.Dotychczas jeździłem na Dextron III a wlano mi ATF+4 i powiedziano, że te oleje można mieszać.
Doda-m ,że na dextronie ASB spisywała się wyśmienicie.O zmianie biegów wiedziałem tylko dzięki temu, że obserwowałem obrotomierz, a teraz...
Pytam, czy ten wyrok Twisted Evil może być bliski prawdy Question czy też ktoś chce się uczyć na mojej skrzyni tak żebym ja za tę naukę jeszcze płacił, właściwie bez końca.Dzisiaj wysłałęm " emalie" do Antraxa no i czekam na jego odpowiedź.
Jeżeli on potwierdzi mi tę diagnozę, to udam się do niego na naprawę mimo, że z nad morza /Słupsk/ mam trochę daleko.
Nadmieniam, że warsztat który robił mi wymianę jest podobno Question dobry.
Czy tak było tylko do czasu wymiany oleju przeze mnie Question
Proszę chociaż o kilka ciepłych słów Rolling Eyes Wink
Prędkości z jakim się poruszam to trasa 95/h miasto max 60/h bez szaleństwa.Żadnego tzw. "dawania po zaworach"
Mój sposób obchodzenia się z ASB uważam za prawidłowy.
Gdzie tkwi problem Question
Przepraszam za chaos ale jestem z leksza w....ony. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chciałbym ci krakać ale to nie wina warsztatu, zamiany oleju, skrzyni, tylko twoja. O ile mi wiadomo do twojej skrzyni należy lać WYŁĄCZNIE - ATF +4 najlepiej MOPAR. Skoro jeździłeś wcześniej na DEXTRONIE, to i zajeździłeś tym samym skrzynię. Panowie w warsztacie wlali ci prawidłowy olej i to czy został on zmieszany ze starym Dextronem czy nie, i tak nie ma tu znaczenia. Szkody jakie wcześniej poczyniłeś w skrzyni mogły być nie zauważalne w chwili wymiany oleju ale wyszły po czasie. Chyba, że w warsztacie wlali ci jakieś badziewie, twierdząc że to MOPAR ATF+4
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 - 05r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DaRu napisał:
Nie chciałbym ci krakać ale to nie wina warsztatu, zamiany oleju, skrzyni, tylko twoja. O ile mi wiadomo do twojej skrzyni należy lać WYŁĄCZNIE - ATF +4 najlepiej MOPAR. Skoro jeździłeś wcześniej na DEXTRONIE, to i zajeździłeś tym samym skrzynię. Panowie w warsztacie wlali ci prawidłowy olej i to czy został on zmieszany ze starym Dextronem czy nie, i tak nie ma tu znaczenia. Szkody jakie wcześniej poczyniłeś w skrzyni mogły być nie zauważalne w chwili wymiany oleju ale wyszły po czasie. Chyba, że w warsztacie wlali ci jakieś badziewie, twierdząc że to MOPAR ATF+4

Obyś się mylił Sad
Dextron zalali jeszcze "fachowcy" gdzieś w Warszawie poprzedniemu właścicielowi.Był to warsztat specjalizujący się w amerykańcach.
Jak odszukam dokumenty to podam ich dane na forum, ku przestrodze.
Tak na marginesie, jeszcze za wcześnie abym winił warsztat.Na ten czas szukam przyczynę i sposób usunięcia tej usterki. Sad Sad Sad
Byłem u kolegi mechanika który zna automaty, ale naprawy by się nie podjął z uwagi na ewentualną odpowiedzialność.I chwała mu za szczerość.
Obsłuchał mój problem kiedy przełączam z "N" na "D".
Stwierdził zdecydowanie, że coś trze o obudowę ASB.Z pewnością nie są to zużyte tarczki ponieważ w/g niego one mają zupełnie inny odgłos w czasie pracy/tak to zrozumiałem/. Możliwe, że coś nie zostało dokładnie zmontowane /twierdzę, że nieumyślnie/
Podczas wymiany oleju, ASB była też uszczelniana i coś było rozkręcane, więc tarcie czegoś o obudowę jest w pewnym sensie wytłumaczalne.W poniedziałek jadę do nich, niech chociaż to obejrzą.Mam nadzieję, że to coś nie poczyniło wielkiego spustoszenia w ASB. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob Lip 19, 2008 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To co wstępnie opisałeś o pracy skrzyni wskazuje na usterkę sprzęgła konkretnie lock-up. W skrzynkach A604 sprzęgła do regeneracji oddaje się /przeciętnie/ po przejechaniu 160000 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lip 20, 2008 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf napisał:
To co wstępnie opisałeś o pracy skrzyni wskazuje na usterkę sprzęgła konkretnie lock-up. W skrzynkach A604 sprzęgła do regeneracji oddaje się /przeciętnie/ po przejechaniu 160000 km.

Jestem ciekawy czy w ogóle cokolwiek się zepsuło.Tak na marginesie ta skrzynia jest po kapitalnym remoncie tzn. jej przebieg od remontu to ok 30tys km z kawałkiem.Był to pełny remont ASB, koszt 3500zł.
Najszybciej podpada mi to , że ktoś coś niezbyt dobrze, może niezbyt dokładnie poskładał.W czasie uszczelniania sziftera, wymieniono oring., Shocked /trzpień wchodzący w korpus ASB od góry służący do zmiany nastaw Question ASB/
Możliwe, że po montażu coś sie leciutko poluzowało i stąd takie dziwne objawy.Wydaje się nie możliwym, żeby skrzynia w czasie prawidłowej eksploatacji, nawet na dextronie III uległa jakiejkolwiek awarii.
Nie chcę nikogo winić, w końcu jesteśmy ludźmi, a to znaczy, że jesteśmy omylni.Chcę po prostu usunąć awarię i dalej cieszyć sie sprawną skrzynią.
Gdybym olej w ASB zmieniał dynamicznie to mógłbym podejrzewać cos poważnego z uwagi na inne właściwości oleju ATF+4.Tym bardziej, że w czasie wycieku tzn od listopada 2007 do czerwca 2008 dolałem ok. 4 litrów Dextronu III.Więc olej był cały czas świeży, a dolanie ok 4 może 5 litrów ATF+4 do Dextrona w czasie wymiany, w mojej opinii nie powinno spowodować poważnej usterki ASB.
Mam nadzieję, że się nie mylę, a może tylko tak sobie wmawiam Question Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i wszystko jasne.
Problemem mojej skrzyni jest nie właściwy olej wlany /dolany/ w czasie wymiany oleju w ASB.Zalano mi olejem "Mopar ATF+4" a powinni zalać
olejem "Midland ATF M3 Plus".
A skąd to wiem Question
A skontaktowałem się z niezastąpionym Antraxem i on wszystko mi wytłumaczył.
Dzisiaj zamawiam olej i filtr w ASU i zaraz po dostawie wymieniam olej, statycznie.
Czekam z niecierpliwością na dostawę.
O efektach poinformuję.
Ps.Smutne jest to, że warsztaty leją to co im sie wydaje że jest dobre, a nie patrzą na detale naszych pojazdów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem Ci ze to nie to na 100% , możesz lac spokojnie atf4 , mam kolegów którzy na skrzyniach 3 biegowych smigaja az miło i to samo na 4 biegowych w rocznikach 90-95
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 11:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
powiem Ci ze to nie to na 100% , możesz lac spokojnie atf4 , mam kolegów którzy na skrzyniach 3 biegowych smigaja az miło i to samo na 4 biegowych w rocznikach 90-95

Dzięki, ale mimo wszystko spróbuję, wiesz, koszty Wink
Właśnie przed chwilką dostałem olej i filtr z ASU, teraz czekam tylko na wolny kanał u kolegi.
PO wymianie oleju dam znać czy coś się poprawiło czy też nie.
Jeżeli skrzynia mi się rozsypie, oby nie, to pojadę lub wyślę ją do Antraxa i nigdzie w Trójmieście nie oddam jej do naprawy.
Byłem w 2 warsztatach w 3mieście i w ogóle mnie nie zdziwiło, postawiono 2 różne i skrajne opinie co do usterki i co do kosztów jej usunięcia Evil or Very Mad
Tzn, że Oni chcą się uczyć moim kosztem, a na to sobie nie pozwolę.
Jak będę musiał płacić za naprawę, to na pewno komuś z dobrą renomą, a taką ma na pewno Antrax.To w jego ręce złożę ewentualną naprawę, mimo, że to trochę daleko ze Słupska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nikt nie jest w stanie określić kosztów zanim nie rozbierze skrzyni Idea
bo niby jak
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lip 26, 2008 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
nikt nie jest w stanie określić kosztów zanim nie rozbierze skrzyni Idea
bo niby jak

Właśnie jutro tzn. w niedzielę jadę do kolegi na kanał wymienić olej w ASB i zobaczę jaki będzie efekt Idea
Nie lubię niedzielnej roboty, ale tylko w tym czasie kolega będzie miał wolny kanał, a czy tak będzie na pewno okaże sie dzisiaj wieczorem.Jak zostanie mu jakiś samochód na kanale to niestety, ale obejdę się smakiem Wink
Mam nadzieje, że wszystko pójdzie dobrze.
Po wymianie oleju dam znać czy coś sie zmieniło w mojej ASB.
Wczoraj wróciłem z W-wy i nic sie nie pogorszyło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Nie Lip 27, 2008 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On, proponuję, abyś zajechał do Warszkówka koło Sławna- tam jest koleś, który elegancko radzi sobie z ASB. nie znam dokładnego adresu, ale już mi go proponowali, a myślę, ze znajdziesz, nie jest to zbyt duża metropolia:-)
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Nie Lip 27, 2008 8:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On, proponuję, abyś zajechał do Warszkówka koło Sławna- tam jest koleś, który elegancko radzi sobie z ASB. nie znam dokładnego adresu, ale już mi go proponowali, a myślę, ze znajdziesz, nie jest to zbyt duża metropolia:-)
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lip 27, 2008 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mario_KOSZALIN napisał:
On, proponuję, abyś zajechał do Warszkówka koło Sławna- tam jest koleś, który elegancko radzi sobie z ASB. nie znam dokładnego adresu, ale już mi go proponowali, a myślę, ze znajdziesz, nie jest to zbyt duża metropolia:-)

Już kiedyś go tam szukałem.Nie widziałem żadnego szyldu reklamowego, a na pytanie gdzie takie fachowiec ma swoją siedzibę, ludziska robili oczy jakbym pytał o marsjan Wink
W Słupsku też krążą o nim opowieści, wszyscy wiedzą, że taki gość jest gdzieś Question w Warszkowie, ale nikt nie wie gdzie Laughing
To tak jak z "fatamruganą" Wink
No ale dzisiaj ok.13.00 jadę do kolegi na kanał i sam sobie ten olej wymienię.Czy coś sie zmieni w działaniu ASB, sam nie wiem.Mam nadzieję, że tak.W końcu z nie byle kim na ten temat rozmawiałem, bo z samym Antraxem Cool i to on poradził mi taki manewr.Zdaję sobie sprawę, że na odległość pacjenta sie nie wyleczy, ale muszę spróbować.
A tak niewinnie sie zaczęło, od głupiej wymiany oleju i uszczelnienia sziftera...ech, fachowcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 9:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Very Happy Very Happy
Wczoraj, po 21.00 wjechałem na kanał, zmieniłem olej na ATFPlus3 Midland
i skrzynia działa prawie jak nowa.Mam jeszcze delikatniutką "tarkę" przy zmianie biegu z 3 na 4 i delikatniutkie "stęknięcie" przy włączaniu z "N" na "D" ale wszystkie inne dolegliwości ustąpiły.
W misce olejowej nie było ani jednego opiłka Very Happy i olej który wylewałem też miał zapach... przyjazny dla mojego portfela Wink
Podsumowując.
W warsztacie gdzie uszczelniałem skrzynię i wymieniałem olej zalano mi ATF+4 Mopar pewnie dlatego, że leją go do wszystkich skrzyń, a co Question
Szlag człowieka trafia przez głupotę Exclamation "mechaników"
Całe szczęście, że nie zarżnąłem sobie skrzyni.
No, ale dzisiaj mogę się już cieszyć dobrze działającą ASB Very Happy Very Happy Very Happy
Serdeczne podziękowania dla Antraxa.
To on w "emaliowanej" rozmowie podpowiedział co mam zrobić.
Antrax.Masz do mnie telefon, podawałem go w e-majlu i masz adres mojej e-poczty.
Jak będziesz kiedyś w okolicach Słupska to zapraszam jak wspomniałem w emaliach na kawę i dobre piwko.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję, a przede wszystkim Antraxowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to fajnie, ale dlaczego u mojego ojca który ma te samo auto co Ty po atf4 nic sie nie dzieje, w mojej skrzyni nic sie nie dzieje i w paru skrzyniach w których jest zalany atf4 , czary jakieś Smile

a teraz pytanie czy ci ludzie którzy wymieniali olej chyba j&m chrysler Question leją atf4 bo są głupcami ? ,zresztą w aso też leja atf4 , w końcu trzeba obalić te mity że nie wolno lać atf4 do starszych skrzynek Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
no to fajnie, ale dlaczego u mojego ojca który ma te samo auto co Ty po atf4 nic sie nie dzieje, w mojej skrzyni nic sie nie dzieje i w paru skrzyniach w których jest zalany atf4 , czary jakieś Smile

a teraz pytanie czy ci ludzie którzy wymieniali olej chyba j&m chrysler Question leją atf4 bo są głupcami ? ,zresztą w aso też leja atf4 , w końcu trzeba obalić te mity że nie wolno lać atf4 do starszych skrzynek Laughing

Dokładnie nie pamiętam, ale w rocznikach 1996-1999 do skrzyń A604 należy lać ATF M3Plus, tak mi chyba napisał Antrax.
Żałuję, bo wykasowałem "emalię" od Antraxa w której mi napisał j.w.stąd moje "chyba" odnośnie roczników.
Jak wiemy skrzynie A604 były montowane w starszych autkach jak i w młodszych od tych wyżej wymienionych.
Tak naprawdę w tej chwili liczy się tylko to, że ASB działa poprawnie Very Happy
Najlepsze jest to Wink , że wczoraj DWA razy zdejmowałem pokrywę ASB, bo ciągle olej mi z niej wyciekał Twisted Evil
Uszczelniałem ją na silikon, ale chyba niezbyt dobrze, nooo... ale w końcu się udało.Zdążyłem, bo jak dzisiaj bym to zobaczył to kaplica, bo mój kolega który użyczył mi kanału pojechał do szpitala na operację, także miałem podwójnego farta Wink
1 bo skrzynia działa, a 2 to, to, że ją w końcu uszczelniłem Rolling Eyes
Mam nadzieję, że to już koniec kłopotów z moją ASB. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja dalej bede przy swoim otóż chodzi mi o atf3 midland i atf4 mopar,
przecież wymieniłeś tylko połowę oleju w skrzyni Wink
więc jak to jest Question Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napewewno nie należy wlewać oleju w specyfikacji Dextron II i III .
W moim poprzednim aucie Dodge Caravanie z 96 r na miarce do skrzyni pisało Mopar atf Plus fluid type 7176 co według katalogu oznaczało ATF 3,a w obecnym Chryslerze z 2000 r pisze Mopar ATF 4.i taki stosuje. Według producenta jest to olej o podwyższonej odporności na temperature i jest zalecany zamiast wycofanego ATF3.Różne oleje leją do skrzyń i dlatego jedne chodzą długo a inne nie Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
a ja dalej bede przy swoim otóż chodzi mi o atf3 midland i atf4 mopar,
przecież wymieniłeś tylko połowę oleju w skrzyni Wink
więc jak to jest Question Laughing

Może nawet nie połowę.Ale mniejsza o to.
Po samodzielnej wymianie oleju i zalaniu jej ATF3Plus skrzynia pracuje znacznie lepiej, co nie znaczy, że bdb.I tutaj pewnie kłania się wymiana tylko w 1/2 ilości oleju ASB.
Jak napisał wmarek65 olej który wlałem jest zgodny ze specyfikacją.
Nam może sie wydawać, że te małe Question różnice nie są istotne, ale jak pokazuje mój przykład, są bardzo ważne.
Przy kolejnej zmianie oleju silnikowego, a to juz za ok 6-7tys.km ponownie zmianie olej w ASB, tak jak przykazał mi Antrax.
O efektach oczywiście poinformuję na naszym fajnym forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i jak , czy nadal wszystko ok ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 14:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety, nic się nie poprawiło.Na szczęście nie jest gorzej, ale praca ASB nie jest taka, jaka była po zakupie auta, czyli idealna.
W/w przypadłości pozostały.
Jak z pracą /moją/ nie będzie gorzej, to latem postaram się pojechać do Katowic do Antraxa.Tylko on pozostaje mi w odwodzie.
Do żadnego "fachmana" w Gdyni nie pojadę.Dla mnie , to żadni fachowcy.
A jak się nie pogorszy, to będę tak jeździł.
Jak wspomniałem ten stan się nie pogarsza...
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niekiedy przychodzi ten czas w którym trzeba zwalić skrzynkę i powymieniać to co się zużyło Wink Wymiana oleju to jak witamina C na grypę.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a może podjedź na komputer do nich i niech zrobią quick learn to tylko 50 zł ale może pomoc Tobie , bo z olejem to nie chciało mi się zbytnio wierzyć Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Niekiedy przychodzi ten czas w którym trzeba zwalić skrzynkę i powymieniać to co się zużyło Wink Wymiana oleju to jak witamina C na grypę.


Tak, ale wyżej już pisałem, że ASB miała kapitalny remont /udokumentowany fakturami/ i do czasu kiedy te gamonie nie wsadziły swoich łapsk ASB działała tak, jakby jej nie było.
Nie chcę się już rozwodzić na ten temat, szkoda mojego zdrowia.
Szlag mnie trafił kiedy "mechanior" powiedział, że ASB nadaje się tylko do remontu Evil or Very Mad
Wszystkie szczegóły wyżej opisane.
Jeździł do nikogo nie będę, noga moja u nich nie postanie.
NEVER Exclamation Exclamation Exclamation

Jak ASB mi nawali to ją wymontuje i wyślę spedycją do Antraxa, oni wystarczająco dobrze mnie nauczyli, że nie wolno oddawać do nich mojego Auta.
Przepraszam za ton, ale słuchać niechcę o tych gamoniach.
Żebym miał kasę, czas i drugie auto to na pewno sprawe oddałbym do sądu.
Ale nie stać mnie na to, a szkoda...
Dzięki gazws, że przypomniałeś mi o tym, że miałem opisać jak jest.
Pozdrawiam Ciebie i lifta.
Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Mar 21, 2009 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to jak będziesz w Gdyni to daj znać , kolega ma komputer to by Ci to zrobił, a może pomoże Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Mar 22, 2009 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki gazws.Przemyślę Twoją propozycję.
Jeszcze raz pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group