www.asu.pl :: Zobacz temat - Światła tylnie po rzerobieniu Chrysler T&C
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Światła tylnie po rzerobieniu Chrysler T&C

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcin4m
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 9:15    Temat postu: Światła tylnie po rzerobieniu Chrysler T&C Odpowiedz z cytatem

Sprowadziłem niedawno Chryslera T&C oczywiście miał czerwone migacze. Po wglądzie w schematy udało mi się przerobic je na pomarańczowe w miejsce światła wstecznego ale tak nie do końca. Problem mój polega na tym iż po wciśnięciu hamulca zapalają się też te nowe migacze. Na schemacie zauważyłem że kabelek z pedału hamulca ( złącze 2 klor biało/jasnobrązowy) idzie także do BODY CONTRO (komputer) wtyczka C3 pin 16 i mam związane z tym pytanie czy jeżeli przetnę ten kabel to pozbędę się tego efektu i czy może przestanie diałac jeszcze coś innego.
Pozdrowienia MArcin4M
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie musisz kabla przecinać tylko rozebrać wtyczkę i piny poprzekładać.a światło hamulca świeci dlatego,że masz w lampie żarówki dwu włóknowe do migaczy musisz założyć jedno włóknową. mam schematy do podłączeń tych kierunków i rozłożenie kostki przy okazji wrzucę foty.jak znajdę czas. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin4m
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Nie Sty 13, 2008 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki wielkie za odpowiedz Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KP
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 1

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 0:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcin4m - możesz podzieliś się tymi schematami i fotkami od sato ? tx.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 2:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrób kilka fotek kabli z wtyczek lewej i prawej lampy to podam ci jak przełożyć piny .Mam sporo zdjęć ale przetwarzanie ich na forum zabiera sporo czasu.Podaj mi meila to ci je wyśle.Mam schemat na papierze. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcin , zamieść ten Twój schemat bo też bym chciał rzucić okiem.
tutaj dla porównania zamieszczam od 2006 voyagera:


Pisałeś że po wciśnięciu hamulca zapalają się teraz kierunki, bo przecież oryginalnie STOP i kierunek idzie po tych samych kablach. Komputer nie wiem że fabryczne stopy przeniosłeś sobie do kloszy cofania jako tylko kierunki, i nadal będzie używał ich jako stopy.
I jak wciskasz hamulce to nadal zapodaje na nie prąd, więc kiedunki się palą niczym stop, chyba że że włączysz kierunkowskaz więc jeden z nich będzie migać.

IMO najłatwiejszym rozwiązaniem było by pociągnięcie dwóch przewodów z przednich kierunkowskazów aż na tył samochodu i podłączenie ich do kloszy cofania.

Natomiast fabryczne kabelki od stopu odcinamy i izolujemy, w ich miejsce podłączamy kabelek od 3 światła stop, które idzie od pedału i jest oddzielone od układu kierunkowskazów, tzn nowe stopy nie będą migać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do podłączenia kierunków tylnych nie trzeba żadnych filozofii.Kierunki świecą razem ze stopem dlatego,że są tam żarówki dwu włóknowe.Po rozebraniu kostki z pinami wyjmuje się pin odpowiadający za migacz i wkłada do gniazda pinowego odpowiedzialnego za podświetlenie tyłu.Z kolei pin odpowiedzialny za podświetlenie tyłu tj.lampę cofania wkłada się do gniazda pinowego wolnego.Zarówki żółte dwu włóknowe ustawia się położenie tak aby
włókno świeciło jak najjaśniej.Sprawa ta zajmuje max do 30min. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato, nie rozumiem jednej rzeczy, jak bez przekaźników rozdzielasz fabryczny sygnał kierunków od stopu?


z PCM idą dwa przewody, jeden do lewego kierunku/stopu, drugi do prawego kierunku/stopu.

Wytłumacz jak zrobić z tych dwóch przewodów kierunkowskazy, tak aby nie zapalały się pod wpływem wciśnięcia hamulca.

Ja napisałem że się nie da i należy je odciąć, a tylne kierunki zasilić z przednich kierunków.

Natomiast stopy zasilić od 3ciego światła stop.

A ty piszesz że wszystko to sie da załatwić przełączeniem pinów w oprawkach?? sorry ale nie potrafię tego zgłębić, ale możliwe że to ja się mylę. Może ktoś inny też rzuci na to okiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja poprzecinałem kabelki i jest gitara. Kieruneczki działają jak ta lala.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nadal nie rozumiem.

Mówicie że 2 włoknowa żarówka w tylnej lampie ma jedno włókno do STOPu a drugie włókno do kierunku???

przecież jedno włókno jest 6W jako pozycja, a drugie włókno >20W jako STOP lub kierunek (migający stop).

Przecież nawet na tych schematach jest to pokazane!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Weź miernik i pomierz na kostce gdzie idzie napięcia jak włączysz kierunek, przetnij kabel i przelutuj tam gdzie idzie do wstecznego. zmień zarówkę na pomarańczową. kup lampkę pod zderzak na allegro i przeciągnij przewód od lampy i masz spokój.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, już wszystko jasne. W tym tytułowym chryslerze kierunek jest na wspólnej żarówce z pozycją. a STOP jest na oddzielnej żarówce i nie koliduje z naszą przeróbką.

W fordach jest inaczej, jedna żarówka dwu włoknowa pełni rolę pozycji, stopu i kierunku. Przepraszam za wprowadzone zamieszanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak stop jest na samej górze
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdjęcie przedstawia uklad połączeń przewodów dla zamiany kierunkowskazu w miejsce lampy oświetlenia tyłu samochodu.




1.przewód a wkładamy w miejsce b ,gdzie b miejsce jest wolne
2.przewód c wkładamy w miejsce a ,gdzie c będzie miejscem wolnym

a) pin oświetlenia tyłu
b) pin wolny
c) kierunkowskaz

jest to układ połączeń lampy prawej ,a dla lewej występuje różnica dwóch przewodów patrząc z na kostkę jak wyżej tj.

dla pinu.
c) przewód (zielony pas czerwony)
dla światła czerwone drogowe patrz zdjęcie przewód (brązowo żółty)

kostkę z pinami można rozebrać i poprzekładać wtyki.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdjęcie przedstawia wtyk pinowy tył oświetlenia strona lewa śrubowkręt wskazuje miejsce,gdzie odczepia się nim zaczepy aby wyjąć czołową wkładkę kostki (wkładka niebieska)











_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Lip 01, 2008 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze to cieżko coś pokapować z tego co pokazałeś czemu piszesz białe światło zamiast poprostu wsteczny i łatwiej by było dać opis od strony przewodów to by nie trzeba tyle pisać o kolorach Smile)

sam już to przerabiałem ale nie chcilo mi sie pinow wyjmowac

Jeszcze a propo żarówki, z dwu włuknowej można zrobić jednwłukonwą tylko trzeba zewrzeć dwa druciki przy oprawce Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin4m
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodatkowym kabelkiem ciągniemy do świateł stopu od środkowego światła stopu. Oryginalny kabelek stopu przepinamy (łączymy) z kabelkiem od świateł cofania. Wkładamy pomarańczowe żarówki. Na schemacie zauważyłem że kabelek z pedału hamulca ( złącze 2 klor biało/jasnobrązowy) idzie także do BODY CONTRO (komputer) wtyczka C3 pin 16 przeciąłem kabelek spowoduje iż nie będą świeciły się migacze (nowe) po naciśnięciu pedału hamulca. Nie ma żadnych objawów ubocznych. działa bez zarzutów. Samochód z 2005 roku. Można jeszcze zamontować (przynajmniej ja tak mam) światło cofania w jednym z (nowych migaczy) wywiercona dziura z boku zamontowana oprawka i działa. Jeszcze przeciw mgielne tu już inwencja twórcza udało mi się kupić takie ładne okrągłe światło (zamontowane pod zderzakiem w środkowej części) przeciągałem kabel od światła tylnego czerwonego, wyłącznik na pulpicie delikatnie schowany. w desce aby nie raził w oczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TUPI
*
*


Dołączył: Jan 18, 2009
Posty: 4

PostWysłany: Nie Sty 18, 2009 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie Koledzy . jestem nowy ale pewnie będę tu częściej goscił.
Bardzo bym prosił o informacje które kable(kolory ) są od świateł cofanie. kupiłem town & cauntry 3.8 4awd z 2002 i ktos juz pozamieniał cofania na kierunki ale cofania świateł nie dodał. będę wdzięczny za info .
pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco . Bartek z Mazur
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie,
A próbował może ktoś takiego manewru:
Wrzucenie w czerwone klosze bardzo mocnych pomaranczowych LED-ów ??? Ciekawe czy choć trochę przypominałyby barwę pomaranczową tak jak kierunki. Oczwiście wtedy drugiego wókna nie podłączamy.
Widziałem takie LED-y na allegro i zamierzam wypróbować.
W ten sposób ingerencja będzie minimalna.
Jetem ciekaw czy może ktoś już to przerabiał????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 23:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie wiem czy przebiją czerwony klosz,ale próbuj.Diody i tam za kilka latek zastąpią zwykłe żarówki.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 27, 2009 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamiast pomarańczowych sugerował bym ZÓLTE.
CZERWONE+ZÓŁTE= POMARAŃCZOWE Laughing
Nie ważne diody czy zarówki
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Sty 29, 2009 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
No nie wiem czy przebiją czerwony klosz


to jest piekna zaleta diody! nie wazne jaki filtr załozysz, bedzie swiecic jak trzeba, wiec smialo kupuj pomaranczowe i ładuj do czerwonych kloszy...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
bartman
*
*


Dołączył: Jan 26, 2009
Posty: 4

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie,
Jako nowy user forum i TandC witam i podbijam temat...

marcin4m napisał:
Na schemacie zauważyłem że kabelek z pedału hamulca ( złącze 2 klor biało/jasnobrązowy) idzie także do BODY CONTRO (komputer) wtyczka C3 pin 16 przeciąłem kabelek spowoduje iż nie będą świeciły się migacze (nowe) po naciśnięciu pedału hamulca. Nie ma żadnych objawów ubocznych. działa bez zarzutów. Samochód z 2005 roku.


czy udalo sie potwierdzic, ze przeciecie pinu 16 nie powoduje skutkow uboczynych? Bo fakt istnienia kierunkow i stopu na tym samym wloknie zostal potwierdzony (dzisiaj przekonalem sie organoleptycznie)
Czy jest gdzies dostepny schemat, o ktorym mowi marcin4m?

pozdrawiam
bartman
t&c 2005
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 23:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem żółte żarówki w czerwonych kloszach i świecą na pomarańcz,

ale przerobiłem kosztem przeciwmgielnych ponieważ nie miałem gdzie ich wsadzić. Teraz mam przeciwmgielne w miejsce pozycyjnych, a migacze wsadzone w gniazdo wstecznych, za to wsteczny to mała żarówka z oprawką dodatkowo w prawej lampie.
Ale namieszałem, no i mam wszystko w kloszach bez brzydkich dodatkowych lamp.

Nie wiem o co chodzi z 16 pinem, ja nawet do schematu nie zaglądałem wystarczy miernik
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bartman
*
*


Dołączył: Jan 26, 2009
Posty: 4

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:

Nie wiem o co chodzi z 16 pinem, ja nawet do schematu nie zaglądałem wystarczy miernik


Masz '96, w 2005 juz jest wydumka z para kierunek/stop - jest to ta sama zarowka i to samo wlokno...

b.
tandc05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 0:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaka wydumka, jakoś nie po polskiemu piszesz, chodzi ci ze na jednym włóknie masz migacz i stop?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bartman
*
*


Dołączył: Jan 26, 2009
Posty: 4

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
jaka wydumka, jakoś nie po polskiemu piszesz, chodzi ci ze na jednym włóknie masz migacz i stop?


Wlasnie o to mi chodzi. Funkcji swietlnych w tylnej lampie jest 4:
- mijania
- stop
- kierunek
- wsteczny

Drucikow tez 4.. tylko, ze jeden to wspolna masa. Zostaje 3 druciki na cztery funkcje. Stykow w lampie jest tyle co drucikow - gorna (czyli wsteczny) ma tylko dwa styki, pomimo, ze zarowa jest dwuwloknowa).

b.
_________________
t&c'05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ja mam tak w AZTEKU jedno włókno dwie funkcje STOP I MIGACZ
ja to ominołem w ten sposób odciołem przewod odpowiedzialny za te dwie funkcje i dalej;
swiatło stop uzyskałem z trzeciej lampy stopu co mam na dachu a migacze poprowadziłem od skrzynki z bezpiecznikami
I MUZYKA GRA Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Snowboarder
*
*


Dołączył: Jan 28, 2008
Posty: 1

PostWysłany: Sro Mar 18, 2009 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli chodzi o przeciwmgielne światła to można zrobić tak, jedno z podwójnych świateł czerwonych jest stopem a drugie przeciwmgielnym. Koniecze jest przeciągnięcie dodatkowego kabelka z przełacznika świateł. Odpada montaż dodatkowego swiatła czerwonego pod zderzakiem. (Ch T&C)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 18, 2009 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiatla stop musza byc symetryczne
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Rado
*
*


Dołączył: Feb 27, 2015
Posty: 1

PostWysłany: Czw Kwi 16, 2015 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Panowie
Jestem szczęśliwym posiadaczem od roku T&C.
Proszę o przysłanie kilu zdjęć jak podłączyć kierunkowskazy bez efektu szybkiego migania. Co prawda są zdjęcia na Imageschock ale nie mogę ich otworzyć.
mój mail; rs_z@interia.pl

Bardzo dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group