www.asu.pl :: Zobacz temat - Czy to uszczelka pod głowicą???
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy to uszczelka pod głowicą???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 9:43    Temat postu: Czy to uszczelka pod głowicą??? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Mam taki problem w swoim Voyagerze 2,4 z 96 roku. Otóż pewnego razu tuż po zgaszeniu silnika wywalilo plyn chlodzący. Jak w tym modelu bywa winny byl korek od chlodnicy. Po jego wymiany wszystko niby w porządku. Było to pare miesięcy temu ale teraz okazuje się że jest dużuy wyciek gdzieś z silnika. Do tego w zbiorniku wyrównawczym znajduje się jakiś taki czarny płyn. Prawdopodobnie został zanieczyszczony olejem. Pod korkiem od chłodnicy znalazłem substancje o konsystencji majonezu w kolorze jasno brązowym. Podejrzewam, że to uszczelka pod głowicą. Jak to najłatwiej i najtaniej zdiagnozować. Spotkał się już ktoś z Was z podobnym problemem. Może to nie głowica a coś innego....?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej w zbiorniczku, śmietana pod korkiem to już wystarczająca diagnoza, że padła uszczelka albo popękała głowica. A jeżeli masz dojście do mikrokamerki to można wsadzić ją do cylindra przez odkręconą świecę i obejrzeć jak denko tłoka pięknie jest wypłukane z nagaru przez płyn.
Samo się nie naprawi, tak czy inaczej trzeba ściągać głowicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesto tez mozna sprawdzic to na analizie spalin.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Będzie trochę bolało... Crying or Very sad współczuję
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no niestety Sad wszystko wskazuje na głowicę Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto Sty 20, 2009 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w najleprzym przypadku to tylko uszczelka pod glowica
u kolegi niestety popekla glowica i byl duzy koszt naprawy
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 20, 2009 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia szczelności.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma co panikować. Trzeba zrzucić obie głowice, oddać do zakładu na sprawdzenie szczelności. Jeśli nie są popękane to splanować i będzie OK. Nawet jeśli któraś jest popękana, to wydaje mi się że koszt jakiejś używki do Voyagera nie będzie przekraczał 400 zł. I to jest właściwie ta wartość dodana, która podniesie koszt naprawy.
Reszta to standard, niemniej jednak koszt wymiany uszczelek pod głowicą to nie to samo co wymiana klocków i te 1500-2000 zł musi kosztować.
Nie wiem ile może kosztować komplet uszczelek góry silnika Voyagera, u mnie w Windstarze kosztują 760-790 zł w zależności od miejsca kupna.
W naszych samochodach jeśli jeździ się na gazie z taką ewentualnością jak wymiana uszczelek pod głowicą zawsze trzeba się liczyć. Ja przerabiałem to już 2 razy.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na poniedzialek jestem juz umowiony w warsztacie. Przy okazji rozrzad bedzie robiony. Dobrze że to tylko jedna głowica (2,4 l - 4 cylindry w rzędzie) komplet uszczelek to 550 zlotych. Na allegro jest jedna głowica do tego modelu za "jedyne" 980 zl takze jeśli pękła to straszny drenaż portfela mnie czeka :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luanda
*
*


Dołączył: Oct 12, 2007
Posty: 31
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

(mea culpa - pomyłka)
_________________
PTS 3,1 '93
FFII 1,6 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 0:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Glowica splanowana, zawory przeszlifowane. Zostanie zalozony komplet szczelek gory silnika. Jaki w zwiazku z tym olej po tym malym remoncie silnika zalac???? Uszczelniacze beda nowe, nagar z tlokow wyczyszczony. Do tej pory jezdzilem na mobil 1 10w 30
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co to za remont? Do drobiazgi. Na to co zostało zrobione to olej w zasadzie wpływu nie ma. Gdybyś robił generalkę (wał, panewki, pieścienie, uszczelnienie) wtedy można by pomyśleć o zmianie oleju. Dlatego też oleju nie zmieniaj. No chyba, że Ci silnik dużo oleju pije to trzeba by było na gęstszy albo dalszy remont.
_________________
Jest: Chrysler 300M 3,5 '99
Jest: Audi 5000S 2,2 '86 automat ofkors Smile
Jest: Audi 5000CS TURBO QUATTRO 2,2 '86

Szukam dodatkowo: Aurory by Oldsmobile 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Czw Lut 05, 2009 17:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no no remotnow juz mi sie odechcialo. Zalewam go w takim razie pol syntetykiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group