www.asu.pl :: Zobacz temat - CRD czy VM?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CRD czy VM?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
crazyman936
*
*


Dołączył: Jun 19, 2008
Posty: 13

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 18:58    Temat postu: CRD czy VM? Odpowiedz z cytatem

jaki silnik jest lepszy? oczywiście chodzi 0 2.5TD jakie wady i zalety maja te silniki? i czy nada sie CRD do Voyagera z '98?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lepszy jest v6 3,8 Wink jesli juz musisz miec wersje okaleczona to chyba mniejszym zlem bedzie crd.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2.5 jest bardziej wadliwy

crd ma lepsza kulture i jest cichszy (jechal kilka razy i nawet spoko)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 8:21    Temat postu: VM-CRD Odpowiedz z cytatem

Czołem
Podzielam opinie Esdarka 3.8 benzyna. A tak do tematu to "kawa na ławe"
VM- kiepskie głowice/ pękają/
głośna praca
problem z łańcuchem rozrządu chyba że jest na "kołach"

jest jeszcze parę rysek na obliczu VM ale da się żyć
VM + ekonomiczny - mój 7.2 w trasie
zaczynają być w miarę dostępne i tanie części- sprowadzają Angliki.

CRD - Oczywiście inna technologia a co za tym idzie droższy w utrzymaniu
+ wygłuszona praca silnika, ekonomiczny
CIEKAWOSTKA- SERWIS Chrysler Wrocław nie ma stanowiska diagnozującego układ wtryskowy.
Przerzutki z CRD do VM nie da się zrobić chyba że dużym kosztem. Lepiej kup "z anglika"
U mnie "kuter"jeszcze 2 tygodnie a później "welcome T&C 3.8 Limited"
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crd jet lepszy ale abygo przełożyć to chyba nie opłaca się

zresztą crd i 2,5td pochodzą z tej samej stajni VM
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2008 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie zebym sie czepial...chlopie ,wszedles na forum,ludzie majacy takie auto mowia ci zebys sie w to nie pakowal. sami tez przyznaja sie do bledu i zmieniaja na normalne silniki. forum jest pelne lez wlascicieli diesli w voyku. po co ci to? dlaczego diesel? ...i to jeszcze z manualem wystepuje.... to tak jakbys se kupil plazme 42 cale ,ale ...czarnobiala!
gazws ma duze doswiadczeni i ci moze powiedziec co jest grane. idz tez na strone ktora gazws ma w opisie. tam bedziesz mial temat wyklarowany.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kulkagsx1200
*
*


Dołączył: Mar 03, 2006
Posty: 139
Skąd: ok.strzelina

PostWysłany: Nie Paź 19, 2008 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze to koledze rozjasni poglad na temat silnika 2.5 VM Rolling Eyes

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46&highlight=pizza

milej lektory Wink
_________________
 RAM 5.7 HEMI
eVo 1340 bobber
 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Paź 19, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kulkagsx o q... z tym silnikiem vn a mialem taki kupowac cale szczescie mam 3.0 uhh
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Nieźle się ubawiłem czytając wypowiedzi z forum z podanego linka.
Wiem, że nie powinno mnie bawić czyjeś nieszczęście ale każdy z posiadaczy VM sam sobie wybrał tego diesla.
Pytanie tylko: Kto to jeszcze kupuje skoro bez problemu można znaleźć na necie takie opinie?
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie: kto to kupuje???
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kulkagsx1200
*
*


Dołączył: Mar 03, 2006
Posty: 139
Skąd: ok.strzelina

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z posrod jeepow starszych generacji wielu ludzi chcacych miej dzipa Mr. Green ale oszczednego -na taki zestaw wlasnie sie napala Cool
dopiero co madrzejsi trafiaja na 4um np. jeep.org.pl Wink gdzie szybko im z glowy wybijamy [albo i nie] takie pomysly i przedstawiamy inna ciekawa opcje czyli 4.0 w automacie +lpg -auto jedzie bo ma potencjal a koszty w paliwie zblizone jesli nie mniejsze o reszcie walorow na + dla 4.0 nie bede pisal bo to oczywiste Twisted Evil
ale trafiaja sie madrale co wiedza lepiej i potem budza sie z reka w nocniku Wink
_________________
 RAM 5.7 HEMI
eVo 1340 bobber
 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaki trzeba miec balagan na strychu aby wpasc na pomysla zakupu diesla jako takiego. nie wspomne juz o dieslu wszczepionym w auto z natury do niego nie przystosowanym ,a nawet nie psaujacym do jego charakteru. moj kolego majacy starego diesla przekonuje mnie do jego"lepszosci" twierdzac,ze ma paliwo po 2 zl. wspolczuje podejscia do motoryzacji,prawa i techniki...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troszkę nie na temat bo nie o voyku. Mój dobry przyjaciel kupił sobie Mazde MPV w dizlu. Mówiłem, kup coś z benzyną, proponowałem windstara, voyagera - od biedy Wink. Nie bo amerykańce dużo palą. Ma kupe kasy, blisko do pracy, potrzebował vana. Nie uparł się na japońca z dizlem. Kupił MPV z 2002, zachwycony 2 litrowym 146KM silnikiem i niskim zużyciem ON. Dla mnie to zwykły klekot. Krzyżówka vana z traktorem. Dziś czar prysł. Silnik nagle zblokował koła. Poszedł prawdopodobnie napinacz bo pasek rozrządu wisi jak szmata. Auto przed kupnem było sprawdzone, pasek napinacz, wymienione. Od kupna zrobił ok 5kkm. Teraz będzie musiał przeprowadzić naprawę niemal główną. Nie znamy jeszcze rozmiarów zniszczeń, ze względu na niski stopień sprężania, zawory (16 zaworów) na pewno się spotkały z tłokami, nie wiadomo jak układ korbowy, tłoki, popychacze zaworów, wałek.... A wymontuj to! Ciasnota, kupa kabli, przewodów. Cholerna sprężarka. To miało miejsce podczas jazdy więc może być kaszana.. Troszkę zajmie zanim koszt remontu zrekompensuje mu różnica w zużyciu paliwa..... Żadnych diesli..!!!
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale przeciez to japonczyk to sie nie psuje!!! noa a diesel to oszczednosc Laughing
juz dawno madrzy ludzie wyliczyli,ze diesle sie nigdy nie splacaja;) a brali pod uwage tylko cene zakupu wesji diesel pb i koszty paliwa w okresie np.5 lat. a gdzie ty awarie pomp,wtryskiwaczy,turbosprezarek i innych badziewi.
klekotanie i smrod z dupy natomiast sa bezcenne..... Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A, jeszcze jeden kolega się mi przypomniał. Ma kilkulatka forda fusiona, po 200 kkm. Ponieważ nie mieszka w RP a będąc na urlopie postanowił skorzystać usług ASO w Szczecinie, co by wykluczyć problemy w zimie. Niestety ASO nie było w stanie wyjaśnić braku świecenia się kontrolki świec. Teraz kolega wrócił do Norwegii, zaczęło się robić chłodno i zaczęły się kłopoty z odpałem. Właśnie zamówił świece żarowe, ale ja sądzę że to by ASO znalazło. Po prostu dzisiejsze auta do napraw nadają się coraz mniej. A koszta katastrof wewnątrz zwłaszcza w autach na ON często przewyższają możliwości finansowe i zdrowotne ich właścicieli.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 21, 2008 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z nowoczesnymi autami jest tak jak z nowoczesnymi komorkami. kiedys telefony byly obliczone na kilka lat pracy(osobiscie znam 10cio letnie ,dzialajace egzemplarze). dawalo sie naprawic/wymienic w nich praktycznie wszystko. dzisiaj telefony nie czesto dozywaja konca gwarancji ,a naprawa najczesciej konczy sie na wymienie plyty glownej(cos jak silnik+skrzynia w aucie) lub calego telefonu. smutne to i rozumiem ludzi chcacych kupic nowa nokie 6310i(to tak jakby chciec kupic nowego pontona plastika). niestety jesli sie zmusza i kupia nokie z obecnej produkcji to trafia na szajs,jednorazowke,badziew,zlom,doge przez meke itp. moze w autach az tak zle nie jest jak w telefonach ,a zwlaszcza w nokii ,ale wiadomo-postep w elektronice jest kilkukrotnie szybszy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
Troszkę nie na temat bo nie o voyku. Mój dobry przyjaciel kupił sobie Mazde MPV w dizlu. Mówiłem, kup coś z benzyną, proponowałem windstara, voyagera - od biedy Wink. Nie bo amerykańce dużo palą. Ma kupe kasy, blisko do pracy, potrzebował vana. Nie uparł się na japońca z dizlem. Kupił MPV z 2002, zachwycony 2 litrowym 146KM silnikiem i niskim zużyciem ON. Dla mnie to zwykły klekot. Krzyżówka vana z traktorem. Dziś czar prysł. Silnik nagle zblokował koła. Poszedł prawdopodobnie napinacz bo pasek rozrządu wisi jak szmata. Auto przed kupnem było sprawdzone, pasek napinacz, wymienione. Od kupna zrobił ok 5kkm. Teraz będzie musiał przeprowadzić naprawę niemal główną. Nie znamy jeszcze rozmiarów zniszczeń, ze względu na niski stopień sprężania, zawory (16 zaworów) na pewno się spotkały z tłokami, nie wiadomo jak układ korbowy, tłoki, popychacze zaworów, wałek.... A wymontuj to! Ciasnota, kupa kabli, przewodów. Cholerna sprężarka. To miało miejsce podczas jazdy więc może być kaszana.. Troszkę zajmie zanim koszt remontu zrekompensuje mu różnica w zużyciu paliwa..... Żadnych diesli..!!!



Znam ten problem.
Moja druga połówka jeździ Volvo 440 1,9TDI (jeszcze ciągle). Kilka miesięcy po kupnie zerwał się pasek rozrządu. Już chciałem jechać do sprzedawcy pomasować mu twarz (mimo, że nigdy takich rzeczy nie robię), ponieważ twierdził, że wymieniał kompletny rozrząd niedługo przed sprzedażą. Po wstępnym demontażu silnika okazało się, że pasek był nowy, a jego zerwanie spowodowane było wadą materiałową. Niestety bez dowodu zakupu gwarancja nie jest uwzględniana.
Moje szczęście, że ten silnik jest prosty (1,9TDI z Renault Megane) i sam wziąłem się za naprawę. Cały koszt naprawy (dzięki umiejętnościom i znajomościom) zamknął się w kwocie 400zł.
Jak się dowiadywałem to przeciętny mechanik wziąłby za to minimum 2000zł. Jednak nikt mi nie zwróci dwóch tygodni zabawy z autem na świeżym powietrzu.

Jakaż mnie radość ogarnia na myśl, że w Windstarze jest łańcuch.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 7:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
...awarie pomp,wtryskiwaczy,turbosprezarek i innych badziewi...



Z tym to bym jednak nie przesadzał.
Awarie pomp i wtryskiwaczy dotyczą główie naszego kraju, gdzie czystość i jakość paliwa często odbiega od zachodniej Europy. W innych krajach takie awarie są marginalne.
Co do turbosprężarek to ich trwałość uwarunkowana jest prawidłową eksploatacją. Tak samo jak z naszymi automatami. Jak nie stosujesz się do instrukcji i zaleceń producenta to prędzej czy później się zepsuje.
Więc esdarek nie powielaj mitów o awaryjności turbosprężarek bo za powielanie mitów o awarjności automatów innych krytykujesz.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 22, 2008 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

juz nie bede Embarassed
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group