www.asu.pl :: Zobacz temat - Cieknący płyn chłodzący - Dodge Neon II 05r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cieknący płyn chłodzący - Dodge Neon II 05r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
fastdriver
*
*


Dołączył: May 21, 2008
Posty: 8
Skąd: Lubsko

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 9:39    Temat postu: Cieknący płyn chłodzący - Dodge Neon II 05r Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum. Mam pytanko do ludzi dobrej woli i wielkiej wiedzy. Autko jak w podpisie.

Po powrocie z trasy, zero problemów. Potem krótki wyjazd do sklepu i się zaczęło. Kałuża płynu chłodzącego pod prawym kołem. Pod maską wszystko ochlapane przez pasek wielorowkowy. Nadmienię że autko od 03.07.08 jeździ na gazie. podejrzewałem opaskę od podgrzewania parownika ale tam sucho. dziś od rana walka z odpowietrzeniem i zalaniem układu. Na razie spokój. Ale obawy są.

Typuję 3 usterki, możecie mnie oświecić jeśli źle celuję.

1. pompa wody ? - nie słychać żadnych groźnych odgłosów - ale czasem coś zapiszczy w tamtej okolicy, jednak nie jest to dźwięk ani ciągły ani regularny. Może też piszczeć któryś element układu paska po zachlapaniu płynem.

2. wężyk wchodzący pod korek wlewu - nie ma opaski - nie było śladów , ze tam była, ale założyłem z ostrożności -

3. korek - najśmieszniejsze, lecz jak na razie prawdopodobne, mógł sam się okręcić poluzować ? - dlaczego tak obstawiam, ponieważ na uszczelce korka był czerwony nalot od parującego płynu, nie wiem jak to wygląda w amerykańcach, bo to mój pierwszy, ale może jak ubyło potem już wyrzucił regularnie.

4 . Mam wrażenie że układ wciąż jest zapowietrzony. nie znalazłem porad jak uzupełnia się płyn, wiec najpierw wlałem tylko do zbiorniczka wyrównawczego, który notabene cały czas jest pełny. Stwierdziłem ze mimo prawidłowej temp na wskaźniku gaz się nie włącza. Więc odkręciłem korek metalowy, ten na silniku. Ciśnienie zeszło , dolałem więc płynu przez ten korek, do takiego stanu jaki udało mi się ustalić na oko, czyli tak żeby króciec ten pod korkiem był zakryty do połowy płynem. Wtedy sekwencja przełączyła się normalnie. Znów zgasiłem. odkręciłem korek i płynu oczywiście nie było, natomiast płyn w zbiorniczku ani drgnął. Przejechałem kilka kilometrów . Wnioski są takie, że temperaturę trzyma, gaz pracuje normalnie , jedyne co to mocno gorąca chłodnica, choć nie jestem pewien jak było wcześniej. Martwię się bo nie wiem gdzie Neon ma czujnik temp. Jak w plastiku jak fordy, to łatwo go zagotować a do tego nie chce dopuścić.



Poradźcie gdzie i jak sprawdzić czy to pompa, czy pierdoła typu korek czy coś poważniejszego.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez fastdriver dnia Pon Lip 28, 2008 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do zapowietrzonego układu: korek chłodnicy powinien być najwyższym punktem w układzie chłodzenia, aby jakiekolwiek powietrze które bedzei w ukladzie moglo wlasnie nim "wyleciec". Ja kiedys miałem tak żę parownik był najwyzej i za nic sie nie dalo wygonić powietrza z niego. Dopiero jak go obniżylem to jak ręką odjałWink
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
fastdriver
*
*


Dołączył: May 21, 2008
Posty: 8
Skąd: Lubsko

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki dobry człowieku to może być to, ale czy aż 3 tygodnie by wyrzucał i nie wiedziałem o tym ? Choć stale tym jeździ moja małżonka więc może ?? a co z brakiem zmiany poziomu płynu w zbiorniku ?

Przy okazji, sprawdziłem, rzeczywiście parownik jest wyżej niż korek wlewu na wężu..... Pytanie czy w takim razie 3 tygodnie jeździłem z zapowietrzonym układem ?? trochę średnio to widzę :/
_________________
Dodge Neon SXT 2005r , 40 000 mil, automat


Optymista Widzi Swiatlo w Tunelu,
A Maszynista Debila Na Torach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no jak 3 tygodnei jezdziles to raczej nie, no chyba ze malo by tam bylo tego powietrza. U mnei sie jezdzic nie dalo bo zaraz parownik sie szronil, no ale ja mialem fest zapowietrzony..
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
fastdriver
*
*


Dołączył: May 21, 2008
Posty: 8
Skąd: Lubsko

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie, nieprawdopodobne, ale wygląda jednak na .... korek.

Po zalaniu i odpowietrzeniu, dziś środa , auto normalnie eksploatowane i spokój. Nic się nie dzieje. Jedyne co, to mam wrażenie, że węże pomiędzy silnikiem a chłodnicą są twardsze, niż poprzednio, ale może wcześniej tego nie sprawdzałem ? Nie wiem czy ktoś miał taki problem, żeby korek sam się odkręcił ? A może po prostu puścił ? Bo jak pisałem wcześniej, był nalot od parującego płynu.

Piszę ,żeby na przyszłość ktoś mający podobną sytuację nie panikował tak jak ja, bo już chciałem pompę wody zamawiać. Smile

Pozdrawiam
_________________
Dodge Neon SXT 2005r , 40 000 mil, automat


Optymista Widzi Swiatlo w Tunelu,
A Maszynista Debila Na Torach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group