www.asu.pl :: Zobacz temat - Zapowietrzony uklad chlodzacy ??? Nie wiem co robic
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapowietrzony uklad chlodzacy ??? Nie wiem co robic

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 18:46    Temat postu: Zapowietrzony uklad chlodzacy ??? Nie wiem co robic Odpowiedz z cytatem

Witam mamy problem z naszym dodge caravanem 3.3 z 04 roku a mianowicie nie wiemy co jest z ogrzewaniem ponieważ po odpaleniu autka jak jest zimny np rano ogrzewanie nie działa tzn wskazowka temperatury podnosi się powoli go gory i caly czas wieje zimne powietrze i nie ma znaczenie czy jest całkiem na dole czy brakuje jej około 2 milimetrów do polowy skali cały czas zimno , ale jest taki magiczny moment dokładnie polowa skali temperatury i nagle wieje super cieple a nawet gorące i jest wszystko super , co zrobić i dlaczego sie tak dzieje.

Z autkiem jest wszystko ok ma mały przebieg , kolega mówił ze układ chłodzenia zapowietrzony a drugi ze termostat coś blokuje a wy co myślicie.

Moze macie jakiś pomysł czego spróbować wygląda to tak ze na wewnętrznym obiegu wody nie grzeje a na zewnętrznym czyli jak puszcza na chłodnice grzeje super , czyli co to się dzieje proszę o podpowiedz. Sad
_________________
Dodge Caravan 2004
3.3 B + gaz Zenit
Opel Astra 2008 1,6 B
Wumag Wt260 4,5l T D
Parę zabawek RC Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdź kiedy jeszcze nie dmucha ciepłym powietrzem węże od nagrzewnicy czy sa ciepłe (wejście i wyjście )
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A coś robiliście przy układzie ostatnio? (wymiana/dolewanie płynu czy inne naprawy?) - wygląda na powietrze, lub niski poziom płynu w układzie.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym roczniku może być instalacja bardziej skomplikowana,więcej elektroniki,może zawór odcinający jest i blokuje dopływ ciepłej cieczy i puszcza po rozgrzaniu.Objawy takie dopiero się zaczeły Question czy tak od początku było,tak bez wnikania w instalację się nie dzieje,chyba że płynu za mało.Trzeba by było manuala na forum ściągnąć Laughing
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 19:41    Temat postu: co z ogrzewaniem ??? Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za szybką odpowiedz i sprawa wygląda tak właśnie bylem sprawdzić po zapaleniu wszystkie przewody zimne czyli ok temperatura na samym dole , po około 2 min temperatura zaczyna się powoli podnoscic wszystkie przewody zimne , gdy temperatura dochodzi do polowy wszystko zimne , dokładnie gdy jest polowa w autku milo ciepło , i nagle wszystkie przewody gorące , sprawdzałem dokładnie wszystkie i przewody od nagrzewnicy są cały czas zimne ale jak tylko jest na wskaźniku temperatury pól skali to nagle jak by wszystko ożywało i działa super , termostat ???


Dlaczego woda nie dochodzi do nagrzewnicy od momentu odpalenia , przecież węże powinny się powoli nagrzewać i powinno dmuchać coraz cieplejszym powietrzem a u mnie zimno zimno i nagle bum gorące.
_________________
Dodge Caravan 2004
3.3 B + gaz Zenit
Opel Astra 2008 1,6 B
Wumag Wt260 4,5l T D
Parę zabawek RC Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Lip 21, 2008 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to normalna praca termostatu ,czujnik temperatury jest w głowicy dlatego takie wskazania,jeśli temperatura nie wchodzi na niebezpieczne pole to chyba oki może ktoś na forum tym rocznikiem jeżdzi można porównać.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 5:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
No to normalna praca termostatu ,czujnik temperatury jest w głowicy dlatego takie wskazania,jeśli temperatura nie wchodzi na niebezpieczne pole to chyba oki może ktoś na forum tym rocznikiem jeżdzi można porównać.


Lift no niby to normalna praca termostatu ale termostat otwiera nam duzy obieg a nagrzewnica jest wpieta w maly obieg=>powinna miec temperature rowna temperaturze silnika i tu termostat niczym nie steruje.
jesli w aucie jest klimatronik to moze miec jakis elektroniczny zawor sterujacy praca samej nagrzenicy- tu trzeba by sie wpiac jakims skanerem...ale i tak osobiscie stawiam na zapowietrzenie lub zamulenie nagrzewnicy ew. zuzyta pompe wody.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 6:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za pomoc , auto nie posiada klimatroniku , jest to zwykła najprostsza klima , widzę ze czaka mnie wizyta w serwisie bo chcemy to przed zima naprawić.
_________________
Dodge Caravan 2004
3.3 B + gaz Zenit
Opel Astra 2008 1,6 B
Wumag Wt260 4,5l T D
Parę zabawek RC Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 6:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcyś termostat odcina przepływ płynu z głowicy brak recyrkulacji w układzie chłodzenia i wszystko stoi puki się nie otworzy tak ja to widzę ale trzeba by sprawdzić jak nagrzewają się te najgrubsze przewody co do chłodnicy ciągną czy też tak samo jak do nagrzewnicy Question Pompę to bym wykluczył bo to tak proste urządzenie że albo puszczają uszczelki i cieknie albo strasznie hałasuje i wałek się urywa ale w tym roczniku Question Miałem przypadek że układ się zapowietrzał poprzez pęknięty przewód płyn nie leciał a zaciągało powietrze tylko po nagrzaniu wyrzucało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Marcyś termostat odcina przepływ płynu z głowicy brak recyrkulacji w >układzie chłodzenia i wszystko stoi puki się nie otworzy tak ja to widzę

no dobrze widzisz, z tym ze w aucie masz 2 obiegi :
- maly obieg - jest caly czas otwarty i plyn przeplywa z silnika do nagrzewnicy i z powrotem i tylko tam!
- duzy obieg - otwiera sie po otwarciu termostatu - obieg taki sam jak w przypadku malego obiegu z tym ze dodatkowo plyn przeplywa przez chlodnice.
Wlasnie dzieki temu w zimie cieple powietrze ci leci po 2min a nie po rozgrzaniu do ok.90st!

>ale trzeba by sprawdzić jak nagrzewają się te najgrubsze przewody co >do chłodnicy ciągną czy też tak samo jak do nagrzewnicy Question

nigdy oba grube weze do chlodnicy nie beda sie nagrzewac rowno z cienkimi wezami od nagrzewnicy (w niektorych konstrukcjach moze sie lekko nagrzewac jeden gruby waz-wlot do chlodnicy, ale wylot bedzie wtedy zimny!) - jesli jest inaczej to na 100% walniety jest termostat, ktory zablokowal sie w polozeniu "open"

>Pompę to bym wykluczył bo to tak proste urządzenie że albo puszczają >uszczelki i cieknie albo strasznie hałasuje i wałek się urywa ale w tym >roczniku Question

no urzadzenie jest proste ale zdaza sie ze na skutek erozji zjadlo lopatki lub obudowe pompy i pompa poprostu juz nie pompuje tyle ile nalezy.

PS.bardzo dobry patent na odpowietrzenie to odkrecenie zbiornika i uniesienie go ponad wszystkie elementy ukladu chlodzenia i powolne wlewanie plynu - wtedy uklad teoretycznie powinien sie sam odpowietrzyc - powinien co nie znaczy ze Zawsze sam sie odpowietrzy! A i przy odpowietrzaniu nagrzewanie nalezy dac na maxa bo czesto o tym sie zapomina i w nagrzewnicy zostaje banka powietrzna.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A i przy odpowietrzaniu nagrzewanie nalezy dac na maxa bo czesto o tym sie zapomina i w nagrzewnicy zostaje banka powietrzna


no to akurat we Voykach nie potrzebne , bo nagrzewnica jest cały czas otwarta , tak jest u mnie w Babci, w kanciaku i w jajku , w nowszym to głowy nie dam se uciąć Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak kiedys cos slyszalem o zle wpietym w uklad parowniku od gazu i efekty byly podobne. Zaznaczam ze zaslyszane
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fastdriver
*
*


Dołączył: May 21, 2008
Posty: 8
Skąd: Lubsko

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aguncia1 . dwa pytania ? Nie zaczęło się tak dziać po założeniu gazu ? Wtedy ciech ma rację , wpięty odwrotnie parownik, dopiero po nagrzaniu silnika będzie ciepło, ale że leci tak całkiem zimne a nie chociaż letnie to mimo wszystko dziwne. Co do zapowietrzonego układu , to sytuacja z mojego tematu czyli parownik jest najwyższym punktem układu, i układ ma teoretycznie prawo się powoli zapowietrzać . Trzeba wtedy obniżyć parownik poniżej poziomu korka od chłodnicy. Temat znany z autopsji charger`owi z naszego forum.

Zgaduję , ale w tym kierunku proponuję sprawdzać.

Nie podejrzewałbym zamulonej nagrzewnicy albo problemów z pompą bo po otwarciu termostatu wszystko działa normalnie ... ale niezbadane są wyroki Wielkiego Mechanika Smile

Pozdrawiam
_________________
Dodge Neon SXT 2005r , 40 000 mil, automat


Optymista Widzi Swiatlo w Tunelu,
A Maszynista Debila Na Torach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fastdriver napisał:
Co do zapowietrzonego układu , to sytuacja z mojego tematu czyli parownik jest najwyższym punktem układu, i układ ma teoretycznie prawo się powoli zapowietrzać . Trzeba wtedy obniżyć parownik poniżej poziomu korka od chłodnicy.


jesli uklad jest szczelny i odpowietrzony to nawet jesli parownik bedzie najwyzej w calym ukladzie to i tak sie nei zapowietrzy.bo niby jak? problemem moze byc samo odpowietrzenie...
dla przykladu/ciekawosci napisze ze w vw transporterze T3 chlodnica jest w najwyzszym miejscu, a zbiorniczek wyrownawczy jakies 4m dalej i prawie 0,5m nizej...i uklad sie odpowietrza bez problemu i sam sie nie zapowietrza..i dziala Smile warunek to szczelnosc i dobre odpowietrzenie.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w windstarach tez korek chlodnicy jest wyzej niz zbiornik wyrownawczy. I wszelkie powietrze ucieka przez korek chlodnicy (oczywiscie po jego uprzednim odkreceniu, zreszta jak zalewa sie plyn to widac jak babelki powietrza uchodza tymze korkiem)
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byl swego czasu przypadek na forum,ze uklad zapowietrzal sie przez niesprawna pompe,przez oske
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i stało się padł mi dzisiaj termostat , jechaliśmy i nagle na odcinku 3 kilometrów -( korki w mieście ) nagle patrze a temperatura na max , lekka panika ale szybki zjazd na pobocze , odczekaliśmy 40 minut rozkręciliśmy rurę od wody i odkręciliśmy obudowę termostatu , termostat poleciał do schowka w autku i zlozyslismy wszystko do kupy i autko śmiga jak należy.

Teraz pytanie czy zakładać nowy termostat czy jeździć bez termostatu , wiem ze w zimie będzie długo się nagrzewał ale lepsze to i tak niż nie mieć ogrzewania wo gole.

Stary termostat włożyliśmy do garnka z woda i zagotowaliśmy do 100 stopni nie otworzył się ani troszkę , wiec popsuty na 100 %

Teraz najważniejsze pytanie ponieważ jutro zakładam nowy termostat i co możne być przyczyna jak ponownie nastąpi problem z początku postu
_________________
Dodge Caravan 2004
3.3 B + gaz Zenit
Opel Astra 2008 1,6 B
Wumag Wt260 4,5l T D
Parę zabawek RC Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z
_________________
Dodge Caravan 2004
3.3 B + gaz Zenit
Opel Astra 2008 1,6 B
Wumag Wt260 4,5l T D
Parę zabawek RC Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Układ powinien się teoretycznie odpowietrzyc sam,i tak nie będziesz spuszczać wszystkiego płynu tylko do poziomu termostatu,a jeśli nawet cały to i tak nie ma znaczenia.Ja przy napełnianiu na zimnym silniku staje pod górke przodem aby chłodnica była jak najwyżej i nalewam do pełna w chłodnicy i połowe w zbiorniczku wyrównawczym,potem odpalam na do zagrzania się silnika do około 80 *C (5 min) wyłanczam i czekam aż ostygnie do temp otoczenia,wtedy odkręcam korek i dolewam do pełna w chłodnicy i czekam nie zakręcajac korka z 30 min i jesli będzie brakowac ,dolewam i czekam jw.powtarzając procedure aż przestanie ubywać. potem jeszcze po paru dniach po normalnej już jeżdzie na zimnym silniku też odkręcam korek odczekuje 30 min.i sprawdzam.Po takiej procedurze nie zdarzyło mi sie żebym miał już więcej zapowietrzony uklad,no chba że uszkodzona uszczelka pod głowicą ,ale to już inna bajka.
Nalewając tracycyjnie(normalnie )często zostaje bańka powietrza i występuje podobny problem jak u ciebie
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Pią Gru 07, 2012 9:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie też coś z ogrzewaniem się dzieje ale to chyba na 90 % zapowietrzony układ bo swego czasu gdzieś uciekł mi płyn i pojeździłem trochę bez niego zanim się skapnąłem, Ale niepokoi mnie jedna część która dziwnie sie zachowuje i stuka, wygląda jakby pompka a znajduje się po lewej stronie obok zbiornika na płyn do spryskiwaczy. Dochodzą do tego ustrojstwa jakby takie przewody podciśnieniowe. Po południu zrobię zdjęcie to wstawię.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bosman napisał:
U mnie też coś z ogrzewaniem się dzieje ale to chyba na 90 % zapowietrzony układ bo swego czasu gdzieś uciekł mi płyn i pojeździłem trochę bez niego zanim się skapnąłem, Ale niepokoi mnie jedna część która dziwnie sie zachowuje i stuka, wygląda jakby pompka a znajduje się po lewej stronie obok zbiornika na płyn do spryskiwaczy. Dochodzą do tego ustrojstwa jakby takie przewody podciśnieniowe. Po południu zrobię zdjęcie to wstawię.


Tak ma stukać. To jest zawór od EVAP. (dochodzą do niego 2 przewody elektryczne i 2 z podciśnieniem)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po dokładnym zbadaniu przewodów dochodzących do kabiny stwierdziłem że oba są gorące. Wydaje mi się ze przyczyna słabego grzania to jest jakaś awaria nawiewów, być może nie otwiera się jakaś klapka. Wcześniej jak nastawiałem na maksa to rękę aż odpychało a teraz wieje ale o wiele słabiej tak jak wcześniej na 2 biegu. Dmuchawa huczy a jakby nie było ujścia dla powietrza. A może jest tam jakiś filtr czy coś co blokuje przepływ powietrza?
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 10:42    Temat postu: filtr Odpowiedz z cytatem

Filtr odpada bo jak nawet byłby zabity ( w tych rocznikach występował bardzo rzadko) to na obiegu wewnętrznym dmuchałoby normalnie.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Sty 04, 2013 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio również u mnie jest problem z ogrzewaniem.
Silnik nabiera temperatury dość szybko ale muszę długo czekać aż pojawi się ciepło w nawiewach. Dzisiaj miałem tak, że podczas jazdy miałem trochę za ciepło więc zmniejszyłem grzanie ( suwakiem ) i zrobiło się za zimno. Zwiększyłem maksymalnie i prawie nie doczekałem się ciepła.

Po dojechaniu do celu nie sprawdzałem poziomu płynu - sprawdzę rano jak auto ostygnie. Ale jak silnik pracował to przewody do układu grzejnego od silnika miałem ciepłe.

Być może przyczyna tkwi w niskim poziomie płynu ale nie zauważyłem wycieków a jesienią był wymieniany ( wymieniałem skorodowane zaślepki bloku silnika ) .

Trochę się obawiam, że nagrzewnice mogą być przytkane produktami korozji między innymi z tych zaślepek Sad

Na jednym z przewodów między silnikiem a nagrzewnicami ( chyba powrotny ) jest wmontowany jakiś element zewnętrznie przypominający filtr paliwa montowany taki w przewód.
Czy ktoś z was może mi powiedzieć co to jest i jakie jest zadanie tej części ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group