www.asu.pl :: Zobacz temat - Help me.. Pontiac Trans Sport 3.8 92r Silnik zapala i gaśnie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Help me.. Pontiac Trans Sport 3.8 92r Silnik zapala i gaśnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ejdem
*
*


Dołączył: May 08, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Wto Lip 01, 2008 15:55    Temat postu: Help me.. Pontiac Trans Sport 3.8 92r Silnik zapala i gaśnie Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie wszystkich Pasjonatów amerykańskiej (i nie tylko Wink ) motoryzacji.
Od pewnego czasu jestem szczęśliwym (pomimo pewnych problemów.. ufam że przejściowych..) posiadaczem Pontiaca Trans Sport 3.8 92 r. (dokładniej 31.03.1992 r.)
Będę szczery.. KOCHAM TO AUTO!!! Smile i w związku z tym wybaczam mu pewne niedoskonałości...
Decydując się na zakup wiedziałem że są "drobne" problemy z uruchomieniem i dosłownie pierwszymi minutami pracy silnika
ale miałem nieskrywaną nadzieję że po wymianie kabli wysokiego napięcia, świec, wszystkich możliwych filtrów i płynów sytuacja się unormuje.
Niestety nic to nie dało... a w chwili obecnej jest jeszcze gorzej.. Sad( i stąd moje rozpaczliwe wołanie o pomoc...
Mój problem jest następujący:

Rozruch przy zimnym silniku.
(Cała noc postoju), nigdy nie pali za pierwszym razem. Za drugim, trzecim odpala i w zasadzie zaraz gaśnie.
W sytuacji gdy uda mi się w odpowiednim momencie wcisnąć pedał gazu i zacznę tak nim manewrować tak ażeby utrzymać te 1200 - 1400 obr./min.
to po dwóch trzech, minutach silnik zaczyna sam pracować ale kultura jego pracy w tym momencie pozostawia wiele do życzenia.. Sad
(bardzo nierówna praca i niesamowicie wolne obroty na granicy zatrzymania pracy silnika). Ruszając z miejsca auto przemieszcza się do przodu ale jest to bardzo rwana i wolna jazda i z gazem wciśniętym prawie do podłogi (zero przyspieszenia), dopiero po kilkudziesięciu metrach nagle samochód zaczyna zachowywać sie normalnie (przyspiesza całkiem poprawnie ) ale zatrzymując sie na przykład na światłach to obroty są dalej bardzo wolne na granicy zatrzymania pracy silnika. Ponowne ruszenie z miejsca odbywa się już normalnie, bez szarpania i dziwnego braku reakcji na wciśnięcie pedału gazu.
Cała ta sytuacja ma miejsce zawsze w tym samym przedziale czasowym ok 10 minut.
Problem niestety pojawia się przy zatrzymaniu. Krótki postój ok 5 - 10 minut (nawet tankowanie na stacji benzynowej) powoduje że silnik nie zapala. dopiero 20 - 30 minut później przy lekko wystudzonym silniku mogę kontynuować jazdę ale znowu kilkadziesiąt metrów jazdy to szarpanie i rwanie silnika nawet przy wciśniętym pedale gazu.
Proszę pomóżcie...
Paskudnie lubię to auto i bardzo chciałbym doprowadzić je do optymalnego stanu... wiec za wszelką pomoc i uwagi z góry Wam czyli Osobom znającym te samochody bardo dziękuję!.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 01, 2008 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie napisales czy to sie dzieje, na benzynie czy gazie?
Napewno dobre swiece kupiles? Wszystko by wskazywalo na klopoty z zaplonem, a dokladnie na "wypadanie" ktoregoc cylindra? Moze cewka pada, albo przewody zle pozakladales?
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Lip 01, 2008 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz na początku to co torped napisał,najlepiej przebicia na przewodach sprawdza się po zachodzie słońca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 01, 2008 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiece takie jak trzeba,nowe. przewody nowe i dobre(standardy). wszyskir plyny nowe,silnik suchy,elektryka nie grzebana(na oko). generalnie auto w stanie idealnym,wrecz muzealnym. nieco pomoglo przeczyszczenie przeplywomierza ,ale to tez moze byc przypadek. auto jak sie rozgrzeje to jezdzi dobrze,przyspiesza,skrzynia pracuje super. instalacji gazowej niema. jeszcze podejrzewam pompe paliwa,ale objawy nie sa na 100% takie jak przy pompie.
trza pomoc czlowiekowi. licze na powazna burze mozgow Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 5:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarku sprawdzcie dobrze ta pompe paliwa! zarowno pod wzgledem cisnienia jak i polaczen elektrycznych...moze jakis przewod sie przeciera, moze przekaznik pompy nawala? najlepiej podepnijcie ja na krotko zeby caly czas krecila i wtedy sprawdzcie.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 6:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może wychodzi problem ze wzbogaceniem mieszanki jak nie rozgrzany,nie dłubałem w pontiacach więc (czysto teoretycznie doradzam)na czujnik tem.silnika-napewno komp bierze pierwszy sygnał aby więcej paliwka zapodać,jeśli mieszanka będzie uboższa na zimnym może gasnąć i nie miej mocy, po rozgrzaniu wszystko strawi Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 7:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A silnik krokowy? To on odpowiada za regulację wolnych obrotów...
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz zawor egr-tzn zablokuj go wkladajac blaszke np z puszki po piwie pod zawor.

najczesciej tego typu problemy wywodza sie wlasnie z niedomykania egr'u
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawor egr nie wystepuje:) co ciekawe,wyglada jakby tam go nigdy nie mialo byc!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Sasza-asu
*
*


Dołączył: Apr 25, 2008
Posty: 13

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sugeruję sprawdzenie czujników polożenia wału korbowego oraz czujnika położenia wałka rozrządu oraz wiązek i wtyczek do tych czujników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adam podaj jeszcze wynik testu spinaczowego!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi:
"A silnik krokowy? To on odpowiada za regulację wolnych obrotów..."
no wlasnie!
adam wyjmij sobie silnik krokowy wolnych obrotow i go wymyj w spirycie lub benzynie ekstrakcyjnej tak jak to robilismy z przeplywomierzem!
masz racje benchi! to moze byc trop.
ja jestem przekonany,ze temu silnikowi nic nie dolega-jakas pierdola po prostu zatruwa mu zycie Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ejdem
*
*


Dołączył: May 08, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Baaardzo dziękuję za wszystkie sugestie!!! Ja niestety jestem "upośledzony" o brak internetu w pracy (pracuje w banku i net mam szyfrowany... Sad ) ale jeszcze dzisiaj w miarę moich możliwości i wiedzy technicznej dobiorę się do tematu z należytą starannością!! tak zwany EGR nie istnieje w tym aucie... i śladów mocowań po nim nie ma, zagazowany na razie nie jestem, test "spinaczowy" wykazał następujące błędy 18, 31, 44, 66 (31 i 66 dotyczy klimy - tak się dowiedziałem z pewnych sympatycznych źródeł Wink ) ale co do tych dwóch pozostałych to moja wiedza jest zerowa. kable podłączone są ok bo sprawdzałem według schematu a świece są kupiłem w asu - shop Very Happy z polecenia esdarka więc na bank są ok! mam dzisiaj trochę czasu więc chętnie oblukam te cewki i wszystkie możliwe podłączenia. Mam pytanko, czy jest jakiś "domowy" i nieskomplikowany sposób na sprawdzenie tych cewek?? z takich bardziej skomplikowanych urządzeń to ja posiadam tylko miernik... Wink no i please napiszcie mi gdzie mama szukać tego silniczka krokowego i jak to wygląda bo nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać... Rolling Eyes a z rozkoszą bym to rozebrał!!!!! Smile jadę na house walczyć z problemem!! jak tylko coś sie polepszy albo nie daj boże pogorszy to od razu o tym napiszę!!! i dziękuję wszystkim Ludkom Dobrej Woli!!! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 17:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik krokowy masz za przeplywomierzem w kierunku do dolotu.
1.Kod 18-Cam/Crank Error ,a wiec jak pisal kolega bledny sygnal z czujnikow polozenia walu i walka rozrzadu
2.A 44-Oxygen Sensor (O2S) Circuit (Lean Indication) ,a wiec slabe wskazanie z sondy lambda,prawdopodobnie do wymiany,co ze wzgledu na wiek by mnie nie dziwilo.
3.Natomiast kod 31to nie klima tylko PRNDL Switch Circuit(tzw.multiswitch),montowany na skrzyni biegow,odpowiedzialny za odpalanie auta na P i N,za wlaczenie swiatel cofania na R oraz za odpowiedni sygnal do kompa skrzyni czy jedziesz na D czy z overdrivem [D]
4.Kod 66-Low A/C Refrigerant Charge,wiec niskie cisnienie czynnika w ukladzi klimy.
A tu maly prezent: http://www.troublecodes.net/GM/92-93_38SC.shtml
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystkie te kody juz mu rozszyforwalem wczesnie poza 18 bo w moim spisie nie bylo:)
na ale jak widac zaczyna sie klarowac wszystko. teraz tylko jak w prosty sposob sprawdzic te dwa czujniki(walu i walka)?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tu jeszcze prawidlowe podlaczenie swiec i przewodow


_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przedwczoraj mu to wyslalem i okazalo sie,ze byly ok Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to czas sie zabrac za czujniki cam/crank
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ejdem
*
*


Dołączył: May 08, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sad no i klops.... jakieś złe fatum chyba mnie dopadło... padła mi nagrzewnica.. zdjąłem obudowę i mała dziurka centralnie na środku jest sprawcą wycieku Sad a po odpaleniu silnika cieknie jak diabli Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz 3 wyjscia:
-zastapic nagrzewnice kawalkiem rurki(odpiac weze i wpiac tam rurke o odpowiedzniej srednicy z czegokolwiek poza papierem)
-wlac do chlodnicy uszczelniacz prestone(dziala bardzo skutecznie) uzupelnic braki woda destylowana
-zalozyc szczelna nagrzewnice

2 pierwsze tematy to tylko prowizorka. po to aby moc dalej prowadzic prace przy autku. potem i tak kupisz nagrzwnice uzywana sprawna i wymienisz. rade wtedy uklad zalac plynem prestone(lub koncentratem+woda) i kupic uszczelniacz prestone. po co wtedy uszczelniacz? ano po to,ze "wszystko sie zdarzyc moze",a on w niczym nie przeszkadza. jesli pojawi sie gdzies jakis wyciek to on sobie z nim poradzi.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ejdem
*
*


Dołączył: May 08, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

felerna nagrzewnica to już przeszłość.. Wink , kawałek rurki już wstawiony , trochę się namęczyłem żeby wytargać to ustrojstwo ale układ chłodzenia już mam sprawny (prowizorycznie) Nowa nagrzewnica już do mnie jedzie więc druga część zabawy jeszcze przede mną! Wink szkoda że mnie burza z piorunami wygoniła bo chętnie bym jeszcze sobie pogrzebał tu i ówdzie. Jutro po pracy biorę sie za silniczek krokowy i cewki zapłonowe!! Smile Musze to ustrojstwo przejrzeć wyczyścić podłączyć i po cichu liczę że silnik zacznie swoje nowe.. lepsze.. drugie życie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ejdem
*
*


Dołączył: May 08, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Czw Lip 03, 2008 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha! Wink dziękuję Ci JEDI_V za "mały prezent" Smile znowu mam pretekst żeby coś się nauczyć z angielskiego... przepraszam.. z amerykańskiego! Wink dobrze że moja Kobietka coś tam więcej kuma bo bez niej miałbym konkurs z szaradami! Wink ale podobno na naukę nigdy nie jest za późno więc wszystko przede mną Smile Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 16, 2008 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co slychac w temacie?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 04, 2008 9:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i sprawa znalazla szczesliwy final:)
jak wczesniej podejrzewano wine ponosila zuzyta pompa paliwa. przy okazji(dzieki odpalaniu kilkanscie razy aby ruszyl) zdechl rozrusznik. po wymianie tych 2 elementow auto jezdzi jak nowe. przy okazji zamontowalismy cywilizowany zamek tylnych drzwi.
nie jestem jeszcze zadowolony z wolnych obrotow-czasami spadaja za nisko i silnikiem nieco trzepie.
wymiana rozrusznika w pts 3,8 jest bardzo pouczajaca czynnoscia:)
za to pompe paliwa wymienia sie prosto i szybko.
generalnie dobre narzedzia to 95% sukcesu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group